Hallitus: Työttömille tulee uusi "aktivointijakso"
"UUTENA asiana tuensaajille tulee niin sanottu aktivointijakso. Alle 25-vuotiaat osallistuvat aktivointijaksolle, kun tuen saaminen on jatkunut kahdeksan kuukautta. Jo 25 vuotta täyttäneille aktivointijakso tulee puolentoista vuoden jälkeen."
Kommentit (751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktivointijakso tuskin tarkoittaa työn tarjoamista työttömälle. Joten aktivointijakso ei auta työllistymistä. Aktivointijakso lienee surullisen kuuluisa pupukurssi. No, ainakin kurssin vetäjä saa töitä, josta valtio maksaa.
Lue artikkeli niin saat tietää mikä on aktivointijakso. Aktivointijakso tarkoittaa sitä, että käydään useammin keskustelemassa työkkärissä.
Ja sieltä sitten ohjataan hassun hauskoihin puuhapajoihin.
Puuhapajat on enimmäkseen lopetettu koska niiden avulla ei enää pystytä säästämään työmarkkinatuen rahoitusosuuksissa. Ja pakollisia ne eivät ole olleet missään vaiheessa lain mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Luin juttua siitä kun sodassa jotkut vahingoittivat itseään esim. ampuivat omaan jalkaan, jotta pääsivät rintamalta pois.
Kohta työttömät ajetaan samaan.
Onpa tyhmä työtön jos ei keksi, että mieluummin ampuu tähän syyllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ksnsalainenhan tässä on se rikoksen uhri kun joku poliitikko/viranomainen lähtee valtion nimissä tahalleen hankkimaan kansalaiselle potkuja työpaikalta. Joten valtion kuuluu korvata kansalaiselle tämä rikos ja se kulkee nimellä työttömyystuki.
Juuri näin. Poliitikko/viranomainen rikkoo perustuslakia jos hän ei "turvaa jokaiselle työpaikkaa".
Poliitikot ja virkamiehet tässä pitäisi laittaa aktivoimiskurssille, ei työttömiä, jotka ovat vain rikoksen uhreja.
Niin katkaiseeko tuo aktivointijakso työttmöyyden vai miten se muuttaisi pitkäaikaistyöttömien asemaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin juttua siitä kun sodassa jotkut vahingoittivat itseään esim. ampuivat omaan jalkaan, jotta pääsivät rintamalta pois.
Onpa tyhmä työtön jos ei keksi, että mieluummin ampuu tähän syyllisiä.
Ei tässä ny vankilaan jaksaisi mennä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin toki tähän päivään asti ei itsensä viiltely ei ole johtanut mihinkään, eli siinä suhteessa vois nähdä parannusta😄.. joo tähän se johtaa..
Vierailija kirjoitti:
Niin katkaiseeko tuo aktivointijakso työttmöyyden vai miten se muuttaisi pitkäaikaistyöttömien asemaa?
Ei katkaise, tarkoituksena on vain kyykytys ja nöyryytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri passitti minut kerran ns. työhönvalmennuksen. Eräs ulkopuolinen firma järjesti sitä. Siellä joku parikymppinen jolppi istui tietokoneen ääressä ja googlaili te-palveluiden sivuilta mitä paikkoja alaltani on avoinna ja luki niitä ilmoituksia minulle ääneen. Luulin olevani piilokamerassa.
Työtön FM (luonnontieteet)
Sinänsä kiva että sillä toisella oli työtä, joskin täysin turhaa sellaista 😅
Eikö olekin hupaisaa, että sille maksetaan tuosta goolailusta tonneja kuukaudessa ja sinulle muutama satku sen kuuntelemisesta.
Mitäpä sitä yliopistotutkinnolla tekisi.
Vierailija kirjoitti:
"Hallituksen esitysluonnoksessa arvioidaan kuitenkin esitettyjen muutosten työllisyysvaikutukset vähäisiksi."
Ei yllätä, kyseiset muutokset työllistävät lähinnä työkkärin tätejä ja konsultteja. Työttömiä on paljon koska töitä on vähän. Valtaosa työttömistä haluaisi töihin, mutta hallitukset peräjälkeen olettavat että kaikki työttömät ovat työhaluttomia ja että työllistyvät kyllä kunhan antaa tarpeeksi keppiä.- Naurattaisi jos ei itkettäisi. Sain soiton toisesta kaupungista, jossa kartoitettiin työnhakuvelvoitetta. Jälkeen päin luin, että tämä asiantuntija oli minulta mitään kysymättä kirjannut, että en hae koulutukseen tai kuntouttavaan toimintaan korkean ikäni takia. Olen 62-vuotias, ja mikään ei olisi hauskempaa tässä nykyisessä hullussa järjestelmässä kuin se, että menisin vaikka lähihoitajakouluun. Siitä sitten suoraan eläkkeelle. Nyt sitten on vielä käveltävä "naamatusten keskusteluun" toisen työkkäritädin luokse. Ja kolmen kuukauden kuluttua sama rumba uudestaan. Ja ennen kuin joku neropatti ehtii kommentoimaan, niin haen työtä ihan uutterasti. Siinähän kilpailen kaksikymppisten kanssa samoista vähenevistä työpaikoista. Kävisin työkkärissä juttelemassa vaikka joka päivä, jos siten työllistyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei katkaise, tarkoituksena on vain kyykytys ja nöyryytys.
Se on ihan hyvä patistella töihin. Toinen vaihtoehto olisi tukien katkaisu niin alkaisi 'sisäsyntyinen aktivointi'.
Kokoomuslaisten kannattaisi laittaa vaikkapa yrittäjien itsensä osaaminen kuntoon. Siten voisi niitä työpaikkoja syntyä lisää. Oikeastaan voisi sinne suunnata sen kyykytyksen ja aktivoinnin. Nyt jos ette tehosta ja kasvata toimintaanne, niin soo soo. Näinhän voisi oikeastikin tulla lisää työpaikkoja. Kerta keinot voivat olla moraalittomia, niin ehdotan tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktivointijakso tuskin tarkoittaa työn tarjoamista työttömälle. Joten aktivointijakso ei auta työllistymistä. Aktivointijakso lienee surullisen kuuluisa pupukurssi. No, ainakin kurssin vetäjä saa töitä, josta valtio maksaa.
Lue artikkeli niin saat tietää mikä on aktivointijakso. Aktivointijakso tarkoittaa sitä, että käydään useammin keskustelemassa työkkärissä.
Siksikö että työkkärin vml kuntajuttu se nyt onkaan virkailijat vaikuttaisivat tarpeellisilta ja heille riittäisi töitä? Mitä hyötyä tuosta työttömälle on?
Milloin mu lkut poliitikot myöntää ettei työtä mitenkään riitä kaikille valtavalle 500 000 työttömän joukolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri passitti minut kerran ns. työhönvalmennuksen. Eräs ulkopuolinen firma järjesti sitä. Siellä joku parikymppinen jolppi istui tietokoneen ääressä ja googlaili te-palveluiden sivuilta mitä paikkoja alaltani on avoinna ja luki niitä ilmoituksia minulle ääneen. Luulin olevani piilokamerassa.
Eikö olekin hupaisaa, että sille maksetaan tuosta goolailusta tonneja kuukaudessa ja sinulle muutama satku sen kuuntelemisesta.
Ihan vastaavaa työllistämistä kuin ottaisi kaksi työtöntä töihin: toinen kaivaa kuopan ja toinen täyttää sen heti perään.
Tämä touhu on ihan v*tun käsittämätöntä. Työpaikkoja EI OLE kaikille halukkaille vaikka niitä etsisi kuinka. Yritäs jollekin muulle alalle kuin sille johon olet kouluttautunut, eipä onnistu. Siivoojaksikaan ei pääse enää ilman koulutusta eikä kokematonta maisteria oteta raksahommiin.
Mä olin just työttömänä ja pääsin yhteen hankkeeseen mukaan. Siellä mulle näytettiin samoja avoimia työpaikkoja mol ja duunitori mitä olin jo itse hakenut ja ehdotettiin laittamaan avoimia hakemuksia paikkoihin joihin olin jo itse hakenut. Sit halusi kyylätä mun hakemuksen ja cvn mut ne on jo kunnossa kun kävin työttömyyden alussa työnhakukurssin. Sittemmin sain uuden työn ja seuraavana päivänä hankkeen työntekijä ehdotti mua hakemaan ko. työtä jonka siis jo sain.
Eipä sillä, kivahan se on marmattaa työttömyydestä ja työmarkkinoiden tilasta, mut enpä tiedä oliko tuosta mulle mitään hyötyä. Verorahoja ja eu-tukiahan tuohon meni, ei varmaan mikään pienin palkka kuitenkaan tuolla työpaikkailmoitusten katselijalla ole.
25 vuotta sitten aktivointijutut oli ihan fiksuja vielä, sai itse päättää mitä kursseja käy. Itse opiskelin mm. excelin käyttöä ja englannin kirjoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä tästäkin on? Töitä tehdään jos töitä on ja tällä hetkellä niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vastaavaa työllistämistä kuin ottaisi kaksi työtöntä töihin: toinen kaivaa kuopan ja toinen täyttää sen heti perään
Jeps.
Ihmisten olisi ehkä pikku hiljaa aika alkaa miettimään vaihtoehtoisia tapoja olla ja elää kuin yrityksille orjailu.
Ei tästä maailmasta varsinaisesti mitään puutu. Koittakaa ottaa vähän rennommin ja keskittyä välillä johonkin muuhun, kuin kapitalistisiin peleihin.
Jos valtio on tahalleen hommannut kansalaiselle potkut ja manipuloinut kortistoon työttömäksi työnhakijaksi tavoitteena saada kortistosta tietty työnhakija töihin niin silloinhan työttömyys on vain ja ainoastaan valtion syytä eikä kansalaisen syytä.