Yleistuki esityksessä työttömällä ei saa olla rahaa tillillä
Mikäli yleistuki esitys menee sellaisenaan läpi, työttömällä ei saa olla mitään rahaa tilillä, eli työtön ei saa säästää enää yhtään mitään vaan kaikki on tuhlattava.Mielenkiintoista tässä on se,että antaako kokoomus oikeasti mennä sen läpi sellaisenaan,koska se tulee koskemaan myös korkealle koulutettua väkeä mm opettajat, sairaanhoitajat jne, mikäli valuvat yleistuelle ansiosidonnainen jälkeen.
Kannattaa varmaan ihmisten laittaa sähköpostia kokoomukselle, että lähtee ääni jos vievät tän läpi.
Kommentit (1090)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En löytänyt netistä mistään låhdettä siihen, että yleistukea saavalla ei voisi olla varallisuutta, onko siihen tietoon linkkiä? Vai oliko tämä aloitus vain mutua?
Ilmeisesti se päätelmä on tullut tuosta tarvehankinta kohdasta. Pidän kyllä itsekin aivan todennäköisenä, että jonkinlaisia rajoituksia tuohon tullaan tekemään. Miksi muutosta muuten lähdettäisiin tekemään? Samoiten kun katsoo hallituksen muita toimia, mielestäni se on enemmän kuin todennäköistä että jotain sinne yritetään vähintäänkin laittaa. Asumistukeenkin tuli varallisuusraja. Ehkä sama tulee yleistukeen, jos ei kuitenkaan täyttä varattomuusvaatimusta. Ottaen huomioon, että hallitus valtaan päästyään aloitti tekemään heti selvitystä, voiko viimesijaista toimeentulotukea evätä kokonaan (ei pysty, perustuslain vastaista) on todellakin aihetta h
Tuon voisi hoitaa niinkin, että sosiaaliturva merkitään kuuluvaksi vain syntyperäisille suomalaisille. Siis, jos joku haluaa olla auttamatta hädänalaisia muualta tulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En löytänyt netistä mistään låhdettä siihen, että yleistukea saavalla ei voisi olla varallisuutta, onko siihen tietoon linkkiä? Vai oliko tämä aloitus vain mutua?
Ilmeisesti se päätelmä on tullut tuosta tarvehankinta kohdasta. Pidän kyllä itsekin aivan todennäköisenä, että jonkinlaisia rajoituksia tuohon tullaan tekemään. Miksi muutosta muuten lähdettäisiin tekemään? Samoiten kun katsoo hallituksen muita toimia, mielestäni se on enemmän kuin todennäköistä että jotain sinne yritetään vähintäänkin laittaa. Asumistukeenkin tuli varallisuusraja. Ehkä sama tulee yleistukeen, jos ei kuitenkaan täyttä varattomuusvaatimusta. Ottaen huomioon, että hallitus valtaan päästyään aloitti tekemään heti selvitystä, voiko viimesijaista toimeentulotukea evätä kokonaan (ei pysty, perustuslain vastaista) on todellakin aihetta h
Ei halvattu, tämähän on kuin Brexit Kakkonen! Sitäkin Britit äänesti nimenomaan sillä ajatuksella, että tänne ei tule mitään ulkkareita lorvimaan. Sitten loppuikin työvoima, kun ulkomaalaiset joutuivat poistumaan maasta, tuli ongelmia tuotteiden ja ruoan saatavuuteen lakimuutosten vuoksi, brittiläiset kalastajat menettivät toimeentulonsa kun kalaa ei voinut enää viedä Brittien ulkopuolelle ja kas kas, ei ollutkaan enää yhtä helppoa matkailla Espanjaan lorvimaan, kun brittiläiset eivät enää olleet eu-kansalaisia.
Kansaa jaetaan kahtia oikein kunnolla, toivottavasti perskokkareet miettivät yhteiskuntarauhan puolesta mitä tästä seuraa. Uudistus on huijaus. Missä on ne 100.000 työpaikkaa? Sekin oli huijaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion pitää maksaa tukea ainoastaan heille joilla on tilillä 0e ja omaisuutta 0e. Minun mielestä se on väärin että ihminen saa rahaa tukien muodossa jos sillä on omaa rahaa tai omaisuutta.
Kun työttömältä otetaan pois työllistymistuet ja sanotaan, että sinullahan on säästöjä, elä niillä, niin miksi hän etsisi sillä aikaa uusia töitä, kun hän voi keskittyä elämään säästöillään (ei ihmnen jaksa yrittää, jos yhteiskunta ei yhtään tue, mutta muistaa kyllä työttömäkin sitten kaikenlaisten maksujen muodossa kyllä). Jos säästöt kestää vaikka kolme vuotta ja hän on koko tuon ajan työmarkkinoiden ulkopuolella ja palaa sitten työllisyystuille sen jälkeen, niin arvaapas miten mahdotonta on sen jälkeen sitten saada töitä. Näin saadaan suomeeen lisää pitkäaikaistyöttömiä, jotka tulevat olemaan sitä eläkeikäänsä asti.
&n
Kyllä ne tajuaa, sehän tässä pelottavaa onkin.
Tämä on vain se ideologia millaisen maailman järjestyksen he haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajalla linkkiä, että todellakin on noin, että omaisuutta ei saa jatkossa olla, jos hakee tuota työttömille tarkoitettua tukea?
Nyt on saanut työmarkkinatukea, vaikka on omaisuutta.
Toimeentulotukea ei ole saanut, jos on omaisuutta.
Ainakin auto saa olla jos on tarpeellinen. Mulla vain 2000€ arvoinen ja tarviin autoa osa-aikatyössä käymiseen. Ilman autoa en voisi edes hakea töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hallitus ja eduskunta vihaa omaa maatansa ja omia kansalaisiaan?
Ei ne vihaa vaan ne koittaa pelastaa tämän maan. Vihervasemmisto vihaa oma maatansa ja omaa kansaa, he ajoivat tämän maan nykyiseen tilanteeseen.
Vttu sä olet psykoosissa. Ota lääkkeesi ja mene pakkohoitoon!
Työmarkkinatuki oli harkinnanvarainen. Jos oli tarpeeksi pääomatuloja tai ukko/vaimo oli hyväpalkkainen, se laski työmarkkinatukea. Tämä koski alle 55 vuotiaita. Nyt harkinnanvaraisuus tulee koskeman myös yli 55 vuotiaita. Jos vaimo, vaikka 62 vuotta jää työttömäksi, hänen eläkkeellä olevan miehensä eläke voi vaikuttaa maksettavaan yleistuen määrään. Tai olipa mies töissä, ihan sama.
Siihen en ole löytänyt selvää vastausta, miten vaikuttaa tilillä olevien varojen määrä. Kysyin tekoälyltä ja se sanoi, että vaikuttaa, mutta se okin TEKOäly.
Helevata, sen verran on massia, että ostan jonkun halvan osakkeen ja pistän sen vuokralle. Tili näyttää silli tyhjää. Asunnon pistän työssäkäyvä lapsen nimiin.
Vierailija kirjoitti:
Melko syvältä.
Tuloni ovat nyt 10 000e/kk. Olen yrrittäjä.
Olen säästänyt noin 500 000e omaan eläkkeeseeni. Veroja olen viimeisen 10 vuoden aikana maksanut saman verran. Eläke arvio on 1400e/kk
Olen 52 ja saatan joutua tyottomäksi pian.
Kaikki tuet jota olen elämäni aikana saanut ovat olleet 5kk opintotukea.
Tunnen itseni perseeseen raiskatuksi jos tuokin turva viedään
Voi nyyh nyyh, ethän sinä eläkään puolella miljoonalla vuotta kauemmin.
Juuri telkkarissa sanottiin, miten aletaan kouluttaa muualta tulleita metsätöihin, kun suomalaisia eläköityy.
Miksi ei kouluteta suomalaisia. Syy on tietysti se, että joillain tempuilla muualta tulleet tulee yrittäjille halvemmiksi.
Telkkarissa sanottiin, että virolaiset välittää kauempaa tulevia siten, että palkat ja työolot ei ole riittäviä. Esim ei lakisääteistä työterveyshoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Melko syvältä.
Tuloni ovat nyt 10 000e/kk. Olen yrrittäjä.
Olen säästänyt noin 500 000e omaan eläkkeeseeni. Veroja olen viimeisen 10 vuoden aikana maksanut saman verran. Eläke arvio on 1400e/kk
Olen 52 ja saatan joutua tyottomäksi pian.
Kaikki tuet jota olen elämäni aikana saanut ovat olleet 5kk opintotukea.
Tunnen itseni perseeseen raiskatuksi jos tuokin turva viedään
Äänestä ensi kerrallakin kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pahoilta uudistuksilta.
Ei tuollaisessa ole muuta hyvää kuin se, että ainakin pääsee eroon työkkäristä, jos ei saa korvauksiakaan enää! Koska eihän ole mitään mieltä jatkaa enää sen jälkeen virallisena työnhakijana "kortistossa", jos ei mitään korvaustakaan saa. Juuri sen takiahan työttömäksi nyt täytyy ilmoittautua, että saisi myös niitä työttömyyskorvauksia.
Ei sen takia tarvi kortistoon kuulua, että käyttää omia säästöjään.
No, ei todellakaan olla kortistossa. Ei kannata edes ilmoittautua, kun tietää etukäteen, ettei mitään irtoa.
"Tuloni ovat nyt 10 000e/kk. Olen yrrittäjä. Olen 52 ja saatan joutua tyottomäksi pian."
Mitä niin surkeaa myyt yrityksessäsi, ettei sitä kohta enää kukaan osta, vaikka nyt vielä saat kymppitonnin kuussa?
"Aina on kysytty ainakin minulta. Joka vuosihan sieltä on tullut tarkistus, täyttyvätkö ehdot."
On kysytty tuloja onko muuttunut mutta en muista että olisi pitänyt tiliotteita lähettää. Toimeentulotukeen pitää lähettää mutta en muista että olisi pitänyt muita tukia koskien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömällä pitäisi olla rahaa tilillä?
Se pitäisi aina olla niin että tukia saa vasta sitten kun oma varallisuus on loppunut.
Muistathan sanoa samaa yritystuista miljonääreille?
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei siis tilillä. Mutta onhan niitä sijoituskohteita muitakin. Vaikkapa kaappi täynnä tölkkejä ja pulloja tai joku kultakolikko.
Joo-o. Ostapa kultakolikko näillä hinnoilla työmarkkinatuella, joka ei riitä edes välttämättömiin peruselinkustannuksiin. Kultaa ostelee eliitti ja rikkaat. Ja keinottelee sillä, koska myös samat ihmiset päättää finanssi- ja muista kuvioista. Sijoituskullasta ei makseta edes ALV:a. Köyhemmillä taviksilla ei ole varaa ostaa edes kultaisia vihkisormuksia, joissa ALV.
Hyvä että tukiviidakkoa uudistetaan, mutta uudistus onkin kyykytys/leikkaus. Näinkö omasta kansasta huolehditaan? Tuskin kohta löytyy väkeä joka puolustaa tätä maata uhalta. Ilman vastarintaa kaikki menee läpi, sitten on turha itkeä kun ei ole rahaa ruokaan. Uskaltaako poliitikot kävellä kadulla, kansa muistaa?
Monessa muussa maassa palaisivat jo autot pääkaupungin kaduilla, mutta Suomi-lampaat määkivät täällä ja alistuvat, taas kerran. Sen takia tätä kansaa on niin helppo hallita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että tukiviidakkoa uudistetaan, mutta uudistus onkin kyykytys/leikkaus. Näinkö omasta kansasta huolehditaan? Tuskin kohta löytyy väkeä joka puolustaa tätä maata uhalta. Ilman vastarintaa kaikki menee läpi, sitten on turha itkeä kun ei ole rahaa ruokaan. Uskaltaako poliitikot kävellä kadulla, kansa muistaa?
Se on nyt Riikka, joka saa pelätä lähijunissa eivätkä enää toiset matkustajat Riikkaa.
Aina on kysytty ainakin minulta. Joka vuosihan sieltä on tullut tarkistus, täyttyvätkö ehdot.