Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäheinät 12

19.03.2007 |

Kesä Heinät-07

Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

21.6.

Miiu77, ikä:29, monesko: esikoinen

24.6.

Jarmiina, ikä:, monesko: esikoinen

25.6.

joors1, ikä:30, monesko: esikoinen

@nikki, ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

26.6.

lillukanvarsi, ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

maaaaria, ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

27.6.

Fiikus77, ikä:29, monesko: esikoinen

Lellu83, ikä:23, monesko: esikoinen

Senniina, ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

tiinaf, ikä: , monesko:

28.6.

koala-72, ikä:34, monesko: esikoinen

Kihara, ikä: 32, monesko: esikoinen

AMS74, ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

Sannnis, ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

29.6.

S@nde, ikä:30, monesko: toinen, 06/04

Äp81, ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

syystoivo, ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

peetta, ikä: 23, monesko: esikoinen

pals, ikä:, monesko: esikoinen

-Veruska-, ikä: 23, monesko: esikoinen

Kuutar78, ikä: 27, monesko: esikoinen

30.6.

Spaghetti, ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

Merkurius76, ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

1.7.

Oona1975, ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

punatintti, ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

2.7.

Nintje, ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

3.7.

löllöriini, ikä:, monesko:

4.7.

Jushka, ikä: 28, monesko: esikoinen

anjuusa, ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

elisabet73, ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

5.7.

ElluP, ikä:27, monesko: esikoinen

6.7.

joutur, ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

S@ri@, ikä: 40, monesko:

Amalia-Joel, ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

melba, ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

7.7.

Omenana, ikä:, monesko:

Cityäippä, ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

Sohvi@, ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

Juska82, ikä: 23, monesko: esikoinen

8.7.

Sunshine24, ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

Irene77, ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

10.7.

annam_ , ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, en osannu kopsata oikein. Mutta tässäpäs olisi tälle viikolle ihan oma pinkka.. Tulkaahan siskot linjoille jo, oli aikas hiljainen viikonloppu.

:) teitä odotteleepi palma 25+3

Vierailija
2/52 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun masentavaa... uutta lunta pukkaa taivaalta...

oli jo kaikki melkein sulanut vain muutamia kinoksia, nyyh!

ja voih vielä sitäkin ,kun meidän 3v sairastui vesirokkoon.

alkoi eilen näppylät nousta iholle.

ja nyt niitä tulee kokoajan lisää...

mutta onneksi noin 10v sitten itse sairastanut (siis aikuisena 23v) ja oli tosiaan PALJON niitä rakkuloita ja joka paikassa...

joten ollanpas sitten tämäkin viikko kotona.

onneksi sain huomisen neuvolalääkäri ajan siirrettyä aamusta myöhempään aikaan, niin on jo isompi poitsu päässy koulusta kotiin ja voi toimia lapsenhoitajana sen ajan.

niin kovasti odotan sitä sisätutkimusta..(outoa?? ilman raskautta se olis inhottava toimenpide)... saa tietää onko paikat kiinni vielä.

lukaisin nuo loppuviikon jutut läpi ja jotain piti kommentoida..mutta...se perinteinen...ei muista!

napa täälläkin vain venyy ja paukkuu, mutta ei käänny, eikä ole ennenkään kääntyny,

mutta uusi vaiva on navan kohdalla, nimittäin, tuntuu kuin vauveli kaivelis sitä sisäpuolelta tai työntäis varpaita sinne, auts! kun välillä pistää navasta tosissaan.

kävin viikonloppuna ikeassa ja kattelin siellä pinnasänkyyn lakanoita ja reunapehmusteita, ja ajattelin hankkia ne sieltä ,ovat niin paljon edullisempia kuin muualla ja kauniitakin.

nyt täytyy mennä katsomaan miten pikkupotilaani jakselee, täytyy laittaa päiväunillekkin kohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt parina päivänä sit vedelly tuplasatsit niitä Multitabs raskausvitamiineja ja ihan kun pikkuhiljaa alkais ihminen piristyyn. Kai mul on ollut vaan kaikkien vitamiinien armoton puutostila, mut nyt yritän muistaa vitskut joka päivä.

