Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Totuus swingereistä tulee esiin

Vierailija
14.05.2025 |

Ja kuka yllättyi?

https://yle.fi/a/74-20160394

Kommentit (280)

Vierailija
221/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

220. Samalla logiikalla toimivat maallisetkin lahkot. Googlailin asiaa ja sieltä tuli kokemuksia jo useamman vuoden takaa. Kirjoittajien kokemukset koetettiin mitätöidä vetomalla siihen että nämä ovat itse ongelma. 

Uskonnollisuus on sikäli ikävä, että monien silmissä uskovaisilla edelleen on hyvä maine. Seksiklubilaisilla taas on stigmaa joka edelleen syvenee näissä kohuissa, kun niitä vähätellään ja ulkoistetaan. Siitä kärsivät eniten ne fetissi-ihmiset jotka ovat muutenkin haavoittuvaisia koska heidän suuntautumistaan ei voi kätkeä. Seksuaalivähemmistöjen syrjintä siis lisääntyy alakulttuurin ongelmien takia. Se on surullista.

Vierailija
222/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

" XU:n tapahtumat ovat tietääkseni hyvin heterokeskeisiä. En itse käy, mutta tuttu on jäsen, joka käyttää lähinnä mahdollisuutta sopia (kinky)session yksityishuoneeseen. 

Hänen kertomansa mukaan isommissa tapahtumissa parveilee paljon sinkkumiehiä muna kädessä. En itse naisena haluaisi osallistua."

N. 25 Rotkoillan kokemuksella (orgia/nude only-teemaisissa emme ole käyneet. Niihin yleensä tasataan sukupuolijakaumaa): Muna kädessä parveilevia sinkkumiehiä en ole havainnut paitsi jonkin verran tilanteissa, joissa pariskunta tai kaksi harrastaa seksiä tietoisesti tiloissa, joita eivät ole sulkeneet katseilta vaikka mahdollisuus siihenkin olisi. Koodiston mukaan katselu vierestä on ok silloin. Osa nauttii katsojista. Eli voi vähän etukäteen päättää mitä ei ehkä halua nähdä/kokea.

Samoja kokemuksia 5 Rotko-vierailun jäljiltä. Kukaan ei koskaan ole käyttäytynyt minua kohtaan millään tavalla ahdistavasti, saati koskenut ilman lupaa. Seksiä harrastaessani ympärille on välillä kerääntynyt miehiä, mutta vain, jos olen jättänyt verhot auki toivottaen heidät näin tervetulleiksi katsomaan. Ja katsomiseen se on jäänytkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

" XU:n tapahtumat ovat tietääkseni hyvin heterokeskeisiä. En itse käy, mutta tuttu on jäsen, joka käyttää lähinnä mahdollisuutta sopia (kinky)session yksityishuoneeseen. 

Hänen kertomansa mukaan isommissa tapahtumissa parveilee paljon sinkkumiehiä muna kädessä. En itse naisena haluaisi osallistua."

N. 25 Rotkoillan kokemuksella (orgia/nude only-teemaisissa emme ole käyneet. Niihin yleensä tasataan sukupuolijakaumaa): Muna kädessä parveilevia sinkkumiehiä en ole havainnut paitsi jonkin verran tilanteissa, joissa pariskunta tai kaksi harrastaa seksiä tietoisesti tiloissa, joita eivät ole sulkeneet katseilta vaikka mahdollisuus siihenkin olisi. Koodiston mukaan katselu vierestä on ok silloin. Osa nauttii katsojista. Eli voi vähän etukäteen päättää mitä ei ehkä halua nähdä/kokea.

Samoja kokemuksia 5 Rotko-vierailun jäljiltä. Kukaan ei koskaan ole käyttäytynyt minua kohtaan millään tavalla ahdistavasti, saati koskenut ilman lupaa. Seksiä harrastaessani ympärille on välillä kerääntynyt miehiä, mutta vain, jos olen jättänyt verhot auki toivottaen heidät näin tervetulleiksi katsomaan. Ja katsomiseen se on jäänytkin. 

Hieno juttu. Se ei vain tee tyhjäksi niiden kokemuksia, joita on koskettu ilman lupaa . Miten tuolla huolehditaan turvallisuudesta, kun työntekijöitäkin on ahdisteltu?

Vierailija
224/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

223, ei tietenkään tee tyhjäksi. Mutta kertoo jotain siitä, että uutista varten haastatellut saattavat syystä tai toisesta liioitella ongelman yleisyyttä. 

Vierailija
225/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

Hieno juttu. Se ei vain tee tyhjäksi niiden kokemuksia, joita on koskettu ilman lupaa . Miten tuolla huolehditaan turvallisuudesta, kun työntekijöitäkin on ahdisteltu?

Tähän kysymykseen ei näköjään tule vastausta, vaikka Rotkon-kävijöitäkin paikalla. 

Vierailija
226/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

223, ei tietenkään tee tyhjäksi. Mutta kertoo jotain siitä, että uutista varten haastatellut saattavat syystä tai toisesta liioitella ongelman yleisyyttä. 

Klassinen uhrin syyllistäminen/mustamaalaus tässä. 

Minä en koskaan ole ollut autokolarissa. En kuitenkaan väitä, että kolarin kokeneet liioittelevat omaa kokemustaan tai kolarien yleisyyttä. 

Vierailija
227/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa vaihto ja orgia juhlissa, on usein oksettavia tyyppejä jotka ei kelpaa kellekään. useita läskejä ja rumia ja vanhuksia.nähnyt oon esim.brittidokumenttejä. 

myös orgiassa voi sanoa ei ja en halua tota tyyppiä.muistettava.iso riski osallistua.

Vierailija
228/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon kartanossa millaisia ja minkä näköisiä  teidän mielestänne?  Kokemuksia? 

Vierailija
229/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noissa vaihto ja orgia juhlissa, on usein oksettavia tyyppejä jotka ei kelpaa kellekään. useita läskejä ja rumia ja vanhuksia.nähnyt oon esim.brittidokumenttejä. 

myös orgiassa voi sanoa ei ja en halua tota tyyppiä.muistettava.iso riski osallistua.

Mikä sulla on läskejä, rumia ja vanhuksia vastaan?

Vierailija
230/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassinen uhrin syyllistäminen/mustamaalaus tässä. 

Minä en koskaan ole ollut autokolarissa. En kuitenkaan väitä, että kolarin kokeneet liioittelevat omaa kokemustaan tai kolarien yleisyyttä. 

Aivan. Todella törkeää uhreja kohtaan! 

Vierailija
231/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jotain lapsiako noissa vierailee, vai ihanko tosissaan aikuiset ihmiset on niin naiiveja, että pöyristyvät tuollaisessa tilanteessa jostain kouraisusta? 

Ja se on ihan sama mitä säännöt sanoo, kun jokaiselle tolkun ihmiselle on selvää moisen tapahtuman todennäköisyys on varsin suuri, varsinkin jos siellä on itselle vieraita ihmisiä. 

Puhut nyt täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella. Sanoisinpa, että epäasiallisen kourinnan ja kähminnän kohteeksi joutumisen riski on keskivertoyökerhossa pilkun maissa huomattavasti suurempi kuin Rotkossa. 99% jäsenistä ja kävijöistä on todelle herkkänä ja kartalla, että kaiken fyysisen interaktion pitää olla suostumuksellista ja vastavuoroista. Toki puheen tasolla tuolla on hyväksyttyä matalalla kynnyksellä siirtää puhe seksiin keskustelukumppanin kanssa ja voi suhteellisen suorasukaisestikin kysyä kiinnostusta.

Vierailija
232/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jotain lapsiako noissa vierailee, vai ihanko tosissaan aikuiset ihmiset on niin naiiveja, että pöyristyvät tuollaisessa tilanteessa jostain kouraisusta? 

Ja se on ihan sama mitä säännöt sanoo, kun jokaiselle tolkun ihmiselle on selvää moisen tapahtuman todennäköisyys on varsin suuri, varsinkin jos siellä on itselle vieraita ihmisiä. 

Puhut nyt täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella. Sanoisinpa, että epäasiallisen kourinnan ja kähminnän kohteeksi joutumisen riski on keskivertoyökerhossa pilkun maissa huomattavasti suurempi kuin Rotkossa. 99% jäsenistä ja kävijöistä on todelle herkkänä ja kartalla, että kaiken fyysisen interaktion pitää olla suostumuksellista ja vastavuoroista. Toki puheen tasolla tuolla on hyväksyttyä matalalla kynnyksellä siirtää puhe seksiin keskustelukumppanin kanssa ja voi suhteellisen suorasukaises

Sinä kun selvästi tiedät asiasta, kerro meille, miten Rotko suojelee työntekijöitä ja tapahtumien osallistujia, ja millä tavoin epäasialliseen käytökseen puututaan?

Vierailija
233/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

englannissa on jotain luksus swinger bileitä.osallistujista kuvat ja hakemus.rumat ja vanhat hylätään.luin näin englannin lehdistä. kuulemma moni tapahtuma hyväksyy vain pariskunnat ja yksinäiset naiset,ei miehiä ,koska ongelma on just et tapahtumat täynnä miehiä ja naiset ei halua osallistua.

ikähaarukka voi olla iso 20-60 v eli ei välltis kiinnosta se 60 v näitä swingereitä.

hyvän näköiset ihmiset ei tarvi kumppaneita,rumat tarvii.hämärää on just ketä käärii isot rahat,usein tilojen omistaja.

Vierailija
234/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

englannissa on jotain luksus swinger bileitä.osallistujista kuvat ja hakemus.rumat ja vanhat hylätään.luin näin englannin lehdistä. kuulemma moni tapahtuma hyväksyy vain pariskunnat ja yksinäiset naiset,ei miehiä ,koska ongelma on just et tapahtumat täynnä miehiä ja naiset ei halua osallistua.

ikähaarukka voi olla iso 20-60 v eli ei välltis kiinnosta se 60 v näitä swingereitä.

hyvän näköiset ihmiset ei tarvi kumppaneita,rumat tarvii.hämärää on just ketä käärii isot rahat,usein tilojen omistaja.

