Kesäheinät 12
Kesä Heinät-07
Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
21.6.
Miiu77, ikä:29, monesko: esikoinen
24.6.
Jarmiina, ikä:, monesko: esikoinen
25.6.
joors1, ikä:30, monesko: esikoinen
@nikki, ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
26.6.
lillukanvarsi, ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
maaaaria, ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
27.6.
Fiikus77, ikä:29, monesko: esikoinen
Lellu83, ikä:23, monesko: esikoinen
Senniina, ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
tiinaf, ikä: , monesko:
28.6.
koala-72, ikä:34, monesko: esikoinen
Kihara, ikä: 32, monesko: esikoinen
AMS74, ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
Sannnis, ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
29.6.
S@nde, ikä:30, monesko: toinen, 06/04
Äp81, ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
syystoivo, ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
peetta, ikä: 23, monesko: esikoinen
pals, ikä:, monesko: esikoinen
-Veruska-, ikä: 23, monesko: esikoinen
Kuutar78, ikä: 27, monesko: esikoinen
30.6.
Spaghetti, ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
Merkurius76, ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
1.7.
Oona1975, ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
punatintti, ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
2.7.
Nintje, ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
3.7.
löllöriini, ikä:, monesko:
4.7.
Jushka, ikä: 28, monesko: esikoinen
anjuusa, ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
elisabet73, ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
5.7.
ElluP, ikä:27, monesko: esikoinen
6.7.
joutur, ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
S@ri@, ikä: 40, monesko:
Amalia-Joel, ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
melba, ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
7.7.
Omenana, ikä:, monesko:
Cityäippä, ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
Sohvi@, ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
Juska82, ikä: 23, monesko: esikoinen
8.7.
Sunshine24, ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
Irene77, ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
10.7.
annam_ , ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
Kommentit (52)
Minäkin ilmoittaudun pitkästä aikaa. Tai ei siitä nyt niin montaa päivää taida olla:-) Herättiin Ernestin kanssa jo seiskalta ja ukko nukkuu, joten hyvää palsta-aikaa. Mahan asukas on aika huomaavainen, kun nukkuu silloin kun minäkin! Ihmeen hyvin olenkin viime aikoina nukkunut. Herään yleensä klo 5-6 maissa, mutta se ei haittaa kun olen nukkunut siihen asti putkeen ja se on mulle juhlaa!
Monet ovat jo laittaneet pesää, mutta mä taidan siinäkin asiassa olla erilainen " nuori" . Esikoiselta isäntä kasas sängyn ja hoitopöydän sillä aikaa kun olin telakalla. Vaatteet oli kyllä pesty ja laitettu kaikki valmiiksi ja niin meinasin nytkin. Tosin vasta sitten, kun jään mammalomalle etteivät ehdi pölyttyä uudestaan.
Mulla nousee paino tällä hetkellä vähän liikaa. Teillä muilla näyttää pysyvän homma niin hienosti hanskassa! Mulle maistuu ruoka vähän liian hyvin ja 3 lämmintä ateriaa menis ihan keposesti..Painoa on tullut jo joku 12 kg:-( Käyrillä kuitenkin olen sf-mitan suhteen ja se on ihan hyvä juttu. Sokerirasituksella ei ole vielä edes uhkailtu, vaikka itse sitä kyllä arvelin. Esikoiseltakin jouduin. Mulla hyppäs sillon sf mitta rv 23 23 sentistä rv 26 30 senttiin ja vauvan kokoa alettiin uumoilla isoksi. Tavallisen kokoinen kuitenkin oli syntyessään. Taitaa mulla mennä 90 kg tässä raskaudessa puhki..lähtö oli siis 71. Kauheet selluliitit perseessä pisteenä i:n päällä.
Nyt horisen taas omiani, enkä muista kommentoida kellekään. Ihana päivä tulossa! Täytyy varmaan raahata tuoli tonne saunan kuistille ja mennä aamukaffelle sinne!
Muutama päivä mennyt minultakin, etten ole hiiskunut mitään :) Lukenut kyllä välillä. Mutta kun tätä ohjelmaa piisaa meilläkin, niin siinähän se. Eilen oltiin kuopus neidin kanssa Tays:ssa sydänultrassa. Häneltä kun löytyi syksyllä infektion yhteydessä sivuääni sydämestä ja silloin jo lääkäri laittoi päivystystapauksena sairaalaan. Tays:n lääkäri puolestaan halusi pelata varman päälle ja laittoi siis lähetteen ultraan. Onneksi siinä vaikutti kaikki olevan oikein hienosti, vaikka eilinenkin lääkäri sivuäänen kyllä kuuli. Totesi vain, että jos sydämessä on esim. nuppineulanpäätä pienempi reikä, se ei ultrassa näy, mutta toisaalta se ei myöskään vaikuta mitenkään neidin elämään. Joten tällä tietoa ei siis syytä huoleen. Pelästyttää aina kuitenkin tuollainen :(
Ihanan aurinkoinen päivä tulossa tänään :) Meiltä puolet porukasta lähti jo koiranäyttelyyn, mutta minä jäin kotiin pesemään pyykkiä. Nyt saa jo ulkona kuivaksi, joten tilaisuus on käytettävä hyödyksi. Tuppaa tuota pyykkiä olemaan aina talviaikaan enemmän kuin tarpeeksi, kun kuivaustilat on rajalliset.
Senniina jutteli painonnoususta. Älä huoli, et ole ainoa, jolla painoa on jo reilusti. Minä just eilen mieheltä kyselin, että syönkö sen mielestä jotenkin kamalasti enemmän kuin normaalisti. Mies vastasi, että en syö. Ja siltä musta kyllä itsestänikin tuntuu. Jostain syystä vaan mulla aina raskaana ollessa painoa tulee ihan pyytämättä. Mikä on kyllä tosi raivostuttava ilmiö! Onneksi olen kuitenkin aiemmin onnistunut aina hankkiutumaan ylimääräisistä kiloista eroon.
Vaatekysymys: Minkälaisilla housuilla te ulkoilette nyt, kun ei enää toppahousuja voi käyttää? Mulle ei luonnollisestikaan mene yhdetkään verkkarit/tuulipuvunhousut omasta kaapista, enkä oikein ole löytänyt mammavaatteistakaan sopivia. Ei vaan kauheesti huvita farkut jalassa tonkia kukkapenkkejä tms.
Mutta nyt hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ja nauttikaahan säästä!
Misti rv 25+1
Täällä menee kaikki housut mitä ennenkin raskautta, paitsi jos olisi jotain korkealla vyötäröllä. Jos jotkin ei mee kiinni niin jätän auki ja vedän vaikka msutuubin päälle, en jaksas mitenkään investoida enää kun tätä taivalta ei oo jäljellä kun muutama kuukausi.. Kai toi mun maha on niin ylhäällä ja kaikki housut niin matalia että meneevät vielä. Jos tarviin oikein rönttähousuja niin otan kuitenkin miehen kolitsihousut, kaikki XL--> joten varmaan menee jokaiselle :D Nostatteko te mitään housuja, alus-, sukka-, päällys-..tohon mahan päälle, kun se tuntuu musta ainakin kamalan hassulta? Sukkahousut yltäisi varmaan mutta se tuntuu niin hassulta, ja mulla on masutuubi kuitenkin reisien päälle aina niin ei vilka mikään.
Olipas jaaritus.. Heräsin yhdeksältä ja aloin tehdä mokkapaloja, tekee niin turkasesti mieli. Karkit ja jäätelö ei maistu, vaan leivonnaiset.. Hassua.
Kohta mennään sinne valmennukseen, raportoin sitten..
-pals 26+1
Kylläpäs nyt porukka on herännyt kirjottelemaan, mikäs sen mukavampaa.
Veruska: ole hyvä. Äläkä huoli, mä olen koulutukseltani insinööri IT-alalta ja tehnyt näitä töitä vuosia. Ei " normaalin" käyttäjän tuollaista kikkaa pitäisikään tajuata itsekseen. Hyvä että voin auttaa.
Misti: mulla on sellaiset ikivanhat goretex housut, joissa on narukiinnitys, ne on enää ainoat jotka antaa periksi. Mittasin vaan just mahan ympäryksen ja se on jo 103, joten ei nekään varmasti kauaa enää mene.
Hirveet jenkkakahvat muuten rakentuneet tohon vyötäisille... ei mul ole enää vuosiin ollut mikään lättävatsa, mutta ei mulla kyllä tollaisia teinikahvojakaan ole ollut. Niitten on parasta lähtee kävelemään synnytyksen jälkeen.
S@nde: toivottavasti sokerit asettuu. Mä olen viimeviikkoina syönyt keksejä ja pullaa tosi paljon ja lienee pakko rauhottaa kun oma rasituskoe on kahden viikon päästä. Irtareista sentään olen saanut pidettyä itseni aika hyvin irti.
Omaan napaan kuuluu taas vilkastuvaa. Pari päivää Julle vietti hiljaiseloa, mutta eilen illalla ja tänään aamulla on alkanut taas rullaamaan masussa. Ehkä sekin aistii isin kotiin paluun tänään.
Ja eilen ratkesi se matkaratas-turvakaukalo-ongelma. Menin kollegan kehotuksesta Lauttasaareen Vaunuaittaan ja heille oli juuri tullut myyntiin recaron ja mcLarenin yhteisviritelmä. Siis Recaron Isofix kiinnitteinen turvakaukalo ja McLarenin rattaat, rattaisiin tulee sellaiset muutospalat johon sitten turvakaukalo napsautetaan kiinni samoin kuin laitetaan Isofix-alustaan. Aivan loistava ja todella helppo systeemi! Ja pisteenä iin päälle, turvakaukalo on samoilla kuoseilla kuin matkarattaat =) Kustansi yhteensä reilun 600, johon siis isofix-alusta, muutosholkit, turvaistuin ja rattaat. Ehdottomasti sen arvoista.
Täältä saa varmaan parhaan idean: http://shop.babyworld.co.uk/DisplayDetail.aspx?prodid=1195
Väriksi valitsin harmaa/oranssiyhdistelmän. Tarpeeksi cool tulevalle pojalle, mutta sopii tytöllekin jos sattuu vaikka joskus tulemaan =)
Tuli sitten samalla ostettua sitterikin, kun oli kerrankin hyvän värinen:
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/sitterit/babybjornbabysitteri1-2-3/va…
Nyt täytyy vaan toivoa, että appiukko lunastaa lupauksensa ja maksaa noista ainakin noi rattaat, muuten voi olla ensi tili aika pitkälti käytetty =(
Hyvät vkonlopunjatkot kaikille.
vain täältä lauantaisten ylitöiden :( keskeltä. Kiva oli kuulla myös S@ndesta ja Veruskasta vtaas vähään aikaan. :)
Misti kyseli vaatteista, mihin minulla on sellainen hyödyllinen ja apua-antava vastaus, että mahdun edelleen aivan kepoisesti vanhoihin vaatteiisiini. Minulla kun on tuota painoa lähtenyt itsestä sitä mukaa kun vauva on kasvanut (mikä on lähtöpainoni huomioon ottaen ihan oikea suunta, joten älä Senniina liikoja vertaile :), sinun kokoisellasi painoa varmasti saakin tulla kun alkutilanne on ollut normaali!).
Nyt en yhtään tiedä/muista, mistä Misti oli kotoisin, mutta täällä etelässä meren rannalla ei koko talvena ole toppahousuja tarvinnut. Kovimmilla pakkasilla tungin vaan kalsarit farkkujen alle. Töissä käytän suoria housuja, joita omistan peräti kahdet ja joihin mahdun vielä ihan iloisesti. Vapaa-ajalla käytän farkkuja; lempifarkkuihini olen joutunut hankkimaan henkselit, koska ne putoavat muuten jalasta (ihan oikeasti!!!). Mullakin kohtu kasvaa jotenkin " laakeasti" tai " sisään päin" . Sf:kin oli vain 20 (mikä siis muuten ok näillä viikoilla, mutta itse pidän sitä pienenä, koska osahan siitä on tuota ihrakerrosta).
Nyt takaisin töiden pariin, että pääsee niistä joskus eroon ja takaisin vaakatasoon. Minulla istuminen tuottaa edelleen hirmuisia vatsakipuja (todnäk suoliston takia, se kun on muutenkin raskaudessa vähän ahtaalla) ja lisäksi niitä sikainhottavia vatsakramppeja ja -väristyksiä. Väristykset eivät satu, mutta tuntuvat mälsiltä. Onko kellään muulla samaa? Vatsa (alavatsa ja alempaakin häpyluun korkeudelta) VÄRISEE. Aivan omituisen tuntuista. Sellaista brrrrrrrrrrrrrrr, brrrrrrrrrrrrrrrrr, brrrrrrrrrrrrrrrrr. Eikä lakkaa missään asennossa, eli ei johtune esim. lihasten jännittämisestä.
Nyt luukut kiinni.
Pakko oli käydä vielä nopeesti kommentoimassa (tästä töiden keskeltä myös...): Mulla tulee saunassa istumisen jälkeen ihan samaa värinää. Se loppuu yleensä vähän sen jälkeen kun on suihkussa käynyt, mutta on todella rasittavan tuntuista. Itse olen päätellyt, että se johtuisi lihasten painamisesta väärästä asennosta. Eli hermot jotenkin painuisi. Mutta tulee siis vain saunassa istumisen jälkeen (kovat penkit?!?!), ei esim töissä.
Hauskasti kuvailitte värinöitänne, vaikka tietysti ei oo kiva jos tuntuu kovin epämiellyttävälle.. :/
Hyvä että ElluP saitte ne rattaat pois alta :) Väri kuulosti ihanalta.
Se valmennus oli oikein mukava, lopuksi lyhyt synnytysvideo joka tietysti itketti vähän kaikkia. Näytti vaan aika hurjalta hommalta, nimittäin sen vauvan puolesta, mutta kaippa siitä selviää hänkin.. Muuten käytiin vaan normaalisynnytyksen kulku läpi ja mitä kautta pääsee oikealle osastolle jne. Eipä oikeestaan mitään mitä en olisi tiennyt, paitsi tietty noi kyseisen paikan käytännöt joissain jutuissa.. Ihan kiva kun tuolla on amme ja kaikkia jumppasysteemejä. Pääsis jo tositoimiin! ;)
Teinikahvat oli muuten hauska :D
-pals
Ryhdistäydyn nyt minäkin ja naputtelen muutaman rivin, etten ihan unohdu kaikilta ;)
Aivan mahtava ilma ulkona! On ihmeen energinen olo, vaikka aikaiseen on tullut herättyä. Armas mieheni nimittäin heräsi tänään(kin) ihan muuten vaan ennen kuutta. Saa kyllä herätä sitten vauvankin kanssa, jos on tarvis, ja äiti voi nukkua pitkään ;)
Eilen käytiin katselemassa vaunuja, enkä edelleenkään osaa päättää. Onko kellään mitään kokemusta Emmaljungan City Cross-rattaista ja niin laitettavasta City-kopasta? On meinaan vaikeeta arvioida erilaisten ominaisuuksien tarpeellisuutta, kun ei oo elämässään päivääkään lastenvaunuja/rattaita työntänyt. Tarviiko heittoaisaa jne... Ja pitääkö ilmakumipyöriä pumpata jatkuvasti? Hohhoijaa, ei siis ostettu vielä mitään, vaan otin lisäaikaa.
Jippii, huomenna päästään katsomaan Ilmaria livenä 4D:llä! Aikamoista möyrimistä ja muksimista masussa on aina välillä, mutta sitten taas eilen oli hiljaisempi päivä. Maha kasvaa ihan älytöntä vauhtia, odotan mielenkiinnolla seuraavaa sf-mittausta parin viikon päästä. Ja kuulin myös eilen kaverin siskon synnyttäneen pojan, joka painoi vaatimattomat 5,4kg! Ihan hyvin oli normaali synnytys mennyt, onneksi. Jos Ilmari nyt kuitenkin jäisi vähän pienemmäksi...
Aurinkoista päivää ja hyvää vointia kaikille,
Koala ja Ilmari (rv 26+4)
Onpas täällä rauhallista. Ja taitaa sivuissakin olla jotain outoa, koska antaa " viesti siirretty" herjaa.
No, mä menen jatkamaan auringonottoa takapihalle. Ihana ilma!
On kyllä UPEE sää kuten jo hehkutettu moneen kertaan :D Käytiin kunnon lenkillä koko perhe. Ja meillä kävi vieraitakin, leivoin marjapiirakkaa. Ja lisäksi nukuttiin kahteen asti, mikä täydellinen päivä.. Nyt Lostia kahtomaan. :)
-pals 26+2
on keli täälläkin ja suloinen sorsapari rantautui tänään meidän lammelle sulaan kohtaan:-)
Mietiskelin, että mitä ostaisin sillä 140 eurolla (äippäavustus)..Mieleen tuli kantoliinan lisäksi kannellinen vaipparoskis (ei liian iso, kun ne haiseee..).
Oikein nolottaa, kun aina saan selitellä että on jotain muuta ollut =0 Mutta, mutta aika vaan on työssä käyvällä ja alle 3-vuotiaan melkein yksinhuoltajalla niin kortilla! Odotan jo niin innolla, että kuukausi kuluisi nopeaan, kun aloitan kesälomani 21.4.2007, jee ;D Siihen ei siis oo enää kauaa!!!!
Mulla ei tosta sokerirasituksesta olekkaan sitten niin positiivia uutisia, kuin kuvittelin ;( Paastoarvo siis ylittyi ja oli 5,3 muut olikin sitten hyviä 1h 7,7 JA 2h 6,9. Mä joudun nyt sitten mittaileen sokerita, mutta tiedän asiasta enemmän ensi perjantaina, kun menen neuvolatädin kanssa asioita läpikäymään. Sen verran täti puhelimessa jo opasti, että makeat on syytä jättää syömättä siis karkit, pullat, mehut... Mulla ei tiukkaa tee oikeestaan muu kuin nuo makeiset, kun oon ärrällä, niin kiusaus on valtava maistaa sitä tai tätä, mutta tiistaista oon nyt sitten petrannut asian suhteen ja tehnyt kunnoN eväitä mukaani ja raahannut puuro vermeitä töihinkin ;D Hupasaa tehdä esim.kaurapuuroa mikrossa ja syödä sitä sitten asiakkaiden nähden, kun meillä ei mitään taukoja tunneta! Mun hyvä ystävä ylihuolehtii minusta ja pyytää minua hakemaan sairaslomaa, jos ei arvot asetu, mut onneksi ensi perjantaista minulla on enää KOLME VIIKKOA TÖITÄ! Työt ei kyllä nappaa yhtään, mutta tuuraajastakaan ei oo vielä tietoa!? Toki ei oo mun ongelma, mutta en halua yli rasittaa työkavereitakaan, kun esimies olen =(
Teillä kovin murheisia asioita monilla... Voimia jaksaa kaiken keskellä! Toivon todella, että saatte positiivia uutisia, kunhan on tutkittu kunnolla.
Olisi ihanaa vaan nauttia omasta raskaudesta, mutta onneksi tuntuu etten ole ainoa joka stressaa asioita... Toki mulla mulla vaan asiat painaa, ei mitkään sairaudet. Tiedän kuitenkin, mitä on vakava sairaus perheessä, kun isäni sain ensimmäisen sydänkohtauksen, niin sille tielle valitettavsti jäi ;( Kuoli siis, olisko ollut viidenteen kohtaukseen seuraavana päivänä ekasta... tai aortta repesi matkalla Turkuun. Joten totinen paikka oli appiukon kohdalla miltei samainen asia pari vuotta sitten. Hän onneksemme selvisi useista pallolaajennuksista ja leikkauksista =D
Voi teitä kipujen kanssa taistelevia, voimahaleja täältä teille kaikille! Mä sitten eilen kuntoilin oikein kunnolla teinkin puolesta, kun kävelin esikko rattaissa ja koira mukani reilun 10km päähän kotoa raksalle ;D Puolustukses täytyy tunnustaa, että viimiset 3-4km oli kyllä yhtä tuskaa, kun lonkat, nivuset tai jotain sielpäin kiusas kunnolla ja liitokset käski jo miltei alussa suoristaa ryhtiä, niin ei kiusanneet sitten kait enää!? Mua kun ei supistele yhtään tai mitään muutakaan vaivaa oo, niin päätin kokeilla rajoja, mutta noin pitkälle en enää siis lähde!
Mä oon nyt päätänyt etten ota äitiyspakkausta lainkaan! Otan mielummin sen 140¿, niin voin ostaa just sellasta mistä pidän, kun esikostakaan en juurikaan käyttänyt pakkausen vaatteita, kun sain niin paljon vaatteita kaikilta, että niistä riittää vielä osa ihan käyttämättöminäkin uudelle tulokkaalle! Mulla kun on 8. sisarusta ja miltei kaikki toi jotain ensin kotio, sitten ristiäisiin vielä ja muut sukulaiset vielä päälle, niin saatte arvata että vaatetta on ;D On joskus noista sisaruksista hyötyäkin =)
Tää pahvipää unohti taas, mitä pitikään kommentoida! Omaa napaa tuli taas tuuti täydeltä ja sitten unohtaa kaiken muun, anteeksi.
Nukkumaan taidan nyt hiipiä, joten öitä toivottelen.
s@nde kait 26+0