Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset tekee lihapullat itse kotona?

Vierailija
08.05.2025 |

Siis kaupasta saa lihapullia halpaan hintaan?

https://www.s-kaupat.fi/tuote/hk-lihapyorykat-360-g/6409100070021

En ymmärrä

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika helppoa laihtua jos söisi Helsinkiläisen perheenäidin tekemiä lihapullia.

Enpä usko. Laitan puolet nautaa, puolet rasvaisempaa possun jauhelihaa ja kermaa. Paistan pannulla voilla, enkä mitään kuivalla pannulla paahdettuja palleroita. Kyllä siinä metsien mieskin pullistuisi. Epäterveellistä mutta syntisen hyvää. Terveisin helsinkiläinen perheenäiti.

Päinvastoin, tuohan on juurikin sitä terveellistä, oikeista aineista tehtyä ruokaa. Eikä varmasti pullista ketään, vaan pitää painon hallinnassa. Ja on vieläpä hyvää, ilman syntiä.

Vierailija
62/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa yksinkertainen aloittaja taas kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi kukaan ostaa eineslihapullia, kun ne on itse niin helppo tehdä.

Vierailija
64/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen lähtökohtaisesti ruoat itse ja turvaudun valmiiseen vain harvakseltaan. Lihapullat on helppo ruoka ja erinomainen paikka kätkeä kaikenlaisia loppuja ja tikkoja.

Vierailija
65/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yksinkertaisesti, 300g sika-nauta jauhelihaa, suolaa, pieneksi pilkottu puolikas sipuli, sekoitan, teen pulliksi ja paistan. Edullista,  2,20e satsi.

Vierailija
66/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ääliö tekee typeriä kysymyksiä?

Vierailija
67/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo tehdä ja tietää mitä syö ja tulee lisäksi hyviä. 

Vierailija
68/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen yksinkertaisesti, 300g sika-nauta jauhelihaa, suolaa, pieneksi pilkottu puolikas sipuli, sekoitan, teen pulliksi ja paistan. Edullista,  2,20e satsi.

ei munaa, ei korppujauhoja, ei muuta maustetta kun sipuli???? Ainoastaan naudan jauhista, lorautan vähän ruokakermaa.

Vierailija
69/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika helppoa laihtua jos söisi Helsinkiläisen perheenäidin tekemiä lihapullia.

Enpä usko. Laitan puolet nautaa, puolet rasvaisempaa possun jauhelihaa ja kermaa. Paistan pannulla voilla, enkä mitään kuivalla pannulla paahdettuja palleroita. Kyllä siinä metsien mieskin pullistuisi. Epäterveellistä mutta syntisen hyvää. Terveisin helsinkiläinen perheenäiti.

Päinvastoin, tuohan on juurikin sitä terveellistä, oikeista aineista tehtyä ruokaa. Eikä varmasti pullista ketään, vaan pitää painon hallinnassa. Ja on vieläpä hyvää, ilman syntiä.

ei käy, kolestroli nk paha 4 

Vierailija
70/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan naapurin äiti kysyi minulta, minkä merkkisiä lihapullia ostan, kun poikansa meillä syötyään oli kovasti kehunut niitä. Äiti hämmästyi kovasti, kun kerroin itse tehneeni: voiko niitä tehdä itse? 🙄

Vierailija
71/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla niissä on lihaa.

Ihan samaa lihaa on kaupan pullissa

Lueppa lihapitoisuus uudelleen! 

Vierailija
72/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan ovat täynnä lisäaineita

Samat lisäaineet on niissä sun ostamissa raaka-aineissa jotka ostat jotta teet niitä pullia kotona.

Hölmöjä on moneen junaan.

Mitä juuri luin  😂

Vierailija
73/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei munaa, ei korppujauhoja, ei muuta maustetta kun sipuli???? Ainoastaan naudan jauhista, lorautan vähän ruokakermaa.

Ruokakermaa, hahhah

Vierailija
74/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei käy, kolestroli nk paha 4 

Tekee hyvää myös kolesterolille. Mutta syö sinä vapaasti mitä haluat.

Vierailija
75/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pysty niitä pierun hajuisia valmislihapullia syömään. Aina niissä on jotain jänkkyjä ja saparoita.

Vierailija
76/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla niissä on lihaa.

Ihan samaa lihaa on kaupan pullissa

Minulla on aina 10% naudanjauhenlihaa.

Mitä se loppu 90% on? Itse ostan aina 100% naudanjauhelihaa.

100% jauheliha, jossa 10% rasvaa. Tiesit jo tämän! 

Vierailija
77/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa mä, 105kg myöhäisherännäinen ruuanlaittaja hyvin kapealla sorttimentilla osaan tehdä oleellisesti paremmat lihapullat kuin yksikään eineslihapulla on.

Siis omasta mielestä.

Kivikylän 'perinteinen' on se ainoa eineslihapulla mitä tulee ostettua, omassa "einekset" sarjassaan ihan ok mielestäni. Imatran riisipiirakat ja Kivikylän lihapullat onkin sitten ainoita eineksiämitä tulee ostettua.

Vierailija
78/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikanauta? 😳

Vierailija
79/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt on herkullisia ja mausteita voi vaihtaa. Syödään myös eineksiä kun ollaan laiskoja. Tosin kelpaa vaan se yksi merkki.

Vierailija
80/96 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakermaa, hahhah

Lihapullat kun kypsennetään uunissa, ei tarvita sidosaineita, kokeile. Itse liotan mausteet pieneen nestemäärään, naudanjauheliha, jossa 10% rasvaa. Pannulla paistettaessa tarvii sidosaineet.