Miten toimeentulotukihakemus voi olla jatkuvasti hylätty näillä tuloilla?
Ansiosidonnainen 980 e
Asumistuki 330 e
Elatusmaksu 200 e
Opintotuki 90 e
- Menot Vuokra ja vesimaksut 750 e
Taloudessa 1 aikuinen ja 1 lapsi ja päätökseen löytyy aina jostain ylimääräistä tuloa tai tilillä on liikaa rahaa vaikka se menee joka kuukausi nollille. En tajua enää mitään.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Olet opiskelija? Joudut nostamaan opintolainaa ennen kuin saat toimeentulotukea.
Tämä. Opiskelijan ensisijainen tukimuoto on opintotuki lainoineen. Miten edes saa ansiosidonnaista ja opintorahaa yhtä aikaa? Ei saa. Ap on trolli.
Ja: tulot suuremmat kuin mulla, joka en saisi tt-tukea muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet opiskelija? Joudut nostamaan opintolainaa ennen kuin saat toimeentulotukea.
Tämä. Opiskelijan ensisijainen tukimuoto on opintotuki lainoineen. Miten edes saa ansiosidonnaista ja opintorahaa yhtä aikaa? Ei saa. Ap on trolli.
Voi hyvä luoja. Luitko aloitusta ollenkaan?
Ei opiskelija voi saada ansiosidonnaista tai muutakaan työttömyystukra, ei myöskään tt tukea, ei ainakaan ennen voinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n lapsi on se opiskelija ja opintotuki on lapsen tuloa.
Älä valehtele ja puhu lapsesta kun itse sanot sen olevan täysi ikäinen aikuinen!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on Kelan asettama vuokramaksimi kaupungissasi? Muuta opiskelijakämppään.
700 euroa. En voi muuttaa opiskelijakämppään, kun en ole opiskelija.
Ap
Miksi saat opintotukea? Ja tuollaisen pienen määrän vielä?
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele ja puhu lapsesta kun itse sanot sen olevan täysi ikäinen aikuinen!!!!
"Lapsi on alaikäinen.
Ap"
Lukee jo tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut ilmaista sen selkeämmin.
Mikä siinä opintolainassa peloittaa? Jos käy huonosti niin koko lainan korkoineen saa anteeksi, eikä vaikuta luottotietoihin.
Laitoin luvut toimeentulotukilaskuriin ja sain tulokseksi
Arvio toimeentulotuen määrästä
242,14 e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut ilmaista sen selkeämmin.
Minä ainakin ymmärsin heti sen. Toki meitä ihmisiä on eri älykkyyksillä.🤗
Vierailija kirjoitti:
242,14 e/kk
Niinpä. Ja tämä sellaisina kuukausina, kun ei ole sähkölaskua tai muita ylimääräisiä kuluja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
242,14 e/kk
Näin arviosi on laskettu
Tulot
1600,00 e/kk
Menot
1842,14 e/kk
Omaisuus
0,00 euroa
Tulojen ja menojen erotus
-242,14 e/kk
Tiedot, joihin arvio perustuu
Toimeentulotukiperheeseen kuuluvat jäsenet
Hakija
Lapsi 1 (1017 v)
Tulot
Omat tulot
1510,00 e/kk
1017-vuotiaan lapsen tulot, lapsi 1
90,00 e/kk
Tulot yhteensä
1600,00 e/kk
Lue, mikä on ansiotulovähennys.
Menot
Vuokra
750,00 e/kk
Oma perusosa
676,65 e/kk
1. lapsen (10-17 v) perusosa
415,49 e/kk
Menot yhteensä
1842,14 e/kk
Lue, mikä on perusosa.
Omaisuus
Omaisuus yhteensä
0,00 euroa
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä opintolainassa peloittaa? Jos käy huonosti niin koko lainan korkoineen saa anteeksi, eikä vaikuta luottotietoihin.
Ap:n lapsi on alaikäinen eikä siten oikeutettu opintolainaan.
Vierailija kirjoitti:
242,14 e/kk
No arvio on arvio. Vasta päätökseltä selviää, millä perusteilla maksetaan vai maksetaanko lainkaan.
Ap:lla ilmeisesti ollut jotain ylimääräistä viime kuussa, jotka vähennetty tämän kuun tuista (ylijäämän vyörytys).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
242,14 e/kk
No arvio on arvio. Vasta päätökseltä selviää, millä perusteilla maksetaan vai maksetaanko lainkaan.
Ap:lla ilmeisesti ollut jotain ylimääräistä viime kuussa, jotka vähennetty tämän kuun tuista (ylijäämän vyörytys).
Kuinkahan kauan se vyörytys kestää, kun oon jo 7,5 kk ollut työttömänä eikä ole omaisuutta, säästöjä tai muita tuloja?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätöksessä tulee laskelma jossa kerrotaan miten tukesi on laskettu. Lue se niin valaistut.
En valaistunut vaan se sekoitti vielä lisää. Jotain ihme kertoimia ja ylijäämiä. En tiedä miksi nuo päätökset pitää kirjoittaa niin älyttömällä kapulakielellä, asiakkaathan niitä lukee.
Ap
Osa asiakkaista on niin tyhmiä, ettei osaa lukea selkokielisiä päätöksiä ja laskelmia.
Jos lapsesi on 18, hän ottakoon elääkseen opintolainaa ja osallistukoon vuokraan.
Näin me tehtiin. Ikävää mutta pakko, koska lapsen isää lakkasi lapsi kiinnostamasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten voit saada ansiosidonnaista JA opintotukea? Eihän samaan aikaan voi olla työtön ja päätoiminen opiskelija.
Varmaan ap:n lapsi on se joka saa opintotukea, ja ap ansiosidonnaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätöksessä tulee laskelma jossa kerrotaan miten tukesi on laskettu. Lue se niin valaistut.
En valaistunut vaan se sekoitti vielä lisää. Jotain ihme kertoimia ja ylijäämiä. En tiedä miksi nuo päätökset pitää kirjoittaa niin älyttömällä kapulakielellä, asiakkaathan niitä lukee.
Ap
Osa asiakkaista on niin tyhmiä, ettei osaa lukea selkokielisiä päätöksiä ja laskelmia.
Jos lapsesi on 18, hän ottakoon elääkseen opintolainaa ja osallistukoon vuokraan.
Näin me tehtiin. Ikävää mutta pakko, koska lapsen isää lakkasi lapsi kiinnostamasta.
Osa kommentoijista on niin tyhmiä, etteivät osaa lukea. Ap:n lapsi on alaikäinen.
Ei alaikäisen tuloja huomioida. Eikä ainakaan vaadita opintolainan ottamista.