Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linnanmäen ranneke 53 eur, miten selität lapselle?

Vierailija
10.05.2025 |

Jää meidän perheessä väliin koko reissu.

Kommentit (355)

Vierailija
341/355 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista. Esport Centerissä Espoossa tunti sulkapalloa maksaa 18-22 euroa per tunti. Tennisvuoro 24-30 euroa per tunti. HIFK:n otteluliput 22,50-57,50 euroa. Finnkinon elokuvalippu 17,40-22,40 euroa. Linnanmäellä käydään kerran vuodessa tai useammassa ja huvipuistossa voi olla useamman tunnin.

Vierailija
342/355 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sanoa että olen niin nuuka etten raski maksaa asiallista hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
343/355 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on suhteellista. Esport Centerissä Espoossa tunti sulkapalloa maksaa 18-22 euroa per tunti. Tennisvuoro 24-30 euroa per tunti. HIFK:n otteluliput 22,50-57,50 euroa. Finnkinon elokuvalippu 17,40-22,40 euroa. Linnanmäellä käydään kerran vuodessa tai useammassa ja huvipuistossa voi olla useamman tunnin.

Huvipuistosta ei lähdetä, ennenku laitteet nukkuu 😃

Vierailija
344/355 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan pienituloinen ja olen säästänyt kyllä lapselle kesälomarahaa joten se pääsee linnanmäelle. Ei 53 euroa meidän taloutta kaada, pitää luopua itse jostain ja olen luopunut kahvistakin ja ravintolassa käymisestä.

Vierailija
345/355 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Pasilaan menee junalla ja siitä asemalta kävelee lintsille ja takas  niin onko se miten turvallista seutua kävellä? 

Jos ei kukaan muu perhettäsi ryöstä ja hakkaa, teen sen itse. Eli vaarallista on! Shänkkiä kaulan seudulle ja monoa käkättimeen.

Sehän siinä mua vaivaa jos joku tulee yrittämään niin lopputulos on se että joudun varmaan  vankilaan enkä sinne halua.

Vierailija
346/355 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Pasilaan menee junalla ja siitä asemalta kävelee lintsille ja takas  niin onko se miten turvallista seutua kävellä? 

Jos ei kukaan muu perhettäsi ryöstä ja hakkaa, teen sen itse. Eli vaarallista on! Shänkkiä kaulan seudulle ja monoa käkättimeen.

Sehän siinä mua vaivaa jos joku tulee yrittämään niin lopputulos on se että joudun varmaan  vankilaan enkä sinne halua.

Yritän siis  ennalta ehkäistä sitä mahdollisuutta parhaani mukaan että tulee tilanne missä pitää puolustaa koska siinä ei hyvin käy hyökkääjälle ja ehkä ei mullekkaan mutta hyökkääjä ei pääse kuin mun kimppuun se on varma.

Vierailija
347/355 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti huvipuistoranneke maksaa, kun paikka on vain kesän auki ja joka laitteella pitää olla erikseen valvoja, jolle pitää myös maksaa palkka. 

Mutta eihän sinne huvipuistoon ole mikään pakko mennä, jos ei ole rahaa ja eikä silloinkaan, vaikka rahaa olisikin. En tiedä miksi huvipuistopäivästä on tullut joku ihmisoikeusasia, jonka jokaisen lapsen pitää välttämättä kokea joka kesä. Ei tarvitse. Voit hyvin viedä lapsesi uimaan tai vaikkapa läheiselle kotieläintilalle. Suomi on pullollaan ilmaisia kotieläintiloja ja uimarantoja. 

Vierailija
348/355 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä muu auta kertoa kuin että tämä oli aikoinaan halvempaa kuin nyt, joten isi/äiti ei pysty sitä maksamaan vaikka haluaisikin.

Ettei vaan tuoteta rupsupetterille pettymystä niin iskä ja äiskä väsää aikakoneen jolloin voi matkustaa kauas aikaan jolloin rannekkeet maksoi vain 15 mk tai 10 e.

Vierailija
349/355 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tod.kallishan tuo on, ei siitä mihinkään pääse. 

Kallista?? Koko päivän huvit viidellä kympillä, aamusta iltaan. En pidä kalliina.

Matkat sinne, ruoka lisäksi. 

Vierailija
350/355 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo 53e ole kuin yhden viikonlopun olutsalkku+2savukeaskia (ja monet juovat enemmän)... Jättäkää lapset sossuntädille, jos ei tuollainen onnistu

Vierailija
351/355 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästetään koko kevät (syksyllä säästetään joululahjoihin) jokin summa kesää varten. Lasten kanssa sovitaan mihin se käytetään. Linnanmäki, korkeasaari, risteily, konsertti jne. Mieluisat eväät mukaan, paikan päällä lisäksi jäätelö tms. Lapset oppivat varhain rahan käyttöä, säästämistä ja suunnittelua. Omilla rahoillaan, jos niitä on, voivat ostaa sitten jotain henkilökohtaista itselleen. 

Vierailija
352/355 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MItä siinä on selitettävää? Tuohan on taskuraha. Hommaa parempi mies jos tuollainen on ongelma.

Toisaalta, hyvä meille joilla on sitä rahaa. Vähemmän jonoa laitteisiin

Samaa mieltä. Jos on vaikka 2 lasta, niin lintsin reissu kerran kesässä voi maksaa tuon. Ei ole paha summa.

Vierailija
353/355 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kun joka kesä samat aiheet. "Niin kallista ettei tuolla enää kukaan varmana käy!!" ja siitä huolimatta kesäkuusta elokuuhun aurinkoiset päivät täpötäynnä. Sama sävel ainakin sen 20 vuotta.

Vierailija
354/355 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

53€ kallis!??!??? Meillä neljä lasta ja emme pidä kalliina. Meillä yleensä menee siellä paljon enemmän ruokaan, karkkiin ja leluihin.

" Paistaa läpi tuo omahyväisyys. Empatiaa ei taida olla lainkaan vähätuloisia kohtaan. Kuka vaan voi esim. joutua työttömäksi.

Ja onha tuo 53,- liian kallis hinta, eikös se ole hyväntekeväisyyssäätiö se Linnanmäen omistaja???

Vierailija
355/355 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne sisäänpääsy mitään maksa. Me ollaan ihan ok tuloisia, mutta ei koskaan osteta rannekkeita. Joskus intoudutaan ostamaan pari yksittäislippua ja jaetaan ne keskenämme, jotta jokainen pääsee haluamaansa laitteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän