Miten toimeentulotukihakemus voi olla jatkuvasti hylätty näillä tuloilla?
Ansiosidonnainen 980 e
Asumistuki 330 e
Elatusmaksu 200 e
Opintotuki 90 e
- Menot Vuokra ja vesimaksut 750 e
Taloudessa 1 aikuinen ja 1 lapsi ja päätökseen löytyy aina jostain ylimääräistä tuloa tai tilillä on liikaa rahaa vaikka se menee joka kuukausi nollille. En tajua enää mitään.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Siis nettona noin 1600e. Miksi tuolla saisi toimeentulotukea? Kyllä sillä pärjää.
Apn lapsi saa lapsilisää ja elatustukea jos on alaikäinen...hän ei halunnut niitä mainita jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nettona noin 1600e. Miksi tuolla saisi toimeentulotukea? Kyllä sillä pärjää.
Apn lapsi saa lapsilisää ja elatustukea jos on alaikäinen...hän ei halunnut niitä mainita jostain syystä.
Lukihan tuossa elatusmaksu. Lapsilisää ei saa koska saa opintotukea, lue kommentit.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä ja elatustuki puuttuvat tuloista. Ne ovat tuloja tt tuessa. Lisää ne tuloihin ja jäätte plussalle.
Elatustuki on mukana. Lapsilisää ei saa. Lapsihan on alaikäinen, mutta opiskelija eli 17v. Ei saa lapsilisää, vaan opintotuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saat noin isoa asumistukea? Meillä oli saman hintainen vuokra ja se ylitti normit myös 50e:lla niin saatiin vain noin 100e asumistukea. Meitä oli myös kaksi taloudessa.
Teillä on oletettavasti isommat tulot.
No ei ole kun molemmat ollaan työttömiä.
Niin? Saatte kahden ihmisen työttömyystuet ja se on enemmän kuin yhden ihmisen työttömyystuki. Herätys nyt.
2x595=1190, ei elatusmaksuja eikä opintotukia
Asumistuki lasketaan bruttotuloista, jotka teillä ovat 1 600 euroa. Elatusmaksua ja alaikäisen tuloja ei huomioida asumistuessa, ja lapsiperheen omavastuuosuus on pienempi kuin kahden aikuisen taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ap:n rahat menee? Pitäisi riittää tuo summa normaaliin ruokaan, sähköön, puhelimiin, bussikortteihin ihan hyvin ja vaatettakin saa ostettua ja säästöönkin moni tuosta summasta saa.
Esim. Opintolainan lyhennykseen menee 200 euroa kuukaudessa. Sillä saisi ostettua koko kuukauden ruoat. Mutta miksi mun pitäisi elää tuolla summalla, kun kaiken järjen mukaan mun pitäisi olla oikeutettu toimeentulotukeen? Tässä kuussa on lisäksi maksettavana 100 euron sähkönsiirtomaksu ja 40 euron sähkölasku. Eipä tuosta mitään jää käteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet opiskelija? Joudut nostamaan opintolainaa ennen kuin saat toimeentulotukea.
Tämä. Opiskelijan ensisijainen tukimuoto on opintotuki lainoineen. Miten edes saa ansiosidonnaista ja opintorahaa yhtä aikaa? Ei saa. Ap on trolli.
Ja: tulot suuremmat kuin mulla, joka en saisi tt-tukea muutenkaan.
Voi hyvä luoja. Luitko aloitusta ollenkaan?
Ehkä sun olisi syytä itse lukea se aloitus ja tajuta, että siellä ei ole yhtään mitään selityksiä, ainoastaan tulolistaus. Lisätiedot tulee tipoittain pitkin ekaa sivua siinä vaiheessa, kun ihmiset kirjoittaa omia kommenttejaan.
En oikeasti tajua, miten noin typerä ihminen voi elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saat noin isoa asumistukea? Meillä oli saman hintainen vuokra ja se ylitti normit myös 50e:lla niin saatiin vain noin 100e asumistukea. Meitä oli myös kaksi taloudessa.
Teillä on oletettavasti isommat tulot.
No ei ole kun molemmat ollaan työttömiä.
Niin? Saatte kahden ihmisen työttömyystuet ja se on enemmän kuin yhden ihmisen työttömyystuki. Herätys nyt.
2x595=1190, ei elatusmaksuja eikä opintotukia
Asumistuki lasketaan bruttotuloista, jotka teillä ovat 1 600 euroa. Elatusmaksua ja alaikäisen tuloja ei huomioida asumistuessa, ja lapsiperheen omavastuuosuus on pienempi kuin kah
Luulin että henkilöiden määrä vaikuttaa. Ei se että on aikuinen ja lapsi vs kaksi aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ap:n rahat menee? Pitäisi riittää tuo summa normaaliin ruokaan, sähköön, puhelimiin, bussikortteihin ihan hyvin ja vaatettakin saa ostettua ja säästöönkin moni tuosta summasta saa.
Esim. Opintolainan lyhennykseen menee 200 euroa kuukaudessa. Sillä saisi ostettua koko kuukauden ruoat. Mutta miksi mun pitäisi elää tuolla summalla, kun kaiken järjen mukaan mun pitäisi olla oikeutettu toimeentulotukeen? Tässä kuussa on lisäksi maksettavana 100 euron sähkönsiirtomaksu ja 40 euron sähkölasku. Eipä tuosta mitään jää käteen.
Ap
Lähetät ne sähkölaskut kelalle, niin tekevät uuden päätöksen. Uutta hakemusta ei tarvitse tehdä.
Laitatko Ap sen koko laskelman tänne? Rehellisesti kaiken mitä siinä lukee,tulot ja menot ja kelan perustelut
Meillä lähti asunto alta kun ei ollut mitään tuloja ja Kela ei myöntänyt tt-tukea. Etsin nyt töitä muista Pohjoismaista, ei tänne kannata jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähti asunto alta kun ei ollut mitään tuloja ja Kela ei myöntänyt tt-tukea. Etsin nyt töitä muista Pohjoismaista, ei tänne kannata jäädä.
Eikö ollut yhtään mitään tuloja? Kela on tehnyt rikoksen siinä tapauksessa.
Miten oikeasti kehtaat? Kaikki tulosi ovat sosiaalitukia ja saat niitä valtavasti. Paljon enemmän kuin pienituloisen työntekijän palkka!🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Miten oikeasti kehtaat? Kaikki tulosi ovat sosiaalitukia ja saat niitä valtavasti. Paljon enemmän kuin pienituloisen työntekijän palkka!🤢🤮
Valtavasti? Kannattaa hankkia parempi työpaikka, jos palkka on tuosta paljon pienempi..
Ap
Vai että lisää tukia pitäisi saada?😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtavasti? Kannattaa hankkia parempi työpaikka, jos palkka on tuosta paljon pienempi..
Ap
Ehkä minäkin vain heittäydyn yhteiskunnan elätiksi niinkuin sinä.🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei kuulu käteen mitään jäädäkkään vaan riittää laskuihin ja pysyä elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hankkia? Ehkä sinun kannattaa hankkia myös itse se työpaikka jos ei 1600e muka elämiseen riitä.
Harmi ap, että kaltaisesi loiset lisääntyvät!