Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi äitienpäivä tulee aina miehille yllätyksenä?

Vierailija
10.05.2025 |

Lapsi täällä iltasadun jälkeen vääntää itkua kun muisti nyt vasta että pitäisi tehdä äitienpäiväkortti ja nyt raukalla on huono omatunto. Eihän se lapsen homma ole muistaa, vaan isän homma. Itsehän en ottanut äitienpäivää esille, ja minulle on se ja sama saanko kortteja tms, harmittaa vaan niin vietävästi lapsen takia.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienkin olisi hyvä oppia kestämään hieman lastensa itkua. Se kuuluu elämään, eikä siitä tarvitse järkyttyä.

Vierailija
42/122 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan joulukin yllätyksenä. Joka vuosi. Ohoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se juttu, kun naiset katsovat kalenteria, suunnittelevat, aikatauluttavat, ennakoivat, hankkivat kortit, lahjat lapsille, miehelle, sukulaisen 60v synttäreille. . Lapselle on uikkari uintipäivänä, sopivat talvikengät kun tulee pakkaset, lahja ja kortti kaverisynttäreille, juhlavaatteet kesähäihin, hammaslääkäriajat, bussiliput. . .

Ja monta sataa muuta pikku asiaa. Miesten mielestä metatyötä ei ole ja jos olisikin niin se on naurettavaa naisten turhaa hömppää.

Oppii se mieskin metailemaan nopsasti kun lapsi on 100 prosenttisesti miehen vastuulla.  Ei ole muita ottamassa koppia asioista joten itse on pakko osata ja muistaa. Muutaman kerran kun unohtelee ja mokailee huolella niin menee miehenkin kalloon.

Tuo metailu on vähän sama juttu kuin naisten "itsenäinen, omillaan ilman miestä pärj

Eli aikaa ei varata? Vai miten se suoritetaan? Anna toki vinkkiä, minäkin haluan oppia. Ja jos se kerran sujuu miehiltä niin näpsäkästi niin miksi ne ei sitten tee sitä?

Vierailija
44/122 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se juttu, kun naiset katsovat kalenteria, suunnittelevat, aikatauluttavat, ennakoivat, hankkivat kortit, lahjat lapsille, miehelle, sukulaisen 60v synttäreille. . Lapselle on uikkari uintipäivänä, sopivat talvikengät kun tulee pakkaset, lahja ja kortti kaverisynttäreille, juhlavaatteet kesähäihin, hammaslääkäriajat, bussiliput. . .

Ja monta sataa muuta pikku asiaa. Miesten mielestä metatyötä ei ole ja jos olisikin niin se on naurettavaa naisten turhaa hömppää.

Oppii se mieskin metailemaan nopsasti kun lapsi on 100 prosenttisesti miehen vastuulla.  Ei ole muita ottamassa koppia asioista joten itse on pakko osata ja muistaa. Muutaman kerran kun unohtelee ja mokailee huolella niin menee miehenkin kalloon.

Tuo metailu on vähän sama juttu kui

Lapsen hammaslääkäri on niin helppo homma, ettei miehen tarvitse siihen alentua. Se sujuu naiselta niin nopeasti, että valitus on turhaa. Ukkelit voisi itse joskus hoitaa lapsensa hammaslääkäriin,  jos se häneltä sujuu niin vaivattomasti.

Vierailija
45/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehelle...?

Koska monet miehet on kasvatettu (isänsä on kasvattanut esimerkillään) itsekkäiksi ja siihen, että joku muu (nainen) hoitaa asiat. Ne ovat mieslapsia.

Vastustan sanaa metatyö, koska monen miehen 22 sanan sanavarasto ei sisällä tuotakaan sanaa. Niinpä ne eivät tajua, että kyse on Oy Perhe Ab:n organisoinnista ja johtamisesta.

Jokaista ihmisjoukkoa joku johtaa. Mies kuvittelee, että on luomakunnan kruunu,  muttei löydä puhtaita sukkiaan omasta sukkalaatikostaan.

Huom, on olemassa myös älykkäitä, itseohjautuvia miehiä, mutta niitä on alle 10% miehistä. 

Koska näitä ei riitä kaikille, naiset elävät mieluummin yksin.

Olkaa hyvät, itsekkäät ja tyhmät miehet: kukaan ei teitä tarvitse.

Vierailija
46/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty aloittamaan keskusteluja!

