Miksi naiset ei osaa tai uskalla vaihtaa sulaketta?
Kommentit (58)
Kokemuksia oikeasta elämästä:
Step 1: soita isille ja kerro mikä hätänä
Step 2: Nips vaan ja kytkin laitettu takaisin päälle
Step 3: ole niin polleaa naista koko loppupäivä kun itseltä hoituu hommat kuin hommat :D
Vierailija kirjoitti:
Asun 60-luvulla rakennetussa talossa ja täällä on pikasulakkeet. Omaa pihiyttä jos ei ole vaihtanut uusiin.
Ei ole vielä tähän mennessä tarvinnut vaihtaa 1950-luvulla rakennetussa talossa. Olisi ollut kyllä varaa eikä olla edes pihejä.
Vierailija kirjoitti:
Missä röttelössä ei ole pikasulakkeita? Se "naps" onkin se aina mainittu miesten työksi.
Mm. v 1981 rakennetussa hyväkuntoisessa ja hyvinrakennetussa kerrostalossa on kaikissa huoneistoissa tavalliset sulaketaulut. Ei voi puhua röttelösfä, enemmän nämä uudet pikavauhtia rakennetut kerrostalot ovat laadultaan röttelöitä.
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä paikkansa. Osaan käsitellä oikein hyvin sekä vanhan- että uudenaikaisia sulakkeita. Sen sijaan nainen saattaa kyllä heittäytyä avuttomaksi saadakseen miehenpuolen tekemään edes jotain siellä kotona.
t. N57
Plus sen takia, että mies tuntisi itsensä joskus tarpeelliseksi.
N65
Olen monesti vaihtanut, nyt asun kerrostalossa, soitan huollon kun on tyhmää ostaa 3 kpl paketti sulakkeita kun vain yhden tarvinnut. N65v
Naiset osaavat nostaa johdonsuojakatkaisijan, mutta eivät uskalla testata vikavirtasuojaa. Tosimies testaa vikavirtasuojan vaikka silloin kun naisella on pöytätietokoneellaan sadan välilehden Excel-työkirja eikä yhtään välitallennusta tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, en tunne yhtäkään naista joka ei osaisi. En myöskään yhtään miestä joka ei osaisi.
Ap on selkaiben. Sen äiti opetti sille äsken sulakkeenvaihdon mysteerit.
Ap on 30 v.
Ei niitä enää vaihdeta. Odotetaan vähän aikaan ja nostetaan taulusta katkaisin ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä paikkansa. Osaan käsitellä oikein hyvin sekä vanhan- että uudenaikaisia sulakkeita. Sen sijaan nainen saattaa kyllä heittäytyä avuttomaksi saadakseen miehenpuolen tekemään edes jotain siellä kotona.
t. N57
Plus sen takia, että mies tuntisi itsensä joskus tarpeelliseksi.
N65
Täähän se. Niiden ego on hauras ja tarpeellisuuden varassa. Talvisotia, Lumitöitä ja renkaanvaihtoa kun ei joka päivä ole, eikä ne juuri muuta osaakaan.
Runk runk runk. Kisko kunnolla että mato kuolee, ap.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, en tunne yhtäkään naista joka ei osaisi. En myöskään yhtään miestä joka ei osaisi.
Jep. Valitettavasti nyt täytyy kertoa, että tunnen itse kyllä. Siskoni ja hänen miehensä eivät osaa, eivätkä uskalla. Jopa keittiön valaisin katossa kun pimeni, niin oltiin soittamassa sähkäriille.
Ensin kysyttiin minulta, sisarelta, kelle soittaa, niin menin käymään muksujeni kanssa. Ja kas, lamppuhan se vain oli sopimuksen sanonut irti. Vaihdoin sen.
Ovat kumpikin korkeasti koulutettuja mutta muuten peukalo keskellä kämmentä.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia oikeasta elämästä:
Step 1: soita isille ja kerro mikä hätänä
Step 2: Nips vaan ja kytkin laitettu takaisin päälle
Step 3: ole niin polleaa naista koko loppupäivä kun itseltä hoituu hommat kuin hommat :D
Mulle tuon homman opetti äiti kun olin jotain 6 v.
Sun kitumista on kiva katsoa 😂
Ei näköjään tarjottu pillua eilenkään ap:lle
Ei mun ole koskaan tarvinnut vaihtaa. Varsinkaan nyt, kun olen oppinut mitä laitteita ei voi käyttää yhtä aikaa.
Kaikki muut paitsi ap osaavat vaihtaa sulakkeet, mutta kenenkään muun ei ole tarvinnut niitä vaihtaa enää aikapäiviin, koska sulakekaapissa on kytkimet.
Olisit nyt urpo keksinyt jonkun vähän paremman aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä enää vaihdeta. Odotetaan vähän aikaan ja nostetaan taulusta katkaisin ylös.
Sen nimi on automaattisulake (-varoke). Erotukseksi keraamisesta sulakkeesta, joka kierretään irti ja vaihdetaan, kun merkkinasta on irronnut.
Ap:lle pitäisi vaihtaa prosessori.
Se tais jo huutolaueta ja nuolee spermaansa
Ihan yleissivistyksenä. Vain satavuotiaissa vanhoissa taloissa on sähkötaulut ja sulakkeet, mutta nykyinen rakennustekniikka ei ole tuntenut pitkiin aikaan.
t. mummo maalta
Mummo vainaa osasi myös korjata sulakkeen, oli sota-aikana kun sulakkeita ei saanut oppinut taidon.
Asun 60-luvulla rakennetussa talossa ja täällä on pikasulakkeet. Omaa pihiyttä jos ei ole vaihtanut uusiin.