Kokemuksia netin laihdutusryhmistä?
Olen pitkän linjan laihduttaja, joka on viimeisen vuoden aikana keventynyt 10 kg. Välillä tuli takapakkia muutama kilo, mutta tammikuussa liityin painonvartijoihin ja nyt olen tosiaan -10 kg tilanteessa. Pudotettavaa on tosin vielä ainakin 10 kg. Olen alle 160-senttinen ja painoindeksi on nyt ehkä 27-28.
Painonvartijoissa toimin täsmälleen ohjeiden mukaan, syön 20 pistettä päivässä enkä huijaa yhtään, punnitsen ruokani aina kun voin jne. Jos on menoa, niin säästän pisteitä etukäteen. Syön vaaditut maidot, aina yli 500 grammaa kasviksia päivässä, rasvat (2 tl öljyä/päivä) ja juon paljon vettä.
Olen luonteeltani aikas lipsumaton, kun jotain päätän noudattaa. Liikuntaa olen vähitellen aloitellut, mutta se on edelleen vähäistä.
Painoni putosi aluksi ihan kohtalaisesti, 500 g - 1000 g viikossa. Viimeisen kuukauden aikana on ollut kolme nollapudotusta ja kerran kilo pois. Mielestäni tällä kalorimäärällä (korkeintaan 1200) pudotusta pitäisi kaiken järjen mukaan olla joka viikko edes vähän. Jos yksi pudotukseton viikko voikin tulla väliin, niin kalorivajaus on niin suuri, että toisella viikolla pitäisi painon pudota.
Nyt olen alkanut ajatella, että syön liian vähän ja aineenvaihduntani on mennyt sekaisin. Kutrin sivuja lueskellessani olen huolestunut etenkin hyvien rasvojen saannista, 2 tl öljyä on todella minimaalinen määrä.
Onko jollakin kokemuksia netin laihdutussivuista ja -ryhmistä? Haluan voida hyvin ja pudottaa hitaasti painoa. Kurinalaisuus sopii minulle, mutta olen menettämässä uskoni painonvartijoihin. En kuitenkaan halua maksaa monen kuukauden maksuja tietämättä mitään systeemistä. Karppaamisesta tiedän paljon mutta en pidä sitä itselleni sopivana, sillä haluan syödä puuroa aamulla, ruisleipää ja hedelmiä - ja pystyä osallistumaan työpaikkaruokailuun.