Vierailija
47/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitienkin olisi hyvä oppia kestämään hieman lastensa itkua. Se kuuluu elämään, eikä siitä tarvitse järkyttyä.

Miesvauvan itku saa haluamaan nuijia miesvauvan lehtipihviksi. 

Etpä tule parisuhdetta saamaan koskaan.

Vierailija
48/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan joulukin yllätyksenä. Joka vuosi. Ohoh.

Ja vaimon ja lasten syntymäpäivät. Miehen muisti on  huonompi  kuin kultakalan.

Se elää pää omassa perseessään.

Siinä syy vauvakatoon: pilalliset miehet. Harmi että miehen itsekäs ominaisluonne paljastuu vasta lasten synnyttyä.

Mulla oli mies joka reissuun lähtiessä pakkasi omat tavaransa ja käveli autoon istumaan. 

Mä pakkasin kahden lapsen tavarat, suljin ikkunat ja sammutin valot, suljin jopa miehen auki jättämän vesihanan, otin täydet roskapussit mukaan ja vein ne samalla kun lapset ja tavarat autolle.  Tämä "mies" odotti kärsimättömänä autossa.

Minä vihasin häntä niinä hetkinä niin että olisin voinut tappaa. Mutta en tappanut, koska naiset ovat (liiankin) kärsivällisiä.

Eikä hän ikinä muistanut merkkipäiviä. Aina vain hän ja hänen tarpeensa. Aina.

Vierailija
49/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. En todellakaan oleta, että kolmevuotias tajuaisi mitään kalenterista!

Ap

MIKSI sulle sitten on tärkeää saada kolmevuotiaalta kortti???

Vierailija
50/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsen hammaslääkäri on niin helppo homma, ettei miehen tarvitse siihen alentua. Se sujuu naiselta niin nopeasti, että valitus on turhaa. Ukkelit voisi itse joskus hoitaa lapsensa hammaslääkäriin, jos se häneltä sujuu niin vaivattomasti."

Meillähän on oikeasti se tilanne, että miehelle tuo on helppoa. Ei tarvitse pyytää vapaata, ei edes ilmoittaa esimiehelle, kunhan huikkaa työkavereille, että on hetken poissa. Sekä koulu, että hammashoitola kävelymatkan päässä. 

Minun pitää tehdä poissaoloanomus hyvissä ajoin esimiehelle, minun on korvattava poissaolo. Ennen lähtöä joudun vaihtamaan vaatteet ja siistiytymään, joudun siirtymään autolla, eli tosiaan pitää suunnitella mihin aikaan lopettaa työt, että ehdin ajoissa. Ja ne työtkin pitäisi olla sellaisessa vaiheessa, että ne voi lopettaa/ jättää kesken ja siihen vaikuttaa myös työkavereiden tilanne.

Arvatkaapa kumman niskoille homma silti on aina kaatunut? Ja kumpi myös kotona huolehtii, että lasten hampaat tulee hoidettua?

Ja siihen äitienpäivää: parit ensimmäiset äitienpäivät mies antoi äitinsä kutsua itsensä meille kahvitettavaksi. Eli juhlittiin anoppia ja minä järkkäsin kahvit pöytään. Seuraavana äitenpäivinä pakkasin lapset autoon ja häivyin paikalta. Mies ymmärsi yskän ja neljännen äitienpäivän sain viettää kotona niin, että kahvit ja muut tehtiin minulle. Viidentenä äitienpäivänä esikoinen oli oppinut käyttämään kahvinkeitintä ja siinä kohtaa mies heitti hanskat taas tiskiin. Päiväkoti/ koulu hoito korttiaskartelut ja lapset keitti kotona kahvit ja väkersivät voileivät. Suloistahan se oli.

No mutta minä toki järkkäsin miehen isänpäivät ja synttärit. Kun lapset kasvoi, niin yhdessä mietittiin mistä isä tykkää ja järjestettiin päivän ruoat, kahvittelut, lahjat, kortit ja kolme ja nelikynppisille myös miehen kavereita vieraiksi. Mun syntymäpäiviähän mies ei edes muista. 

Vierailija
51/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. En todellakaan oleta, että kolmevuotias tajuaisi mitään kalenterista!

Ap

Lue aloitus. 

Vierailija
52/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yllättyy siitäkin, että ejakulointi ilman kondomia aiheuttaa raskauden. 

