Saarijärvi, Runnin kylpylä, Långvik, Pajarinhovi, Oulun Eden, Porin Yyteri.... Konkurssit niittävät Suomen kylpylöitä. 😭😭😭 MIKSI!!!!
Ihan järkyttävää luettavaa. Kohta ei enää ole kylpylän kylpylää Suomessa. Valtava määrä uusia työttömiä, joilla ei enää ole varaa ostaa palveluita.
Suomessa kylpylät ovat kalliita, mutta nuhjuisia ja likaisia. Selvästi kuluissa on säästetty. Silti toiminta ei kannata!
MIKSI, mikä mättää tässä maassa?
Kommentit (155)
Näihin voisi työllistämisen edistämiseksi aikanaan valtion rahoilla tuoda venäläisiä sotaveteraaneja kuntoutukseen. Se toisi työpaikkoja ja bisnestä. Terkuin Suski täältä Kokoomuksesta.
Enpä kehtaisi mennä ja sitä paitsi niissä pitää kävellä niin paljon että ei kiitos.
Eivätkö kylpylät ole 80-90-lukujen hömpötyksiä. Samaa sarjaa kuin vesisängyt ja solariumit. Se innokkain käyttäjäkunta alkaa jo kuolla vanhuuteen.
Mä kävin paljon kun lapset oli pieniä eli nollariila ja 10-luvulla. Osa käynneistä oli sellaisia, että kuuntelin lomaosake esittelyn ja päästiin ilmaiseksi/ pienellä rahalla. Mutta paljon maksoin palkastani, joka oli ihan hyvä.
Nyt on lapset aikuisia ja mulla ei ole varaa työkyvyttömänä edes yhden hengen käynteihin. Kaikki hinnat on myös nousseet. En käy myöskään enää kampaajalla tms. Riittääkö noihin kävijöitä keskiluokan ylemmästä osasta, jolla on vielä rahaa ja haluavatko he edes käyttää kämäsiin ysärikylpylöihin rahaansa?
Tiedän yhden perheen joka on vielä käynyt kylpylöissä, mutta ko. perheen äiti onkin mallin mitoissa kiitos aasialaisten geenien.
Itse en kyllä kehtaisi ja vaivautuisi ängetä itseäni makkarankuoreen ja olla muiden nähtävillä!!!!
Suomeen täytyisi saada kunnollinen nakukylpylä, menestys olisi taattu!
Minusta kylpylöiden aika oli ja meni jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt mainituissa paikkakunnissa. Serenassa olen käynyt kun sinne on lyhyt matka, mutta sekin paikka huokuu menneisyyttä. Ei ole nykypäivän juttu.
Kylpylöitä oli jo antiikin Roomassa. Millä perusteella ei muka ole "nykypäivän juttu"?
Millä perusteella antiikin Rooman jutut ovat "nykypäivän juttuja"?
Millä perusteella Pekka Peruspentti määrittelee, mikä on "nykyaikaa" ja mikä ei? Aika monet asiat ja trendit ovat ajattomia.
Pekka Peruspertti määrittelee sen lompakollaan. Sitähän nyt valitetaan, että Pekka Peruspertti käyttää rahansa mieluummin johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö kylpylät ole 80-90-lukujen hömpötyksiä. Samaa sarjaa kuin vesisängyt ja solariumit. Se innokkain käyttäjäkunta alkaa jo kuolla vanhuuteen.
Voisin kuvitella nauttivani, jos kyseessä olisi ylellinen kylpylä. Mutta suomalainen kylpyläkonsepti on kliininen ja ankea uimahallifiilis porealtaalla. Ei houkuttele enää maksamaan. Huonoa ruokaa, melua ja känniääliöitä iltaisin.
Kuka niihin sperma-altaisiin haluaa mennä?
Tarjontaa on liikaa kysyntään nähden. Varsinkin täällä itäsuomessa on kylpylöissä suorastaan tyhjää kun venäjää ei enää kuule missään.
Vierailija kirjoitti:
Miten nyt kylpylöissä vois käydä, kun ei edes baareissa. Nyt meni Heidin pierupaarikin konkkaan, minne juomaan puistoonko? kiljuako? Kiitos hallitus.
En muista, avattiinko Myyrmannin kauppakeskus 1993 vai 1994, mutta silloin siellä oli yksi myymälä, joka myi pelkästään kotiviinin ja oluen valmistukseen tarvittavia välineitä. Eli ainakin ysärin laman aikaan porukka teki juomia itse. Tämä siis kommenttina tuohon sun kiljuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt mainituissa paikkakunnissa. Serenassa olen käynyt kun sinne on lyhyt matka, mutta sekin paikka huokuu menneisyyttä. Ei ole nykypäivän juttu.
Kylpylöitä oli jo antiikin Roomassa. Millä perusteella ei muka ole "nykypäivän juttu"?
Millä perusteella antiikin Rooman jutut ovat "nykypäivän juttuja"?
Millä perusteella Pekka Peruspentti määrittelee, mikä on "nykyaikaa" ja mikä ei? Aika monet asiat ja trendit ovat ajattomia.
Nyt puhutaan Suomesta, ei antiikin Roomasta.
Suomessa kylpylöitä nykymielessä alkoi olla muutamia joskus 90-luvulla, mutta ne yleistyivät vasta 2000-luvulla. Ne oli parin vuosikymmenen buumi, joka on nyt nähty. Monien muiden ilmiöiden tapaan se ei suinkaan ole ajaton trendi siinä mielessä, että suuri yleisö jaksaisi siitä innostua aina ja ikuisesti. Toki tietty kannattajakunta joka asialle aina jää.
Vierailija kirjoitti:
Tallinnassa pääsee edullisemmin.
No eipä kyllä enää. Vertailin tuossa just hintoja, eikä juuri eroa. Molemmissa maissa kyllä tietenkin jonkun verran vaihtelee paikasta riippuen, ja aamuajat on halvempia.
Kymppimiltsi riittää vastaanottoaulan korjaukseen. Töiden puolesta olen näissä korjausvelkaisissa kohteissa paljon yöpynyt, enkä ihmettele yhtään ettei niihin omin rahoin tulla. Huoneet ovat ihan kamalia tiiliseinäisiä hirvityksiä. Kuin hammashoitolan huoneet 1970-luvulta. Ei ole ilmastointia, ovet vetävät ja kaikki äänet kuuluvat läpi. Hinnat eivät vastaa tasoa. En usko, että näitä saadaan enää kannattavaksi mitenkään.