Hallitus: Työttömille tulee uusi "aktivointijakso"
"UUTENA asiana tuensaajille tulee niin sanottu aktivointijakso. Alle 25-vuotiaat osallistuvat aktivointijaksolle, kun tuen saaminen on jatkunut kahdeksan kuukautta. Jo 25 vuotta täyttäneille aktivointijakso tulee puolentoista vuoden jälkeen."
Kommentit (751)
Tulin tähän ketjuun valittamaan, mutta tuohan on ok jos tehdään laadukkaasti. Nuorten ei ole hyvä jäädä oman onnensa nojaan yksikseen.
Vierailija kirjoitti:
"Osallistuminen on velvoittavaa. Velvoitteiden laiminlyönnistä voi seurata karenssi eli työttömyysetuuden määräaikainen menettäminen.
Sosiaali- ja terveysministeriön osastopäällikkö Liisa Siika-aho sanoi tiedotustilaisuudessa, että tarkoituksena on estää työttömyyskausien pitkittyminen.
On ollut suomalainen erikoisuus nämä hyvin pitkät, jopa kymmeniä vuosia kestävät kaudet. Tarkoituksena on varhaisella puuttumisella päästä tähän väliin, Siika-aho sanoi."
Silloin se HELPPO ja OIKEA ratkaisu on se, että kaupunki tai valtio palkkaa töihin ja jos tämä ei ole mahdollista, sitten maksetaan tukia.
On VÄÄRIN, että joku pakotetaan ilmaiseksi tai tukia vastaan tekemään jotain samaa työtä, josta toinen saa palkaa, tuohan kiertää kaikki taulukkopalkkasäännöt ja minimipalkat ja kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä työttömyyskorvaus on valtion korvaus kansalaiselle siitä, että valtio on itse savustanut/lahjonut/puhunut ympäri kansalaiselle potkut työpaikalta eli valtio on itse kansalaiselle tahallisesti aiheuttanut potkut ja siksi valtion tulee korvata se rahallisesti kansalaiselle vähän niin kuin samaan tapaan kuin rikosuhrimaksu.
Totta ja näillä ulkoistuksilla ja yksityistämisillä mopo on lähtenyt käsistä, kun ei voida enää itse vaikuttaa, ketä töihin otetaan ja ketä ei ja kenelle annetaan potkut taas seuraavan kilpailutuksen yhteydessä, kun voittanut yritys tuokin omat tekijät ja edelliset jäävät ilman toimipisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuus on se, että tällä hetkellä töitä on vain noin joka kymmenennelle työnhakijalle. Sama kuin yrittäisi mahtua 10 numeroa liian pieniin farkkuihin. Ei auta mikään motivaatiopuhe.
Työttömiä on 500 000 ja työpaikkoja 5000 koko maassa. On vähemmän kuin joka kymmenennelle työttömälle työtä. Ennemminkin joka 10 000:lle.
Ja jotkut i d i ootit kuvittelevat että kun tarpeeksi työtöntä kuritetaan ja kiristetään niin alkaa löytyä työhaluja ja työtön suostuu menemään töihin, tähän asti kun on vain kieltäytynyt. Ja sitten ne uppiniskaiset menee töihin eikä kenellekään tarvitse enää maksaa työttömyystukia. La la laa.
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa! Nyt työttömän täytyy kaydä suihkussa, vaihtaa vähemmän likaiset vaatteet päälle ja ennen kaikkea olla hetki selvinpäin, jotta korvaukset rullaisivat vastikkeena työnhausta.
Aika mielenkiintoista että kuvittelet työttömillä olevan varaa juoda aamusta iltaan joka päivä. No, mikä jottei jos on rahaa. Ei mua ainakaan kiinnosta jos joku haluaa olla humalassa päivästä toiseen, jos on työttömänä.
Itsehän olen etelässä tällaisten mätämunien kuin tämäkin kommentoija, avustuksella. Kiitos että jaksat käydä töissä, niin meidän muiden ei tarvitse. Lähetänkö kiitos tuestasi- kortin?
Vierailija kirjoitti:
Aktivointijakso tuskin tarkoittaa työn tarjoamista työttömälle. Joten aktivointijakso ei auta työllistymistä. Aktivointijakso lienee surullisen kuuluisa pupukurssi. No, ainakin kurssin vetäjä saa töitä, josta valtio maksaa.
Minä en ees usko, että on resursseja järjestää noita kursseja niin suurelle määrälle ihmisiä, katsellaan.
Työttömyyskorvaus on yhteiskuntarauhan takia. Jokainen voi miettiä mitä tapahtuu jos 300 000 ihmistä on nälissään ilman asuntoa.
On paljon halvempaa maksaa työttömyyskorvausta kuin maksaa ne seuraukset mitä tulisi jos ei sitä maksettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä. Mitä nämä aktivoinnit ja osallistumiset auttavat, JOS EI OLE TÖITÄ?
Eihän ne auta mitään. Ovat vain puuhastelua jolla yritetään näyttää että tehdään jotain. Oikeasti nuo aktivoinnit ja muu pilipali toiminta ovat pelkkää rahan menoa.
Ja osa porukasta, työssäkäyvistä huutaa "lisää näitä!" ei mitään väliä (tai tajua) että se maksaa yhteiskunnalle enemmäneli veronmaksajille kuin että annettaisiin työttömien olla. Pääasia että työtön kärsii. Kannattaisi varoa mitä toivoo, ykskaks nykyinen työllinen voikin olla työtön joka ei niin vain jos ollenkaan työllisty enää.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskorvaus on yhteiskuntarauhan takia. Jokainen voi miettiä mitä tapahtuu jos 300 000 ihmistä on nälissään ilman asuntoa.
On paljon halvempaa maksaa työttömyyskorvausta kuin maksaa ne seuraukset mitä tulisi jos ei sitä maksettaisi.
Ilman tukia yhteiskunta ajautuisi nopeasti kaaokseen. Suomesta tulisi vaarallinen kehitysmaa jossa rikolliset mellastaisivat. Rikkaillakaan ei olisi enää kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Aktivointijakso on suomeksi, että annamme julkista rahaa kokkarikonsulteille jotka pyörittävät tätä aktivointisirkusta, joka ei työllistä ketään.
Kuka niitä viinalta haisevia konsulenttihuo******ria jaksaa kuunnella. olen saanut tarpeekseni positiivisesta ajattelusta, hengisyydestä ja muusta meditaatiopas*****kasta
Pistetään eduskunnasta tippuneet kansanedustajat "eläkkeen" sijaan normityöttömiksi 2v ansiosidonnaiselle ja kaikkiin näihin aktivointipelleilyihin niin veikkaan että moiset katoaa noin viikossa. Noita pelleilyjänän tehdään kovin monessa paikassa koska ei koske päättäjiä joilla on omat ohituskaistansa joka palveluun.