Muistelen että asia opetettiin peruskoulussa, mutta monta asiaa meni pojilta ohi tissejä ja pilluja piirrellessä.

Sana "Ihminen" tarkoittaa naista. Se genomiltaan, ominaisuuksiltaan ja henkisiltä kyvyiltään heikompi möykky on mies. Erotukseksi ihmisestä.

Vierailija
53/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala jauha sotaa. Kyllähän sen nyt näkee tänne asti että sinua harmittaa kun mies ei ole muistanut päivää jossa juhlitaan sinua. Älä kuvittele hetkenään että uskoisimme sinun olevan ensimmäinen nainen suomessa joka EI halua lahjoja ja huomiota päivänä jolloin korostetaan naisia 

Älä jauha sontaa. Kyllähän sen nyt näkee tänne asti, että sinua harmittaa kun kukaan ei muista sinua koskaan. 

Korjasin kirjoitusvirheesi, miesvauva. Menepä pyytämään iskältäsi imetystä, se rauhoittaa sinut aina. Munaa suuhun pikku spermalle.

Vierailija
54/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lukutaidottomalle miesvauvalle tiedoksi:

Se oli iso asia lapselle.  Lapsella on kehittyneempi tunne-elämä kuin esim. sinulla.

Vierailija
55/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihan oikeasti ihmetyttää, miten äitienpäivä tuli tänäkin vuonna miehelle lähes yllätyksenä. Kuuli siitä kyllä jo pe iltana, mutta ainakin itselleni sitä äitienpäivää on tullut joka kanavasta jo aiemmin, joten vaikeaa olla huomaamatta. 

Niin miten voi olla huomaamatta kun joka paikka on täynnä äitienpäivähehkutusta?

Vierailija
56/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spermaviemärit taas kehittämässä miesvihaa tarinoillaan.

Miten te viitsitte?

#miesvihanäkyväksi

Menikö kyrpätelineellä tunteisiin? 😆🤣 Kasvata selkäranka ja pallit 🤣

Aivot olis myös kivat. Tän spermamiehen ego perustuu sukuelimeen, jota kukaan ei häneltä huoli.

Vierailija
57/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies/lapsen isä on sellaisessa työssä, että ei välttämättä edes ole kotona äitienpäivänä. Esim. tänään. Eikä viime vuonnakaan ollut. Muita vuosia en edes muista.

Nyt juon itse keitettyä kahvia ja syön itse tehtyjä leipiä ihan rauhassa. Kunhan  tuo teini jossain kohtaa herää ja on valmis, lähdetään yhdessä tekemään juttuja, jotka on molemmista kivoja. Lupasin herättää kymmeneltä, jos ei ole sillon vielä herännyt. Ollaan miehen työn vuoksi niin paljon kahdestaan, että ollaan opittu tekemään juhlapäivistä ihan vaan meidän näköisiä. Oltiin joulukin kahdestaan viimeeksi. Juhannuksena mies taitaa olla kotona. 

Vierailija
58/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleistät oman miehesi ominaisuuden koskemaan kaikkia miehiä?

Vierailija
59/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihan oikeasti ihmetyttää, miten äitienpäivä tuli tänäkin vuonna miehelle lähes yllätyksenä. Kuuli siitä kyllä jo pe iltana, mutta ainakin itselleni sitä äitienpäivää on tullut joka kanavasta jo aiemmin, joten vaikeaa olla huomaamatta. 

Niin miten voi olla huomaamatta kun joka paikka on täynnä äitienpäivähehkutusta?

Kun on pää perseessä. Miehillä on.

Vierailija
60/122 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies/lapsen isä on sellaisessa työssä, että ei välttämättä edes ole kotona äitienpäivänä. Esim. tänään. Eikä viime vuonnakaan ollut. Muita vuosia en edes muista.

Nyt juon itse keitettyä kahvia ja syön itse tehtyjä leipiä ihan rauhassa. Kunhan  tuo teini jossain kohtaa herää ja on valmis, lähdetään yhdessä tekemään juttuja, jotka on molemmista kivoja. Lupasin herättää kymmeneltä, jos ei ole sillon vielä herännyt. Ollaan miehen työn vuoksi niin paljon kahdestaan, että ollaan opittu tekemään juhlapäivistä ihan vaan meidän näköisiä. Oltiin joulukin kahdestaan viimeeksi. Juhannuksena mies taitaa olla kotona. 

Mitä miehesi tekee työkseen?