Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän oikeus lapseensa

Vierailija
09.05.2025 |

Eli minulla on ydinperhe jossa lapsia, mutta sitten sattuneesta syystä yksi parivuotias "ylläri lapsi" tuolla jossain josta kukaan muu ei tiedä kuin minä, eikä isyyttäni ole tunnustettu. Sen tytön äiti haluaa itse hoitaa lapsensa ja en ole lasta koskaan nähnyt. Koska minulla on täällä vaimo, lapset ja yhteinen koti niin en tietenkään ala asiasta kenenkään kanssa riidellä, mutta jos joku päivä mieleni muuttuisi niin voisinko alkaa vaatia osuuttani. Isyyden todistamista ja tapaamisoikeuksia? Iskä vähän sinne sun tänne 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun on pitänyt tehdä tuo vaimoltasi salassa?

Vierailija
22/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat on hyvin noin, ei niitä ole järkevää muuttaa. Anna äidin kasvattaa tää lapsi tavallaan ilman isää. Luotan siihen että lapsi saa hyvän elämän. Ettekä tule näkemään toisianne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on oikeus.... juu, olla hiljaa ja hävetä. Mitä se lapsi tuommoisella " isällä" tekisi? 

Ja hei. Ylipäätään lapsella on oikeuksia, aikuisilla on velvollisuuksia. 

Niinhän se on... Missä kohtaa se tuommoinen isä muuttuu hyväksyttäväksi. Olen käynyt luovuttamassa spermaa ja kertonut siitä, vastaanotto on erittäin hyvä, moni lapsi voi olla saanut siitä alkunsa kun naiset ovat hakeutuneet hoitoihin, mutta kun olen luovuttanut sitä suoraan naisen pyynnöstä "haluaisin lapsen, mutta en miestä" niin olenkin idiootti ja tämän tytön äiti tottakai täydellinen. Iskä vähän sinne sun tänne 

Jos olet luovuttanut sukusolujasi niin ei tietenkään sinulla ole mitään oikeutta lapseen silloin. Tällöin diili on ollut se, että sinä l

Itse puhuit luovuttamisesta. Siihen kuuluu se, että sinä et ole mukana lapsen elämässä. Sairas ja himokas petturi olet joka suuntaan selkeästi, petät vaimoasi ja petät naisen jolle olet "luovuttanut" sukusolut. 

Helvettiin joudat, muuta vastausta et ansaitse.

Vierailija
24/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä asiat. Lapsi voi koska tahansa tulla soittamaan ovikelloasi ja kertoa että olet hänen isänsä. Ja jos muu perhe ei ole tietoinen asiasta, voi se olla järkytys. Varsinkin kun olet itse tiennyt, mutta vaiennut asiasta.

Vierailija
25/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintöriitoja odotellessa

Ei tule perintöriitoja, ellei isyyttä ole tunnustettu. Ymmärtääkseni lapsen äiti voi kieltää isyystestin, mutta jos hän sitä vaatii, lapsen isä ei voi kieltäytyä. Ja jos isyys varmistetaan, lapsella on oikeus isänsä perintöön.

Vierailija
26/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää. Ap:n ei tarvitse edes elatusmaksuja maksaa.

Vierailija
27/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten järjestänyt itsellesi jännitystä loppu elämäksi.

Lapsen äiti voi milloin tahansa ilmoittaa viranomaisille kuka isä on ja vaatia elatusmaksuja. DNA-testiin on pakko mennä. Poliisi hakee tarvittaessa. 

Perintöoikeudestakaan sinä et päätä. Lapsi voi vaikka 40 vuotiaana päättää vaatia virallista paperia isyydestäsi. DNA-testi on silloinkin pakollinen. Lapsi perii saman kuin muutkin lapsesi.

En kestäisi olla sinä

Lapsen äiti ei tiedä kuka olen. Iskä vähän sinne sun tänne 

No siinäpä vasta järjen jättiläinen äitikin sitten. No vakka kantensa valitsee.

Vierailija
28/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöriitoja odotellessa

Ei tule perintöriitoja, ellei isyyttä ole tunnustettu. Ymmärtääkseni lapsen äiti voi kieltää isyystestin, mutta jos hän sitä vaatii, lapsen isä ei voi kieltäytyä. Ja jos isyys varmistetaan, lapsella on oikeus isänsä perintöön.

Lapsi voi vaatia sitä itsekin ja myös aikuisena. Omalla kustannuksellaan toki sitten, lapsena taitaa mennä vielä valtion piikkiin.

Vierailija
29/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin jaoit äidin kanssa perhevapaita tasan, etkä varmaan saanut aikaiseksi jäädä edes isyyslomalle. Mites lapsen sairastelut, oletko hoitanut niistä puolet vai onko se aina ollut äiti joka on jäänyt kotiin?

Vierailija
30/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä nainen pettää aina.

Vierailija
31/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla olisi oikeus lapseesi, sinulla olisi myös velvollisuuksia.

Vierailija
32/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta unohtaa koko juttu siihen saakka kunnes ko. lapsi on täysi- ikäinen. Nimittäin kun lasten ja isien oikeuksia ei aina kunnioiteta esim. avioeron jälkeenkään. Meillä oli exän kanssa tapaamissopimus ja yhteishuoltajuus ja kumminkin hän esti lasten tapaamiset monta vuotta. Ilman mitään syytä, ilkeyttään. Joten... anna olla suosiolla. Elareita saat enintään maksella.

Vierailija
33/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt tymästi. On sulla varmaan jotain oikeuksia, mutta kannattiko mennä pökkimään vierasta reikää ja oletettavasti vielä ilman ehkäisyä? Tuossa tilanteessa en ainakaan kehtaisi vaatia mitään.

Vierailija
34/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen äiti voi milloin tahansa ilmoittaa viranomaisille kuka isä on ja vaatia elatusmaksuja. DNA-testiin on pakko mennä. Poliisi hakee tarvittaessa. 

Perintöoikeudestakaan sinä et päätä. Lapsi voi vaikka 40 vuotiaana päättää vaatia virallista paperia isyydestäsi. DNA-testi on silloinkin pakollinen. Lapsi perii saman kuin muutkin lapsesi.

En kestäisi olla sinä

Millä tavalla tämä äiti olisi erilainen jos hän olisi päätynyt klinikalle ja sitten sitä kautta sattunut saamaan vaikka siittiöitäni joita olen käynyt luovuttamassa? Iskä vähän sinne sun tänne 

Vierailija
35/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi olla sinä

Ei sillä mitään väliä ole. Nykyään kun voi kuka tahansa lähettää DNA:ansa sukututkimusta tekevään paikkaan. Jos joku pikkupikkupikkupikkupikkupikkuserkkusi on sen joskus tehnyt tai tulee tekemään niin lapsesi saa sen kyllä selville. Siitä vaan sitten sekventoinneilla ym selvittämään seuraavaksi lähimmät sukulaiset jne. 

Ei isyyttä enää nykyään saa salattua mitenkään 

Vierailija
36/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarina on tosi niin ei lapsi ole syntynyt kirjoittajan mukaan "sattuneesta syystä" vaan sattuneesta synnistä, jota vieläkin peittelet.

Vierailija
37/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi olla sinä

Kyllä. Erästä naapurin kaveria pidettiin kylillä jonkun aviottoman lapsen isänä. Siitä mainitsi useampikin naapuri täysin varmana asiana. Kaveri ei huhupuheista välittänyt, oli käynyt isyystestissä äidin vaatimuksesta ja todettu ettei ole isä. Pitivät asian salassa kaikilta. Kaveri sai sitten lapsen lyhyessä avioliitossa. Miehen kuoltua olikin yllätys monelle kun ei aiemmin väitetty lapsi perinytkään mitään. Silloin paljastui asioiden todellinen laita. Kaveri naureskeli vaan, vietti huoletonta elämää, oli iso maatila ja hyvät tulot, talvia vietti Thaimaassa. Moni puhui tyypistä kateelliseen sävyyn aikanaan ja mainitsi muka aviottoman lapsen mutta se ei ollutkaan niin. Oli äpärän äiti koittanut onneaan mutta ei onnistunut.

Vierailija
38/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä pitää antaa oikeus lapseensa vasta sen jälkeen kun suostuu tekemää ja maksamaan kaikki mitä äiti haluaa. Muuten lapsi oitää vierottaa isästään kun yhteiskunta pakottaa siinä vaiheessa viimeistään miehet tekemään ja maksamaan kaiken mitä nainen haluaa kun onhan nämä viranomaiset kaikki miehiä vihaavia naisia jotka näkee miehet vain kaiken maksajana ja kaiken tekijänä. 

Esimerkkinä tämä pari vuotta sitte  esillä ollut tapaus Risto. Sanoihan nämä viranomaiset julkisesti että ei sillä ole mitää  merkitystä vaikka mies ei ole isä kun miehen pitää maksaa kuitenkin lapsen ja naisen elämä vaikka nainen nykyään asuukin lapsen oikean isän kanssa. Naiset ei koskaan ole tasa-arvoisia tapauksessa missä on nainen vastaan mies. Onhan se ollut yleisesti tiedossa jo useamman vuosikymmenessä että naiset tukee toista naista aina.

"Helvetissä on erityinen paikka naiselle joka ei toista naista tue" -Sanna Marin

Jopa pääministerikin sen sanoi että naiset ei ole tasa-arvoisia miehiä kohtaan

Vierailija
39/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on oikeus.... juu, olla hiljaa ja hävetä. Mitä se lapsi tuommoisella " isällä" tekisi? 

Ja hei. Ylipäätään lapsella on oikeuksia, aikuisilla on velvollisuuksia. 

Niinhän se on... Missä kohtaa se tuommoinen isä muuttuu hyväksyttäväksi. Olen käynyt luovuttamassa spermaa ja kertonut siitä, vastaanotto on erittäin hyvä, moni lapsi voi olla saanut siitä alkunsa kun naiset ovat hakeutuneet hoitoihin, mutta kun olen luovuttanut sitä suoraan naisen pyynnöstä "haluaisin lapsen, mutta en miestä" niin olenkin idiootti ja tämän tytön äiti tottakai täydellinen. Iskä vähän sinne sun tänne 

Sperman luovuttaminen lapsettomuusklinikoille, ei tee sinusta isää, eivätkä nämä lapset perivät sinua. Suoraan luovuttamalla saat perijän itsellesi. Siitä harva puoliso ilahtuu.  

Vierailija
40/46 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi olla sinä

Millä tavalla tämä äiti olisi erilainen jos hän olisi päätynyt klinikalle ja sitten sitä kautta sattunut saamaan vaikka s

Et ilmeisesti ymmärrä Suomen laista ja vastuista yhtään mitään.