Soitin ja ilmoittauduin tänään Tays:n synnytysvalmennukseen. Jotta jos joku Tampereen seudun odottajista kaipaa " tuttavia" samaan ryhmään, niin me ollaan isännän kanssa ryhmässä 16.5 ja 23.5 klo 15.15. Musta olis hauskaa, jos osuis joku meistä kesä-heinistä samaan ryhmään :)

Joku niistä liikkeitten tuntemisesta kyseli edellisen pinkan lopussa. Mulla meni aika myöhäseks ennen kuin tunsin liikkeitä kunnolla. Tais olla vasta siinä rv 20 paikkeilla. Ja vasta nyt pari viimestä viikkoa on ollut sellasta kunnon rytkäämistä, ettei tarvii arvailla et potkaskohan se vauva nyt vai oliko ilmakupla vatsassa hukassa. Vieläkään en näe päällepäin kuin vähän pientä kohoilua vatsalla. Mies on onnistunut vasta muutaman kerran tunteen potkuja vatsan päältä. Kai meille tulee rauhallinen ja hento neitokainen :)

Viikkoja siis on nyt 25+4

Vierailija
4/52 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Besero, onneksi olet jo vesirokon itse sairastanut, ei se kovin herkkua olis raskaana ollessa sitä sairastaa - ja eikös se jossain vaiheessa ole hieman vaarallinenkin sairastettava.. Mä sairastin kanssa omani yli 20-vuotiaana ja olin kanssa näppylöissä kauttaaltaan :(

Kihara, me ollaan menossa Taysin valmennukseen 14. ja 21.5. klo 18.30 (meniköhän toi kellon aika oikein...), puhelimessa mulle vastas joku TOSI tympeen kuuloinen nainen, mua rupes entisestään hirvittämään koko synnytys, ei muuten mutta henkilökunnan kannalta..

Mulla meinaa aina unohtua vitamiinit, mies kyllä muistaa muistuttaa :)

Napa, hmm.. mahtaneeko mulla kääntyäkään? Toisaalta en kyllä edes haluaisi sellaista nurin päin olevaa napaa, mulla on niin kiva napa muutoin :) Mutta onhan se toki muotoaan muuttanut jonkin verran. Vyötärömitta on nyt 108cm, rv6 se on ollut 100cm..

Viime viikon olin maalla, liitoskivut helpottivat ja katosivat liki kokonaan - varmaan johtuu siitä, että siellä on tavallinen patja ja melkolailla kova sellainen, täällä kotona meillä on joustinpatja.

Vauva potkiskelee päivittäin (lähinnä ilta-aikaa ja aamuyöstä) ja se helpottaa epävarmaa oloa, kun tuo mahahan ei edelleenkään ole oikein paisunut.

Ens viikolla on neuvolalääkäri ja sitten seuraavalla viikolla se 4d. Ja tämän viikon pe on se sokerirasitus!

Nyt on vauvalle jo melkeinpä kaikki muut hommattu paitsi vaatteita ja niitä tarpeellisia pikkutavaroita, niin ja vaippoja.. Kastemekkoon olen metsästänyt nyt kangasta, muttei meinaa sopiva löytyä, onneksi sitä ei tarvita ihan heti vauvan synnyttyä!

Mulla on nyt tulevana sunnuntaina vauvakutsut, jos niitä nyt sillä nimellä voi kutsua. Muutaman ystävä tulee kaffittelemaan, eipä kai kummempaa. Vauvakutsujen nimellä se idea tapaamisesta aikanaan lähti.

Piti mullakin kommentoida enemmän, mutta unohdin. Pöh!

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Kuutar rv 25+6

Vierailija
5/52 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppereilta tulin hetki sitten. Kumma, kuinka sieltäkin aina tulee jotain tilattua, vaikka kaapit on väärällään jo ennestäänkin.

Beserollako oli vesirokko lapseen iskenyt? No, onneksi tosiaan nyt, eikä sitten, kun vauvakin on jo syntynyt.

Kuutar, pakko kysyä, kun sanoit, että teilläkin 4D on ei ens, mutta seuraavalla viikolla, että onko se 2.4.? Meillä kun on maanantaina toinen päivä ja siellä Hml:ssa.

Eikä se Tays nyt niin kamala paikka ole synnyttää :) Kolmesti siellä jo olen käynyt, eikä kertaakaan ole kohdalle sattunut mitään kamalaa kätilöä. Päinvastoin. Kolmosen synnytyksessa illan hiljaisina tunteina ehti synnytysvastaanoton kätilö jopa kokeilla vyöhyketerapia taitojaan meikäläisen varpaisiin :) Eli hyvillä mielin vain! Esikoinen syntyikin Hml:ssa ja sielläkin oli ihan ihanaa väkeä.

Mutta nyt soffalle!

Misti ja masu rv 24+3

Vierailija
6/52 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misti, juu-u, 2.4. meillä on se 4d Hämeenlinnassa. Viideltä. Kun nyt täältä Treelta ehdittäisiin ajoissa ja löydettäisiin vielä perillekin :) Mulla on puoli neljään asti ruotsin kurssia tuolloin ja mies lähtenee töistään kanssa puolelta.. Muttei tästä toki kauaa aja.

Ehkäpä näemme sitten pikaisesti siellä :)

En tiedä, kyllä mua eniten synnytyksessä nimen omaan hirvittää/pelottaa se henkilökunta, kun mulla menee niin helposti hermot kaikkiin " omituisiin" ihmisiin... Ja lisäksi synnytyksessä pelottaa se, että jos jostain syystä olis pakko ottaa se epiduraali, kun en sitä haluaisi, pelkään sitä selkään pistämistä huomattavasti enemmän kuin synnytyksen aiheuttamaa kipua. Toki tässä ehtii ennen kesäkuun loppua saada muitakin pelon aiheita...

Kuutar

Vierailija
7/52 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen yöpuulle menoa. Minäkin olen viettänyt hiljaiseloa palstailun suhteen, en ole vain oikein jaksanut itse kirjoitella, vaikka olenkin aina välillä lueksinut teidän juttujanne. Ei kuulu mitään uutta ihmeellistä, mistä nyt niin hirveästi pitäisi tiedotella, ja lisäksi olen ollut tosi poikkikin. Töitä on paljon ja pakerran siinä sivussa sitä tutkintoanikin viimein taas eteenpäin, tavoitteena saada maisterinpaperit näppeihin ennen vauvan tuloa... saas nähdä.

Kiva oli kuulla, että Miiun sokerirasitus meni puhtain paperein! Toivottavasti minulle käy samoin. Kihara, olen alkanut arvella, että olisikohan meillekin tyttö tulossa. Monille kesäheinille on poika tuloillansa, ja he myös kirjoittelevat aikamoisista masujyllääjistä. Meidän pikkuinen on myös hyvin hienotunteinen potkuttelija kuten Kiharallakin. Liikkeitä kyllä tuntuu, ja mieskin jo tuntee vatsan päälle, mutta ei mitään sellaista ei-voi-edes-yöllä-nukkua -menoa.

Besero, mullakin tuntuu vähän välillä häijyltä navassa sisältä päin. En tiedä, voiko vauva sitä aiheuttaa, vai onko vain kohdun kasvukipuilua. Välillä tuntuu, kuin joku repisi napaa sisältä. Mielenkiintoista.

Kuutar, minuakin pelottaa (tällä hetkellä) synnytyksessä eniten sairaala. Pelkään kuollakseni että satumme paikalle jonain hirveänä ruuhkayönä tai -päivänä, eikä meille ole kellään kunnolla aikaa. No, se on vain tuurista kiinni eikä sille mitään voi.

Kaikille muillekin vauvakerholaisille ;) mukavaa alkanutta viikkoa!

Vierailija
8/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans jännättää vähän se henkilökunta, mutta mihin törmäsin sillon kun olin sairaalassa pari kk sitten niin olivat aivan mukavia. Minua vaan aina mietityttää kaikkien suhtautuminen mun ikään, vaikka eihän siinä pitäisi olla mitään ihmeellisyyttä. Itse oon pahin epäilijäni.. Koska en oo vielä sen puolesta, iän siis, törmännyt mihinkään negatiiviseen terveydenhuollon puolella.

Onpas hyvää se mariannetorttu, vedän tässä aamiaiseksi :D Kun tuntuu ettei aamu käynnisty muulla kun makeella..

Eilen oli taas kauppareissu helvetistä. Ihan rauhassa aamuopäivällä lähdettiin kauppaan, ja heti kun sinne päästiin niin alkoi huimata niin kamalasti ja ihan semmonen oksettava olo, näköön tuli mustia läikkiä ja hartioita jotenkin poltti kummasti. Menin kaksinkerroin sen ostoskärryn varassa, mutta kävelin hyllyä päin että pakko oli istumaan päästä kun olisin aivan varmasti pyörtynyt. Mies sitten huolestuneena ei osannut tehdä lisää ostoksia vaan vei mut istumaan kassojen eteen penkille ja maksoi.. Sanoin sitten hänelle että käyhän vielä leipää ja vessapaperia kun en minä tästä kuitenkaan ylös pääse, hän teki työtä käskettyä. Tuli takasin ja oli ostanut muovikassillisen erilaisia mehuja, jos haluaisin, ja oli niin tohkeissaan ettei muistanut mikä on mun mielestä hyvää ja osti siis kaikkia :D Suloista, mutta toinen oli niin huolissaan ja ihan sekasin. Oli kyllä aika kamala olo, kun se istuminen jotenkin teki vielä pahempaa, harkitsin että pitäiskö nyt mennä ambulanssilla jos en tästä ylöskään pääse, mutta tiedän että ei ne sairaalassa oikein mitään sano siihen.. Pääsin kyllä ylös sitten n. 25 min päästä ja lähdettiin kotiin. Kyllä se siitä parani kun liikkeelle lähti, mutta kotona tuntui siltä kun olisin juossut maratoonin.. Nousin sohvalta vasta illalla. Ärsyttää noi kohtaukset kun niitä oli tosi paljon sillon rv 15 paikkeilla, yksin jos oli kaupassa tai kirjastossa niin sille tielle meinasi jäädäkkin.

En oo itse mitannut tuosta virallisesta vyötärön kohdasta, mutta mahaa paksuimmalta kohtaa aina jotenkin yrittänyt.. rv 12 ekan kerran, sillon oli 84 ja nyt on 96, onhan tuossa jo kumpua. Niin pieni tosin että esim. kaikki takit menee kiinni ongelmitta, tai no, kyllähän ne jotkut hiukkasen pingottaa :D mutta ihan kätevää niin, en kehtaa uutta takkia masua varten ostaa kun voi yhdistellä paksumpaa paitaa ja takkia pitää aukikin sitten kun se oikeesti röllähtää tuosta.

Ihanaa kun teillä on vielä ne 4d:t, ne on aivan sikahienoja varmasti :) Muistakaa sitten kertoa fiilikset jälkeen..

-pals 25+4

Vierailija
9/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro,

Onpas ollut kiire vkonloppu ja viikon alku, hyvä, että ehti edes lukemassa käydä.

Omassa masussa jylläys jatkuu, alkaa huolestuttaa, että kun toi poika vielä tosta saa voimaa niin kohta tulee todella tuskaiset paikat. Vielä tuon kestää, mutta... Toivottavasti kasvaessaan ei sitten mahdu myllertämään noin paljon. Viimeisin idea on sillä ollut, että alkaa tunkea käsiä tai jalkoja tai jotain tuonne rintalastan alle, se tuntuu tosi tosi tuskaiselta. Veikkaan, että herra on jo kääntymässä alaspäin (vaikkei vielä kyllä tarvis).

Olkaa siis te tyttöjen odottajat onnellisia, että saatte niitä kissantassujen mainitsemia heleitä kosketuksia.

Mies lähtee tänään Leville neljäksi päiväksi. Jännittää jäädä yksin, vaikkei mitään ongelmia olekaan ollut. Mutta jos jotain, niin...

Miiulle onnittelut sokerirasituksesta, mun omaan on vielä pari viikkoa.

Toivottavasti Beseron pikkupotilas tervehtyy pian, tuo rokko on inhottava sairastaa. Toisaalta, sitten se on ohi.

Oliko kukaan muu muuten tulossa Kättärin Haikaranpesään? Itse ilmottauduin sinne viime viikon lopulla (vaikka saa nähdä saako siellä synnyttää tän vauvan koon ja kapean lantion takia).

Nyt taas töiden pariin, hyvät viikon jatkot.

Vierailija
10/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cityäipälle toivottamani voimia! Tulit mieleeni, kun osui tänään Hesarista ilmoitus silmään: jos ehdit, mene ihmeessä kuuntelemaan (vapaa pääsy), dos. Antti Rannikko luennoi eturauhassyövästä huomenna ke klo 21.3. klo 18 alkaen (Töölönkatu 33). Tilaisuuden järjestäjää ei mainittu, mutta ilmoituksessa oli nettiosoite www.psa.fi joka johtaa Eturauhassyöpäpotilaiden tuki ry:n sivuille.

t. Tassu

Vierailija
11/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi suuret kiitokset Palsille, Mistille, Kiharalle ja Kissantassutille voimista ja lohdutuksesta isäni tilanteen suhteen. Järkyttävän paljon meidänkin pinossamme on niitä, joilla joku sukulainen on syöpää sairastanut/sairastamassa. Ihania ihmisiä olette, kun jaksatte tukea, vaikka tämän raskauden myötä ei varmasti kukaan halua ajatella ikäviä asioita - itsekin haluaisin vain viihtyä siellä raskauskuplassani. Kissantassutille erityiskiitos huomisesta luentotiedosta, purskahdin oikeasti itkuun, kun olit minun ja perheeni tilannetta noin muistanut aamuhesarin äärellä.

Isän tilanteeseen ei juuri nyt kuulu uutta - koepaloja ja tomografiaa on otettu ja tuloksia odotellaan. Yksi uusikin etäpesäke oli löytynyt, mutta lääkärit eivät ole edelleenkään varmoja, missä se emopesä on, eli mistä syöpä on lähtenyt leviämään. Toivottavasti kohde paikallistetaan pian, että pääsevät mahdollisesti aloittamaan hoidot.

Raskausasioita sen verran, että ehkä muistatte, kun minulla todettiin reilu kaksi viikkoa sitten siellä 4d:ssä että kohdun sisäsuu aukeilee ja elää ja määrättiin siksi saikulle ja kiireellinen lähete lähti naikkarin äitipolille. No nyt sain kuulla, että kutsua naikkarille lisätutkimuksiin/seurantaan ei tule, koska tilanteeni ei ole mitenkään vakava. Aika sinne on siis se jo aiemmin rdiabeteksen takia sovittu käynti 25.4.07. Jos kuulemma vielä kipeästi supistelee (ja niinhän tekee) niin sitten vaan päivystykseen. Kätilö vielä kyseli, että olenhan muistanut olla vaakatasossa - just juu, menen siis maanantaina töihin makaamaan, on siinä pomolla ihmettelemistä. En nyt siis oikeasti tiedä mitä pitäisi ajatella ja tehdä, yritän saada nyt ainakin neuvolalääkäriajan, jotta katsottaisiin, ettei ulkosuulla ja kohdunkaulan pituudessa ole tapahtunut muutoksia.

Öttiäinenkin potkii reippaasti, mutta ei niin ettenkö saisi nukuttua tai että tekisi mitenkään kipeää. Iltaeläjä tuokin tuntuu olevan, heräilee aamullakin vasta pari tuntia sen jälkeen kuin minä :).

Beserolle voimia kotiin vesirokkopotilaan kanssa. Meidän 3 1/2 -v ei ole rokkoa vielä sairastanut ja olisin toivonut, että olisi ehtinyt sen sairastamaan ennen vauvan syntymää - ehkä vielä ehtii!

Palsin " kohtaukset" kuullostavat kyllä järkyttäviltä, onneksi sulla oli viimeksi mies mukana reissulla ja sait sitten mehujakin oikein urakalla. Oliko sulla ne tosi alhaiset verenpaineet - johtuisivatko nuo siitä?

Eipä täällä sen ihmeempiä, alan kohta soittelemaan neuvolaan josko pääsisin sinne näytille vähän sovittua aikasemmin.

Hyvää viikonjatkoa!

-Cityäippä ja Öttiäinen 24+3-

Vierailija
12/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineethan ne, 80/50 alhaisimmillaan eikä ne suurempaa nousua ole osoittaneet, että niissä varman iso syy.

Toivottavasti se isoin pesäke sieltä löytyy ja hoidot päästään alkamaan. Kyllä tekis mieli tosiaan pysyä raskauskuplassaan eikä ajatella mitään ikävää.. Nuo syöpäasiat jotenkin on niin yhtäkkiä tullu omaakin perhettä lähelle. Hurja oli kun anoppini oli raskaana, miestäni odotti, ja sillon jo aika rankkana ollut syöpä. Silmän takana oli niin hurja kasvain sillon, että se oli pakko leikata ennen synnytystä, ettei ponnistuksessa käy pahasti. Tosin keisarileikkauksella mieheni maailmaan tuli, mutta kai se silti piti leikata.. Silmäproteesi hänellä siis oli siitä lähtien. Kun miettii omalle kohdalle, niin olisi kyllä aika extremeä odottaa ja samalla taistella sitä syöpää vastaan. Kaikki hoidot, leikkaukset ja lääkkeet pitää punnita niin tarkkaan..

Itse en muuten oo mitänä rokkoa sairastanut, sitä oonkin viime vuodet pelkäillyt kun varmaan aika ärhäkkänä tulee jo tälläkin iällä. Jospa ei nyt kuitenkaan raskausaikana..

Meidän poikanen työntää aina kylkiin, ja käsillä saa mahanpäältä tunnusteltua peppua tai päätä, kumpi lienee. Tunnen ainakin pari kertaa päivässä että vaihtaa asetelmia kokonaan, mitenköhän lie köllii nytten.. Olispa kurkistusluukku tosiaan, ihan huippua ois seurailla toisen mylläämistä.

Lähdenpäs vähän siistiytymään, en oo eläissäin näyttänyt näin kamalalta.. Ainaki nyt tuntuu siltä, tukka pesemättä ja naama ihan kun kuuskymppisellä. Jee.

p

ps. viikonlopun lehdissä oli siitä Tanssii tähtien kanssa Helenasta kuvia ja juttua, on muuten upeen näkönen nainen siihen ikään katsottuna. Sitten vaan tokasin miehelle että on se hienoo olla 20 vuotta nuorempi ja selluliittia ja alkavia suonikohjuja jalat täys :D Tasan ei käy onnen lahjat..

Vierailija
13/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cityäipälle voimia. Meillä tuota ollut suvun miehillä kovasti, ukki kyllä ihan iloisesti eleli 84-vuotiaaksi ja siirteli vielä mökkiäkin alarinteestä yksin mäen laelle 80-vuotiaanakin ja siinä vaiheessa tais olla 10 etäispesäkettä eturauhassyövästä tulleena. Isäni käy sitten tietty mittauttamassa niitä arvoja säännöllisesti kans.

Muutenkin tuo Cityäipän tilanne kuulostaa niin tutulta. Olen nyt viime tiistaista asti sinnitellyt töissä ja kuinkas ollakaan niin viime viikko meni ihan siedettävästi mutta tämä maanantai oli liikaa. Tiedän, että jos menen sinne naistenklinikalle, niin se on heti viikko tai 1,5 sairaslomaa, sitten taas pariksi päiväksi töihin ja sama rumba. Nyt päätin, että toimitaanpa kerrankin toisinpäin ja katsotaan mitä tästä seuraa eli eilisten supistusten seurauksena jäin tänään kotiin ja yritän taas huomenna tai ylihuomenna töihin. En tiedä, että mitä työnantaja nyt tämmöisestä tykkää, mutta niin kauan kuin ei ilmoita, että pitää olla heti ekasta päivästä sairaslomalappu lääkäriltä, niin uskon, että koko työyhteisön etu on ennemmin tämä, että olen tarvittaessa päivän tai pari pois ja sitten jatkan taas töitä eikä päinvastoin. No, mutta päivä kerrallaan on mentävä ja kuulosteltava omaa oloa.

Naistenklinikan päivystyksessä ovat kyllä olleet aina ihania, joten cä mene vaan sinne reippaasti, jos töissä et pysty olemaan.

Mä ostin paketin käytettyjä vauvanvaatteita ja voi hyvät hykkyrät minkälainen olo oli, kun tuli kokoa 56 olevat lappuhaalarit, joissa on vasarallekin sellainen lenksukka. Raasu kun ei vielä omaa päätään kannattele vielä siinä koossa ;-)

Vierailija
14/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pals pitää sulta nyt kysyä, että miten nuori sä nyt sitten olet, kun sitä mainostat (en nähnyt tuosta esittelyistä)? Mä vähän luulen, että kukaan ei missään ikään kiinnitä kovin paljon huomiota, jos ei kerran terveydenhuollossakaan enkä muista että täälläkään kukaan olisi kiinnittänyt?

Sen muistan, että kun odotin itse esikoista, niin luulin olevani tosi vanha (olin siis 26) ja sitten kun tapasin tuolla vauvakerhoissa muita äitejä, niin taisin olla toiseksi nuorin, mut eipä meidän menoa haitannut ollenkaan, että ikäeroa nuorimpien ja vanhimpien äitien välillä oli varmaan 15 vuotta. Samanlaiset oli elämäntilanteet kuitenkin kaikilla ja sillä oli minusta enemmänkin merkitystä. Aivan kerrassaan ihanaa vauvakerhoporukkaa oli silloin meillä, ajatella, pidetään edelleen yhteyttä 4-5 äidin kanssa ja nää meidän vauvat menee syksyllä kouluun!

Vierailija
15/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiessani juttujanne ajattelin

,että kysyn palssilta ,että kuinka vanha siis olet, mutta huomasinkin ,että melba ehtikin jo kysymään sitä...

tänään oli sitten lääkärineuvola ja tosi kivoja kuulumisia, supistukset joita on ollu, ei ole vielä availlu paikkoja, vain vähäsen pehmenny. hempat ja paineet hyvät, eikä painoakaan ole tullu kuin 200g/viikko edellisestä käynnistä. kilpirauhas arvot kohdallaan ,siis sopivalla lääkityksellä.

väli info:

jos joku muuten kärsii kovasta väsymyksesta ja saamattomuuden tunteesta,niin käskekää tarkistaa verikokeella kilpirauhas arvot.

jos ne ei ole kohdallaan tai siis on vajaatoimintaa,niin se väsyttää roimasti ja painokin nousee helposti (voi olla myös osa syy lapsettomuuteenkin). mulla alkoi vajaatoiminta edellisen raskauden aikana.mutta siihen on turvalliset lääkkeet.

kiitokset tuesta vesirokkopotilaan kanssa..on se niin reppana ,kuplia täynnä koko lapsi.

cityäipälle voimia isän sairauden takia,toi syöpä on niin kauheen pelottava sana. toivotaan hyviä hoitoja!

kerroit myös että teidän vauva on iltaeläjä, niin samoin täälläkin.

on oikein kiva iltaisin sängyssä makoillessa seurata, että mitäköhän se siellä puuhailee.

masu kumpuilee kovasti.

varmaan tutkiskelee paikkoja ,kun näillä viikoillahan ne availee silmiään ja voi erottaa joitain kirkkaita valojakin masun läpi

(tai siis näin kerrotaan jossain opuksessa..).

kuutar kertoi ' pelkäävänsä' niitä epiduraali piikkien laittamista,

mutta voin kyllä rohkaista

,mulle on laitettu 3 kertaa ja eipä se oikein miltään tunnu.

mutta jos sitä rupee ajattelemaan niin onhan se piikki siis tosi pitkä ja kamala,mutta onneksi se tapahtuu selän puolella niin ei tarvi itse katella.

ja silloin kun on kamalat supistuskivut, niin se piikki on kivuista pienin ja sen antama apu (0n ainakin mulla) on loistava ,kivut loppuu siihen kun vaikutus alkaa.

ja jos jälkikäteen tulee päänsärkyä, niin siihen saa sitten panadolia.

mun oma siskoni ei ole kummassakaan synnytyksessä ottanut mitään kivun lievitystä, ja joskus tuntuu,että vähäsen ylpeilee sillä,

mutta suon sen hänelle.

itse otan kyllä nyt uudessakin synnytyksessä, jos alkaa tuntua siltä ja alkaahan se (johtuu myös selkäviastani,että tarvin puudutusen,muuten ponnistaminen sairaan kipeetä)

hups! tulipas taas kirjoitettua omaa juttua, mutta sitähän riittää...

mukavia odotuspäiviä !

26+1 besero

Vierailija
16/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon jaksamista Cityäipälle! Syöpä on aina kauhea uutinen, vaikkakin ennusteet ovat nykyään hyvät ja eturauhassyöpä on yksi niistä " parhaista" . Toivotaan että hoidot alkavat nopeasti ja tehoavat hyvin. Positiivinen mieli potilaalla ja omaisilla auttaa paljon!

Omalle kohdalle on sattunut just ne tapaukset joissa syöpä on edennyt liian pitkälle ja tauti on ollut kohtalokas. Mutta onneksi ajoissa havaitut syövät voidaan ihan oikeasti hoitaa ja elämä jatkuu kuin ennenkin.

Pals:lle vointeja! kuulostaa tosi inhottavilta nuo kohtaukset... yksin ei saa kyllä lähteä minnekään kauaksi tai ainakin on oltava kännykkä mukana.

Minäkin innostuin nyt sitten soittamaan sinne Tays:n ja sain ajan 14. ja 21.5 klo 18:30. Toukokuun kalenterimerkinnät alkaa olla aika raskauspainotteisia kun siellä on nyt perhevalmennusta, imetystuntia ja synnytysvalmennusta :-) alkaa käydä jo aika konkreettiseksi tämä perheenlisäys

Vaunuja surffailtiin taas kerran netissä.. on ne vaan niin isoja. Ne Hartanin Skaterit X tai S taitaa olla liian pitkät meidän hissiin... mitattiin että 115 cm ois maksimipituus mikä mahtuu.. Onko teillä kokemusta kääntyvillä etupyörillä olevista rattaista (4 tai 3 pyörää)??? auttakaa.... oon kohta ihan epätoivoinen näiden rataskuvioiden vuoksi

t. Fiikus

Vierailija
17/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olenhan minä jo täysi-ikäinen ;) 19 täytän heinäkuussa. Että siksi on miettinyt noita mahdollisia suhtautumisia, koska iän puolesta useimmat laskee teini-äidiksi, mutta kai näytän niin tädiltä että ei kasvokkain ole tullut mitään. Ja mitä olen kysellyt suunnilleen ikäisiltäni äideiltä, niin täällä suunnalla on ollut kyllä tosi asiallista palvelua, tosin asiallisia ovat nämä äiditkin. Mutta kun on kuullut niin kamalia (nuorten) äitien kokemuksia suhtautumisesta niin välillä saa ihan päätä pyöritellä. Mutta varmaan tää riippuu vaan itsestä, ja kyllähän huonoa hoitoa varmaan voi saada iästä riippumatta! Äh, selitän liikaa

Mä en ees tiedä, meneekö noi meidän rattaat ihan semmosenaan hissiin, mutta kun ei sitä tiedä missä asuu syksystä eteenpäin niin.. Meillä on kyllä tässä kodissa aika kamalan pieni vanhanaikainen verkko-ovihissi, mutta samoin portaita muutamat joka suunnalta ennenkun hissiin pääsee.. Pitää niitä vaunuja osiin laittaa siis kuitenkin, ja noi menee kohtalaisen helposti pakettiin. Ärsyttää tommoset vaikeat paikat, vähänpä sitä ajatteli vuosi sitten kun tää ostettiin. Tosin koti on muuten niin ihana että kai noista eteisvaikeuksista selviää :)

Joku oli uutta autoa ostanut.. Kyllä tekisi mieli ostaa oma auto! Joku näppärä pikkuinen. Jospa malttasin vuoden, ostan sitten Saksasta kun sinne mennään jos rahatilanne sallii. Siellä on ne uudetkin huomattavasti edullisempia, kai jotkut verot erilaiset (?)..

Tuossa oli muutakin mielenkiintoista kommentoitavaa, mutta tän pää unohti jo.. Laho, laho pää..

