Lainasin kaverille ysärillä 500 mk
Ei koskaan maksanut, mutta nyt tiedän, että on rahoissaan. Ei olla oltu tuon jälkeen tekemisissä, kun pistin välit poikki. Voinko vielä periä takaisin?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Olet odottanut ~30 vuotta? Oletpa ollut kärsivällinen.
Aluksi yritin saada häntä maksamaan mutta oli aina pelaa, joten päätin että otan sen omiksi oppirahoiksini ja menen eteenpäin ilman häntä ja rahojani. Nyt kuitenkin luin lehdestä, että hän on erään isohkon firman toimarina, joten varmaan voisi maksaa jos haluaisi. En tosin tiedä muistaako koko juttua, mutta minä muistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aluksi yritin saada häntä maksamaan mutta oli aina pelaa, joten päätin että otan sen omiksi oppirahoiksini ja menen eteenpäin ilman häntä ja rahojani. Nyt kuitenkin luin lehdestä, että hän on erään isohkon firman toimarina, joten varmaan voisi maksaa jos haluaisi. En tosin tiedä muistaako koko juttua, mutta minä muistan.
Siis oli aina peeaa.
Niin ja semmoinen kysymys vielä, että paljonkohan tuo olisi nykyrahassa?
Nykyrahassa noin 135-155e. Enemmän jos ajankohta lähempänä kasaria ja vähemmän jos myöhemmin.
Itse en vaivautuisi, paitsi jos sattuisin jossain vahingossa törmäämään niin voisin puolivitsillä ehkä mainita asiasta ja katsoa miten reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyrahassa noin 135-155e. Enemmän jos ajankohta lähempänä kasaria ja vähemmän jos myöhemmin.
Plus korko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus korko
Onko korosta sovittu lainaa annettaessa? Et voi alkaa perimään korkoa mielivaltaisesti.
Joku mc-jengi tekee kyllä noita perintöjä pientä osuutta vastaan, esim 20-25% voivat ottaa mutta saisit ihan hyvän summan itsekin
Keskimääräisellä 6% vuosikorolla tuo olisi 2800 markkaa, 470 euroa. Ei mikään ihmesumma, mutta jotakin kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräisellä 6% vuosikorolla tuo olisi 2800 markkaa, 470 euroa. Ei mikään ihmesumma, mutta jotakin kumminkin.
Tuo on yksi tapa laskea. Toinen on että kuinka merkittävä rahasumma ysärillä teille oli 500 markkaa ts. kuinka suuri osa keskimääräisestä kuukausitulosta tai keskimäärin käytettävissä olevasta rahasta, verrattuna toimitusjohtajaystäväsi tämänhetkiseen kuukausipalkkaan tai säästöihin. Eli kuinka suuri uhraus se oli sinulle ja hyöty hänelle ysärillä. Sitten samansuuruinen uhraus hänelle tänä päivänä.
Minä lainasin yhdeltä tytöltä 1998 100mk enkä ikinä maksanut takaisin. Muutin muualle ja eikä ikinä ollut rahaa.
Mietin asiaa vähintään kerran kuukaudessa. Maksaisin nyt sen rahan hänelle, mutta en muista kuin etunimen