Saarijärvi, Runnin kylpylä, Långvik, Pajarinhovi, Oulun Eden, Porin Yyteri.... Konkurssit niittävät Suomen kylpylöitä. 😭😭😭 MIKSI!!!!
Ihan järkyttävää luettavaa. Kohta ei enää ole kylpylän kylpylää Suomessa. Valtava määrä uusia työttömiä, joilla ei enää ole varaa ostaa palveluita.
Suomessa kylpylät ovat kalliita, mutta nuhjuisia ja likaisia. Selvästi kuluissa on säästetty. Silti toiminta ei kannata!
MIKSI, mikä mättää tässä maassa?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaisilla ei ole varaa niissä käydä. Kiitos Orpo, kiitos Purra.
Kellään ole kohta vara käydä edes ruokakaupassa. Itse olen käynyt tässä kuussa kerran, kulutin ruokaan alle 13 euroa. Ostin 2 maitoa, voipaketin ja neljä banaania. Voin ostin leivontaan, jota en nyt ole voinut tehdä koska mulla on keuhkoputkentulehdus, jota en pääse lääkärille valittamaan, koska SOTEsta on leikattu. Pääsen ambulanssilla sitten kun keuhkokuumeeksi menee.
Kiitos paskahallitus, joka tuhoaa Suomea ja suomalaisia.
Se on maanpetosrikos.
Joo, kiitos edellliselle paska-sosialistihallitukselle, joka romahdutti suomalaisten ostovoiman. Koko nykyhallituksen ajan ostovoima on onneksi parantunut, mutta toki ei olla vielä sillä lähtötasolla josta sosialistit ostovoiman romahduttivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin monella on varaa vielä röökiin ja kaljaan. Nekin rahat voisi käyttää kylpylään.
Kumpi on lopulta epäterveellisempää. Rööki, kalja vai sisäilmaongelmainen kylpylä?
Rööki ja kalja on persujen jokapäiväisiä harrastuksia. Ei niitä normaalit käytä. Kylpylässä käydään kerran vuodessa, ei joka päivä.
Monen kotona on korjaamaton homeongelma, koska persut leikkasivat ostovoimaa ja nostivat alv:illa entisestään sodan takia korkeat remppakulut pilviin.
Te kommarit olette kyllä varsin kovia valehtelemaan. Ostovoiman kehityksen voi jokainen tarkistaa, eikä asiassa ole mitään epäselvää. Ostovoima on ollut noususuuntainen koko nykyhallituksen ajan. Edellisen hallituksen aikana sen sijaan ostovoima romahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin monella on varaa vielä röökiin ja kaljaan. Nekin rahat voisi käyttää kylpylään.
Kumpi on lopulta epäterveellisempää. Rööki, kalja vai sisäilmaongelmainen kylpylä?
Rööki ja kalja on persujen jokapäiväisiä harrastuksia. Ei niitä normaalit käytä. Kylpylässä käydään kerran vuodessa, ei joka päivä.
Monen kotona on korjaamaton homeongelma, koska persut leikkasivat ostovoimaa ja nostivat alv:illa entisestään sodan takia korkeat remppakulut pilviin.
Mikä pakkomielle sinulla on persuihin? Kerro oikeasti meille tämä asia. En keksi yhtään järkevää syytä, miksi viestissäsi on mainittu persu?
Nämä vauvapalstan persupakkomielteiset hullut saavat persut sotkettua aiheeseen kuin aiheeseen. Kaikki on persujen vika, ja niitä persuja vilisee ihan joka paikassa.
Yksi syy voi olla sekin, että monet uimahallit ovat nykyään kylpylämäisiä.
Esimerkiksi täällä Pirkanmaalla voit mennä Nokian, Tesoman tai Kangasalan uimahalliin noin viidellä eurolla (ovat kylpylämäisiä) tai sitten Nokian Edeniin, jonka sisäänpääsy maksaa huomattavasti enemmän.
Lempäälän uusi uimahalli-kylpylä on kokeilematta hinnan takia.
Minä ainakin mietin tässä kohtaa rahaa.
Kylpylät vain kiinnostavat entistä harvempia. Itselleni hinta ei ole mikään tekijä (itse asiassa kylpyläthän ovat varsin halpaa ajanvietettä), mutta en silti käy koskaan kylpylöissä. Lomailen ja vietän aikaani mielummin muilla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Kylpylät vain kiinnostavat entistä harvempia. Itselleni hinta ei ole mikään tekijä (itse asiassa kylpyläthän ovat varsin halpaa ajanvietettä), mutta en silti käy koskaan kylpylöissä. Lomailen ja vietän aikaani mielummin muilla tavoin.
Totta tämäkin varmasti monelle. Itseäni mietityttää kylpylöiden puhtaus verrattuna uimahalleihin. Monet eivät pese hiuksia kylpylässä, meikit kasvoilla, stringit jalassa, jotkut naiset jopa sheivaavat kylpylän suihkutiloissa (eivät suomalaisia) jne.
t. edellinen hintaperusteinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kommarit olette kyllä varsin kovia valehtelemaan. Ostovoiman kehityksen voi jokainen tarkistaa, eikä asiassa ole mitään epäselvää. Ostovoima on ollut noususuuntainen koko nykyhallituksen ajan. Edellisen hallituksen aikana sen sijaan ostovoi
Vain harvalukuisten rikkaiden hyväosaisten ostovoima on kasvanut, kaikkien muiden kustannuksella. Koska työsuhdeturva on romutettu tämän hallituksen toimesta, jos jotain jäisikin paskasta palkasta säästöön, se säästetään eikä kuluteta koska ei ole näköpiirissä muita kuin pahoja päiviä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan kuntoutukset ja kaikenmaailman (turhat) viikon, kahden viikon Aslakin on lakkautettu. Näihin työpaikoilla väen väkisin aina yritettiin saada osallistumaan, koska valtio maksaa.
Niillä ei ollut mitään etuja työkyvyn kannalta, siksi lakkautettiin. Siellä rilluttiin ja lilluttiin.
Moni kylpylä eli siis valtion tuella.
Väärin. Niillä oli etuja työkyvyn kannalta. Nykyinen työilmapiirin huonontuminen johtuu siitä, ettei ymmärretä rentoutumisen tarvetta. Ihminen tarvitsee myös sirkushuveja.
Itse en halua mitään ryhmäkeskusteluja ja marjapussin heittoa työkyvyn ylläpitoon! Minulle kelpaisi pelkkä ilmainen kylpyläviikonloppu ilman pakkolätinöitä. Sen vuoksi en ole hakemut koskaan mihinkään työkykykuntoutuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vain harvalukuisten rikkaiden hyväosaisten ostovoima on kasvanut, kaikkien muiden kustannuksella. Koska työsuhdeturva on romutettu tämän hallituksen toimesta, jos jotain jäisikin paskasta palkasta säästöön, se säästetään eikä kuluteta koska ei ole näköpiirissä muita kuin pahoja päiviä!
Valehtelu se vain jatkuu.
https://www.eurojatalous.fi/fi/2024/artikkelit/suomalaisten-reaalipalka…
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt mainituissa paikkakunnissa. Serenassa olen käynyt kun sinne on lyhyt matka, mutta sekin paikka huokuu menneisyyttä. Ei ole nykypäivän juttu.
Kylpylöitä oli jo antiikin Roomassa. Millä perusteella ei muka ole "nykypäivän juttu"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaisilla ei ole varaa niissä käydä. Kiitos Orpo, kiitos Purra.
Kellään ole kohta vara käydä edes ruokakaupassa. Itse olen käynyt tässä kuussa kerran, kulutin ruokaan alle 13 euroa. Ostin 2 maitoa, voipaketin ja neljä banaania. Voin ostin leivontaan, jota en nyt ole voinut tehdä koska mulla on keuhkoputkentulehdus, jota en pääse lääkärille valittamaan, koska SOTEsta on leikattu. Pääsen ambulanssilla sitten kun keuhkokuumeeksi menee.
Kiitos paskahallitus, joka tuhoaa Suomea ja suomalaisia.
Se on maanpetosrikos.
Jos sinä olet köyhä niin se ei tarkoita että kaikki muutkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Kylpylä on vanhanaikainen hupi, koska se kuluttaa poskettomasti kallista energiaa. Ihmiset ovat ympäristötietoisia nykyään.
Siltä näyttääkin, kun katsoo lukuja suomalaisten, eurooppalaisten ja aasialaisten lentomatkustamisesta. Rusinat pullasta jne.
Olen käynyt kahdessa kylpylässä Levillä useita kertoja, kylpylähotelli ja Saariselällä kerran kylpylä hotelissa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto kiittää nää on ihan mielettömiä energiasyöppöjä
Onneksi tilalle tulee tekoälylle ja tiktokille helkkaristi sähköä antavia datakeskuksia. Vihreät arvot jne. ja sähkön saa töpselistä.
Vierailija kirjoitti:
R yssäturisteja ei enää ole. Nehän noissa paikoissa kävi kylpemässä.
Kyllä. Siksi ei tullut itse käytyä, kun on noiden kanssa jokseenkun erilainen käsitys hygieniasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt mainituissa paikkakunnissa. Serenassa olen käynyt kun sinne on lyhyt matka, mutta sekin paikka huokuu menneisyyttä. Ei ole nykypäivän juttu.
Kylpylöitä oli jo antiikin Roomassa. Millä perusteella ei muka ole "nykypäivän juttu"?
Millä perusteella antiikin Rooman jutut ovat "nykypäivän juttuja"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella antiikin Rooman jutut ovat "nykypäivän juttuja"?
Millä perusteella Pekka Peruspentti määrittelee, mikä on "nykyaikaa" ja mikä ei? Aika monet asiat ja trendit ovat ajattomia.
Kylpylöissä tuli käytyä usein noin kymmenen vuotta sitten. Lapset oli silloin pieniä ja kylpylä oli kiva lomanviettopaikka parin kolmen päivän ajan. Osa kylpylöistä oli jo silloin aika nuhruisia ja kun remontteja ei ole tehty niin tietäähän sen, että aika on ajanut ohi näistä paikoista. Lapset kasvoi ja tuli muut lomakohteet enkä nyt enää mitään kylpylälomia kaipaakaan, mutta olisihan se matkailun kannalta hyvä, että edes joitain kylpylöitä rempattaisiin nykyaikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuettuja lomia ei enää saa kuin käytännössä lapsiperheet ja heilläkin tiukat ehdot nykyään. Yyterin kylpylä oli yksi paikoista jossa ne tuetut lomat pyörivät koko ajan vuoden ympäri. Ajattelin heti kun luulin lomajärjestöjen rahoituksen leikkaamisesta että kylpylöitä menee konkkaan.
Ne Tuetut lomat ei muuten ole mikään suomalainen erikoisuus, monissa maissa on sama systeemi. Esim Espanjassa eläkeläiset pääsevät joka vuosi viikoksi täysihoitoon tiettyihin hotelleihin ( näin ollut jo ainakin 20 vuotta)
Mikäpäs se on Espanjassa järjestää kansalaisille mukavia palveluita. Alhaista verotusta kompensoi Espanjan saamat muhkeat EU:n tuet.
Espanjassa ollut ilmaisia lomia eläkeläisille jo 80 luvulta alkaen.