Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vihkisormusta vaatia erossa takaisin?

Vierailija
12.05.2025 |

Miehen suvussa on kulkenut aivan ihana timanttisormus pitkän aikaa. Jos me isin naimisiin ja olisin vaikka vuoden, voiko suku vaatia eron jälkeen sormusta takaisin? Minullehan se sormus annetaan, niin eikö se ole sen jälkeen minun?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä sormuksen takia naimisiin, ei edes vuodeksi.

Niin kuin moni on jo todennut, että kannattaa palauttaa takaisin sukukalleus, mihin sinä kuulut vain avioliiton kautta ja eron jälkeen et enää kuulu siihen sukuun.

Itse palauttaisin ihan mitään pyytämättä, sillä se olisi ex:n suvulle tunnearvoltaan ja ehkä raha-arvoltaan merkittävän suuri asia.

Jos riidellä pitäisi avioerossa, keksin jonkin muun syyn.

Hauskaa. Mies antaa vaimolle sormuksen sillä ajatuksella, että sillä on hänen suvulleen suurempi merkitys kuin vaimolle 😂. Oukki doukki.

Kelpaa se sormuksen kierrätys Englannin hovissakin. Catherinella on nyt Dianan sormus. Ja jos Catherine eroaisi Williamista, niin ei varmasti hän saisi sitä sormusta pitää, vaan Windsoreille se palautuisi.

Vierailija
42/50 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin moni on jo todennut, että kannattaa palauttaa takaisin sukukalleus, mihin sinä kuulut vain avioliiton kautta ja eron jälkeen et enää kuulu siihen sukuun.

Itse palauttaisin ihan mitään pyytämättä, sillä se olisi ex:n suvulle tunnearvoltaan ja ehkä raha-arvoltaan merkittävän suuri asia.

Hauskaa. Mies antaa vaimolle sormuksen sillä ajatuksella, että sillä on hänen suvulleen suurempi merkitys kuin vaimolle 😂. Oukki doukki.

Kelpaa se sormuksen kierrätys Englannin hovissakin. Catherinella on nyt Dianan sormus. Ja jos Catherine eroaisi Williamista, niin ei varmasti hän saisi sitä sormusta pitää,

Meinaat että tuo on verrannollinen tilanne Möttösen Raimon avioliittoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ehkä ymmärtänyt mikä pointti tässä oli 🤔

Kuvitellaan niin että, olisi sinun suvulla jokin esine, mikä on kulkenut jo monta sukupolvea avioliiton kautta. Nyt kuitenkin sinulle ja puolisollesi tulisi ero jostain kumman syystä, niin etkö haluaisi sitä esinettä takaisin itsellesi, vai tota noin vaan jättäisit sen ex:lle? 

Pitääkö ratakiskosta vääntää malli?

Vierailija
44/50 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaa se sormuksen kierrätys Englannin hovissakin. Catherinella on nyt Dianan sormus. Ja jos Catherine eroaisi Williamista,

Jos ap on iskenyt silmänsä jonkun suvun kalliiseen sormukseen, niin ei varmaan ihan kerrostalolähiön suku ole kyseessä.

Itsekin avioiduin sukuun, joka pitää itseään muita parempana ja pitää kynsin hampain kiinni omaisuudestaan, joten sitä voi jo pienemmilläkin rahasuvuilla esiintyä omistushalua korujen ym. suhteen.

Vierailija
45/50 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ehkä ymmärtänyt mikä pointti tässä oli 🤔

Kuvitellaan niin että, olisi sinun suvulla jokin esine, mikä on kulkenut jo monta sukupolvea avioliiton kautta. Nyt kuitenkin sin

Ei tarvitse. En ikinä kehtaisi pyytää erossa toisen ihmisen sormessa ollutta sormusta takaisin. Se on hänen. Olen sen ihan itse hänelle rakkaudessa antanut. Se ei kuulu enää minulle. Jos sukukalleuksista ei halua luopua, ne kannattaa pitää verisuvussa tai kassaholvissa.

Vierailija
46/50 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erossa vihki- ja kihlasormukset yleensä palautetaan. Saat takaisin miehelle antamasi sormuksen ja sinä annat takaisin hänen antamansa sormukset.

Eli, et voi pitää muehen perintösormusta eron jälkeen.

Tapa ja pakko ovat eri asioita. Eikä läheskään kaikkialla edes toimita noin. Ystävällistä se toki on

Vierailija
47/50 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikamaista ajatella että menet naimisiin sormuksen takia vuodeksi.

Vierailija
48/50 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat että tuo on verrannollinen tilanne Möttösen Raimon avioliittoon?

Moni taviskin tykkää vintagesta. Ovat hienoja sormuksia, ja kulta ja korukivet säilyvät. Kannattaa puhdistuttaa ja huollattaa ammattilaisella. Joku sata vuotta vanha sormus voi olla tosi kiva. 

Vierailija
49/50 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kirjallinen sopimus että se on sun omaisuutta.

Vierailija
50/50 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omat ja 2 eksän sormukset, eka on kuollut ja poikani toi sormuksen mulle, toka antoi sormukset kun  erosimme. Jos tulee rahapula , myyn ne joskus, ovat kultaa.   💫

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi