Mies vaatii minua kotona ollessa vapaapäivänä meikkaamaan ja laittamaan hiukset siististi
Siis kun joskus on kiva vaan olla kotona ihan sellaisenaan tukka pystyssä ilman meikkiä niin miehelleni se ei käy. Hän patistelee laittautumaan. Onko ok? Eikö se riitä että tee ruokaa perheelle ja siivoan/pyykkään. Mies ei kotitöihin osallistu, mutta ulkonäkövaatimuksia silti antaa. En tosi koskaan tottele häntä.
Kommentit (73)
Tuollaisia juttuja voi lukea 1950-luvun amerikkalaisista kirjasista, joissa annetaan neuvoja nuorikoille. Niissä mennään kyllä niinkin pitkälle, että rouvan pitää herätä aamuisin sen verran ennen herraa, että ehtisi meikata itsensä ja pukeutua kauniisti, ennen kuin herra herää aamiaiselle.
Minun entinen miesystäväni halusi juuri tuota. Kun hän ei saanut tahtoaan perille lirkuttelemalla, hän näytti hapanta naamaa ja yritti ilmehtimällä kertoa, että meikitön naama oli vastenmielinen. Hän myös halusi, että minä olisin kulkenut ohuissa hepenissä kotioloissa, ja oli sitä mieltä, että minulla ei mitenkään voinut olla kylmä, kun ei hänelläkään ollut (farkuissa ja collegepaidassa).
Ei ollut pitkä suhde, mutta oli opettavainen. Ap, punnitse suhteesi hyvät ja huonot puolet ja mieti niitä loppuikäsi kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia juttuja voi lukea 1950-luvun amerikkalaisista kirjasista, joissa annetaan neuvoja nuorikoille. Niissä mennään kyllä niinkin pitkälle, että rouvan pitää herätä aamuisin sen verran ennen herraa, että ehtisi meikata itsensä ja pukeutua kauniisti, ennen kuin herra herää aamiaiselle.
Minun entinen miesystäväni halusi juuri tuota. Kun hän ei saanut tahtoaan perille lirkuttelemalla, hän näytti hapanta naamaa ja yritti ilmehtimällä kertoa, että meikitön naama oli vastenmielinen. Hän myös halusi, että minä olisin kulkenut ohuissa hepenissä kotioloissa, ja oli sitä mieltä, että minulla ei mitenkään voinut olla kylmä, kun ei hänelläkään ollut (farkuissa ja collegepaidassa).
Ei ollut pitkä suhde, mutta oli opettavainen. Ap, punnitse suhteesi hyvät ja huonot puolet ja mieti niitä loppuikäsi kannalta.
Hih hih. Olipa sulla vanhanaikainen mies. 🤭 Mutta kyllä näitä joitakin ykislöitä vielä on, jotka haluaisivat naisen siihen hyvin perinteiseen, jopa kliseiseen rooliin. Jotkut ihan suoraan sanovatkin hakevansa jotain Marilyn-tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies voi vaatia ämmältä jotain tasoa jos joutuu kotioloissaanki jotain petolinnun perseen kuvatusta sietämään
T. Hääkakku lihottaa
Minkähän näköinen sinä mahdat olla?
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin olen kirjoittanut, olen huomannut paljon henkistä väkivaltaa suhteessamme. Mies on kommentoinut myös painoani muun ulkonäkökommentoinnin lisäksi.
-ap
Tulihan se viimeinenkin lisuke sieltä. Nyt on kaikki hyvän miesviha-provon aineet kasassa ja eikun leipomaan. Ketju on jo lämpiämässä. 🔥
Vierailija kirjoitti:
Sainkohan mä sun eksän, joka on nykyään myös mun eksä. Olin yli 30 kun tapasin tämän herran ja herra itse oli 35 pintaan. Vaati, että mun pitäisi olla meikissä, tukka laitettuna, hepeneet päällä mielellään keittiössä tekemässä ruokaa kun hän tulee töistä kotiin. Aloin nauramaan tässä kohtaa ja kysyin, että millä teleporttaan itseni esimerkiksi rakennustyömaalta toisesta maasta hänen luo tekemään hänelle ruokaa ja maksaako hän kaiken mitä siihen vaaditaan? Tai seuraava vaihtoehto on, että hän alkaa maksamaan mun nykyisen bruttopalkan verran (7000 euroa kuukaudessa) mulle, että olen hänelle tekemässä sitä ruokaa hepeneissä.
Ei kuulemma kumpikaan vaihtoehto käynyt. Jonkun kuukauden jaksoin katsoa tuollaista paskmaista käytöstä ja nostin kytkintä. Edelleen hän ruikuttaa takaisin, mutta ei ihan hirveästi kiinnosta ja hän tietää sen.
"Kyllä siihen fifty-fifty asiaan nyt vähän muutkin seikat vaikuttavat, että onko se fifty-fifty vai jotain muuta. Jos ap vaikka on kotiäiti tai mies hankii pääosan elannosta jne., niin ei voi automaattisesti vaatia juuri tasan jakamaan noita asioita. Minä en ole eläissäni ollut parisuhteessa, jossa olisi asiat menneet tarkalleen puoliksi."
No olet sitten suostunut epätasaiseen työnjakoon. Ei vaan oikein ole enää nykypäivää.
Jos toinen onkin kotivanhempana, on se vapaa-aika mahdollista jakaa 50-50. Tai hoitaa yhdessä. Omituisia aina nää vanhemmat, jotka eivät halua viettää vähääkään vapaa-aikaa lastensa seurassa. Miksi ovat heitä halunneet, jos ei sit kiinnosta kuitenkaan? Ja karhunpalveluksen itselleen tekevät.
Varmaan komea mies koska siedät tuollaista henkistä väkivaltaa ja narismia.
Voi olla tukka pystyssä. Toisaalta riittää jos hiukset harjaa lyhyesti. Pitkät saa kiinni jos häiritsee liehuminen. Kasvovoide. Joku huulivoide. Ei ole pakko hautoa kasvoja meikin alla tai tehdä erikoisia kampauksia. Ihan kukin tavallaan.
Voisi hyvin olla provo, siis trollausta. Jos aito, ei frouvaksi päässyt sitten tuntenut siippaansa tarpeeksi hyvin. Odotti "normaalia" arkipäiväistymistä.
Minä teen sen ihan itse, miehen ei tarvi vaatia. Helposti repsahtaa muuten tukka pystyssä risoissa verkkareissa-tyyliin lopullisesti.
HAUKOTUS JÄLLEEN JA 0/100000000000.
No jos tää juttu on nyt tosi, niin vaikuttaa olevan todellakin epänormaaleja asioita. Oma mies on vähän omalaatuinen ja joskus vähän raskas, mutta hän ei sentään ikinä kohdista mitään vaatimuksia minuun, ulkonäköön tai tekemisiini. On vaan onnellinen siitä, että olen olemassa. Yhdessä muutama kymmen vuotta. En todellakaan olisi jaksanut hänen edesottamuksia, jos olisi tuollaisia vaateita esittänyt.