Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten muutettava Suomesta pois jos haluavat löytää töitä, Ilta-Sanomat kertoo.

Vierailija
13.05.2025 |

Onko sinun lapsesi jo lähtenyt vai muutto vasta suunnitelmissa?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011224332.html

Kommentit (202)

Vierailija
181/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin eläkeläiset voisivat ihan olla eläkkeellä tai jos on ihan pakko mennä johonkin, niin vapaaehtoistöihin. Jäisi nuorille edes heiltä vapautuvat työpaikat. 

Minkäs sille ahneudelleen mahtaa ja kun ensin jäävät eläkkeelle niin moni palaa notkumaan sinne entiselle työpaikalleen

Pitäs ainakin laki säätää että olisi haettava eri paikkaan ihan hakemisen kautta etenkin mikäli työpaikka on verorahoin ylläpidetty virasto tai laitos.

Valtion virastoissa on ollut noita eläkeikäisiä ja nuorempien työtä ei jatkettu. 

Vierailija
182/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa joka kolmas yli 16-vuotias on eläkeläinen. Ei ole vaikea ymmärtää, miksi täällä ei varsinaisesti talouden dynamismi ole huipussaan eikä työpaikkoja synny. Suuri osa kansasta on jo eläkkeellä tai ainakin mielessään jo siirtynyt pois työelämästä. Lillutaan mitään tekemättä ja odotetaan, että raha vaan ilmestyy tilille. Siinäpä se suomalaisen talouden ongelma. Lisäksi aivan surkeat päättäjät.

Noita tossa maleskelee olutlaatikoita kannellen heti aamusta asti. Tuskin työntekoon enää pystyisivätkään saati että kiinnostaisi sellainen elämä sitoumuksineen ja pakkotahtisine aikoineen.

Ihmettelen vaan että millä rahalla nuo juhlivat ja viettävät omanlaistaan laatuaikaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa joka kolmas yli 16-vuotias on eläkeläinen. Ei ole vaikea ymmärtää, miksi täällä ei varsinaisesti talouden dynamismi ole huipussaan eikä työpaikkoja synny. Suuri osa kansasta on jo eläkkeellä tai ainakin mielessään jo siirtynyt pois työelämästä. Lillutaan mitään tekemättä ja odotetaan, että raha vaan ilmestyy tilille. Siinäpä se suomalaisen talouden ongelma. Lisäksi aivan surkeat päättäjät.

Noita tossa maleskelee olutlaatikoita kannellen heti aamusta asti. Tuskin työntekoon enää pystyisivätkään saati että kiinnostaisi sellainen elämä sitoumuksineen ja pakkotahtisine aikoineen.

Ihmettelen vaan että millä rahalla nuo juhlivat ja viettävät omanlaistaan laatuaikaansa.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja työkyvyttömyyseläkkeellä 187000.

Vierailija
184/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen paiskinut töitä 15-kesäisestä . Nyt olen 47. Päivääkään en ole ollut työtön.

Samoin! Tehtaanportista sisään ja kättelee johtajaa niin saa töitä! 

Vierailija
185/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen paiskinut töitä 15-kesäisestä . Nyt olen 47. Päivääkään en ole ollut työtön.

Kannattaa myös ennen menemistä niistää nenä, kammata hiukset ja nostaa housunsa ja sanoa ihmisille "päivää".

Tuon nenän niistämisen voi jättää tekemättä koska mies se tulee räkänokastakin.

Nää on niin entisaikaisia juttuja ettei päde nykytyöelämään pääsemiseksi vaikka vanhukset niin kuvittelevatkin niin pienissä päissään. Ennen on toiminut niin toimii nytkin. Kunhan vaan menee.

Vierailija
186/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä muuttivat molemmat korkeasti koulutetut ulkomaille töihin. Suomeen veronmaksajiksi he eivät onneksi palaa.

Hyvää menestystä, jonka varmasti ansaitsevatkin.

Vierailija
187/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkareet eivät voi muutakaan tehdä kuin vain sanoa suomalaisille että älkää muuttako muualle, kun eivät millään tavalla kykenisi vaikuttamaan ulkomaisiin yrityksiin muuttamaan suomeen, koska ei ole mitään syytä.

Vierailija
188/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös ennen menemistä niistää nenä, kammata hiukset ja nostaa housunsa ja sanoa ihmisille "päivää".

Nää on niin entisaikaisia juttuja ettei päde nykytyöelämään pääsemiseksi vaikka vanhukset niin kuvittelevatkin niin pienissä päissään. Ennen on toiminut niin toimii nytkin. Kunhan vaan menee.

Tehtaissa on portit jotka ovat lukossa. Johtajalla ei todellakaan ole aikaa vastailla onko töitä puheluihin  kuten ei muillakaan työntekijöillä.

