Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakkaudentunnustus - ja miehen vastaus

Vierailija
09.05.2025 |

Kovasti mietityttää tilanne.

Olen seurustellut parisen vuotta ihanan miehen kanssa. Olemme molemmat aika introvertteja ja tunteista puhuminen on meille kummallekin hankalaa - minä olen tätä tosin kovasti opetellut ja päättänyt harjoitella (jotta elämä olisi helpompaa ja täyspainoisempaa).

Pari viikkoa sitten, sunnuntai-aamuna rauhassa herätessämme, aloitin keskustelun parisuhteen tulevaisuudesta ja omista tunteistani suhteeseen liittyen. Samalla kerroin miehelle että rakastan häntä. Ensimmäistä kertaa.

Mies meni vaikeaksi, ja osasi sanoa vain että "voidaanko jutella tästä aamukahvin jälkeen". Keskustelua ei koskaan uudestaan framille nostettu, eikä mies ole tähän päivään mennessä rakkaudesta puhunut - tai sitä minulle tunnustanut.

En halua ottaa asiaa puheeksi, sillä en halua joutua anelemaan tai nyhtämään rakkauden tunnustusta.

Mulla on todella outo olo, enkä rehellisesti tiedä mitä ajatella tästä suhteesta enää. :(

Kommentit (214)

Vierailija
61/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihana mies, mutta... 

Osa miljoona.

Vierailija
62/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen mies on muuten? Millaisia tekoja tekee? Näkeekö niistä, että rakastaa? Joidenkin on vain todella vaikea sanoa joitain suurien tunteiden asioita. Voi olla lukkoja lapsuudesta, entisistä suhteista tai vaikka jo ehdotettua autismia. Yksi tällainen eksäni sanoi aluksi rakkauden tunnustuksiin "säkin oot ihan kiva", josta lopulta tuli vähän kuin vitsi meidän välillä ja itsekin aloin sanoa sitä rakastamisesta kertomisen sijaan. Tämä eksäni oppi joskus sanomaan myös "Olet rakas", mutta varsinaista "Rakastan sua" en koskaan kuullut, vaikka tiesin hänen kyllä rakastavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kielessä sana "rakastaminen" on paljon voimallisempi ilmaus kuin vaikkapa jenkeissä ja briteissä Love you- hokema , joka nakkastaan ilmaan  kerran tunnissa, sitä heitellään niin lehdenjakajalle, baarikavereille,  opiskelukavereille, lapsilleen , äideille ja isovanhemmille, vaimoille , isilleen ja sitteen mennään nussimaan seuraavaan kortteliin.

Mielestäni on hienoa että Suomessa sana rakkaus -sana  ei ole kärsinyt turhaa inflaatiota. Itse 50-luvulla syntyneenä ei meidän perheessä tuota sanaa koskaan lausuttu missään vaiheessa ääneen, vaikka tiedän tasan tarkkaan ja hyvän lapsuuden ja rakastavien vanhempien kannustamana elämääni eläneenä, että tottakai sitä rakkautta oli. Vanhempani elivät yhdessä hamaan loppuun saakka, toinen toisiaan tukien, ja me lapset saimme kaiken sen minkä he pystyivät antamaan, ja en koskaan epäillyt sitä etteikö meitä lapsia rakastettu. Mut

Olet pelkkä patja ap.

Vierailija
64/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on olemassa palstan mukaan järkyttävän paljon tällaisia epämiehiä joilla on ilmeisesti jotain hormonivajausta. Tällaisille pitäisi tuoda kukkia, avata ovi ja kohdella kuin prinsessaa. Ei helv...luiskaan ja piiperö menköön testokuurille.

Vierailija
65/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi äidinkieli ei ole suomi, millä kielellä kommunikoitte? Kuinka hyvin hän osaa suomea? Millä kielellä tunnustit rakkautesi? Miten mies käyttäytyi tuon jälkeen? Oliko ärtynyt, hämmentynyt, omituinen, vetäytyvä, iloinen vai normaali? Kerro vähän miehen elekielestä sitten sen jälkeen, kun söitte aamupalaa jne. eikä hän palannutkaan asiaan.

Mun mielestä sun kantsis miettii miten mies käyttäytyi ja elehti tuon jälkeen ja mitä sun vaisto ja gut feeling tuolloin kertoi sulle. Eli tuliko vahva olo, ettei tuo mies rakastakaan sinua vai tuliko olo, että hän on vain niin estynyt ja ujo, että meni ihan puihin.

Tunnustin rakkauteni molemmilla äidinkielilläni joista toinen on miehen äidinkieli. Miten hän käyttäytyi? Meni hiljaiseksi, hieroi kasvojaan, selvästi hieman panikoitui? Vetäytyi. Ei ollut ärtynyt tai vihainen, lähinnä hämmentynyt ja sulkeutunut. 

Eli mies meni lukkoon, kun totesi että ei voi nyt rehellisesti sanoa sanoja joita häneltä odotetaan. 

Vierailija
66/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen mies on muuten? Millaisia tekoja tekee? Näkeekö niistä, että rakastaa? Joidenkin on vain todella vaikea sanoa joitain suurien tunteiden asioita. Voi olla lukkoja lapsuudesta, entisistä suhteista tai vaikka jo ehdotettua autismia. Yksi tällainen eksäni sanoi aluksi rakkauden tunnustuksiin "säkin oot ihan kiva", josta lopulta tuli vähän kuin vitsi meidän välillä ja itsekin aloin sanoa sitä rakastamisesta kertomisen sijaan. Tämä eksäni oppi joskus sanomaan myös "Olet rakas", mutta varsinaista "Rakastan sua" en koskaan kuullut, vaikka tiesin hänen kyllä rakastavan.

Mistä tiedät että rakasti? Itse olin vuosikymmeniä sellainen jolle tunnepuhe oli todella vaikeaa. Itselläni oli sellainen olo että rakkauden tunnustaminen olisi ollut jotenkin teennäistä, se ei tuntunut lainkaan luontevalta. Kunnes sitten rakastuin. Totesin että oli maailman luontevin asia sanoa Rakastan sinua. Vilpittömästi. 

Eli ei mulle ollutkaan vaikea puhua tunteista. Mulla vaan ei ollut sellaisia tunteita joista puhua. Eikä sitä oikein voi tietää ennen kuin ensimmäisen kerran sen kokee. En minä ainakaan voinut. 

Vierailija
67/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen on vaikeaa sanoa että rakastaa ja jokin lukko estää sen, niin luulisi että myös seksi odotuttaa itseään edelleen. 

Vierailija
68/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa olleena voin kertoa, että sun koko loppuelämä tämän miehen kanssa tulee olemaan puutetta rakkaudesta, välittämisestä ja kuulluksi tulemisesta. Jossain kohtaa olet riesa miehelle, kun pyydät asioita, joita hän ei kykene antamaan. Mieti tätäkö haluat? Mä kadun niitä hukkaan heitettyjä vuosia. 

Voisit tutustua kiintymyssuhdeteoriaan, se voisi auttaa hahmottamaan teidän suhteen dynamiikkaa. 

Vierailija
69/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rakasta sinua. Valitettavasti. Et ole miehen unelmien nainen ja siksi ei voi sanoa rakastavansa sinua.

Näinhän se varmasti on. En ymmärrä miksei mies sitten tuossa yhteydessä, kun tulevaisuudesta puhuimme, asiaa "maininnut", tai rehellisesti kertonut tästä. En halua haaskaa aikaani henkilön kanssa jota rakastan, mutta joka ei rakasta minua.

ap

Ai tähän tyyliin?

-"Minä rakastan sinua."

-"Minä en rakasta sinua."

Ei vaan:

- "Minä rakastan sinua."

- "Ai. Ihan kiva."

Vierailija
70/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehen on vaikeaa sanoa että rakastaa ja jokin lukko estää sen, niin luulisi että myös seksi odotuttaa itseään edelleen. 

Minun miesystäväni kertoo melkein joka päivä rakastavansa minua. Joskus se saa minut pakenemaan vuorille. Niitä sanoja ei pitäisi sanoa kovin kevein perustein.

Vierailija
71/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rakasta sinua. Valitettavasti. Et ole miehen unelmien nainen ja siksi ei voi sanoa rakastavansa sinua.

Näinhän se varmasti on. En ymmärrä miksei mies sitten tuossa yhteydessä, kun tulevaisuudesta puhuimme, asiaa "maininnut", tai rehellisesti kertonut tästä. En halua haaskaa aikaani henkilön kanssa jota rakastan, mutta joka ei rakasta minua.

ap

Koska sinä annat hänelle pillua.

Et ehkä halua tätä kuulla, mutta näin se on. Mies on huononkin naisen kanssa, naisen jota inhoaa, kun saa tältä pillua. Seksin markkinahinta on 200e/kerta ja yli 1000e/yö. Sinä annat näitä miehelle ilmaiseksi.

Vierailija
72/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit että "tunteista puhuminen on meille kummallekin hankalaa - minä olen tätä tosin kovasti opetellut ja päättänyt harjoitella", mutta hänellehän se on edelleen hankalaa. Ei se hankaluus häneltä poistu sillä että sinä olet päättänyt harjoitella.

Vierailija
73/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavassa tilanteessa olleena voin kertoa, että sun koko loppuelämä tämän miehen kanssa tulee olemaan puutetta rakkaudesta, välittämisestä ja kuulluksi tulemisesta. Jossain kohtaa olet riesa miehelle, kun pyydät asioita, joita hän ei kykene antamaan. Mieti tätäkö haluat? Mä kadun niitä hukkaan heitettyjä vuosia. 

Voisit tutustua kiintymyssuhdeteoriaan, se voisi auttaa hahmottamaan teidän suhteen dynamiikkaa. 

Kiintymyssuhdeteoria ei koske miehen ja naisen välistä suhdetta vaan emon ja poikasen. Siittävä koiras ei muodosta kiintymyssuhdetta siitettävään naaraaseen. Oppikaa jo. 

Vierailija
74/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kahteen vuoteen ei ole puhuttu rakkaudesta niin ei se ehkä haittaa jos vielä jotain kuukausia menee. Mielestäni tilanne ei ole muuttunut.

Sinä odotat nyt toiselta vastavuoroisuutta kun itse sanoit. Se ei mene niin, hän sanoo sitten kun sanoo tai ei sano. 

Vierailija
75/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele näin päin. Olisiko "rakastan sinua" sanominen miehelle vaikeaa jos hän rakastaisi? Varsinkin kun sinä olet sen jo sanonut. Sanoisi sen välittömästi takaisin suuren helpotuksen kanssa, kun ei tarvitsisi jännittää toisen reaktiota.

Et tule sitä koskaan kuulemaan tuolta mieheltä. Kaksi vuotta seurustelua on todella pitkä aika ilman rakkaudentunnustuksia. Ei hän tunne samoin, anteeksi nyt vaan. 😔

Vierailija
76/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet ovat nössöjä machoja, selkärangattomia. Niljakkeita. Turha haaveilla heidän rakkaudentunnustuksistaan.

Vierailija
77/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panoies ei puhu eikä pussaa?

Vierailija
78/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta on jo sellainen aika että ujoinkin mies uskaltaisi kyllä sanoa takaisin rakastavansa. 

Vierailija
79/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luiskaan.

Jätettyjä sikoja täynnä. Kyllä Karjakunnan auto noutaa ne

Vierailija
80/214 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihana mies, mutta... 

Osa miljoona.

Tämän palstan perusteella Suomessa ei ole yhtäkään neitsyttä eikä kolmea ihanaa miestä.