Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainakin 100 000 on saanut Kelalta muuttokehotuksen vuoden sisällä

Kommentit (216)

Vierailija
141/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kelan toiminta tekee asuntosijoittamisesta entistä vaikeampaa. Mahdotonta pyytää reiluja vuokria asukkailta, jos tuollaisia typeriä sosialistisia kiintiöitä laitetaan.

Ja kohta Kelan kanssa on entistä hankalampi asioda, kun tulee hankalan maineen saanut mies puikkoihin. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dc85a933-b987-4bdb-8549-762f0d92d8b6

Vierailija
142/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisivat menneet töihin. Ilmainen raha kelpaa vaikka joutuvat kadulle.

Niin, töihinhän vain "mennään". Taidan mennä huomenna sinun työpaikalle töihin. Älkää kysykö kuka olen ja miksi olen siellä, älkää heittäkö ulos. Minähän menin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavia uutisia.

Olen varovaisen toiveikas , että tukiin menevä rahavirta pienenee.

Ja minulle jää sitten palkasta enemmän käteen.

Kyllä se v*tuttaa kun verottaja liipaisee 1500e ja eläkemaksut ja muut vielä päälle.

Milloinka kuvittelet ensimmäisen palkkapäivän koittavan.

En tiedä , mutta toivottavasti suunta olisi nyt kuitenkin oikea.

Vierailija
144/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: 2-3 m2 riittää yhdelle ihmiselle nukkumista ja lepäämistä varten, sen kokoinen alue lattiaan tussilla merkattuna jokaiselle yhteismajoitushuoneessa maaseudun rauhassa. Siinä voi säilyttää patjaansa ja peittoansa ja vaatteitansa. Eihän köyhällä muuta tarvitse olla. Yhteinen sopparuokailu ja ulkovessat. Peseytyä voi kesäisin kylmässä saunassa, ulkokaivon vedellä ja talvella voisi olla lämmitetty kaikille yhteinen ulkosauna kerran kuukaudessa.

Mulle riittää.tämä.45m2 asunto maalla. Pitää olla tilaa pienelle leffateatterille ym. peleille ja vermeille. Tässä tulen aina asumaan.

Vierailija
145/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon väärää tietoa ja vääriä käsityksiä. Tässä sekoitetaan kaksi eri tukea. Asumistuki ja toimeentulotuki. Pelkän asumistuen saajia ei " kehoteta" muuttamaan. Toimeentulotuen muuttokehotus tai ehdotus tarkoittaa, että toimeentulotukea saa jatkossa vain määriteltyyn maksimivuokraan saakka. Esim. 1 henkilö 540€. Loppu pitää kustantaa muusta saamastaan rahasta. Muuttokehotus tai mikä se virallisesti onkaan, on huonosti muotoiltu. Miksei kela voi vaan ilmoittaa summan johon asti vuokraa korvataan ja sen jälkeen ihminen tekee omat johtopäätökset haluaako etsiä halvemman asunnon.

Haluaako etsiä halvemman asunnon? Kerro mistä löytyy halpa asunto? Joka menee sen maksimivuokran sisään mikä vaihtelee kaupunkien ja kuntien mukaan?  Varsinkin jos on lapsia.

Kyllä moni haluaa halvemman asunnon mutta kun niitä ei ole? Kuitenkin puhutaan ihmisarvoisesta elämästä eikä niin että 5 henkinen perhe ahtautuu yksiöön Äkäslompolon perämettään.

Vierailija
146/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, miksi muuttokehotuksia lähetetään.

Ainoa mitä tässä mietin, on lapset. Kuinka monella lapsella on koulunvaihto edessä? Tai päiväkodin? Voi kuulostaa pikkujutulta aikuiselle, mutta edessä voi olla monta rikkinäistä kaveripiiriä, monta tulevaa entistä enemmän jännittävää lasta ja nuorta. 

Vierailija
147/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: 2-3 m2 riittää yhdelle ihmiselle nukkumista ja lepäämistä varten, sen kokoinen alue lattiaan tussilla merkattuna jokaiselle yhteismajoitushuoneessa maaseudun rauhassa. Siinä voi säilyttää patjaansa ja peittoansa ja vaatteitansa. Eihän köyhällä muuta tarvitse olla. Yhteinen sopparuokailu ja ulkovessat. Peseytyä voi kesäisin kylmässä saunassa, ulkokaivon vedellä ja talvella voisi olla lämmitetty kaikille yhteinen ulkosauna kerran kuukaudessa.

Tämäkin on paljon parempaa, kuin asua kadulla kesät ja talvet.

Vierailija
148/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se teidän tilan osoite..lähdetään tulemaan.

Vierailija
149/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisivat menneet töihin. Ilmainen raha kelpaa vaikka joutuvat kadulle.

Niin, töihinhän vain "mennään". Taidan mennä huomenna sinun työpaikalle töihin. Älkää kysykö kuka olen ja miksi olen siellä, älkää heittäkö ulos. Minähän menin töihin.

Muista kuitenkin mennä ekana sen firman pomon luo ja heittää sille sun tilinumero  mihin voi palkan maksaa

Vierailija
150/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät voi muuttaa muuttotappiokuntiin kun eivät muutenkaan työllisty. Joku edullinen 200-300 euron kk-vuokra sopiva tai köyhien soluasunto.

Johonkin vanhaan lakkautettuun kouluun tai terveyskeskukseen mahtuu satoja asukkeja. Niitä on maakunnat täynnä. Ihan järjetöntä kustantaa kaikille oma kallis syrjäytymisluukku jostain isoista kaupungeista. Niin älyvapaata touhua kuin olla ja voi.

