Mistä jään paitsi jos en hanki lapsia?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Paskasista perseistä.
Niin, ajattele miten onnellinen sinunkin äitisi olisi, jos hän olisi jäänyt paitsi sinun paskaisesta perseestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Et mistään tärkeästä.
Olet aivan oikeassa. Sinäkään et ole ollut tärkeä äidillesi ja isällesi, ja sen kyllä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh noh! Näköjään täällä kommentoi lapsettomat!!
Minä olen neljän jo aikuisen äiti. Ja kyllä olen se joka kommentoi unettomista vuosista ja lasten taudeista.
Mulle taas ei tule mieleenkään mitkään taudit, unettomuudet, kakkavaipat tai kerran vuodessa oleva äitienpäivä, kun mietin lapsia ja vanhemmuutta. Äiti siis olen.
Ihmiset lapsineen on erilaisia.
Jäät paitsi esimerkiksi huolenpidosta vanhana ja ilosta seurata lastenlastesi kasvamista ja sukusi jatkumista.
Jokaisesta nykyään elävästä ihmisestä johtaa taaksepäin katkeamaton ketju siihen ensimmäiseen olioon, jota ihmisenä saattaisi pitää sekä siihen ensimmäiseen olioon, joka ryömi merestä maalle.
Haluaisitko sinä olla se sukusi jäsen, joka itsekkäästi katkaisee tuon ketjun peruuttamattomasti ja tekee tyhjäksi esivanhempiensa elämän ja saavutukset ja koko sukusi olemassaolon?--
Just just. Niinkuin tässäkin tapauksessa sai hyvää huolenpítoa vanha äiti. Näitä surullisisa tapauksia löytyy useita. Lue alta
https://www.kouvolansanomat.fi/paikalliset/7956895
Duunia vuorotta, unettomia öitä, persaukisena olemista, jatkuvaa huolehtimista.
Mutta myös sen upean tunteen kun maailmassa on sun lihaasi ja vertasi, sun kasvattamiasi ihmisiä. En kadu sekuntiakaan. Sen sijaan olisin surrut koko elämäni, jos en olisi tätä tehnyt.
terkuin 11 vuotta kotiäitiyttä viiden lapsen kanssa takana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mistään tärkeästä.
Olet aivan oikeassa. Sinäkään et ole ollut tärkeä äidillesi ja isällesi, ja sen kyllä huomaa.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et juuri mistään. Toki jos tulee vauvakuume niin voi olla mahdoton jatkaa velana vielä jos kumppani myönteinen lapsi ajatukselle.
Harvalla äidillä tai isällä on ollut ikinä mitään vauvakuumetta. On haluttu lapsia muista syistä, tai jos vahinkoraskaus niin haluttu jatkaa raskautta.
Ei silti ole mitään kerrottavaa siitä mistä jää paitsi, kun kyse on ihan yksilöllisistä preferensseistä elämässä. Erilaiset persoonat, arvot ja elinympäristöt myös vaikuttaa paljon. Se, onko lasi puoliksi tyhjä vai täynnä. Ym.
Mistä sinä tiedät toisten ihmisten vauvakuumeesta?
Vierailija kirjoitti:
kivoista jutuista
Lasun paikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mistään tärkeästä.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Mistä sinä olet jäänyt paitsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäät paitsi esimerkikssi huolenpidosta vanhana ja ilosta seurata lastenlastesi kasvamista ja sukusi jatkumista.
Jokaisesta nykyään elävästä ihmisestä johtaa taaksepäin katkeamaton ketju siihen ensimmäiseen olioon, jota ihmisenä saattaisi pitää sekä siihen ensimmäiseen olioon, joka ryömi merestä maalle.
Haluaisitko sinä olla se sukusi jäsen, joka itsekkäästi katkaisee tuon ketjun peruuttamattomasti ja tekee tyhjäksi esivanhempiensa elämän ja saavutukset ja koko sukusi olemassaolon?
Haluaa se. Hänen omassa tulevaisuuden vanhuudessaan muualta tulleet ovat enemmistö ja sortavat härskisti vähemmistöä. Ei tule olemaan kivaa.
Kun ulkopuolisen olemassaolo on uhka, silloin hänen kuuluu kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et juuri mistään. Toki jos tulee vauvakuume niin voi olla mahdoton jatkaa velana vielä jos kumppani myönteinen lapsi ajatukselle.
Harvalla äidillä tai isällä on ollut ikinä mitään vauvakuumetta. On haluttu lapsia muista syistä, tai jos vahinkoraskaus niin haluttu jatkaa raskautta.
Ei silti ole mitään kerrottavaa siitä mistä jää paitsi, kun kyse on ihan yksilöllisistä preferensseistä elämässä. Erilaiset persoonat, arvot ja elinympäristöt myös vaikuttaa paljon. Se, onko lasi puoliksi tyhjä vai täynnä. Ym.Mistä sinä tiedät toisten ihmisten vauvakuumeesta?
Sen verran paljon on tullut tavattua ja tunnettua erilaisia äitejä/isiä/perheitä joiden kanssa aiheesta puhuttu.
Viimeksi tänään yksi tuttu pikkulasten äiti sanoi, ettei ole koskaan kokenut vauvakuumetta. Ja se on ihan normi.
Idioottimainen kysymys. Jokainen lapsia saanutkin on ennen lasten saamista ollut lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Jäät paitsi esimerkikssi huolenpidosta vanhana ja ilosta seurata lastenlastesi kasvamista ja sukusi jatkumista.
Haluaisitko sinä olla se sukusi jäsen, joka itsekkäästi katkaisee tuon ketjun peruuttamattomasti ja tekee tyhjäksi esivanhempiensa elämän ja saavutukset ja koko sukusi olemassaolon?
Maailma on täynnä ihmisiä jotka eivät ole väleissä lapsiinsa tai vanhempiinsa.
Lapset vahvistavat elämän tarkoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh noh! Näköjään täällä kommentoi lapsettomat!!
Minä olen neljän jo aikuisen äiti. Ja kyllä olen se joka kommentoi unettomista vuosista ja lasten taudeista.
Vain vanhemmat on niitä, joille ekana tulee mieleen paskaiset perseet, ripulitaudit ja korvatulehdukset. 😇
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä ihmisiä jotka eivät ole väleissä lapsiinsa tai vanhempiinsa.
Ihan vaan joku toinen Nieminen, jolla ei oo mitään tekemistä asian kanssa.
Haluaa se. Hänen omassa tulevaisuuden vanhuudessaan muualta tulleet ovat enemmistö ja sortavat härskisti vähemmistöä. Ei tule olemaan kivaa.