Kirkollinen avioliitto on nyt sitten vaan miehen ja naisen välinen
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin kirkolta oikea päätös.
Ei oikeastaan päätös, vaan asia jätettiin epäselvää kelluntaan, jossa papit voivat edelleen vihkiä samaa sukupuolta olevia, mutta kirkko ei sinänsä muka tätä salli.
Petyin kyllä kovasti! Kuulun kirkkoon ja teen täällä ulkomailla paljonkin vapaaehtoistyötä suomalaisessa seurakunnassa, enkä aio erota kirkosta. Ajattelen vain, miten surullista olisi, jos joku läheiseni olisikin rakastunut samaa sukupuolta olevaan, eikä minun kirkkoni haluaisi vihkiä tätä paria.
Avioliitto on vain miehen ja naisen välinen Raamatun mukaan. Kirkon pitää noudattaa Raamatun opetusta jos meinaa olla vakavasti otettava.
Eihän se paljosta ollut kiinni, että olisi tullut toisenlainen päätös. Ensi kerralla sitten.
Kirkkohan voisi luopua koko vihkimisoikeudesta, koska sille ei ole meille protestanteille mitään merkitystä, kun meille vihkiminen ei ole sakramentti. Miksi noudatamme tätä katolilaista tapaa?
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on vain miehen ja naisen välinen Raamatun mukaan. Kirkon pitää noudattaa Raamatun opetusta jos meinaa olla vakavasti otettava.
Raamattu ei kyllä puhu avioliittosta kirkollisena asiana oikeastaan yhtään mitään. Puhutaan vain miehen ja naisen liittymisestä yhteen joka ei ole sama asia kuin avioliitto kaikkine juridisine vaikutuksineen tai sama asia kuin kirkollisesti toimitettu vihkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Petyin kyllä kovasti! Kuulun kirkkoon ja teen täällä ulkomailla paljonkin vapaaehtoistyötä suomalaisessa seurakunnassa, enkä aio erota kirkosta. Ajattelen vain, miten surullista olisi, jos joku läheiseni olisikin rakastunut samaa sukupuolta olevaan, eikä minun kirkkoni haluaisi vihkiä tätä paria.
Edustatko kirkon sisältä kumpuavaa antikristusta? Haluat siunata synnin?
Mikä ihmeen onni ja autuus ne kirkkohäät oikein on? Eikö näille tyynynpurijoille riitä, että saavat mennä ylipäätään naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ei kyllä puhu avioliittosta kirkollisena asiana oikeastaan yhtään mitään. Puhutaan vain miehen ja naisen liittymisestä yhteen joka ei ole sama asia kuin avioliitto kaikkine juridisine vaikutuksineen tai sama asia kuin kirkollisesti toimitettu vihkiminen.
Homoseksuaalisuus on niitä harvoja asioita joista Raamattu on erityisen selkeästi sitä mieltä että se on synti. Siinä saat taipua aika erikoisille mutkille että onnistut siitä huolimatta selittämään miksi kirkon pitäisi siunata homojen avioliittoja.
Olet väärässä. Missään kohdassa Raamattua ei sanota, että homoseksuaalisuus on synti. Homoseksuaaliset teot esitetään parissa kohtaa syntinä, mutta on asioita, joista puhutaan syntinä huomattavasti voimakkaammin, ja mihin sinä ja minä varmasti syyllistymme. Aloita vaikka vuorisaarnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homoseksuaalisuus on niitä harvoja asioita joista Raamattu on erityisen selkeästi sitä mieltä että se on synti. Siinä saat taipua aika erikoisille mutkille että onnistut siitä huolimatta selittämään miksi kirkon pitäisi siunata homojen avioliittoja.
Olet väärässä. Missään kohdassa Raamattua ei sanota, että homoseksuaalisuus on s
Haluatko että myös avoliitot siunatataan iloisin juhlamenoin kirkossa? Varkaus? Aviorikos? Mikä vaivaa? Miksi on vaikeaa hyväksyä itseään syntisenä jumalan edessä? Ei kirkko muokkaa oppiaan ihmisen libidon ja egon mukaan!
Haluatko että myös avoliitot siunatataan iloisin juhlamenoin kirkossa? Varkaus? Aviorikos? Mikä vaivaa? Miksi on vaikeaa hyväksyä itseään syntisenä jumalan edessä? Ei kirkko muokkaa oppiaan ihmisen libidon ja egon mukaan!
Miksi hyökkäät minua vastaan? En ole esittänyt mitään mielipidettä asiasta. Korjasin vain valheesi tai virheesi. Älä sano väärää todistusta on myös Raamatussa.
Minä tiedän olevani syntinen. Toisten ihmisten syntien luetteloiminen ei ole minun tehtäväni.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kirkollisesti vihitty mies haluaakin muuntautua naiseksi?
No sehän on jo vihitty! Ei sitä muutosta kirkossa kuuluteta!
Oikein