Hallitus: Työttömille tulee uusi "aktivointijakso"
"UUTENA asiana tuensaajille tulee niin sanottu aktivointijakso. Alle 25-vuotiaat osallistuvat aktivointijaksolle, kun tuen saaminen on jatkunut kahdeksan kuukautta. Jo 25 vuotta täyttäneille aktivointijakso tulee puolentoista vuoden jälkeen."
Kommentit (751)
Työkkäri passitti minut kerran ns. työhönvalmennuksen. Eräs ulkopuolinen firma järjesti sitä. Siellä joku parikymppinen jolppi istui tietokoneen ääressä ja googlaili te-palveluiden sivuilta mitä paikkoja alaltani on avoinna ja luki niitä ilmoituksia minulle ääneen. Luulin olevani piilokamerassa.
Työtön FM (luonnontieteet)
Vierailija kirjoitti:
Vähitenhän siitä tuesta on apua silloin kun työttömyys on jo kestänyt. Itse olisin aikoinaan tarvinnut sitä opintojen loppusuoralla, mutta en päässyt edes työkkärin asiakkaaksi.
Mäkin jouduin keskeyttämään opinnot kun vanhaan aikaan sossu ei antanut opiskelijoille mitään. Siihen aikaan töitä oli paljon ja niitä tehtiin paljon, ei puhettakaan mistään vapaista luentojen tai tenttien ajaksi. Tein töitä yli 50 tuntia viikossa, eipä siinä jaksanut enää opiskella jos olisi ollut edes mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Linkki siihen aloitukseen mukaan (ja jos on timanttijuttu niin lyhyt kooste sisällöstä), ei kiinnosta itse etsiskellä uutista.
Kumma kun viitsit tänne kirjoitella?
Peruspäivärahan ehdot ovat paremmat kuin työmarkkinatuen. Ilmeisesti siis peruspäivärahan saajien ehdot heikkenevät jatkossa, kun tuet yhdistetään.
Sanon jo suoraan ei kiinnosta duuni. Ei mua sinne haluta. Leikatkaa mun puolesta vaikka kaikki pois. Yhtä kiusantekoa vain.
Minusta tämä kuulostaa hyvältä idealta.
Vierailija kirjoitti:
Aktivointijakso tuskin tarkoittaa työn tarjoamista työttömälle. Joten aktivointijakso ei auta työllistymistä. Aktivointijakso lienee surullisen kuuluisa pupukurssi. No, ainakin kurssin vetäjä saa töitä, josta valtio maksaa.
Lue artikkeli niin saat tietää mikä on aktivointijakso. Aktivointijakso tarkoittaa sitä, että käydään useammin keskustelemassa työkkärissä.
Työpaikkoja ei ole tarpeeksi. Joko hallitus ei ymmärrä, eli ovat aivan helvetin tyhmiä, tai ymmärtävät, eli ovat saastaisia ja pahoja olioita joille ei tarvitsisi happea tuhlata.
Mahtaakohan tämä aktivointi käytännössä tarkoittaa ilmaista työtä työnantajille.
Loppuuko neljän työpaikan hakeminen?
Luin juttua siitä kun sodassa jotkut vahingoittivat itseään esim. ampuivat omaan jalkaan, jotta pääsivät rintamalta pois.
Kohta työttömät ajetaan samaan.
Koskeeko tämä myös ex-kansanedustajia?
Leikitystä ja laulua tai siihen verrattavaa toimintaa luultavasti tulee olemaan. Leikittäjä kuittaa palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktivointijakso tuskin tarkoittaa työn tarjoamista työttömälle. Joten aktivointijakso ei auta työllistymistä. Aktivointijakso lienee surullisen kuuluisa pupukurssi. No, ainakin kurssin vetäjä saa töitä, josta valtio maksaa.
Lue artikkeli niin saat tietää mikä on aktivointijakso. Aktivointijakso tarkoittaa sitä, että käydään useammin keskustelemassa työkkärissä.
Ja sieltä sitten ohjataan hassun hauskoihin puuhapajoihin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä kuulostaa hyvältä idealta.
Ei kuulosta kun ei sieltä työkkäristä nytkään töitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se käy mulle , ainoa valopilkku on tässä aika komee virkailija 😄
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri passitti minut kerran ns. työhönvalmennuksen. Eräs ulkopuolinen firma järjesti sitä. Siellä joku parikymppinen jolppi istui tietokoneen ääressä ja googlaili te-palveluiden sivuilta mitä paikkoja alaltani on avoinna ja luki niitä ilmoituksia minulle ääneen. Luulin olevani piilokamerassa.
Työtön FM (luonnontieteet)
Sinänsä kiva että sillä toisella oli työtä, joskin täysin turhaa sellaista 😅
Todellisuus on se, että tällä hetkellä töitä on vain noin joka kymmenennelle työnhakijalle. Sama kuin yrittäisi mahtua 10 numeroa liian pieniin farkkuihin. Ei auta mikään motivaatiopuhe.
Olis kiva, kun tää järjetön hallitus alkaisi mieluumminkin kehitellä ihmisille työpaikkoja työttömien kiusaamisen sijaan.