Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liittyykö nämä oireet yhteen? Mitä tämä voi olla?

Vierailija
10.05.2025 |

Yhtäkkiä tuli häntäluu tosi kipeäksi. En ole loukannut sitä mitenkään enkä rasittanut, en istunut pitempiä aikoja kuin normaalisti tai mitään muutakaan. Häntäluu on kipeä, se ihan luu kun sitä painaa. Mutta myös ympäröivä kudos on kipeä.

Samaan aikaan kun alkoi häntäluun kipu, tuli veristä vuotoa. Kuukautisia minulla ei ole enää kahteen vuoteen ollut, olen 55.

Ja edelleen samaan aikaan sormenpäät alkoi halkeilla ja kynsien reunat myös tulehtui. Tosi kipeät ja punoittaa ja kuumottaa.

Kasvoihin on tullut tulehtuneita näppyjä, jotka ei ole tavallisia finnejä vaan tuntuvat pistäviltä kuin olisi jokin nokkosen piikki mennyt ihoon tms.

Tätä on jatkunut jo kaksi viikkoa, eivätkä sormenpäät parane vaikka kuinka rasvaa ja laittaa yöksi puuvillahanskat. Onko tämä jokin puutostauti vai mitä ihmettä on meneillään?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään ollut häntäluu kipeä yhtäkkiä ihan itsestään, ilman fyysistä loukkaantumista tai rasitusta? Miten kauan kesti että meni ohi?

ap

Rasvakerros on sulanut pakaroistasi. Se ei riitä enää suojaamaan häntäluutasi. Tarvit lähetteen kirurgille, joka päättää voiko sitä operoida tai kirjoittaako hän lääkärintodistuksen esimerkiksi sidetarvikkeita varten. Häntäluun ympärille pitäisi laittaa pehmustetta tehty donitsi suojaksi ja se pitäisi teipata kiinni iholle sopivalla teipillä.

Sormissasi oleva vaiva johtuu stafylokokeilla. Ne pitää kurissa käyttämällä käsidesiä. 

Vierailija
22/25 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, yksinään tuo verenvuoto menopaussin jälkeen on AINA syy käydä lääkärissä, koska se usein merkitsee gynekologista syöpää. Valitettavasti tulee mieleen, että sieltä suunnasta kasvain voisi aiheuttaa kipua häntäluuhun. 

Mene nyt hyvä ihminen lääkäriin. Varmasti pääset julkisellakin pikaisesti, kun kerrot vuodosta. Parempi oikeastaan, että et esittele iho-oireitasi, koska nyt on pääasia, että gynekologi tutkii, onko vuodon taustalla syöpä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan kun alkoi häntäluun kipu, tuli veristä vuotoa. Kuukautisia minulla ei ole enää kahteen vuoteen ollut, olen 55.

Lääkäriin.

Vaihdevuosien jälkeen voi esiintyä ylimääräistä veristä emätinvuotoa. Jos kuukautiset ovat loppuneet ja olleet vähintään vuoden poissa ja veristä vuotoa esiintyy tämän jälkeen, on aina hakeuduttava tutkimuksiin joko perusterveydenhuoltoon tai gynekologille. Tärkeää on sulkea pois synnytinelinten syövän mahdollisuus.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01116

Ei ole syöpä. Sen tiedän. Täällä on muihinkin sairauksiini löytynyt oikea ratkaisu ennenkin. Lääkäriin ei niin vain mennä: odotusajat ovat kuukausien mittaiset, enkä turhaan viitsikään mennä. ap

Mikäs trolli tämä on. Ei ole alkuperäinen kirjoittaja, koska se olen minä.

ap

Vierailija
24/25 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haloo, yksinään tuo verenvuoto menopaussin jälkeen on AINA syy käydä lääkärissä, koska se usein merkitsee gynekologista syöpää. Valitettavasti tulee mieleen, että sieltä suunnasta kasvain voisi aiheuttaa kipua häntäluuhun. 

Mene nyt hyvä ihminen lääkäriin. Varmasti pääset julkisellakin pikaisesti, kun kerrot vuodosta. Parempi oikeastaan, että et esittele iho-oireitasi, koska nyt on pääasia, että gynekologi tutkii, onko vuodon taustalla syöpä. 

Juu, menen menen, tai ainakin yritän saada ajan huomenna. Verinen vuoto oli siis enemmän limaa, jossa oli verta seassa kuin verta sellaisenaan. Ei sitä niin paljon ollut, että olisin säikähtänyt.

ap

Vierailija
25/25 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kierukan laiton jälkeen limaista verta, kuulemma normaalia koska vasta pari viikkoa mennyt? Erillinen asia, mulla on yliliikkuvat nivelet ja selkä veetuilee tästä ajoittain, joskus hyvin pahasti. Lihakset tulehtuu ylityön takia. Nyt se kipu on myös häntäluussa ja peukaloissa. Sain vimovoa tulehduskipulääkkeeksi joka auttaa vähän. En tiedä mutta syitä mistä mahtaa johtua, paitsi reuma minkä joku mainitsi jo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän