Linnanmäen ranneke 53 eur, miten selität lapselle?
Kommentit (355)
Oks kysyny mamuilta että sponssaa
No ei se ihme ole että Tommi Läntinenkin lupaa laulussa ostaa joskus Linnanmäen rannekkeen. Hintaa sen verran ettei sitä osteta tuosta vaan niin kuin vaikka kahvipakettia. Ei kun maitoa. Kun se kahvikin maksaa liikaa
Vierailija kirjoitti:
Joulu tulee yllätyksenä, kesälomareissu tulee yllätyksenä...
Eikös lapsilisä ole satkun korvilla käytä se.
Selität,kuten asia on. Sillä hinnalla, jolla mennään Lintsille nykyään, pääsee kivalle mökkilomalle tai toisiin huvipuistoihin ympäri Suomen. Voit toki kertoa myös ikävät faktat,eli sen,että m at ulit ovat vallanneet ko alueet, huvipuiston tuotot menevät korruptioon ja lastensuojelun mielivallan tukemiseen sekä mam ujen elämän rahoittamiseen. Valinta on sinun. Lisäksi kanattaa mainita, että laitteet eivät todellakaan ole turvallisia, t hlö,joka on niitä käynyt korjailemassa ja auttamassa ihmisiä pois jumiutuneista koneista. Hengenvaarallisia nykyiset laitteet.
Hupipäivänä S-etukortilla isohupi 47e, pikkuhupi 39e, majoitus kehyskunnan hotellissa 50e/yö, eväät lähialepasta 5e/hlö, illallinen ResQsta 5e/hlö. Lintsille ilmainen sisäänpääsy. Ranneke hankitaan vain lapselle.
Laskelma äiti-lapsi-päivään:
Hotelliyö 50e
Pikkuhupi 39e
Eväät 10e
Illallinen 10e
HSL lintsi-hotelli-lintsi 10e
-> 110e
Säästät 10e/kk.
Pystyt siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mennään, mutta omat eväät mukaan.
Ruoka on ihan törkeän huonoa Lintsillä ja vilkkaina päivinä joutuu vielä jonottamaan. Me syödään tukevasti ennen lähtöä ja otetaan myös omat eväät mukaan. Lapset saavat valita enemmän herkkuja/karkkeja mukaan kuin karkkipäivänä ja ovat tyytyväisiä. Jos on kova nälkä, niin käydään heti Lintsiltä lähtiessä syömässä Mäkkärissä tai Hesessä. Jos jaksetaan kotiin saakka, grillataan jotain hyvää ruokaa ja vaahtokarkkeja. Viimeiset vuodet ovat lapset olleet enemmän kuin tyytyväisiä.Lisäksi säästämme, kun emme osta molemmille vanhemmille lippua, koska minä en tykkää laitteista. Ostan irtolipun vuoristorataan ja huristellaan sillä koko perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollista, niin kannattaa säästää. Tai jos lapsi on teini, niin oisko mahdollista tehdä kesätöitä ja tienata itse rahat omaan rannekkeeseen?
Oisko Särkänniemi, Tykkimäki tai Powerpark parempi? Eihän se ole pakko olla juuri Linnanmäki.
Tai sitten vaan jättää kokonaan menemättä, kun kyllähän se tässä maailmantilanteessa olisi ihan järkevääkin.
Ei lapsella ole oikeutta käyttää kesätyörahoja huvitukseen. Ne menevät perheen yhteiseen kulutukseen, koska raha ei riitä
Lapsen itse tienatut ahat ovat lapsen rahoja ja lapsi saa käyttää ne miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollista, niin kannattaa säästää. Tai jos lapsi on teini, niin oisko mahdollista tehdä kesätöitä ja tienata itse rahat omaan rannekkeeseen?
Oisko Särkänniemi, Tykkimäki tai Powerpark parempi? Eihän se ole pakko olla juuri Linnanmäki.
Tai sitten vaan jättää kokonaan menemättä, kun kyllähän se tässä maailmantilanteessa olisi ihan järkevääkin.
Ei lapsella ole oikeutta käyttää kesätyörahoja huvitukseen. Ne menevät perheen yhteiseen kulutukseen, koska raha ei riitä
Lapsen itse tienatut ahat ovat lapsen rahoja ja lapsi saa käyttää ne miten haluaa.
*rahat
Vierailija kirjoitti:
315 mk huvipuistoon. Miettikää.
Ei tule oikein yhtään ovea mieleen ysäriltä jonka aukaisemiseen olisi tarvittu paria kymppiä enempää.
Eikös sinne pääse vieläkin portista ilmaiseksi sisään? Köyhät pääsee katsomaan kun rikkaat pyörivät laitteissa ja lohdutukseksi voi lapsille ostaa hattaran kuukauden ruokarahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Hupipäivänä S-etukortilla isohupi 47e, pikkuhupi 39e, majoitus kehyskunnan hotellissa 50e/yö, eväät lähialepasta 5e/hlö, illallinen ResQsta 5e/hlö. Lintsille ilmainen sisäänpääsy. Ranneke hankitaan vain lapselle.
Laskelma äiti-lapsi-päivään:
Hotelliyö 50e
Pikkuhupi 39e
Eväät 10e
Illallinen 10e
HSL lintsi-hotelli-lintsi 10e
-> 110e
Säästät 10e/kk.
Pystyt siihen.
Juu, mutta meillä on 6-henkinen perhe. kerro tuo 6:lla +junaliput 200km/sivu. Onneksi lintsi ei ole koskaan kuulunut meidän traditioihin. Eikä siellä ihan pienillä hauskaa edes olisi. Itsekin olen käynyt ensimmäisen kerran kouluaikoina, kun olin kesätöissä ja sain palkkaa.
Sanot vain, että muiden isät ja äidit käyvät töissä.
Halpahan tuo vielä on, rahalle saa paljon vastinetta.
ei minun lastani kiinnosta että jollakin random tyypillä ei ole varaa mennä linnanmäelle. Miksi siis selittäisin sitä mitenkään.
Taas alkoi lapsiperheiden valitus. Keksikääpä jotain muuta tekemistä, mihin teillä on varaa. Linnanmäellä käynti ei ole ihmisoikeuskysymys
Itse sanoin, että Linnanmäki on niin kallis, että ei me ainakaan tänä kesänä mennä.
Ei ollut vaikeaa.
Jos perhe käy syömässä yhdessä menee saman verran rahaa, eikä aina edes riitä.
Joten halpaahan tuo vielä on.
Vierailija kirjoitti:
😍 Siellä mun Boosteri on tyrkyllä heti etusivulla 🤩
Etkö tajunnut pointtia? Tuossahan ihmetellään juuri sitä, miksi ei porukka itse ettei ole rahaa viedä lapsia esimerkiksi juurikin risteilylle. Miksi aina juuri linnanmäki on se juttu.