Myös monessa virastossa ovet on lukossa ja sisään pääsee lätkällä tai kulkukortilla.

Vierailija
189/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtaissa on portit jotka ovat lukossa. Johtajalla ei todellakaan ole aikaa vastailla onk

Ovissa on sähkölukot ja ne on lukossa.

Vierailija
190/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkareiden hallitusohjelman tehokkuus on saavuttanut 100%: uusia kotoperäisiä ihmisiä ei enää tehdä, kotoperäiset nuoret menee muualle ja mummelit kuolee hoidon puutteeseen.

Vierailija
191/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan tässä on yli 10 vuotta koitettu mediallekin hokea ettei suomessa ole töitä. Mitä tekee media? Hokee joka lehden täyteen persuista ja toistelee jotain mystistä työvoimapulalässyä kuuntelematta.

Nyt noille sitten vihdoin selvisi ettei maassa ole (nuorille) töitä. Koskahan medialle selviää ettei ole muillekaan :D

Mediamme selvästikin elää kuplassa johon sisään ei mene informaatiota ulkopuolelta ollenkaan. 

Tai miten se menisi jakeluun purralle ja orpolle. Purra ihan torilla huuteli ihmisille, että menkää töihin. Mihin töihin? Järkyttävää pottuilua työttömille ja opiskelijoille.

Vierailija
192/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotessa suunnitellaan, että omaiset osallistuu eläkeläisten hoitoon ja omaiset on muuttamassa ulkomaille.

Vierailija
193/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisisa sanoivat että työttömien määrä on lisääntynyt viimeisen kahden vuoden aikana lähes sadalla tuhannella.

Onko hallitus onnistunut työllisyystoimissaan. Tai kokoomus tarvitessaan ulkomaista "työvoimaa"

Vierailija
194/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa panostaa lasten kielitaitoon kannustavasti. Englanti opetellaan kunnolla, myös ruotsi ja jos paukkuja riittää niin joku kolmas vielä. Vahtikaa, että lapsi tekee ne kielten läksyt, lisäksi pänttäävät sanoja jokaisen kielitunnin jälkeen ja kuulustelette niitä + kokeisiin kerrataan asiat. Pitkäjänteisesti näin koko peruskoulu niin on hyvät taidot muuttaa ulkomaille töihin eikä tavitse jännittää osaako kieltä riittävästi vaiko ei.

Jos paukkuja riittää niin joku kolmas vielä? Englanti ja ruotsi on hyvin kapea kielitaito, sillä ei pärjää suuressa osassa maailmaa. Jos kielitaitoiseksi haluaa niin aivan ehdoton vaatimus on että on muutakin kielitaitoa kuin suomi, ruotsi tai englanti.

Vierailija
195/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisisa sanoivat että työttömien määrä on lisääntynyt viimeisen kahden vuoden aikana lähes sadalla tuhannella.

Onko hallitus onnistunut työllisyystoimissaan. Tai kokoomus tarvitessaan ulkomaista "työvoimaa"

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen, sovitellut päivärahat ja asumistuet eikä hyvätuloiset kuluttaneetkaan heidän puolesta. Myynti väheni ja tuli irtisanomisia.

Vierailija
196/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan tänn hinataan "työvoimapulanpaikkaajia" täyttämään kaikki avoinna olevat työ- ja koulutuspaikat. 

Juu. Ei meillä mitään väestönvaihtoa harrasteta 

Saatanan nössöt poliitikot 

Vierailija
197/202 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan aio pakottaa poikaani jäämään Suomeen kun hän aikanaan valmistuu.

Täällä on niin monta asiaa päin peetä, heikko työllisyystilanne, liikaa vanhuksia, kalliit hinnat ja Venäjän läheisyys 

Vierailija
198/202 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä ulkomaille töihin hakeminen on täälläkin mielessä. Jos hallitus on vielä kaksi vuotta vallassa, niin ei täällä ole enää hyvinvointivaltiota, Suomea, kansalaisille saatavilla olevaa terveyspalveluita tai sivistynyttä yhteiskuntaa. Eikä turvallisuutta. Mistä me maksetaan veroja ja vakuutuksia niin perkel eesti, jos niillä ei saa apua silloin kun sitä tarvitsee tai jos työt lähtee alta?? 

Vierailija
199/202 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että puututaan lillukanvarsiin ja kyykytetään sadistien toimesta ilman minkäänlaista tutkimustietoa ja asiantuntijoiden lausuntoja. Siinä meillä sivistynyt ja osaava talouspuolue, Suomi konkkaan jo vajaassa parissa vuodessa! 

Vierailija
200/202 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mihkään lähde, eikä mun lapset. Suomi on meidän kotimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi