Yleistuki esityksessä työttömällä ei saa olla rahaa tillillä
Mikäli yleistuki esitys menee sellaisenaan läpi, työttömällä ei saa olla mitään rahaa tilillä, eli työtön ei saa säästää enää yhtään mitään vaan kaikki on tuhlattava.Mielenkiintoista tässä on se,että antaako kokoomus oikeasti mennä sen läpi sellaisenaan,koska se tulee koskemaan myös korkealle koulutettua väkeä mm opettajat, sairaanhoitajat jne, mikäli valuvat yleistuelle ansiosidonnainen jälkeen.
Kannattaa varmaan ihmisten laittaa sähköpostia kokoomukselle, että lähtee ääni jos vievät tän läpi.
Kommentit (1090)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahlasin läpi tuon 270 sivuisen suunnitelman. Mistään en löytänyt, etteikö työttömällä saisi olla pätäkkää. Mutta ei kyllä suoraan sanottu, että saisi olla. Se sanottiin, että myös yli 55 vuotiaat siirtyvät tarveharkinnan pariin, ja tarveharkintahan on juurikin sen harkitsemista tarvitseeko hakija tukea.
Joku mainitsi, ettei uutisissa sanottu asiasta mitään. Se ei todista mitään. Nyt kannnttaa olla kuulolla, että viedäänkö nyt viittä vaille eläkeläisiltä säästöt, olisipa se noloa.
Työmarkkinatuki on tarveharkintainen, ja sitä saa nyt vaikka olisi säästöjä.
Työmarkkinatuki ei ole ollut tarveharkintainen yli 55 vuotiaille, mutta nyt se muuttuu. Työmarkkinatuki lopetetaan kokonaan ja tilalle tulee yleistuki joka on kaikille tarveharkintainen. Sen löysin,että saa hankkia 311 € / kk, ennenkuin vaikuttaa, mutta siinä puhuttiin vain tulon hankkimisesta. Säästöistä en ole löytänyt vielä mitään mainintaa.
Iltapululle oiva vinkki. Tässä tulee lähitulevaisuudessa putoamaan yleistuelle vielä paljon yli 55 vuotiaita pikän työuran omanneita henkilöitä. Aika kaukana suomalaisesta mielenmaisemasta ja moraalista, jos nämä lähes eläkeläiset menettävät kaiken tienaamansa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä aika kohtuutonta jos oot työssä käydessäsi säästänyt pienistä tuloistasi eläkettä varten samaan aikaan kun naapurisi on pistänyt haisemaan leveään elämään kaikki. Naapurille maksetaan tukea, sulle ei jos jäät työttömäksi.
Se että ei ole mitään rahankäyttötaitoja suorastaan palkittaisiin. Ihan uskomatonta. Varmaan kannattaa alkaa nostamaan tililtä vähin erin rahat. Meillä on okt johon täytyy tulevaisuudessa tehdä remonttia enkä voi ottaa sitä riskiä että täytyy suurella vaivalla remonttia varten kerätyt säästöt käyttää elämiseen jos jää vähänkin pitemmäksi aikaa työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan että Ukrainan sota päättyisi ihan oikeasti sellaiseen ratkaisuun jonka myös Ukraina voi täysin hyväksyä ja Venäjän takavarikoiduista varoista maksettaisiin jälleenrakennusta sekä vallassa olisi Venäjällä ihan toisenlaiset tahot kuin nykyään. Venäjän talous voisi mennä ihan toisenlaisille kierroksille ja Suomestakin mentäisiin sinne töihin ja keikkatöihin.
Turha toivo. Kun Ukrainan sota loppuu, Suomi on seuraava kohde Baltian maat mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömällä pitäisi olla rahaa tilillä?
Se pitäisi aina olla niin että tukia saa vasta sitten kun oma varallisuus on loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Valtion pitää maksaa tukea ainoastaan heille joilla on tilillä 0e ja omaisuutta 0e. Minun mielestä se on väärin että ihminen saa rahaa tukien muodossa jos sillä on omaa rahaa tai omaisuutta.
Et omista mitään (et edes homeista kämppääsi) ja olet onnellinen.
-WEF agenda 2030-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta kuin käteiseksi ja patjan alle.
Käteisen käyttö vähenee ja kohta toivottavasti loppuu kokonaan. Käteistä käyttävät vain rikolliset ja te olette rikollisia kun kavallatte rahaa valtiolta.
Ei lopu meidän elinaikana.
Mun bro/sister jos luet tätä, käy sanoo mun kaverille että haistaa
Vierailija kirjoitti:
Jospa nämä mmuuttaja akolaiset vähenisi ja eivät pyrkisikään enää tänne.
Oletko pistänyt tikkuakaan ristiin sen eteen, että heillä olisi parempi elämä kotiseudullaan? Minä olen antanut vielä työelämässä ollessani mikrolainoja etenkin naisille, jotka olisivat olleet muuten aika lailla leskenä lastensa kanssa heitteillä. Heistä jokainen on maksanut Kiva.orgin lainansa takaisin ja lainasumma on lainattu seuraavalle. Lainalla on hankittu esimerkiksi lypsykarjaa ja nainen on pystynyt elättämään itsensä ja lapsensa maidon, jugurtin ja juuston myynnillä.
Ovat oppineet että suomalainen työtön lopulta suostuu kaikkeen. Suomalaisten rahat ja omaisuus halutaan uussuomalaisten käyttöön. Rikkaat eivät anna omistaan. Joten jonkunhan täytyy halpatyövoiman ylöspito rahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi siis ihminen ei saisi varautua pahan päivän varalle ja säästää rahaa? Silloin maassa porskuttaa vain rikkaat ja hyvätuloiset jotka ei ikinä jää työttömäksi. Tämä tulee koskemaan monia alempaa keskiluokkaa olevia, jonka ei enää kannata säästää yhtään mitään, vaan tulevat putoamaan köyhyys loukkuun muiden jatkoksi.
Hallituksen juoni. Näin saadaan ihmiset kuluttamaan rahansa pois, ja näyttää hetken aikaa siltä, että talous elpyy. Toki sitten tulee karmea romahdus, kun vain superrikkailla on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin, loiset. M28
Korjaus m38***
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap, missä kirjoitettu niin, ettei saa olla tilillä säästöjä?Tuo on kyllä täyspaskapuhetta säästöistä.
Ministeriön mukaan yleistukea maksettaisiin, jos työttömällä työnhakijalla ei olisi oikeutta ansiopäivärahaan tai hänen ansiopäivärahakautensa olisi päättynyt ja hän tarvitsisi taloudellista tukea.
Tuossapa tuo pätkä ja nimenomaan taloudellinen tuki.
Silti siinä ei sanota ettei tilillä saa olla rahaa. Uutisissahan sanotaan että käytännössä mikään muu ei muuttuisi kuin että työmarkkinatuen nimi yleistueksi t:eri
Vierailija kirjoitti:
Työtön maksaa "luonnossa".
Sinun, hyväksikäyttäjän naurettava fantasia. Laita ne kaksi aivosoluasi tekemään yhteistyötä. Kukaan meistä ei halua anarkiaa. Silloin sinullekaan ei makseta mitään. Vaan sinulta otetaan. Lupaa kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomi halutaan tuhota täysin?
Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy. Oikeistohallitus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömällä saisi olla rahaa ja tuet juoksee, kun työssäkäyvälläkään ei jää euroakaan yli, eikä euroakaan tukia?
Sinäkin maksat työssäkäyvänä? työttömyysvakuutusmaksua, jotta saat työttömäksi jääneenä työttömyysturvaa.
Tuntuu olevan linjoilla paljon näitä tyyppejä, joiden kotimaassa ei ole sosiaaliturvaa, niin pitää tulla tänne riekkumaan kateellisena...
Vierailija kirjoitti:
Iltalehdestä: Yleistukea on tarkoitus maksaa, jos työttömällä työnhakijalla ei olisi oikeutta ansiopäivärahaan tai hänen ansiopäivärahakautensa on päättynyt. Sen saaminen edellyttäisi taloudellisen tuen tarvetta eli kyseessä olisi tarveharkintainen etuus, kuten nykyinen työmarkkinatuki.
Mutta eihän säästöt vaikuta nykyiseen työmarkkinatukeen mitenkään.
Eivät niin, mutta säästöistä tai omaisuudesta saatavat tulot vaikuttavat.
Melko syvältä.
Tuloni ovat nyt 10 000e/kk. Olen yrrittäjä.
Olen säästänyt noin 500 000e omaan eläkkeeseeni. Veroja olen viimeisen 10 vuoden aikana maksanut saman verran. Eläke arvio on 1400e/kk
Olen 52 ja saatan joutua tyottomäksi pian.
Kaikki tuet jota olen elämäni aikana saanut ovat olleet 5kk opintotukea.
Tunnen itseni perseeseen raiskatuksi jos tuokin turva viedään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitäisi aina olla niin että tukia saa vasta sitten kun oma varallisuus on loppunut.
Eli työssäolijoiden sairaspäivärahat poistuisi.
Niin, ei siis tilillä. Mutta onhan niitä sijoituskohteita muitakin. Vaikkapa kaappi täynnä tölkkejä ja pulloja tai joku kultakolikko.