Vierailija
18/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kärkeen pals:lle. Minä olin 19v, kun esikoistani aloin odottaa . Opinnot oli pahasti kesken, eikä oltu edes naimisissa :) Seurusteltu kyllä jo yli 3v, kihloissa ja asuttiin yhdessä. Mutta pelkkää positiivista sain minä ainakin osakseni. Kukaan ei vauva uutisesta edes järkyttynyt, mähän olin aina ollut sitä mieltä, että 6 lasta on mun juttu :) Synnytyksen jälkeen osastolla samassa huoneessa olleet äidit arvuutteli mun ikää ja veikkaus oli 16 :) Olin kyllä jo ehtinyt 20 täyttää. Eli ei se ikä, vaan se pään sisältö ;)

Kuutar, meillä on se 4D klo 16.15 eli taidetaan olla just teitä ennen :) Ja siitä epiduraalista olen samaa mieltä kuin besero, eli kovissa supistus kivuissa sitä ei edes huomaa. Mulle laitettiin epiduraali ja tietysti tippa, kun esikoinen syntyi ja sen tippaneulankin huomasin vasta pitkän ajan kuluttua :) Tietty, jos sitä puudutusta tulee antaan joku ihan pöljä lääkäri tai kätilön kanssa ei synkkaa, niin eihän se kivaa ole. Mutta onneks ne on yleensä ihan mukavaa sakkia siellä synnärillä.

Meillä pojat sairasti vesirokon vähän ennen kuopuksen syntymää ja olivat kyllä kanssa aika hurjan näkösiä. Piti ihan valokuvat ottaa selkäpuolelta, että on sitten, mitä näyttää, kun eivät isompana kumminkaan usko, kuinka täynnä voi niitä näppyjä ihminen olla.

Tosta vauvan silmien aukasemisesta tulikin mieleeni, että voikohan sen siis siinä 4D:ssä nähdä, jos ne silmät on auki? Tai siis kaiketi?

Cityäipälle sen verran, että voithan sä ainakin yksityisellä käydä tilanteen tarkistuttamassa. Ne kun yleensä ottaa asiat vakavasti. Ja mun käsittääkseni se funneling ei todellakaan ole mikään hyvä juttu :/ Ettei sitten töihin meno saisi mitään peruuttamatonta aikaan...

On tää vaan hassu paikka, kun täällä muiden ajatuksia ja " kohtaloita" lukee, niin niitä sitten huolehtii mielessään pitkin päivää täällä kotonakin :)

Joten, ottakaahan kaikki rauhallisesti ja pitäkää huolta itsestänne!

Misti rv 24+4

Vierailija
19/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF3030][size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

Vierailija
20/52 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittelin nuo värilliset esittelyt matkaan, mutta en edelleenkään jaksa tehdä siihen niitä korjauksia. Anteeksi se. Se pitää tosiaan kopsata siitä " vastaa tähän viestiin-lainaa alkuperäistä viestiä" -kohdasta siten, että ne käskyt hakasulkuineen ym. näkyy.

Cityäipälle jaksamista! Syöpä on sellainen meidän suvun vitsaus ja on tuntunut, että aina on saanut seurata jonkun läheisen kamppailua sitä hirviötä vastaan. Oma isäni kuoli haimasyöpään, kun olin 9 v. Samaan sairauteen ovat kuolleet myös äitini isä, isäni äiti ja äitini nuorin sisar. Äidiltäkin on kohtu poistettu syövän takia. Hyvät geenit mulla..Onneksi hoidot ovat kehittyneet ja eturauhassyövän ennuste on käsittääkseni paljon parempi kuin noitten vatsasyöpien.

Itse tässä päkerrän töiden kanssa. Työt menee, mutta illat olen aivan kanttuvei. Siksi myös hiljaisuus. Päivittäin kyllä luen teidän kuulumiset ja myötäelän kyllä niin ilot kuin surutkin.

Omaan napaan ei erityisempää. Kaikki sujuu ihan hyvin, liikkeet tuntuu päivittäin. Tällasena isomahasena saan vaan välillä ärsyttävänkin paljon huomiota: ootko varma, että on vaan yksi ja kaikenmaailman päivittelyä..Plääh. Ihan käyrillä kuitenkin menen. Mahanympärys on jossain 115 tienoossa, mutta lähtötilannetta en tiiä. Tissien alta mitta on vähän yli 80 ja mulla on kuitenkin ollut vyötärö eli kyllähän mä aika pallukka olen. Liikkumien on jo aika vaivasta ja lonkkia saattaa särkeä välillä aika viheliäisesti.

Kevät tekee tuloaan ja pääsiäisenä lähdetään kylpylään. Joutunen hankkimaan uuden uikkarin, ellen saa mistään lainaan jotain jätesäkkiä..

Kaikkea hyvää kaikille! t. S rv 26 huomenna