Puolet kansasta on keskimääräistä tyhmempiä. Kuka myöntää kuuluvansa siihen tyhmempään puoleen?
Mun mielestä raja menee amis/lukio jaossa, yksitäisiä tapauksia lukuunottamatta.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en voi myöntää. Älykkyyteni on tutkittu ja kuulun parhaaseen 10 %.
Eli kaltaisiasi on enemmän kuin yksi tusinassa. Ei mikään kovin kova meriitti.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä vaativaa matematiikkaa, että puolet on tyhmempiä kuin toinen puoli.
Sitten jos on 60% tyhmempiä, niin vain 40% on fiksumpia.
Toivottavasti siihen tilanteeseen ei ikinä päädytä.
80% kansasta on keskivertoa tyhmempiä. Tämä selittyy sillä, että jäljellejäävä 20% on niin paljon älykkäämpiä että nostavat keskiarvon tuon 80% yläpuolelle mikäli et ymmärtänyt miten tämä on mahdollista.
Veljeni on monella tavalla älykäs mutta tunneälyä hänellä ei kyllä ole. Anteeksi veli kun sanon näin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tutkitusti alle 100 ÄO, löytyy kuitenkin tutkinto ja ammatti yliopistosta.
Tunnollisuus saattaa jonkin verran kompensoida älykkyyttä, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti.
Yleensä tähän aikaan porukat on töissä.
80 prosenttia kansasta on tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tutkitusti alle 100 ÄO, löytyy kuitenkin tutkinto ja ammatti yliopistosta.
Tunnollisuus saattaa jonkin verran kompensoida älykkyyttä, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti.
Pingotus ja suhteet vievät keskivertoa himmeämmänkin 10% eliittiin Suomessa. Katso nyt vaikka poliitikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80% kansasta on keskivertoa tyhmempiä. Tämä selittyy sillä, että jäljellejäävä 20% on niin paljon älykkäämpiä että nostavat keskiarvon tuon 80% yläpuolelle mikäli et ymmärtänyt miten tämä on mahdollista.
Koska se on keskiarvo. Samoin kun lasketaan keskimääräinen elinikä. Osa kuolee 18-vuotiaana onnettomuudessa, osa 85-vuotiaana vanhuuteen. Näiden keskiarvo on 50-vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tähän aikaan porukat on töissä.
Kolmivuorotyöt...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tyhmä. En ole ollenkaan onnistunut touhuissani, niin kuin olisin tahtonut. Kyllä se tyhmyydestä varmaan kertoo. Vaikka kuinka yritön tehdä viisaita ja harkittuja ratkaisuja, niin pieleen menee.
Kyse ei aina ole älykkyydestä. Myös esim. hoitamaton ADHD, voi aiheuttaa sen, että hommat eivät onnistu, vaikka ÄO olisi yli 120.
Minä. On käyty lukio, vanhan ajan teku ja matikassa hyviä numeroita. Mutta kuviopäättelytesteissä en pärjää yhtään. Enkä muista mitään.
Olen aina saanut äo-testeistä huipputuloksia, mutta en ole menestynyt elämässä mitenkään erityisesti. Synnyin köyhänä, kuolen köyhänä. Eli kuulun siihen menestymättömään puoliskoon, eikä älykkyydellä taida olla siinä suurta merkitystä. Juu ja opintoja on sekä yliopistosta että amk:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tyhmä. En ole ollenkaan onnistunut touhuissani, niin kuin olisin tahtonut. Kyllä se tyhmyydestä varmaan kertoo. Vaikka kuinka yritön tehdä viisaita ja harkittuja ratkaisuja, niin pieleen menee.
Kyse ei aina ole älykkyydestä. Myös esim. hoitamaton ADHD, voi aiheuttaa sen, että hommat eivät onnistu, vaikka ÄO olisi yli 120.
Elonilla on muistaakseni tutkitusti yli 150, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Veljeni on monella tavalla älykäs mutta tunneälyä hänellä ei kyllä ole. Anteeksi veli kun sanon näin.
Pojallani sama tilanne. Toivon, että hän vanhemmiten saisi kehitettyä älykkyyttään sen verran, että ymmärtäisi edes loogisesti hyvien sosiaalisten suhteiden merkityksen ihmisen menestymiselle ja ennen kaikkea onnelliselle elämälle. Älykkäälle tämä on mahdollista, mutta ei automaatio.
No älykkyyshän ei jakaudu tasaisesti vaan niitä keskivertoja siinä rajalla on tosi paljon. Ei siinä juurikaan huomaa että kuka on juuri sen rajan tyhmemmällä puolella ja kuka viisaammalla. Vasta kun mennää reippaasti tyhmempään tai viisaampaan suuntaan niin se ero alkaa näkyä selvemmin. Ja niitä onkin sitten taas paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Koulutussuunta ei kyllä kerro paljonkaan viisaudesta tai tyhmyydestä. Ihminen voi olla tohtori tai maisteri ja silti melkoinen typerys.
No, kyllä se todella paljon kertoo. Totta kai on tilastollisia poikkeuksiakin olemassa. Mutta jos otetaan tuhat tohtoria ja tuhat ammattikoulun käynyttä niin hyvin isot erot näiden ryhmien välillä löytyy älykkyydessä ja viisaudessa!
Ilmeisesti et ole itse tohtori, kun yrität perustella väitettäsi sillä, että joku yksittäinen tohtori voi silti olla melkoinen typerys. Juuri tuollaisia kommentteja laukoo henkilö, joka ei ymmärrä todennäköisyyksistä ja tilastollisista merkittävyyksistä mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 80 prosenttia on juuri se laumalammasporukka, joka ajautuu yhdestä joukkopsykoosista toiseen, median lietsoessa psykoosia
On minulla yksi kaveri, joka tämän myöntää. Mukavia ihmisiä ovat silti.
Vierailija kirjoitti:
Minä. On käyty lukio, vanhan ajan teku ja matikassa hyviä numeroita. Mutta kuviopäättelytesteissä en pärjää yhtään. Enkä muista mitään.
Avaruudellinen hahmoituskyky luultavasti heikko ja työmuistissa saattaa olla ongelmia. Älykkyysosamäärä on kuitenkin todennäköisesti yli 100, sillä muuten mainitut kouluaineet eivät olisi luonnistuneet hyvillä arvosanoilla.