Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainakin 100 000 on saanut Kelalta muuttokehotuksen vuoden sisällä

Kommentit (216)

Vierailija
81/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko muuten annetaan aikaa löytää edullisempi asunto siitä alkaen, kun henkilölle on lähetetty muuttokehoitus?

Luulisin että seurauksia tulee jossain vaiheessa jos osoite ei vaihdu.

Ei siitä tule muita seurauksia kuin se että.joutuu itse maksamaan sen osan vuokrasta mitä kela ei maksa.

Onko tosiaan näin? Uutisointi tästä on ollut niin mustavalkoista, että "Jaanan oli pakko muuttaa, kun asunto oli 3 e liian kallis ja neliösentin liian iso". Eli jatkuuko asumistuki, eikä ole pakko muuttaa, jos repii itse ne puuttuvat rahat jostain?

Vierailija
82/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottakaahan kun Yleistuki tulee.

Perustulo kaikille. Sulle ja mulle, niin uskaltaa tehdä töitä niin paljon kun ehtii, pieniä hommia myös. Työssäkäyville se olisi kuin 800 e palkankorotus, mutta ei vissiin kelpaa ylpeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ihan normaalia kehottaa muuttamaan pienempään/halvempaan vuokra-asuntoon. Veronmaksajat osallistuvat  asuntotukien maksamiseen  ja tietenkään he eivät kovin innokkaita ole maksamaan tukia ylisuurista asunnoista. Itse aloitin aikoinaan asumisuran yhden lapsen ja puolison kanssa vuokrayksiössä (ilman tukia). Sitten pikkuhiljaa saimme säästettyä rahaa omaan isompaan kotiin. Hyvin mahduimme 28 neliöön eikä kukaan traumatisoitunut yksiön pienuudesta.   

Vierailija
84/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko muuten annetaan aikaa löytää edullisempi asunto siitä alkaen, kun henkilölle on lähetetty muuttokehoitus?

Ei siitä tule muita seurauksia kuin se että.joutuu itse maksamaan sen osan vuokrasta mitä kela ei maksa.

Onko tosiaan näin? Uutisointi tästä on ollut niin mustavalkoista, että "Jaanan oli pakko muuttaa, kun asunto oli 3 e liian kallis ja neliösentin liian iso". Eli jatkuuko asumistuki, eikä ole pakko muuttaa, jos repii itse ne puuttuvat rahat jostain?

Meillä laski asumistuki USEITA SATOJA EUROJA kun vuokra ylitti 50e. Heti kun muutettiin kohtuuhintaiseen saatiin normaali asumistuki. Eli kyllä 3e ylitys vaikuttaa. Ennen katsoivat läpi sormien mutta eivät enää.

Vierailija
85/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan tuet kokonaan pois niin alkaa työt maistua näille turvanaukoja lorvikkeille. Hyvä suunta.

Mistäs PersuPoika sitten keskikaljaan rahat saa.

Niillä rahaa on mutta teillä vasureilla ei riitä edes pilsneriin.

Vierailija
86/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sairas yh ilman ajokorttia muuttaa 12 v autistisen lapsen kanssa jolla vaikeuksia sopeutua jo pieniin muutoksiin, Rääkkylään? Kuka maksaa muuton? Millä lapsi kulkee siellä? 

Sinä maksat. Sinä hoidat kyydit lapselle. Ihan normaaleja aikuisten ihmisten vastuita.

Vierailija
87/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: https://yle.fi/a/74-20155970 Pesonen saa Kelalta työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea noin 1 200 euroa kuukaudessa. Laskujen jälkeen hänelle jää 250 ruokaan ja muihin kuluihin. Keväällä Pesosen asumistukea leikattiin 50 euroa, kun hän ei ollut löytänyt uutta asuntoa, vaikka oli saanut muuttokehotuksen. Kela ei pakota muuttamaan, mutta tuntuu omituiselta, että vähiten tuloja saavilta kiristetään vielä enemmän tuloja.

No kun ne ei ole mitään tuloja vaan yhteiskunnan maksamaa elatusta. Pesonen voi mennä töihin, sieltä saa tuloja eikä tarvitse imuroida rahaa veronmaksajien taskuista.

Vierailija
88/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustulo kaikille. Sulle ja mulle, niin uskaltaa tehdä töitä niin paljon kun ehtii, pieniä hommia myös. Työssäkäyville se olisi kuin 800 e palkankorotus, mutta ei vissiin kelpaa ylpeille.

Unohda haaveilusi. Automaattirahaa ei jatkossa tule kenellekään. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.

Vierailija
89/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavia uutisia.

Olen varovaisen toiveikas , että tukiin menevä rahavirta pienenee.

Ja minulle jää sitten palkasta enemmän käteen.

Kyllä se v*tuttaa kun verottaja liipaisee 1500e ja eläkemaksut ja muut vielä päälle.

