Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sellaista työtöntä vihataan, joka pystyy säästämään pienistä tuloista ja sitten lähtee ulkomaan matkalle?

Vierailija
14.05.2025 |

Eikö tuo vain kerro hyvistä taloustaidoista ja muiden pitäisi ottaa mallia?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vihata.

Vierailija
2/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo juuri siitä. Maksaja on vihoissaan, kun maksaa sen matkankin ja muut, jotka eivät osaa säästää, kateellisia. Siksi se perustulo olisi hyvä ratkaisu yhteiskunnan kahtiajakautumisen ehkäisemiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo tyhmyydestä. Ei pidä levitellä asioitaan. Suomalaiset ovat kateellinen kansa. Pärjääjiä vihataan ja kadehditaan. Varsinkin, jos omat rahat on menneet ryyppämiseen.

Vierailija
4/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo tyhmyydestä. Ei pidä levitellä asioitaan. Suomalaiset ovat kateellinen kansa. Pärjääjiä vihataan ja kadehditaan. Varsinkin, jos omat rahat on menneet ryyppämiseen.

Joo. Mulle sanottiin täällä, että en saisi lähteä ulkomaanreissuun työputken jälkeen kun olin säästänyt pienistä tuloisa 10 kuukauden ajan. :D Että en saisi ottaa sen jälkeen kuukauden lomaa ja tuhlata esim 2000e reissuun :D

Vierailija
5/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo juuri siitä. Maksaja on vihoissaan, kun maksaa sen matkankin ja muut, jotka eivät osaa säästää, kateellisia. Siksi se perustulo olisi hyvä ratkaisu yhteiskunnan kahtiajakautumisen ehkäisemiseksi.

Ihan yhtä lailla se "maksaja" maksaa kansanedustajan 7k kuukausipalkan jolla tämä voi ryypätä ja sikailla vaikka olisi poissa 90% istunnoista. 

Ei kukaan ole tässä yhteiskunnassa saareke vaan jokainen maksaa toisen elämisen tavalla tai toisella. Työtönkin vuoden aikana maksaa ruokaostoksista kauppojen katetta vähintään yhden kassan kuukausipalkan verran.

Vierailija
6/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vihaa? En minä ainakaan. Ois hienoa, jos pystyisi säästämään ja reissaamaan säästöillä.

Vierailija
7/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vihata. Mutta ei kannata sitä mainostaa liikaaZ Taitavaa taloudenhallintaa tuo on. Itse kerroin ennen asioistani avoimesti. Vanhemmalla iällä ymmärsin vanhan sanonnan: Se jolla onni on, se sen kätkekööt.

Joidenkin suomalaisten kateus vie oikeasti joskus ne kalatkin vedestä. 

Vierailija
8/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen kysyntä on romahtanut jo suht pienien tukileikkauksien jälkeen, eli aika turha väittää että se kaikki olisi "palkansaajavetoista". Melko iso osa palkansaajistakin saa/on ennen leikkauksia saanut esimerkiksi asumistukea.

Alkaa käydä ilmi, ettei Nalle Wahlroos voi syödä määräänsä enempää ja tilata vaikka 120 lehtipihviä päivässä, vaan kyllä paikat alkavat mennä konkurssiin kun tavalliset ihmiset eivät voi siellä käydä syömässä liian tiukan rahatilanteen takia.

Vierailija
9/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vihata. Mutta ei kannata sitä mainostaa liikaaZ Taitavaa taloudenhallintaa tuo on. Itse kerroin ennen asioistani avoimesti. Vanhemmalla iällä ymmärsin vanhan sanonnan: Se jolla onni on, se sen kätkekööt.

Mutta ne rahathan saa käyttää miten haluaa? jotkut käyttää viinaan ja tupakkaan?

Vierailija
10/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pärjää parhaiten, niin työtön kuin työllinenkin, kun vähättelee itseään, kulkee kirppisvaatteissa, teeskentelee pomoa tyhmempää ja on olevinaan  samaa mieltä kaikkien kanssa. Yhtään ei sovi erottua millään positiivisella asialla. Moitteet ja pilkka on hyvä ottaa vastaan nöyränä ja kiitollisena.

Vierailija
11/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Taatusti tässä maassa on älykkäitä työttömiä, etenkin ex. yrittäjiä joilla on vaikka mitä omaisuutta piilotettuna ulkomailla tai ystävien hallussa mutta käyttävät sitä itse ja elintaso on hulppea vaikka paperilla tyyppi on koditon ja saa pelkkää työmarkkinatukea.

Juttu vaan on sillä että he nauttivat elämästään hiljaisuudessa eivätkä rupea mesoamaan asialla siten että joku perusduunari huutaa naama punaisena poliisia tutkimaan.

Vierailija
12/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekin se suu suppuun, kun töissä vakkarit hiljenee kerralla, kun jään työttömäksi ja sitten kerron lähteväni etelän reissulle pariksi viikoksi. Kukaan ei kysele mitään, vaikka huomaan kateutta ja ilkeyttä. Ihan sama, pitäkää tunkkinne.

Vierailija
13/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mulle sanottiin täällä, että en saisi lähteä ulkomaanreissuun työputken jälkeen kun olin säästänyt pienistä tuloisa 10 kuukauden ajan. :D Että en saisi ottaa sen jälkeen kuukauden lomaa ja tuhlata esim 2000e reissuun :D

Mutta jos sanot, että ryyppäsin kaiken, kukaan ei moiti.

Vierailija
14/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO!!!

Provoilija ilmoitettu ylläpidolle ja provoilijan aluehallintovirastolle.

(Virasto pyysi merkitsemään tämän viestin oheisella merkinnällä: VAROITUS ;)

Vierailija
15/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitten sille työttömälle tulee yllättävä meno ja se on sossun luukulla vinkumassa yhteiskunnan rahaa, kun omat on paukutettu ulkomaanmatkaan. 

Vierailija
16/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sitten sille työttömälle tulee yllättävä meno ja se on sossun luukulla vinkumassa yhteiskunnan rahaa, kun omat on paukutettu ulkomaanmatkaan. 

En ole koskaan vinkunut, koska tili ei mene nollille, koska säästän kaikki veronpalautukset yms

Vierailija
17/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ne rahathan saa käyttää miten haluaa? jotkut käyttää viinaan ja tupakkaan?

Niin, joidenkin aivovammaisten mielestä (määritelmään kuuluu myös Kela ja lainsäätäjä) työttömän pitäisi vetää tili nollille joka kuussa. Säästääkään ei saisi ikinä.

No, jokainen työtön jolla ÄO on yli 80 ymmärtää että sitten pitää säästää esim. käteisenä. Koska markkinatalousvetoisessa maassa ei kovin pitkälle pötkitä hätätilanteessa Kelan sallimalla 50 euron "puskurilla".

Ihan hyvin saa kurinalaisella säästämisellä tonnin pari työtönkin kasaan vuodessa kun ei tuhlaa rahoja turhuuksiin. Turhuuksiin lasketaan myös tupakka ja alkoholi.

Säästöjä ei toki voi tilillä makuuttaa lainsäätäjän aivovammaisuuden takia vaan ne pitää piilottaa.

Vierailija
18/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy säästämään, niin se tarkoittaa vain sitä, että saa liikaa ilmaista rahaa. Tukien pitäisi kattaa vain pakolliset menot. Minä olen työelämässä ja teen vaativaa asiantuntijatyötä. Ei ole ollut varaa käydä matkalla 8 vuoteen. Elareissa ei oteta huomioon, että etävanhemmankin pitäisi elää.

Vierailija
19/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, säästössä myös sen verran, ettei luukkua tarvitse. Katsos sinä ilkeä, kaikki työttömät ei ole persaukisia.

Vierailija
20/43 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, joidenkin aivovammaisten mielestä (määritelmään kuuluu myös Kela ja lainsäätäjä) työttömän pitäisi vetää tili nollille joka kuussa. Säästääkään ei saisi ikinä.

No, jokainen työtön jolla ÄO on yli 80 ymmärtää että sitten pitää säästää esim. käteisenä. Koska markkinatalousvetoisessa maassa ei kovin pitkälle pötkitä hätätilanteessa Kelan sallimalla 50 euron "pus

Itse huomasin tuon kun olin töissä että mitä enemmän tienaa niin sitä enemmän tulee tuhlattua kaikkiin turhuksiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi