Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko työn, jossa bruttopalkka 2400 €?

Vierailija
10.05.2025 |

Kyseessä toimistotyö virka-aikaan klo 8-16. 

Työsuhde-etuihin kuuluu laaja työterveyshuolto, lounasetu ja virkistysraha (200 €/vuosi). Työpaikan sijainti hyvä eli työmatka ei olisi kohtuuton ja lähellä isoja ruokakauppoja eli ruokaostokset voisi tehdä kotimatkalla.

Miltä tuo palkka kuulostaa?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi laskisin palkkani neljäsosaan nykyisestä?

Ihmettelen, miksi teille joillekin maksetaan noin hyvää palkkaa, kun täällä kommentoitte noin typerästi. 

Vierailija
62/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ottaisin jos ei muuta ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyistä en vaihtaisi mutta työttömänä kyllä. 

Vierailija
64/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun brutto on reilu 2500e. Käteen jää reilu 2000e. Hyvin olen pärjännyt. 

Töitä olen tehnyt koko elämäni. 

Vierailija
65/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt siis työttömänä ja laskin, että loppuvuoden saisi pienellä veroprosentilla, kun nyt mennyt ansiosidonnaisesta iso prosentti. Tuntuu, että työtä tosi vaikea saada ja kyllä se itsestänikin vähän pahalta tuntuu, kun vuonna 2014 minulla ollut palkka tuon 2400 ja euroa ja viimeksi ennen kuin jäin työttömäksi niin palkkani oli noin 3200 € lisien kanssa. Todella vaikeaa tuntuu kyllä työn saaminen olevan, joten toisaalta jos tuon paikan ottaisi niin voisihan sitä alkaa yrittää hetken päästä eli joskus loppuvuodesta etsimään parempaa työtä.

T. ap

Onko paikkaa jo tarjottu sinulle? Haitko itse vai suositelkiinko sinua ja soitettiin?

Hain itse, ilmoituksessa ei ollut palkkaa mainittu. Paikkaa tarjottu minulle, mutta sain muutaman päivän miettimisaikaa.

T. ap

No jos ei sulla muuta työtä ole niin tottakai kannattaa ottaa. Voit halutessasi edelleen hakea töitä. Helpompi on työllistyä muualle, jos on tuöpaikka kuin jos työttömänä hakee

Vierailija
66/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeita töitä en tekisi mutta joku toimistotyö menee tuolla palkalla ja noin lyhyellä työajalla.

Vierailija
67/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka on 1900€/kk ja tulen hyvin toimeen. En asu pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
68/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt siis työttömänä ja laskin, että loppuvuoden saisi pienellä veroprosentilla, kun nyt mennyt ansiosidonnaisesta iso prosentti. Tuntuu, että työtä tosi vaikea saada ja kyllä se itsestänikin vähän pahalta tuntuu, kun vuonna 2014 minulla ollut palkka tuon 2400 ja euroa ja viimeksi ennen kuin jäin työttömäksi niin palkkani oli noin 3200 € lisien kanssa. Todella vaikeaa tuntuu kyllä työn saaminen olevan, joten toisaalta jos tuon paikan ottaisi niin voisihan sitä alkaa yrittää hetken päästä eli joskus loppuvuodesta etsimään parempaa työtä.

T. ap

Onko paikkaa jo tarjottu sinulle? Haitko itse vai suositelkiinko sinua ja soitettiin?

Hain itse, ilmoituksessa ei ollut palkkaa mainittu. Paikkaa tarjottu minulle, mutta sain muutaman päivän miettimisaikaa.

T. ap

No, tottakai otat, jos työttömänä olo on vaihtoehto. Voit silti jatkaa parempipalkkaisen työn etsimistä. 

Vierailija
69/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin jos en tätä nykyistä voisi tehdä. Tienaan suunnilleen sen mitä tuossa nettoaisi, mutta teen vajaata viikkoa. Työ kyllä on raskasta, mutta vapaa-aikaa on kivasti.

Vierailija
70/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta. Tällä hetkellä en ottaisi, koska tienaan yli tuplasti tuon verran ja nykyinen työni on todennäköisesti sisällöltään paljon kiinnostavampaa. Sen sijaan vastavalmistuneena 10v sitten ekan työpaikan 2100e palkka tuntui todella ruhtinaalliselta. 

En minäkään ottaisi, koska olen eläkkeellä ja eläke on netto 2437€/kk.

Vierailija
71/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin riemuiten vastaan. Mulla isoin bruttopalkka oli 2000.

Vierailija
72/104 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran aiheeseen, että kun hakee töitä, niin aika iso plussa on se, että on töissä ja etsii uutta duunia.

Kun taas työtön työnhakija... No.

Tästä syystä kaikki työ on arvokasta ja hei, se kasvattaa eläkekertymää.

Vierailija
73/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 2400e bruton yhdeksällä (9) työvuorolla kuussa. Ei jää kuin 21 vapaapäivää kuussa.

- keikkayökkö

Vierailija
74/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa myös työpaikan sijainti kun saat ruokaostokset hoidettua kotimatkalla. Ottaisin työn vastaan.

Vierailija
75/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 2400e bruton yhdeksällä (9) työvuorolla kuussa. Ei jää kuin 21 vapaapäivää kuussa.

- keikkayökkö

Yleensä teen 10-12 yötä kuussa ja sillä 2600-3600 brutto. Riippuu viikonloppuöiden määrästä. Silti jää vähintään 16-18 vapaapäivää.

Vierailija
76/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tk eläkkeeni on tuon verran.  Eläkkeen päälle saa tienata vajaan tonnin että ei vähennä eläkettä.

Vierailija
77/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta ottaisin jos oisin työttömänä. Vielä jos työ ei oo kovin kiireistä eikä sitä tarvitsis miettiä vapaalla. 

Vierailija
78/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2400e bruttopalkka niin käteen jää noin 1800e.

Tukia saa suomessa työttömänä hyvällä tuurilla 1000e/kk eli työmarkkinatuki 600e ja asumistuki 400e. 

Tyhmä saa olla työtön jos ei ota työpaikkaa vastaan koska siitä saisi noin 800e/kk enemmän rahaa kuin mitä tukia saa.

Luvut on pyöristetty.

Eli teet kuussa täydet tunnit, saadaksesi 800€ lisää, eli todellisuudessa työskentelet alle vitosen tunti/nettopalkalla.

Mun mielestä SE on tyhmää.

Vierailija
79/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasetu eikä virkistysraha kiinnosta mua. En koskaan syö töissä. Vain kahvia niin jaksn paremmin.

Isoista ruokakaupoista en pidä. Yleensä liikaa ihmisiä mun makuun ja muutenkin on paljon mukavampaa tehdä ostoksia pienessä kaupassa vaikka olisi kalliimpaa mutta itse kysymykseen vastaan että voisin tehdä töitä tuolla palkalla  mutta en tiedä toimistotöistä että haluaisinko sitä tehdä. Ei taida oikein mun juttu olla.

Vierailija
80/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuolla nälkäpalkalla autoa ja asuntolainaa makseta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi