Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät ei tajua miten raskasta on tehdä montaa työtä-koska tukia ei saa eikä yhdellä pärjää

Vierailija
09.05.2025 |

Olen väsynyt valituksiin kuinka ei jaksa kuin pari tuntia päivässä työtä tai että kahta osa-aikaista ei voi tehdä yhtä aikaa, kyllä voi, jopa yhtä kokoaikaista ja pariakin osa-aikaista. On rasittava kuunnella aina kaikenlaisia syitä miksi mikään ei onnistu. Joskus tuntuu että tukien saajat on passiivista porukkaa jotka näkee esteitä ja hankaluuksia kaikessa, yrittämisen sijaan. Ja ei, kaikki ei saa töitä, ja ei, kaikki ei pysty töitä tekemään, mutta moni myös pystyy, tämä koskee heitä.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta sitten työt, jos on niin raskasta ja työttömänä oleminen helppoa ja kivaa. Ongelma ratkaistu.

Tämä oli taas samaa luokkaa vastaus kuin työttömälle "mene töihin kun se on niin helppoa ja kivaa, ei tarvi valittaa rahasta". En minä ole jäämässä työttömäksi tahallisesti, mutta en toisaalta valita tästä, sen sijaan moni valittaa ettei edes kahta osa-aikaista voi ottaa. No kyllä vaan voi!

Oletko tyhmä? Työtön ei voi noin vaan mennä töihin, mutta sinä voit aivan helposti jättäytyä työttömäksi. Suomessa kun ei ole työpakkoa. Mutta trollihan tämä onkin.

Miten niin voin JÄTTÄYTYÄ työttömäksi? En kai minä nollatuloilla voi elää, siitä tulee karenssi. Kyllä työttömän on yhtä helppo mennä johonkin työhön, va

Tässä olen samaa mieltä, avustajan töitä riittää, ja niitä on saanut pitkäaikaistyöttömät ja kouluttamattomat. Sekä kokoaikaista, osa-aikaista ja keikkaa. Mutta moni työtön ei suostu, mieluummin marisee tuista kuin että tienaisi jotain itse. Ja ei, ei kaikkia nostella eikä muuta, käydään kaupassa, siivoillaan, kävellään, tapahtumissa. Jotkut pelaa korttia tai istuu seurana. Mutta toki monella on terveydellinen este tähänkin :D

Vierailija
22/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömät eivät asiaa ymmärtäisi? Ovatko työttömät jotenkin vähä-älyisiä, vai mihin se ymmärrys katoaa jos henkilö irtisanotaan työstään ja hän joutuu työttömäksi?

Näyttää siltä että mitä kauemmin on työtön, sitä heikommaksi ymmärrys menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta sitten työt, jos on niin raskasta ja työttömänä oleminen helppoa ja kivaa. Ongelma ratkaistu.

Näin minäkin tein, juuri tämän takia se töissä käyminen loppui, rajansa kaikella, en tee 12 tuntia päivässä ja sitten saan juuri ja juuri ostettua maksalaatikkoa, työttömänä elintasoni on noussut merkittävästi, sain tilavamman asunnonkin.

Vierailija
24/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valittajat luovuttavat työnsä työttömille välittömästi. 

Vierailija
25/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sinä olet väsynyt.

Siis oletko sinä nyt työllinen? Ja sitten seuraat mitä - mukamas - tukien nauttijat valittavat.

Hei, jos ne tukien saajat saisivat edes YHDEN TYÖPAIKAN, MUTTA KUN EIVÄT SAA SITÄKÄÄN !

SINÄ SE JAKSAT NÄITÄ PROVOILUJA TEHTAILLA. OLETKO PERSUJEN PALKKALISTOILLA, UUTISEN MUKAAN PERSUISSA PUOLUEEN JOHTOHAHMOTKIN HARJOITTAVAT TÄTÄ SAMAA VALHEILLA LIETSONTAA KUIN SINÄ!

VIHAPUHEITTEN SYYTÄJÄ, SE SINÄ OLET. ILMEISESTI MIELELTÄSI SAIRAS KUN NÄILLÄ ITSELLESI TYYDYTYSTÄ (HAH HAH) JA NAUTINTOA TEET!

Miksi eivät saa yhtäkään, täällä on monta kertaa mainittu kuinka henkilökohtaisen avustajan töitä saa vaikkei olisi mitään kokemusta tai koulutusta. Mutta ei, kun "töitä ei ole" = ei kiinnosta

Vierailija
26/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli taas samaa luokkaa vastaus kuin työttömälle "mene töihin kun se on niin helppoa ja kivaa, ei tarvi valittaa rahasta". En minä ole jäämässä työttömäksi tahallisesti, mutta en toisaalta valita tästä, sen sijaan moni valittaa ettei edes kahta osa-aikaista voi ottaa. No kyllä vaan voi!

Oletko tyhmä? Työtön ei voi noin vaan mennä töihin, mutta sinä voit aivan helposti jättäytyä työttömäksi. Suomessa kun ei ole työpakkoa. Mutta trollihan tämä onkin.

Miten niin voin JÄTTÄYTYÄ työttömäksi? En kai minä nollatuloilla voi elää, siitä tulee karenssi. Kyllä työttömän on yhtä helppo mennä johonkin työhön, va

Voin mennä hlökoht avustajaksi,jos ei haittaa, että on päihdeongelma,vaikea väkivalta traumatausta,krooninen masennus ja vedän useita eri psykolääkkeitä. Tahdotko,että tulen sinua auttelemaan,kun vanhenet? Eläkkeellekään kun en pääse,useista pyynnöistä ja lääkäreiden lausunnoista huolimatta. Työttömäksi voi tosiaan aina jäädä, joten vi..n turhaa ulista siitä,että maksatte ne yhteiskunnan virkakoneistoa ja poliittisia loisia sekä maah an muuttoa ja muualla käytävää sotaa ylläpitävät elättävät verot,jotka äänestämällä olette itsellenne maksettaviksi hankkineet. 

Vierailija
27/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäisi yksi kokoaikatyö. Mulle riittää myös tämä yksi osa-aikatyö. Siihen asti osa-aikatyö ja tuet jos joskus käy tuuri ja saan kokoaikaisen työn.

Vierailija
28/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, ap siis vie työn yhdeltä tai kahdelta työttömältä tekemällä useampaa työtä, ja syyllistää työttömät tästäkin.

Ja valittaa kuinka raskasta on.

Ei kukaan VIE työttömältä työtä, jos sitä ei ole ollutkaan sillä työttömällä. Säälittävää valitusta että joku toinen VIE työttömän työn vaikka kaiketi jokaisella on ollut MAHDOLLISUUS samaa työtä hakea. Se joka töihin on valinnut, on sen päättänyt :) Mutta voihan sen noinkin kokea.

Vierailija
29/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut tehdä montaa työtä. Vain yhtä että on myös vapaa-aikaa hyvin.

Vierailija
30/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista p. Suurin osa työttömistä EI ole jäänyt työttömäksi tahallisesti. Ja yllätys yllätys, suurin osa myös haluaisi töihin.  Ton sun kommentin jälkeen toivon, että saat loppuu palamisen ja jäät töistä pois "tahallisesti". 

Suurin osa? Kyllä moni ei halua töihin, valitettavasti. Siksi suurin osa leimautuu noiden takia. 

Vierailija
31/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun minä maksan työlläni sun loisimisen.

Kiitos sinulle!!!  olehan ahkera. kohta lähden hakemaan oluet ja pihvit sit grillaamaan.

Vierailija
32/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin voin JÄTTÄYTYÄ työttömäksi? En kai minä nollatuloilla voi elää, siitä tulee karenssi. Kyllä työt

Miksi tämä saa alapeukkuja aina kun sanotaan mitä töitä on tarjolla!!!!!!!!!!!!! Ja sitten sanotaan että osoita työ mihin pääsee :D

Vierailija
33/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ymmärretään siksi koitan  vältellä työntekemistä viimeiseen asti.

Vierailija
34/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ala itsekin työttömäksi niin ei tarvitse valittaa.

Vierailija
35/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinä olet väsynyt.

Siis oletko sinä nyt työllinen? Ja sitten seuraat mitä - mukamas - tukien nauttijat valittavat.

Hei, jos ne tukien saajat saisivat edes YHDEN TYÖPAIKAN, MUTTA KUN EIVÄT SAA SITÄKÄÄN !

SINÄ SE JAKSAT NÄITÄ PROVOILUJA TEHTAILLA. OLETKO PERSUJEN PALKKALISTOILLA, UUTISEN MUKAAN PERSUISSA PUOLUEEN JOHTOHAHMOTKIN HARJOITTAVAT TÄTÄ SAMAA VALHEILLA LIETSONTAA KUIN SINÄ!

VIHAPUHEITTEN SYYTÄJÄ, SE SINÄ OLET. ILMEISESTI MIELELTÄSI SAIRAS KUN NÄILLÄ ITSELLESI TYYDYTYSTÄ (HAH HAH) JA NAUTINTOA TEET!

Miksi eivät saa yhtäkään, täällä on monta kertaa mainittu kuinka henkilökohtaisen avustajan töitä saa vaikkei olisi mitään kokemusta tai koulutusta. Mutta ei, kun "töitä ei ole" = ei kiinnosta

Ja on myös vastattu,miksi ei ole mahdollista mennä hlökoht avustajaksi kaikilla. Tai siis on toki, jos haluat psyykkisesti ja fyysisesti sairaan avustajan,joka todistetusti kuuluisi eläkkeelle,mutta ei sinne Kelalääkäreiden mielivallan vuoksi pääse. Itse en aio ottaa toisen ihmisen hyvinvointia vastuulleni,jos en pysty huolehtimaan edes itsestäni.

Vierailija
36/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin tein, juuri tämän takia se töissä käyminen loppui, rajansa kaikella, en tee 12 tuntia päivässä ja sitten saan juuri ja juuri ostettua maksalaatikkoa, työttömänä elintasoni on noussut merkittävästi, sain tilavamman asunnonkin.

Tältähän se vähän tuntuu. 

Vierailija
37/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis teet useampaa työtä - koska yhdellä et pärjää? Ja olet väsynyt? Ja se ketä syytät väsymyksestäsi tilanteestasi ovat - työttömät? Hekö sinun ahdinkosi aiheuttavat?

Mitä jos vaikka yrittäisit opiskella jotain? Voisit vaikka oppia miten asiat toimivat, ymmärtäisit omaa tilannettasi paremmin, oppisit vaatimaan kunnon palkan ja saisit kunnollisen ammatin. Ihmisen pitäisi - halutessaan - saada kunnollinen kokoaikatyö, jolla pystyy elättämään itsensä. Keskituloisten alaosalla on viime vuosina mennyt aina vaan huonommin ja siitä voi kiittää useampaakin viime hallitusta. Nykyinen on vaan antanut reippaat loppuvauhdit.

Toki joskus ihmisellä voi olla elämänhallintaongelmia, jolloin tuollaiseen tilanteeseen voi päätyä.

Vierailija
38/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te pärjäisi, se on nähty. Kun pitäisi JAKSAA ja ei jaksa edes muutamaa hakemusta kuukaudessa tehdä, siitäkin valitetaan.

Vierailija
39/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ensin henkilökohtaisen avustajan töihin joita avoinna paljon! Jos ei avoimet kelpaa niin älä jaksa jauhaa mistä luovutuksista

Vierailija
40/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin voin JÄTTÄYTYÄ työttömäksi? En kai minä nollatuloilla voi elää, siitä tulee karenssi. Kyllä työt

Olet varmaankin sairauseläkkeellä tms etkä työtön tuolla taustalla? Jos ei ole työkykyä ei roiku työkkärissä.