Ottaisitko työn, jossa bruttopalkka 2400 €?
Kyseessä toimistotyö virka-aikaan klo 8-16.
Työsuhde-etuihin kuuluu laaja työterveyshuolto, lounasetu ja virkistysraha (200 €/vuosi). Työpaikan sijainti hyvä eli työmatka ei olisi kohtuuton ja lähellä isoja ruokakauppoja eli ruokaostokset voisi tehdä kotimatkalla.
Miltä tuo palkka kuulostaa?
Kommentit (104)
Jos on työtä vailla tietysti pitää ottaa työ tuolla palkalla vastaan. Voihan niitä parempipalkkaisia töitä hakea töissä ollessaankin. Minä jäin runsaat 4 v. sitten eläkkeelle taloushallinnon asiantuntijatehtävistä ja nettokuukausipalkkani oli tuolloin n. 1800 euroa joten mielestäni tuo kuulostaa melko hyvältä palkalta jos laitishoitajan työstä jää nettona käteen tuo sama 1800 euroa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Voin jäädä neljän vuoden päästä eläkevakuutuksen turvin eläkkeelle. Sitä tulee jotain 2500 e / kk.
Sen kylkeen voisi ottaa jonkun tuollaisen hommelin, kun ei viitsisi vielä alkaa olla tekemättä mitään. Ihanne olisi 4-päiväinen työviikko.
ei sitä eläkevakuutusta ikuisesti makseta
kandee tutustua sopimusehtoihin
Ap ilman muuta otat työn vastaan. Etsit samalla uutta työpaikkaa, ja veroprosenttisi laskee kuten olit jo itsekin todennut. Lisäksi eläke kertyy. Et koskaan tiedä miten voit verkostoitua tässä työpaikassasi. Ja tosiaan: kun teet toimistotyötä, voit vaikka lähetellä hakemuksia vaivihkaa työpäivän aikana.
Onnittelut siitä että tulit valituksi!
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan olen työtön yksineläjä ja saan saman rahan sossusta kun otetaan vuokra mukaan. Miksi tekisin ilaiseksi töitä ?
Tässä taas hyvä esimerkki siitä, että tukien pienentäminen on todellakin tarpeen. Meillä aika moni saa tuon verran palkkaa, niin ei ole oikein, että jollekin työkykyiselle asenneongelmaiselle maksetaan sama raha jouten olosta.
Mikäli vaihtoehtona on työttömyys, niin tietenkin ottaisin - ja elättäisin itseni.
Ottaisin, jos olisin työtön tai nykyisen työn palkka olisi pienempi kuin 2400 €. Lounasetu on oikeasti hyvä, jos se on siis oikeasti luontoisetu, eikä vähennys. Kyllä työssä käyvänä on oikeasti paljon helpompaa olla, ei tarvitse olla Kelan tms pompoteltavana ja miettiä, että mikä mielivaltainen päätös tällä kertaa katkaisee päivärahan.
Riippuisi tietysti nykyisestä tilanteesta. Jos nykyinen palkka olisi huonompi tai työ epämukavampi, voisin ottaa. Tällä hetkellä saan lähes tuplat tuota palkkaa ja nautin työstäni, joten en ottaisi tuota työtä vastaan. Mutta vastavalmistuneena palkkani oli tuota luokkaa ja olin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400e bruttopalkka niin käteen jää noin 1800e.
Tukia saa suomessa työttömänä hyvällä tuurilla 1000e/kk eli työmarkkinatuki 600e ja asumistuki 400e.
Tyhmä saa olla työtön jos ei ota työpaikkaa vastaan koska siitä saisi noin 800e/kk enemmän rahaa kuin mitä tukia saa.
Luvut on pyöristetty.
Kolmen tonnin brutosta jäisi vain n. satasen enemmän. Sikäli toimiva diili.
Aika pielessä on ennakonpidätys, jos kolmentonnin brutosta jaa netoksi n. 1900 €. Bruttopalkkani on 3013 € ja siitä jaa lakisääteisten vähennysten (ennakonpidätys, tyel, tvm) jälkeen netoksi 2246 €. Ennakonpidätys on laskettu ns. kohdilleen eli palautusta tai mätkyjä ei ole tulossa. Työmatkakuluja tms ei ole vähennyksissä myöskään. En asu kevyesti verottavassa kunnassa, vaan taitaa olla keskikastia.
Riippuu niin täysin elämäntilanteesta. Jos nyt vaikka anoppi löytäisi uuden miehen ja muuttaisi hänen luo. Tarjoaisi sitten meille mahdollisuutta asua hänen asunnossa vastikkeen hinnalla. Tekisin tuota työtä ja meidän elintaso olisi huomattavasti parempi kuin nyt vaikka palkka pienempi kuin mitä saan nykyisestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on työtä vailla tietysti pitää ottaa työ tuolla palkalla vastaan. Voihan niitä parempipalkkaisia töitä hakea töissä ollessaankin. Minä jäin runsaat 4 v. sitten eläkkeelle taloushallinnon asiantuntijatehtävistä ja nettokuukausipalkkani oli tuolloin n. 1800 euroa joten mielestäni tuo kuulostaa melko hyvältä palkalta jos laitishoitajan työstä jää nettona käteen tuo sama 1800 euroa/kk.
Jää toista tonnia. Jo peruspalkka aloittelijalla on 2200. Me tehdään vuorotyötä ja soten lisät. Harva on enää täysillä viikkotunneilla koska verotuksen progressio suosii osa-aikatyötä niin kovasti ja eläkekertymän takia on turha raataa. Pointti olikin juuri se, että jos ap:n palkka täydellä työajalla ja jotakin päätä vaativassa työssä on huonompi kuin meillä niin se on yksiselitteisesti surkea, ja myös kaikki talven valoisat tunnit hän istuu töissä. Toki tyyppikysymys mikä kellekin sopii. Mun näkökulmasta kaikki työnsä kanssa naimisissa olevat ansaitsevat kunnon korvauksen aikansa varastamisesta. Siksi olen näissä ekan enkä toisen alani hommissa museossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää toista tonnia. Jo peruspalkka aloittelijalla on 2200. Me tehdään vuorotyötä ja soten lisät. Harva on enää täysillä viikkotunneilla koska verotuksen progressio suosii osa-aikatyötä niin kovasti ja eläkekertymän takia on turha raataa. Pointti olikin juuri se, että jos ap:n palkka täydellä työajalla ja jotakin päätä vaativassa työssä on huonompi kuin meillä niin se on yksiselitteisesti surkea, ja myös kaikki talven valoisat tunnit hän istuu töissä. Toki tyyppikysymys mikä
Aamuaivot. *yli 2000 netto, jos tekee täyttä työaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää toista tonnia. Jo peruspalkka aloittelijalla on 2200. Me tehdään vuorotyötä ja soten lisät. Harva on enää täysillä viikkotunneilla koska verotuksen progressio suosii osa-aikatyötä niin kovasti ja eläkekertymän takia on turha raataa. Pointti olikin juuri se, että jos ap:n palkka täydellä työajalla ja jotakin päätä vaativassa työssä on huonompi kuin meillä niin se on yksiselitteisesti surkea, ja myös kaikki talven valoisat tunnit hän istuu töissä. Toki tyyppikysymys mikä
Sitten, kun eläkeikä koittaa huomaat kyllä, että sen eläkekertymän takia olisi kannattanut vähän raataakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan olen työtön yksineläjä ja saan saman rahan sossusta kun otetaan vuokra mukaan. Miksi tekisin ilaiseksi töitä ?
Tässä taas hyvä esimerkki siitä, että tukien pienentäminen on todellakin tarpeen. Meillä aika moni saa tuon verran palkkaa, niin ei ole oikein, että jollekin työkykyiselle asenneongelmaiselle maksetaan sama raha jouten olosta.
Paitsi että tuo trollaa. Olen yhden lapsen yksinhuoltaja eikä mekään saada lähellekään tuota palkkaa vastaavaa summaa tukina, saati sitten että yksi ihminen saisi.. Älkää uskoko ihan kaikkea mitä täällä huudellaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää toista tonnia. Jo peruspalkka aloittelijalla on 2200. Me tehdään vuorotyötä ja soten lisät. Harva on enää täysillä viikkotunneilla koska verotuksen progressio suosii osa-aikatyötä niin kovasti ja eläkekertymän takia on turha raataa. Pointti olikin juuri se, että jos ap:n palkka täydellä työajalla ja jotakin päätä vaativassa työssä on huonompi kuin meillä niin se on yksiselitteisesti surkea, ja myös kaikki talven valoisat t
Sitten, kun eläkeikä koittaa huomaat kyllä, että sen eläkekertymän takia olisi kannattanut vähän raataakin.
Tällä palkkatasolla (olen urani huipulla) ja kertoimella, ei. Siispä suhtautetaan palkka vaivannäköön ja pidetään 25-30% vuodesta vapaana. Mulla on asuntolaina maksettu, lapsi maailmalla, tavaraa ja mahdollisuuksia tarpeeksi, eläkkeeseen 20 v. Elämä on nyt eikä sitten.
Tuo on ihan normipalkka sosiaalialalla eli joo, jos teen korkeakoulutustani vastaavaa, meöko vaativaa asiantuntijatyötä, niin tuolta se palkka näyttää. Surkeahan se on.
Vierailija kirjoitti:
2400e bruttopalkka niin käteen jää noin 1800e.
Tukia saa suomessa työttömänä hyvällä tuurilla 1000e/kk eli työmarkkinatuki 600e ja asumistuki 400e.
Tyhmä saa olla työtön jos ei ota työpaikkaa vastaan koska siitä saisi noin 800e/kk enemmän rahaa kuin mitä tukia saa.
Luvut on pyöristetty.
Eli jokainen työtön saa nolla tuntia tekemäälä enemmän, kuin minä joka käy 5 päivänä viikossa töissä, 4h per päivä ja netto noin 950e/kk.
Ja kaikki huutavat, että töissä käyminen kannattaa aina, joka päivä vielä hirveetä nöyryytystä ja joutuu kulkemaan todella rumissa ja epämukavissa työvaatteissa ja töihinkin on talvellakin mentävä vaihteettomalla pyörällä, ei näillä tuloilla jää oikein vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap ilman muuta otat työn vastaan. Etsit samalla uutta työpaikkaa, ja veroprosenttisi laskee kuten olit jo itsekin todennut. Lisäksi eläke kertyy. Et koskaan tiedä miten voit verkostoitua tässä työpaikassasi. Ja tosiaan: kun teet toimistotyötä, voit vaikka lähetellä hakemuksia vaivihkaa työpäivän aikana.
Onnittelut siitä että tulit valituksi!
Työaikana tehdään töitä myös toimistolla. Ruokatunnillaan tai kahvitunnillaan voi tokihakemuksen lähettää. Inhottavaa kannustaa tekemään omia juttujaan työaikana.
Olen tottunut tekemään töitä 1200 eurolla kuussa. Mulla varmaan jäis joku tuhat euroa kuussa säästöön tuommosesta palkasta.
Otin vastaan tuollaisen 2400ebtyön n. 6 v. sitten. Nyt palkka 2600e. Ihan riittävä mulle.
Voin jäädä neljän vuoden päästä eläkevakuutuksen turvin eläkkeelle. Sitä tulee jotain 2500 e / kk.
Sen kylkeen voisi ottaa jonkun tuollaisen hommelin, kun ei viitsisi vielä alkaa olla tekemättä mitään. Ihanne olisi 4-päiväinen työviikko.