Vituttaa eläkemaksut? Normijärkinen ajattelee aina palkan nettona, ei kukaan saa bruton verran käteen.

Vierailija
90/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sairas yh ilman ajokorttia muuttaa 12 v autistisen lapsen kanssa jolla vaikeuksia sopeutua jo pieniin muutoksiin, Rääkkylään? Kuka maksaa muuton? Millä lapsi kulkee siellä? 

Sinä maksat. Sinä hoidat kyydit lapselle. Ihan normaaleja aikuisten ihmisten vastuita.

Pedopersulla ei taida olla aikuisten vastuita kun trollaa täällä keskellä päivää. Ei ole pedopersu tainnut olla päivääkään oikeissa palkkatöissä 😅

Vierailija
91/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavia uutisia.

Kyllä se v*tuttaa kun verottaja liipaisee 1500e ja eläkemaksut ja muut vielä päälle.

Kun oliskin vaan 1500. Edellisestä tilistä lähti yli neljä tonnia, silläkin maksellaan kotona makoilijoille asuntoja jostain fakin Helsingistä ja itse asun periferiassa. Minulle riittää muiden elättäminen.

Vierailija
92/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohda haaveilusi. Automaattirahaa ei jatkossa tule kenellekään. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.

Da Tatjana, da!

Vierailija
93/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät voi muuttaa muuttotappiokuntiin kun eivät muutenkaan työllisty. Joku edullinen 200-300 euron kk-vuokra sopiva tai köyhien soluasunto.

Vierailija
94/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pedopersulla ei taida olla aikuisten vastuita kun trollaa täällä keskellä päivää. Ei ole pedopersu tainnut olla päivääkään oikeissa palkkatöissä 😅

Täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkit, nettivinkattu. Onneksi olkoon.

Vierailija
95/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavia uutisia.

Kun oliskin vaan 1500. Edellisestä tilistä lähti yli neljä tonnia, silläkin maksellaan kotona makoilijoille asuntoja jostain fakin Helsingistä ja itse asun periferiassa. Minulle riittää muiden elättäminen.

Da Da, Tatjana 🙂

Vierailija
96/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaleja ihmisen vastuita on hoitaa asiat siten ettei  ajaudu sellaiseen tilanteeseen missä muuttamisen jälkeen tulisi ongelmia eli ei muuta ollenkaan  tai ennen muuttoa järjestää asiat siten ettei tule ongelmia mikäli on mahdollista asiat sillä tavalla järjestää t:eri

Vierailija
97/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä laski asumistuki USEITA SATOJA EUROJA kun vuokra ylitti 50e. Heti kun muutettiin kohtuuhintaiseen saatiin normaali asumistuki. Eli kyllä 3e ylitys vaikuttaa. Ennen katsoivat läpi sormien mutt

Erinomaista. Näin sen kuuluukin toimia. Seuraava vaihe on koko asumisoikeusjärjestelmän täydellinen alasajo. Se korjaa vääristyneet markkinat ja säästää veronmaksajien rahoja reippaasti.

Vierailija
98/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein.

- 16m2 ja 520e vuokra taka-töölössä riittää sinkulle mainiosti

Miksi pitää oma asunto kustantaa jokaiselle? Eikö voida laittaa ryhmämajoituksiin ja ruokailuihin kuten armeijassa, jos kerran asuu ja syö veronmaksajien piikkiin?

Vierailija
99/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: https://yle.fi/a/74-20155970 Pesonen saa Kelalta työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea noin 1 200 euroa kuukaudessa. Laskujen jälkeen hänelle jää 250 ruokaan ja muihin kuluihin. Keväällä Pesosen asumistukea leikattiin 50 euroa, kun hän ei ollut löytänyt uutta asuntoa, vaikka oli saanut muuttokehotuksen. Kela ei pakota muuttamaan, mutta tuntuu omituiselta, että vähiten tuloja saavilta kiristetään vielä enemmän tuloja.

No kun ne ei ole mitään tuloja vaan yhteiskunnan maksamaa elatusta. Pesonen voi mennä töihin, sieltä saa tuloja eikä tarvitse imuroida rahaa veronmaksajien taskuista.

Taas tämä "töihin meneminen". Vaikka sä sait jonkun iskän kaverin firmasta kyynärpäätaktiikalla pedatun vakipaikan, niin kaikilla ei ole samanlainen kermapersetuuri. Jos olisi, niin kaikki istuisi siinä samalla pallilla sun kanssa viisastelemassa ja kaivamassa nenää. Ehkä joku pätevämpi veisi sun paikan jos meno olisi reilumpaa, mutta tuommoiset koulukiusaajat porskuttaa nykyaikana. Tulisipa takaisin cangat kunnon ajat, jolloin rehti ihminen saa töitä suunsoittajan sijaan.

Vierailija
100/216 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkit, nettivinkattu. Onneksi olkoon.

Maksaako Venäjä teille paljonkin tuosta trollailusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme