Äitienpäivä on turha jutttu
Olen äiti enkä ole iloinen tästä äitienpäivästä. Miksi olla väkisin kiitollinen ja onnellinen puolin ja toisin kun molemmat- äidit ja lapset muistaa ja tietää ne tappelut ja erimielisyydet. Kukaan äiti ei ole pyhimys. Ei juhlia, ei lahjoja.
Kommentit (55)
Me just lasten kanssa suunniteltiin huomisen ruokalista. Mun vanhemmat tulevat meille kylään.
Äidit järjestää itselleen kakkua ja kukkia ja muu perhe teeskentelee mukavaa päivää kahvipöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse viettää äitienpäivää, sillä lapseni on kuollut.
Minun ei tarvitse viettää äitienpäivää koska isäni on kuollut ja äitini on kasa paskaa.
Äitienpäivä ei ole pyhimystenpäivä, eikä äiti ole pyhimys vaan ihminen.
Kun lapsi oli pieni, niin päivä oli etenkin lapsenpäivä. Nykyään se on meillä enemmän perheenpäivä. Mies teki kakun ja aamulla sitten keittää aamukahvit. Nuori aikuinen todennäköisesti nukkuu pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Äidit järjestää itselleen kakkua ja kukkia ja muu perhe teeskentelee mukavaa päivää kahvipöydässä.
Onpa ikävä kuulla, että sinun perheessäsi yhdessäolo on väkinäistä. Älä kuitenkaan oleta, että se on kaikilla samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö luulet? Meillä ei vietetä äitienpäivää.
Minä yli 50, äiti 80 ja edelleen muistan kukilla ja kortilla ja mennään syömään.
Vierailija kirjoitti:
Mille ihmeen jalustalle? Äitienpäivä on juhla muiden joukossa: se katkaisee arjen ja tuo perheitä yhteen. Toki se nostaa pintaan myös tunteita, myös niitä ikäviä. Mutta en koe, että äitejä nostetaan tavallisissa perheissä jalustalle
Enpä ole tiennyt vielä tähän päivään mennessä, että vain äitieäpäivä on se mikä tuo perheen yhteen. Luulin, että se on rakkaus ja voidaan tulla ja olla milloin ikävöi ja kaipaa perhettän. Mutta tapansa kullakin ~Kiitos sinulle kun tiputit minut nykypäivään ja siihen että vain silloin perhe yhdistyy. kyllä minun lapset ja lastenlapset vierailevat niin monta kertaa vuodessa,. mielestäni huominen on aivan turha päivä.
Se, että viettää äitienpäivää, ei myöskään tarkoita sitä, etteikö voi olla yhdessä muutoinkin. Tämä kommentiksi neropatille numerolla 29.
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse viettää äitienpäivää, sillä lapseni on kuollut.
Etkö silti koe itseäsi äidiksi? On minultakin yksi lapsi kahdesta kuollut, mutta olen edelleen kahden lapsen äiti.
Turha juhla koko äitienpäivä. Älyttömin juhla on pressan juhla, jossa palkitaan vuoden ansioituneimmat äidit, jotka saavat prenikat rintaan.
Äitienpäivä olisi ihan mukava tapa, jos ei siihen liitettäisi niin paljon odotuksia, paineita ja syyllistämistä.
Näin ei ole onneksi kaikilla, mutta valitettavan monissa perheissä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävä kuulla, että sinun perheessäsi yhdessäolo on väkinäistä. Älä kuitenkaan oleta, että se on kaikilla samanlaista.
--------,----
Ei se ole väkinäistä se on vain niin saatanan lapsellista etten löydä oikeita sanoja kuvaamaan kuinka yksi päivä tekee sinusta kuningataren.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--------,----
Ei se ole väkinäistä se on vain niin saatanan lapsellista etten löydä oikeita sanoja kuvaamaan kuinka yksi päivä tekee sinusta kuningataren.
En tiedä, mikä saa sinut pitämään minua kuningattarena. Toisaalta voisin ottaa sen kunnianosoituksena, mutta enemmän pidän sinua kyllä häiriintyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Turha juhla koko äitienpäivä. Älyttömin juhla on pressan juhla, jossa palkitaan vuoden ansioituneimmat äidit, jotka saavat prenikat rintaan.
Tässä nenäliina, voit pyyhkiä kateuden kyyneleesi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Just näin... ;D kun perhe ei laita rikkaa ristii niin ÄITI panostaa vielä tänä päivänäkin kakkua ja kukkia itselleen. Eikö äiti aherra jo vuoden siellä keittiössä vieläkö huomennakin.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin... ;D kun perhe ei laita rikkaa ristii niin ÄITI panostaa vielä tänä päivänäkin kakkua ja kukkia itselleen. Eikö äiti aherra jo vuoden siellä keittiössä vieläkö huomennakin.....
No mä teen lasten kanssa kakut ja ruuat. Oma äitini on tulossa meille syömään. Tekisin toki muutenkin, ruuanlaitto on mun hommaa, kun siitä tykkään. Jos en jaksa laittaa ruokaa, mennään sitten ulos syömään. En mä oleta, että miehestäni tulisi yhtäkkiä äitienpäivänä mestarikokki. Kyllä hän osaa ruokaa laittaa ja varmasti osaisi kakunkin leipoa, mutta kyllä mä juhlapäivänä mieluummin syön hyvää kuin vain jotain. No, ehkä sä saat jotain kiksejä tästä, ja siten tilanne on win-win.
Omakustanteisen äitien juhlapäivän lisäksi, kunnioitusta ja arvostusta voisi osoittaa konkreettisemminkin. Esimerkiksi niin, että kahden tai useamman lapsen äiti saisi maksuttoman hammashoidon loppuiäkseen (ei sis. kosmeettisia hoitoja). Vatsassa kannettu vauva on ottanut tarvitsemansa mineraalit ja kivennäisaineet äidin oman elimistön varastoista kasvuunsa äidin syömän ravintolähteen lisäksi. Tämä monilla johtaa loppuiäkseen heikentyneeseen hammasterveyteen. Pysyvästi.
Täällä huonon kotikasvatuksen saaneet perinnöttömät katkeruuttaan nillittää. Äiti sanoi aina ellei tee töitä, ei tarvitse syödäkään. Siitä lähtien olen totellut ja luin itseni professoriksi. Nyt tiedän kaikesta kaiken ja olen onnellinen.
No voi itku. Mitäs jos sen sijaan, että olisit kaikille vailla tasaista harmaata, tekisit omannäköisesi päivän? Olen äiti ja tasan nautin lasten tekemistä korteista, maistellaan kakkua ja vietetään muuten ihan tavallinen päivä. Miksi pitäisi luopua tästä sen takia, että joku ei saa lasta, ei halua lasta tai ei ole osannut kasvattaa lasta 😠