Joo tuossa on Keski-Suomessakin useita vanhoja terveysasemia vapaana. Oma huone 200 euroa kuussa ja on suihkut sekä keittiö. Just sopiva köyhille

Kerrossängyt kun laitetaan niin mahtuu enemmän. Ei oma huone ole pakollinen.

Kiertävä talonmiesvuoro jokaiselle. 

Vierailija
151/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehotus on eri asia kuin pakottaminen.

Aivan oikein. En ole nähnyt missään millaisia lappuja tuosta asiasta lähetetään, mutta "Kelana" toteaisin tiedonannossa, että asumiskuluistanne nykyiseen asuntoon tullaan korvaamaan x euroa ja huomaattehan, että jos vuokranne on enemmän, joudutte maksamaan erotuksen itse. 

Ehkä on liian optimistista olettaa, että asukas hoksaisi itse ajatella ratkaisua ja sen vuoksi kirjeissä neuvotaan? / kehotetaan? etsimään halvempi asunto.

Vierailija
152/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin ennen Etelä-Haagassa, vuokra ylitti 20e. Saatiin asunto Vantaan Havukoskelta. Päiväkodissa  ja koululuokalla vain pari täysin suomalaista. Ei uskalla päästää alakoululaista mihinkään yksin ei edes koulumatkalle. Kuvottavaa aluetta, elämä pilalla. Masentaa.

Miks sun pitää asua kalliilla pääkaupunkiseudulla? Tuskin tulet töitä saamaan. Muuta pienen kaupungin laitamille muualle. On edullista. Pääkaupunkiseutu on niille, joiden pitää asua siellä töiden takia.

Yhteiskuntaa... Anna rahaa...... nyyh nyyh....

Vierailija
153/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mitä tässä mietin, on lapset. Kuinka monella lapsella on koulunvaihto edessä? Tai päiväkodin? Voi kuulostaa pikkujutulta aikuiselle, mutta edessä voi olla monta rikkinäistä kaveripiiriä, monta tulevaa entistä enemmän jännittävää lasta ja nuorta. 

Minua ei kiinnosta enää tuokaan.

Olen niin kyllästynyt maksamaan jäätäviä summia työllä ansaitsemistani rahoista.

Vierailija
154/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin ennen Etelä-Haagassa, vuokra ylitti 20e. Saatiin asunto Vantaan Havukoskelta. Päiväkodissa  ja koululuokalla vain pari täysin suomalaista. Ei uskalla päästää alakoululaista mihinkään yksin ei edes koulumatkalle. Kuvottavaa aluetta, elämä pilalla. Masentaa.

Pihtiputaalla ei ole maahanmuuttajia juurikaan. Tervetuloa.

Vierailija
155/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa mistä johtuu tuo mainittu Tampereen pienet enimmäis vuokramenot?

Jos lapsiperheenä etsit perheasuntoa niin mistä sellanen tulee vastaan joka ei ylitä noita mainittuja enimmäis menoja? Saduista?

Vierailija
156/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskee vain kantiksia.

Turvapaikkaturistille annetaan uusista taloista ilmaiseksi kattohuoneistoja rannoilta ja sitten säästetään poistamalla kaikki tuet kantiksilta, jotta näille riittää. Ei ihme että tänne sitä tulijaa riittää ja tunkua on. "Tyäperäistä maahanmuuttoa" Tulijat eivät ikinä päädy näihin kaikenlaisiin leikkureihin, eikä heille ikinä lähetetä lappuja, että nyt pitäisi muuttaa pois siitä liian kalliista ja liian suuresta asunnosta pienempään ja halvempaan. 

Lahtarit tappamisen meiningissä ovat nostaneet asumisen hintaa yli äyräiden ja sitten ihmisten pitäisi asua halvasti, koska tukia ei enää voida maksaa. Ihan kuin kansa olisi itse halunnut tätä asumisen ja kaiken elämisen kallistumista järkihintaisesta tähtitieteellisen kalliiksi. No, kansan syytähän se on, samoin kuin massatyöttömyyskin. Eihän päättäjät voi asioille mitään tehdä, täällä on kansan valta.

Vierailija
157/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää.tämä.45m2 asunto maalla. Pitää olla tilaa pienelle leffateatterille ym. peleille ja vermeille. Tässä tulen aina asumaan.

Mikäpäs siinä.Eläkeläisäiti laittaa ja maksaa ruuat ja pesee pyykit.Eihän siinä tarvi kuin peruspäivärähan riittää keskikaljaan ja kossuun.Näin meillä Persuilla.

Vierailija
158/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 10% tasavero kaikille, niin alkaa palkallakin saamaan jotain ja työnteko kannattaa. Nyt menee 30-45% riippuen vuodesta ja ylityön määrästä

Vierailija
159/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka helvetin paljon näitä tuilla asuvia oikein on.

Kaikki matalapalkkaiset?

Tässäpä se ongelma onkin! tuet vääristää koko asumisketjua. Kun pienipalkkaiselle maksetaan asumistukea hän saa tukena todnäk takaisin kaikki maksamansa verot. Eli valtio ei käytännössä hyödy mitään tästä työnteosta. Todennäköisesti saa vielä ilmaiset päivähoidot jne pienituloisuuden perusteella. Eli pitkälti tappiolla valtio

Vierailija
160/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta enää tuokaan.

Olen niin kyllästynyt maksamaan jäätäviä summia työllä ansaitsemistani rahoista.

Persu harjoittelee jo valmiiksi uhriutumista jos vielä joskus pääsis töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän