Meidän pihaan on muuttanut sepelkyyhkypari
Alivuokralaiset on tehnyt risupesän ja emo möllöttää pesän päällä yötä päivää
Kommentit (11)
Voi ihanaa. Olispa itselläni oma piha, niin laittaisin linnunpönttöjä
Miten kestät sitä pulputusta yötä päivää?
Meilläkin sama pariskunta pesii joka vuosi pihakuusessa.Hauska seurata kun lyllertävät pitkin pihaa ja ottavat nokosia nurmikolla.Vouhottavat ja vievät risuja pesään.sanonkin niitä mun pihakanoiksi.Niin söpöjä🥰
Vierailija kirjoitti:
Miten kestät sitä pulputusta yötä päivää?
Rentouttavaa se huhuu ääni👍
Kerron teille jotka luulette Sepelkyyhkyn pulputtavan, niin se Ei pulputa. Pulut pulputtavat, Sepelkyyhky huhuilee, useimmiten iltahämärissä. Sepelkyyhky on muuttolintu. Meilläkin pariskunta pesii tuossa lähellä ja käyvät etsimässä syötävää pihalta. Kevään tietää tulleen kun Sepelkyyhkyt saapuvat.
Vierailija kirjoitti:
Kerron teille jotka luulette Sepelkyyhkyn pulputtavan, niin se Ei pulputa. Pulut pulputtavat, Sepelkyyhky huhuilee, useimmiten iltahämärissä. Sepelkyyhky on muuttolintu. Meilläkin pariskunta pesii tuossa lähellä ja käyvät etsimässä syötävää pihalta. Kevään tietää tulleen kun Sepelkyyhkyt saapuvat.
Juu minäkin nähnyt pesivän sepelkyyhkyn, en kuullut pulputusta. Itse asiassa kuulunut sillä hetkellä mitään.
Meillä oli joskus puuradan ohjauskopin päällä 🕊😃
Asuin 30 vuotta parin kaupungin ydinkeskustassa, muutin kehyskuntaan ja olen vilpittömän iloinen, että kaikista ikkunoista näkyy luontoa. Täällä on paljon lintuja, oravia, jänöjusseja,kettuja, siilejä. Peuroja ja hirvivasoja näkyy sekoilemassa tiettyinä aikoina, muutama teeri, metso tms. mitä ne nyt on kanalintuja kukkoili täällä hiljattain reteesti.
Pöllöjen huhuilua ja tikan koputusta. Olen kai tullut vanhaksi, kun nautin valtavasti. Ihan kerrostalo ja 30 km. Stadista. Loputtoman hauskaa yytsiä oravien sekoilua ja pupujussien pyllistelyä, kuunnella lintujen aamu-balladia.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin sama pariskunta pesii joka vuosi pihakuusessa.Hauska seurata kun lyllertävät pitkin pihaa ja ottavat nokosia nurmikolla.Vouhottavat ja vievät risuja pesään.sanonkin niitä mun pihakanoiksi.Niin söpöjä🥰
Ihanaa🥰
Ihanaa😊