Ottaisitko työn, jossa bruttopalkka 2400 €?
Kyseessä toimistotyö virka-aikaan klo 8-16.
Työsuhde-etuihin kuuluu laaja työterveyshuolto, lounasetu ja virkistysraha (200 €/vuosi). Työpaikan sijainti hyvä eli työmatka ei olisi kohtuuton ja lähellä isoja ruokakauppoja eli ruokaostokset voisi tehdä kotimatkalla.
Miltä tuo palkka kuulostaa?
Kommentit (104)
En ottaisi tuota työtä. Nyt brutto on jotain 3-4 tuhannen väliltä, riippuu paljon lisistä. Eli mikään suuripalkkainen en ole, mutta tää on aikalailla minimi minkä tarvitsen. Helpommat työtehtävät ei saisi mua vaihtamaan huonommin palkattuun työhön, saman ajan päivästä joutuu kuitenkin työntekoon käyttämään.
Tuo 2400 eur / kk brutto on enemmän kuin mitä ansiosidonnaiseni (brutto) olisi. Ansiosidonnaisen porrastusten jälkeen ero olisi vieläkin isompi.
Ainakin rahallisesti kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
2400e bruttopalkka niin käteen jää noin 1800e.
Tukia saa suomessa työttömänä hyvällä tuurilla 1000e/kk eli työmarkkinatuki 600e ja asumistuki 400e.
Tyhmä saa olla työtön jos ei ota työpaikkaa vastaan koska siitä saisi noin 800e/kk enemmän rahaa kuin mitä tukia saa.
Luvut on pyöristetty.
Mihin unohtui toimeentulotuki?
Juosten ottaisin. En ymmärrä miksi tämmöstä edes tarvitsee miettiä.
En todellakaan olen työtön yksineläjä ja saan saman rahan sossusta kun otetaan vuokra mukaan. Miksi tekisin ilaiseksi töitä ?
Olen tehnyt paljon tuota pienemmällä summalla luokanopettajan töitä ennen valmistumistani. Ilman kesäajan palkkaa. En tosin valmistuttuanikaan saanut kuin pari sataa tuota enemmän, vaikka viisi vuotta yliopistossa piti opiskella.
Mieluummin teen kuitenkin aina töitä kun olen työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pystyisi tuolla palkalla pitämään nykyistä asuntoani ja elintasoani, mutta pakon edessä toki.
Sitten sinä lasket elintasoasi.
Kiitos, mutta pidän mieluummin nykyisen, noin 5000 € bruttopalkkaisen työni.
Sama täällä.
Bruttopalkkani on 2760e, netto 2100€ ja vähän päälle. Itsellä on kriteerinä se, että neton oltava vähintään 2000€, muuten en ko. työtä suostu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Tukia saa suomessa työttömänä hyvällä tuurilla 1000e/kk eli työmarkkinatuki 600e ja asumistuki 400e.
Tyhmä saa olla työtön jos ei ota työpaikkaa vastaan koska siitä saisi noin 800e/kk enemmän rahaa kuin mitä tukia saa.
Luvut on pyöristetty.
Miula jää 2850€/kk bruttopalkasta 2027€/kk nettona. Ei vähennyksiä, koska työpaikka lähellä ja lapset aikuisia.
Vastaus kysymykseen, kyllä ottaisin.
Teen fyysistä työtä 10e/h tuntipalkalla 40h/vko, että kyllä kelpaisi tuo bruttopalkka vaikka työ olisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvut on pyöristetty.
Mihin unohtui toimeentulotuki?
Miksi kuvittelet kaikkien työttömien saavan toimeentulotukea? Osa saa liiton rahaa ja silloin turha kuvitella saavansa toimeentulotukea. Moni ei saa edes asumistukea. Monella on puoliso jonka tulojen vuoksi ei saa asumis- ja toimeentulotukea. Monella ei mene menot yli rajojen ja tulot muka liian isot niin ei saa toimeentulotukea.
Kummallista, että jotkut olettaa toimeentulotuen olevan automaatio työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Luvut on pyöristetty.
Ei mene noin paljoa veroihin ja muihin kuluihin.
Ottaisin, siitä saisi kokemusta ja työtodistuksen, niin olisi sitten parempaa työtä hakiessa näyttöä. Sitä paitsi monesti pienipalkkaiselle jää verotuksen progression takia rahaa enemmän käyttöön, kuin jonkun rajan ylittävästä palkasta.
Olen nyt siis työttömänä ja laskin, että loppuvuoden saisi pienellä veroprosentilla, kun nyt mennyt ansiosidonnaisesta iso prosentti. Tuntuu, että työtä tosi vaikea saada ja kyllä se itsestänikin vähän pahalta tuntuu, kun vuonna 2014 minulla ollut palkka tuon 2400 ja euroa ja viimeksi ennen kuin jäin työttömäksi niin palkkani oli noin 3200 € lisien kanssa. Todella vaikeaa tuntuu kyllä työn saaminen olevan, joten toisaalta jos tuon paikan ottaisi niin voisihan sitä alkaa yrittää hetken päästä eli joskus loppuvuodesta etsimään parempaa työtä.
T. ap
Hoitajana saan 2780 e
Toimenkuvaan kuuluu todella vaativia työtehtäviä.
Työnantaja ei suostu nostamaan palkkaa, ei voi edes neuvotella, tulee TES mukaisesti ja piste.
Ihmisillä ihan kadonnut kyky ymmärtää mitä tienataan. Siis ihan kaikkien näiden viime vuosien huikeiden palkankorotusten jälkeen!
No ei tuo paljon ole, mutta ottaisin ja yrittäisin hetken kuluttua neuvotella sen paremmaksi tai vaihtaa firman sisällä toiseen työhön. Omalla alalla ei ole harvinaista antaa ensimmäisiä näyttöjä pätevyydestään ilmaiseksi.
Olen ottanu työn vastaan jossa muistan et käteen jäi täyspäiväsestä työstä n. 900ekk käteen. Bruttoahan en enää muista. Ei siitä ole ku palkka lähtenyt ylöspäin ja löysin nyt hyvän työpaikan jossa ajattelin pysyä hamaan tappiin asti. Nyt mun peruspalkka on n. 2500 bruttona+vuorotyönlisät päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt siis työttömänä ja laskin, että loppuvuoden saisi pienellä veroprosentilla, kun nyt mennyt ansiosidonnaisesta iso prosentti. Tuntuu, että työtä tosi vaikea saada ja kyllä se itsestänikin vähän pahalta tuntuu, kun vuonna 2014 minulla ollut palkka tuon 2400 ja euroa ja viimeksi ennen kuin jäin työttömäksi niin palkkani oli noin 3200 € lisien kanssa. Todella vaikeaa tuntuu kyllä työn saaminen olevan, joten toisaalta jos tuon paikan ottaisi niin voisihan sitä alkaa yrittää hetken päästä eli joskus loppuvuodesta etsimään parempaa työtä.
T. ap
Onko paikkaa jo tarjottu sinulle? Haitko itse vai suositelkiinko sinua ja soitettiin?
Miksi laskisin palkkani neljäsosaan nykyisestä?
Ei mennyt. Viittasin siihen, kun moni ehti jo väittää surkeaksi palkaksi.