Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri joka haluaa halailla jatkuvasti - miten toimia?

Vierailija
13.05.2025 |

Olemme siis kumpikin naisia. Emme tunne toisiamme hyvin, itse asiassa emme oikeastaan yhtään. Mutta joka kerran kun on työtapaaminen jossa tapaamme, niin tämä nainen ryntää halaamaan minua.

Minusta on todella vastenmielistä, että täysin vieras ihminen pakottaa minut halailemaan häntä työtapaamisissa. Miten saan tämän kohteliaasti loppumaan? Ja miksi joku tekisi tuollaista?

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö ihminen, jolle tällaista hänen tahtomattaan tapahtuu, oikeasti kansainväliseen työhön? Ihmettelen vaan.

Vierailija
42/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen esimiehelle valittamista olisi kyllä syytä saada suunsa auki ja sanoa sille halailijalle, että +minä olen sellainen ihminen joka ei tykkää kosketuksesta - koen halaukset epämukaviksi ja tervehdin mieluummin ihan vaan hyvällä huomenella+. Tämä pitää sanoa viimeistään silloin kun hän halaa sinua seuraavan kerran.

Jos tämä ei toimi, sitten (mutta vasta sitten) esimiehen puheille.

Totta. Näinhän minun pitää sanoa. Ja nyt kun tiedän miten hän toimii, niin peräännyn hyvissä ajoin.

Mutta miksi joku toimii niin? Kyseessä itävaltalainen nainen, onko siellä (ei mielestäni) tapana tervehtiä vieraita ihmisiä työtapaamisissa halaamalla? En ole asunut siellä mutta yleensä saksankielisissä maissa ollaan vielä paljon Suomea muodollisempia.

Olen tehnyt töitä monta vuotta kansainvälisissä ympyröissä ja Suomen ulkopuolella, eikä

Älä nyt enää jankuta, trolli. Keksi uusia satuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaako se myös muita kollegoja, vai oletko, ap, ainut, joka joudut puristeltavaksi?

Vierailija
44/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purista sitä prseestä joka kerta kun halaatte. Jos kysyy niin sanot että eikö tässä ollut tarkoitus tehdä toinen epämukavaksi?

Vierailija
45/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Vastaus miksi-kysymykseen: Mulla on (etelä/länsi)saksalaisia kollegoja, jotka kyllä mieluusti halaavat tavatessa. Nimenomaan naisia, saksalaiset miehet eivät juuri halaa, mutta naiset halaavat. Nämä ovat kollegoja, joita ei tapaa joka päivä, vaan lähinnä parin kuukauden välein. Siinä ajattelussa kollega, jota tavataan parin kuukauden välein ei ole vieras, vaan tuttu ja tärkeä ja arvostettu henkilökohtainen yhteistyökumppani - ja se halaus kertoo juuri tästä ja pitää sitä yllä.

Mutta ei sun toki ole pakko halata, jollet halua. Sanot vaan, että kättelet mieluummin."

Mielenkiintoinen näkemys. Itse en ole tällaiseen ennen törmännyt saksankielisten kanssa. Päinvastoin, ovat erittäin formaaleja. Mutta onko siis esimerkiksi täysin vieraiden halaaminen työkuvioissa siis ihan normaalia vaikkapa Itävallassa? Tämä nainen ryntäsi halaamaan minua jo ensimmäisellä tapaamisella, eli ensimmäisen kerran kun koskaan tapasimme, eli oli täysin ventovieras. Yksikään eurooppalainen ei ole koskaan käyttäytynyt noin.

Vierailija
46/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän voi pakottaa sinua yhtään mihinkään. Sanot ettet halua halata vaan tervehtiä muutoin.

Totta, mutta kun hän ryntää luokseni ja heittää käsivartensa ympärilleni ennen kuin ehdin edes reagoida. Ei siis mitenkään kysy tai odota lupaa. 

En vain tajua miksi joku tekee tuollaista.

Väistät ja sanot ettet halua että sinuun kosketaan. Simple as that.

MIKSI anglismi?

Mikseet kirjoittanut että "yksinkertaista".

Lapsellista.

Vierailija
47/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiasta sanominen tuntuu vaikealta, niin kokeile ensi kerralla työntää käsi eteen kättelyä varten. Siinä on vaikea halata, kun on käsi edessä, mutta tilanne kuitenkin kohtelias.

Vierailija
48/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on yön miettinyt minkä sadun tänä aamuna tolloille syöttää. Onnistuihan se taas. Katsotaan, mistä huomen aamuna pöyristellään.

Vierailija
49/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puhu hänen kuultensa, että et ole halailija ja oman tilan tarpeesi on vähintään käsivarren mitta 

Vierailija
50/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sanoa sille halaajalle.

Monet, varsinkaan halailijaperheissä kasvaneet eivät ymmärrä muiden tiukempaa omaa aluetta.

Mutta esimiehelle valittaminen tai firman häirintäkanavaan ilmoittaminen on sellainen joka tehdään vasta sitten kun on itse sanottu ja toinen ei lopeta. Jos käy kopeloimaan, ei tarvi sietää, mutta halaus on läpi maailman ollut viaton teko johon ei tarttisi suhtautua niin jyrkästi.

En itsekään tykkää lähelle tulemisesta, mutta on itsellekin helpompaa jos ei koko ajan vedä hernettä nenukkiin joka asiasta. Kähmimistä en kyllä sietäisi, mutta sanoisin siitäkin ensin ennen kuin lähden valituskanavia käyttämään.

Vierailija
51/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän voi pakottaa sinua yhtään mihinkään. Sanot ettet halua halata vaan tervehtiä muutoin.

Totta, mutta kun hän ryntää luokseni ja heittää käsivartensa ympärilleni ennen kuin ehdin edes reagoida. Ei siis mitenkään kysy tai odota lupaa. 

Väistät ja sanot ettet halua että sinuun kosketaan. Simple as that.

MIKSI anglismi?

Mikseet kirjoittanut että "yksinkertaista".

Lapsellista.

Fuck you.

Vierailija
52/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö ihminen, jolle tällaista hänen tahtomattaan tapahtuu, oikeasti kansainväliseen työhön? Ihmettelen vaan.

No siinäpä ihmettelet. Olen kuitenkin yli 15 vuotta tehnyt onnistuneesti kansainvälistä työtä, kolmella eri mantereella kahdeksassa maassa. Ja ei tosiaan ole kukaan tullut tätä ennen ryntäämään päälle, ihan yksinkertaisesti koska yrityksessä tuosta se päällekarkaaja joutuisi heti vakaviin ongelmiin HR:n kanssa. Tämä henkilö ei kuitenkaan ole yrityksessä töissä.

Vierailija
53/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla toimivat jalat ja kädet? Jalkojen avulla voit siirtyä  ja käsien avulla torjua. Lisäksi jos sulla on ääni, sä voit sanoa esimerkiksi että seis, älä tule. Kun jo tiedät kokemuksesta, että sinua lähestytään tavalla, jota et halua, voit ennakolta jo päättää kuinka toimit. Jos sen sijaan olet liikunta- ja puhekyvytön tilanteesi on vähän hankalampi. Ehkä se siellä Porvoossa jotenkin järjestyy. 

Vierailija
54/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Paljasti itsensä kun alkoi sekoilla kv- ympyröistä, joissa ei ole koskaan edes ollut.

Vierailija
55/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sanoa sille halaajalle.

Monet, varsinkaan halailijaperheissä kasvaneet eivät ymmärrä muiden tiukempaa omaa aluetta.

Mutta esimiehelle valittaminen tai firman häirintäkanavaan ilmoittaminen on sellainen joka tehdään vasta sitten kun on itse sanottu ja toinen ei lopeta. Jos käy kopeloimaan, ei tarvi sietää, mutta halaus on läpi maailman ollut viaton teko johon ei tarttisi suhtautua niin jyrkästi.

En itsekään tykkää lähelle tulemisesta, mutta on itsellekin helpompaa jos ei koko ajan vedä hernettä nenukkiin joka asiasta. Kähmimistä en kyllä sietäisi, mutta sanoisin siitäkin ensin ennen kuin lähden valituskanavia käyttämään.

Selvästikään tuo aapeen työkaverin harrastama halaus ei ole viaton teko, kun hän ilmeisesti varoittamatta rynnii päälle niin ettei toinen ehdi edes readoida. Kyseessä varmaan jollain tapaa kehitysvammainen ihminen, mutta ahdistelua se on siitä huolimatta. Halaus on eri asia.

Vierailija
56/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NAINEN, avaa se suusi!

Niin, eli mitä sanon? Toinen kun ryntää luokseni ja heittää käsivartensa ympärilleni antamatta minulle sekuntiakaan reagoida. Niin miten kohteliaasti sanon, että jätä minut rauhaan, tuo ei ole hyväksyttävää eikä ok, vieraita ihmisiä työtapaamisissa ei halailla.

Älä sano mitään, laita käsi eteen niin että torppaat hänen lähestymisensä, katso silmiin ja hymyile.

Vierailija
57/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdit yhtään reagoida, yritä kätellä häntä. Jos et ehdi reagoida, niin älä halaa takaisin, ole vain tönkkönä aloillasi kädet sivuilla. Sen pitäisi kyllä kertoa, ettet pidä tilanteesta.

Vierailija
58/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus poliisille lähentelystä. Seksuaalirikoksen merkit on aika selkeät etenkin jos kiellät koskemasta. Jos et kiellä hyväksyt.

Vierailija
59/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on tosi isot erot työkulttuurissa, Olen myös ollut työympäristössä, jossa halailtiin paljon, just esim. selllaisia yhteistyökumppaneita, joita ei päivittäin nähty.  Mulle se oli ok ja neutaali juttu, vaikken itse ookaan mikään halailija.

Ehkä sinuna ottaisin aloitteen itselleni, ojentaisin käteni halailijalle ja osoittaisin näin tavan, jolla mua tervehditään.

Vierailija
60/123 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi