Kuopio - lasten Puumaja purettava kun aikuiset pelkää
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siinä uutisessa oli, että maja oli liian tukeva, järeä, ja kaiken lisäksi kuvien perusteella tuohon oli käytetty laittomaa puutavaraa. Metsistä, ei edes kaupungin metsistä, saa mennä katkomaan eläviä puita. Tuossa majassa näytti sellaisia käytetyn rakennustarpeiksi.
Ja tuollaisten järeiden majojen rakentaminen ei ole jokaisenoikeus.
Kuulostaa ihan suomalaiselta, kun kaiken liian hyvän ja laadukkaan tekeminen on kielletty.
Kuulostaa myös ihan suomalaiselta, että kaikki ikävä on aina "suomalaista". Iso-Britanniassahan on oikein meemikin heidän omasta sääntöviidakostaan: "Oi mate! You got a loicence for that?"
Lehtijuttujen ja somekohun perusteella kansat syvät rivit vaativat aina näppäimistö sauhuten poikkeuksia sääntöihin, kun mielikuva on surusilmäisestä
Omassakin asuinkaupungissa oli tuollaisen kaltainen hökötys, tosin siinä oli ihan kattokin. Kasattu lahopuista metsäpuistoalueelle. Kyllä siitä tuli ennemminkin olo että täällä joku narkki lepää, eikä että lapset leikkivät. Voi toki olla että olikin lasten tekemä, mistä sen tietää. Mutta kun kaupungit eivät ole mitään lintukotoja, vaan täällä on kaikenlaista menoa ja meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset pelkää yheiskuntajärjestyksen romahtavan, jos alkaa metsämajojen aikakausi. Alkaa se siltikin kohta nykymenolla.
Teltat on keksitty. Kuukauden paskaduuni niin saat teltan ja muut varusteet, ei tarvitse alkaa puita pätkimään.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi omille mailleni tuollaista hökötystä
Onneksi sinun maat ei sijaitse keskellä kasvukeskusta vaan syrjässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siinä uutisessa oli, että maja oli liian tukeva, järeä, ja kaiken lisäksi kuvien perusteella tuohon oli käytetty laittomaa puutavaraa. Metsistä, ei edes kaupungin metsistä, saa mennä katkomaan eläviä puita. Tuossa majassa näytti sellaisia käytetyn rakennustarpeiksi.
Kuulostaa ihan suomalaiselta, kun kaiken liian hyvän ja laadukkaan tekeminen on kielletty.
Kuulostaa myös ihan suomalaiselta, että kaikki ikävä on aina "suomalaista". Iso-Britanniassahan on oikein meemikin heidän omasta sääntöviidakostaan: "Oi mate! You got a loicence for that?"
Lehtijuttujen ja somekohun perusteella kansat syvät rivit vaativat aina näppäimistö sauhuten poikkeuks
Eikö narkki saisi asua metsässä? Sosiaaliturvaa on leikattu niin suurella kädelle, että kohta jopa päihteettömät köyhät kuolee kaduille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtijuttujen ja somekohun perusteella kansat syvät rivit vaativat aina näppäimistö sauhuten poikkeuksia sääntöihin, kun mielikuva on surusilmäisestä
Ei oo niin isoja kiviä ettei +10v jaksais nostaa tai vierittää paikalleen. Mä oon nainen ja nostelin 12veenä isompia kiviä ku noi
Ei ole hyvä opettaa lapsille että ilman lupaa saa ottaa mitä tahansa mieli tekee. Varmasti olisi löytynyt joka metsänomistaja, joka olisi antanut luvan kanssa rakennella majaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, kun vanhemmat eivät opeta lapsilleen jokaisenoikeuden rajoja.
No me ollaan opetettu jokamiehenoikeudet kun ne on lakikirjassakin. Jokaisenoikeudet on joku mettähallituksen opasläpykkä ja jokamiehenoikeudet jyrää niiden yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, kun vanhemmat eivät opeta lapsilleen jokaisenoikeuden rajoja.
No me ollaan opetettu jokamiehenoikeudet kun ne on lakikirjassakin. Jokaisenoikeudet on joku mettähallituksen opasläpykkä ja jokamiehenoikeudet jyrää niiden yli.
Just. Mikähän lakikirja on kyseessä... Kun oikeat jokaisenoikeudet eivät ole laissa määritettyjä. Ai, juu, nyt mä hokaan, sä kommentoit sekavuuksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtijuttujen ja somekohun perusteella kansat syvät rivit vaativat aina näppäimistö sauhuten poikkeuks
Vertaa nyt noita kiviä kuvan puiden leveyteen ja A4-paperiarkkiin. Osa murikoista on ainakin 50 cm leveitä. Sellaisia ei nostele aikuisetkaan ilman apuvälineitä. Taisit olla sitten kehonrakentaja jo 12-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset rakentavat metsään majan esimerkiksi puuhun ja joku lapsista putoaa ja loukkaantuu. Kuka maksaa?
Vastaus: se jonka mailla maja on! Kysykää vaikka vakuutusyhtiöiltä. Siksi niitä puretaan.
Juu näinhän se on. Jos kaupunki ei poista majaa, vakuutusyhtiö voi katsoa se yleiseksi leikkipaikaksi, joita koskee tiukat turvallisuusmääräykset. Jos ne eivät täyty, kaupunkin maksaa vahingon sattuessa. Käykää vaikka Tukesin sivuilta katsomassa.
Silkkaa vahingontekoa ja luonnon turmelemista. Pojille ja vanhemmille tuntuvat sakot ja perään lasku hökötysten purkamisesta!
Eniten kai oltiin huolissaan, että mitäs jos se onkin jonkun pelottavan kodittoman asuinsija ja pitää siksi hetimmiten purkaa. Mitä sitten, vaikka olisi ollut? Olisihan se tietysti olemassaolollaan muistuttanut porvariäänestäjää ikävästi elämän nurjista puolista.
Vierailija kirjoitti:
Oon saanut pienenä kiipeillä puissa ja nakutella oman majan puuhun (joo oma pihapiiri) mutta tuli sitä kyhäiltyä metsän piiloonkin omia paikkoja.
Lähisuku ja itsekin olen tehnyt raksahommia mutta en minä osaisi ilman välineitä saada noin hienoa rakennelmaa kasaan. Mielestäni aivan nerokasta miten ovat toteuttaneet ilman apuvälineitä ihan asettelemalla puut limittäin ja toisiinsa kiinni.
Toivottavasti saavat jatkaa. Oon surullinen poikien puolesta.
Missä sanottiin, että rakentajat ovat poikia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset eivät saa leikkiä ulkona vaan heidän on oltava sisällä nenä kiinni puhelimissa.
Lait koskevat lapsiakin. Jos ei ole omaa maata niin jokamiehenoikeuksilla mennään. Toki vanhemmat voivat ostaa lapsille jonkun puuhatontin missä rakennella majoja sitten, jos se tuntuu järkevältä ajatukselta.
Se on nykyään jokaisenoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyaika, ketä se maha todella haittaa, puijonlaakso on aina tiedetty vanhusten asuinpaikaksi, eläkkeellä olevia opettajia ja sairaanhoitajia, jos tulee vanhasta muistista se jäkätys
Nykyaika, kun pitäis saada touhuta muiden mailla, rakennella ja sotkea. Ja varsinkin lapset, niiden pitäis saada tehdä mitä huvittaa. Edes lupaa ei maanomistajalta tarvitse kysyä. Vanhemmat vaan tyhminä kyselevät, että pitäiskö muka lupa kysyä.
Kukaan ei vielä ole kertonut mulle että miten maata voi omistaa.
Maahan on se, mistä me elämme. Jos jotain, niin maa omistaa meidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon saanut pienenä kiipeillä puissa ja nakutella oman majan puuhun (joo oma pihapiiri) mutta tuli sitä kyhäiltyä metsän piiloonkin omia paikkoja.
Lähisuku ja itsekin olen tehnyt raksahommia mutta en minä osaisi ilman välineitä saada noin hienoa rakennelmaa kasaan. Mielestäni aivan nerokasta miten ovat toteuttaneet ilman apuvälineitä ihan asettelemalla puut limittäin ja toisiinsa kiinni.
Toivottavasti saavat jatkaa. Oon surullinen poikien puolesta.
Missä sanottiin, että rakentajat ovat poikia?
Linkin jutussa. "Matias-poika rakennusvaiheessa olevassa majassa, jota poikaporukka oli kasannut lähes kahden vuoden ajan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset eivät saa leikkiä ulkona vaan heidän on oltava sisällä nenä kiinni puhelimissa.
Lait koskevat lapsiakin. Jos ei ole omaa maata niin jokamiehenoikeuksilla mennään. Toki vanhemmat voivat ostaa lapsille jonkun puuhatontin missä rakennella majoja sitten, jos se tuntuu järkevältä ajatukselta.
Metsähallituksen mailla. Nämä on kaupungin. Minäkään en ole antanut jokaisenoikeuksia omilla maillani kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsähallituksen mailla. Nämä on kaupungin. Minäkään en ole antanut jokaisenoikeuksia omilla maillani kenellekään.
Hah. No, et sinä Metsähallituksen maillekaan saa ruveta omia laavuja rakentamaan.
Onneks on 400 hehtaaria omaa korpea ympärillä niin saa mukulat rakennella mettään mitä haluavat. Ei tartte kaupungin virkamiesten tulla mulle vinkumaan. On siellä naapurinkin poikien maja mutta samapa tuo, olkoon siellä. Kohta on majantekoikä ohi.