Mistä nuo opettajien palkannostot revitään?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni ne hoitajat ja opettajatkin maksavat palkastaan veroa eli osallistuvat ihan niiden korotustensa maksuihin siinä missä muutkin. Ei meillä julkisella ole sen matalammat veroprossat kuin muuallakaan
Maksavat veroa veroista maksetuista palkoista? Ikiliikkuja on keksitty. Harmi kun osa siitäkin valuu aina ulkomaille. Tilataan temua, makustetaan ympäri maailmaa. Sinne meni nekin verorahat
Opettaja sentään tuottaa työllään palvelua yhteiskunnalle. Enemmän siitä on hyötyä yhteiskunnalle, kuin kotona itseään etsiville vapaamatkustajille.
Minua on kyllä tämän keskustelun perusteella viilattu linssiin jo vuosikaudet! Peruspalkka luokanopettajana 2900€. Tähän kaikki muu, tva, ylitunnit, jory ja valvontaruokailu niin 3400€. Voinko hakea takautuvasti jostain noita 5000€ palkkoja?
Vierailija kirjoitti:
Minua on kyllä tämän keskustelun perusteella viilattu linssiin jo vuosikaudet! Peruspalkka luokanopettajana 2900€. Tähän kaikki muu, tva, ylitunnit, jory ja valvontaruokailu niin 3400€. Voinko hakea takautuvasti jostain noita 5000€ palkkoja?
Mietin ihan samaa. Mun työnantaja on kusettanut ilmeisesti ihan kunnolla. Tai sitten toimittajat ottaa laskelmiinsa jonkun sellaisen summan, missä on työnantajan kustannukset jo mukana - mutta eihän se raha työntekijän tilillä koskaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni ne hoitajat ja opettajatkin maksavat palkastaan veroa eli osallistuvat ihan niiden korotustensa maksuihin siinä missä muutkin. Ei meillä julkisella ole sen matalammat veroprossat kuin muuallakaan
No, tuo on sellaista näennäistä veronmaksua. Eli he palauttaa vain veroista heille kerättyjä rahoja takaisin. Periaatteessa Suomessa voisi säätää lain, että julkishallinnon palkat olisi verottomia ja julkkaripuolen työntekijöille alettaisiin maksamaan nykyistä nettopalkkaa. Mikään ei maailmassa muuttuisi.
Lukuisat yksityiset yritykset toimivat julkisen sektorin kanssa yhdessä! Vain täydellinen idiootti erottaa nämä toisistaan. Ottakaa selvää mm. rakentamisesta, hankinnoista, kuljetuksesta jne. joissa yritykset ovat julkisen puolen hankkijoina!! Tulkaa pois sieltä sellukattiloista. Tavaravienti on v
En puhunut siitä, vaan siitä, että julkishallinnon työntekijöiden tuloveronmaksu on täyttä nollasummapeliä! Jos julkishallinnon työntekijöiden tuleverojen maksamisella olisi jotain merkitystä, niin me voitaisiin sillä korjata koko Suomen talous! Kymmenenkertaistaittaisiin tai satakertastattaisiin julkkishallinnon palkat ja säädettäisiin sinne veroprosentti niin, että nettopalka pysyisi samana. Valtio saisi kerättyä valtavasti tuloveroa ja kuitattaisiin niillä meidän valtion velka! Niinkö se toimisi? No, ei toimi. Miksi, no siksi, että julkkaripuolen työntekijät tuloverossaan vain palauttavat verorahoja takaisin. Nollasummapeliä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteiskunta, jossa julkinen sektori pitää palkkakärkeä hallussaan ja sen lisäksi heillä on pisimmät lomat. Ei ihme, ettei kasvua ole tapahtunut moneen vuosikymmeneen. Suomi on tuhottu.
Ei. Yritykset eivät saa vientiä eikä kulutusta kotimaassa kasvamaan kun ostovoima on halvaannutettu ja kaikki säästävät tämän hallituksen toimien takia! Suurituloisetkin investoivat veronalennuksensa jatkossa ulkomaille kun Suomen pörssi on perseestä. Ei tämä ole opettajien ja sairaanhoitajien vika, jotka opettavat ja hoitavat muiden lapset ja työntekijät!
Eli siis nyt meidän julkisen puolen maksamat verotkin on ihan höpö höpöä vai?
Jos julkisen alan palkkoja olisi aikoinaan nosteltu vähän enemmän kuin se 1-2% silloin tällöin, niin ei tarttisi nyt tehdä tällaisia rykäisyjä.
Kokkareet ja persut saa muuten ihan syyttää itseään tosta korotuksesta. Jos juuri aiemmin on päätetty, että voidaankin laskea verotusta, että ei tässä niin kusessa ollakaan, niin paha työnantajapuolen on vedota neuvotteluissa siihen ettei ole rahaa kun hallitus on juuri antanut ymmärtää, että on sittenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksavat veroa veroista maksetuista palkoista? Ikiliikkuja on keksitty. Harmi kun osa siitäkin valuu aina ulkomaille. Tilataan temua, makustetaan ympäri maailmaa. Sinne meni nekin verorahat
Opettaja sentään tuottaa työllään palvelua yhteiskunnalle. Enemmän siitä on hyötyä yhteiskunnalle, kuin kotona itseään etsiville vapaamatkustajille.
Kuinka moni vapaaehtoisesti kitkuttaa 400 e kuussa ja raportoi tiliotteet kuukausittain toimeentulotuella?! En minä ainakaan haluaisi olla heidän asemassaan. Turha olla ylimielinen. Valtava määrä koulutettua ja fiksua porukkaa on työttömänä nytkin vastoin tahtoaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos julkisen alan palkkoja olisi aikoinaan nosteltu vähän enemmän kuin se 1-2% silloin tällöin, niin ei tarttisi nyt tehdä tällaisia rykäisyjä.
Kokkareet ja persut saa muuten ihan syyttää itseään tosta korotuksesta. Jos juuri aiemmin on päätetty, että voidaankin laskea verotusta, että ei tässä niin kusessa ollakaan, niin paha työnantajapuolen on vedota neuvotteluissa siihen ettei ole rahaa kun hallitus on juuri antanut ymmärtää, että on sittenkin.
Niinpä! Olikin ylläri pylläri rahaa miljardi heittää rikkaimpien veronalennuksiin!! 200 miljoonaa syötetään ensi syksystä yksityisille terveysfirmoille yli 65 käyntimaksujen "kokeiluun", joka on tarkoitettu perusterveille vanhuksille,ei pitkäaikaissairaille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Olikin ylläri pylläri rahaa miljardi heittää rikkaimpien veronalennuksiin!! 200 miljoonaa syötetään ensi syksystä yksityisille terveysfirmoille yli 65 käyntimaksujen "kokeiluun", joka on tarkoitettu perusterveille vanhuksille,ei pitkäaikaissairaille!
Ja sitä ennen on jo syydetty satoja miljoonia terveysfirmoille Kela-korvausten nostojen kautta ja se tutkitusti hyödyttää vain rikkainta ja perusterveintä väestönosaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli se on aloittaa tunti sillä, että yksi heitetään käytävään lopputunniksi, että muut tajuavat opiskella. Mutta näin yläasteella.
Mutta häiriköt pitää nimenomaan poistaa luokasta. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Harvemmin poistetaan, sillä poistetulle oppilaalle tulee järjestää valvonta ja opetus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa. Mun työnantaja on kusettanut ilmeisesti ihan kunnolla. Tai sitten toimittajat ottaa laskelmiinsa jonkun sellaisen summan, missä on työnantajan kustannukset jo mukana - mutta eihän se raha työntekijän tilillä koskaan käy.
Sama. Minä jää kohta opehommasta jo eläkkeelle, on kaikki lisät, ylitunnit sun muut, eikä mun bruttopalkka tuollaisia summia lähentele mitenkään.
Kyse ei ole tuottavasta alasta, joten jonkun taskusta ne rahat siihen lähtee, jollei makseta velalla.
Pitää taas puolittaa pyyhekumit ja kynät käytetään ihan loppuun!
Nyt ei ole sitten varaa pienempiin ryhmäkokoihin, tasoryhmiin marematiikassa ja äidinkielessä tms.
Tästä lähtien ahneiden opettajien on turha valittaa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Eli jos ei lopeteta jatkuvaa velanottoa, veroprosenttinne nousee kompensoimaan palkankorotukset.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä sektorilla on yleistä että käydään säännöllisesti henkilökohtaiset palkkaneuvottelut ja niiden kautta palkka nousee keskimäärin 100 e vuodessa.
Opettajat ja sairaanhoitajat nauretaan pihalle jos yrittävät. Siksi on tärkeää että sopimukset nostavat palkkoja pikkuhiljaa.
Ai jaa, ei vaan meillä. Mun alallani julkisen palkat ovat parempia kuin yksityisen, ja näin käsitykseni mukaan on esimerkiksi opetusalalla.
Vierailija kirjoitti:
2kk kesäloma ja muut lomat päälle. Lisää vaan pitäisi saada palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla saman verran palkkaa ja kuusi viikkoa vuosilomaa. Eikös tuo ole ihan ok palkka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä vertailla tilillä näkyviä palkkoja. Yhdellä menee kirkollisvero, toisella AY-maksu ja kolmannella markkinahintaiset lounaat. Jollain voi ulosottokin käydä välissä. Eli bruttopalkkoja on vertailtava jos jotain.
Meillä on yhteiskunta, jossa julkinen sektori pitää palkkakärkeä hallussaan ja sen lisäksi heillä on pisimmät lomat. Ei ihme, ettei kasvua ole tapahtunut moneen vuosikymmeneen. Suomi on tuhottu.