Varmasti lähempänäkin järjestetään eksklusiivisia pienempiä seksibileitä, joihin on on naama- ja kropparaja. 

Vierailija
235/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut nyt täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella. Sanoisinpa, että epäasiallisen kourinnan ja kähminnän kohteeksi joutumisen riski on keskivertoyökerhossa pilkun maissa huomattavasti suurempi kuin Rotkossa. 99% jäsenistä ja kävijöistä on todelle herkkänä ja kartalla, että kaiken fyysisen interaktion pitää olla suostumuksellista ja vastavuoroista. Toki puheen tasolla tuolla on hyväksyttyä matalalla kynnyksellä siirtää puhe seksiin keskustelukumppanin kanssa ja voi suhteellisen suorasukaises

Salli minun arvata: olet mies. 

Vierailija
236/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

220. Samalla logiikalla toimivat maallisetkin lahkot. Googlailin asiaa ja sieltä tuli kokemuksia jo useamman vuoden takaa. Kirjoittajien kokemukset koetettiin mitätöidä vetomalla siihen että nämä ovat itse ongelma. 

Uskonnollisuus on sikäli ikävä, että monien silmissä uskovaisilla edelleen on hyvä maine. Seksiklubilaisilla taas on stigmaa joka edelleen syvenee näissä kohuissa, kun niitä vähätellään ja ulkoistetaan. Siitä kärsivät eniten ne fetissi-ihmiset jotka ovat muutenkin haavoittuvaisia koska heidän suuntautumistaan ei voi kätkeä. Seksuaalivähemmistöjen syrjintä siis lisääntyy alakulttuurin ongelmien takia. Se on surullista.

En ihan saa kiinni, mitä tarkoitat maallisilla lahkoilla. Lapsiin kajoaminen on tutkitusti nimenomaan uskonnollisten suljettujen yhteisöjen kohdalla yleistä. Koskee niin katolisia, L-positiivisia, J. todistajia kuin monia joogakulttejakin.

En missään nimessä halua vähätellä näiden seksipositiivisten ryhmien sisäisiä ongelmia. Lapsia ne sentään eivät onneksi koske. Toivoisin, että lähtevät puhdistamaan bilekulttuuria isolla kädellä. Vähättelyä näkyy täällä palstalla asti. Se hyödyttää ainoastaan seksuaalirikollisia. 

Vierailija
237/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan saa kiinni, mitä tarkoitat maallisilla lahkoilla. Lapsiin kajoaminen on tutkitusti nimenomaan uskonnollisten suljettujen yhteisöjen kohdalla yleistä. Koskee niin katolisia, L-positiivisia, J. todistajia kuin monia joogakultte

Olen pitkin ketjua tuonut esille yhtymäkohtia seksuaalisuutensa ympärille poliittisesti järjestäytyneisen ryhmien ja uskonnollisten lahkojen välillä. Ne toimivat samoin tässäkin ketjussa. "Onhan tässä sentään vain aikuisia" on edelleen outo puolustelustrategia. Varsinkaan kun emme vielä tiedä onko se edes totta. Ehkäpä poliisin pitäisi tutkia mitä kaikkea on vuosien varrella tapahtunut. 

Vierailija
238/280 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon kartanossa millaisia ja minkä näköisiä  teidän mielestänne?  Kokemuksia? 

Vierailija
239/280 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

N. 25 Rotkoillan kokemuksella (orgia/nude only-teemaisissa emme ole käyneet. Niihin yleensä tasataan sukupuolijakaumaa): Muna kädessä parveilevia sinkkumiehiä en ole havainnut paitsi jonkin verran tilanteissa, joissa pariskunta tai kaksi harrastaa seksiä tietoisesti tiloissa, joita eivät ole sulkeneet katseilta vaikka mahdollisuus siihenkin olisi. Koodiston mukaan katselu vierestä on ok silloin. Osa nauttii katsojista. Eli voi vähän etukäteen päät

Enpä usko että tuollaiseen klubiin kannattaa liittyä ellei nauti sopimattomasta lääpinnästä. Siis kun on näitäkin jotka kiihottuvat juuri siitä mitä ei saisi viitaten ihan vain kourintaan, hivelyyn, kaikkern siihen mitä nimitetään ahdisteluksi.

Tuntuisi että yritetään luoda oma tila lääppijöille ja ylipäänsä rajattomalle seksille, mutta kovin vaikeaahan tuo tuntuu käytännössä olevan.

Säännöissä pitäisi olla että nautithan siitä että sinua kosketellaan ilman lupaa ja yllättäen. Silloin toimisi.

Vierailija
240/280 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimet

Kuten sinäkin olet. Homo sapiens sapiens.

Oikein tuplaviisas ihminen.