Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa jo äitienpäivä kun täytyy mennä anoppilaan, missä kaikki miehen sukulaiset haukkuu minun leipomiset.

Vierailija
07.05.2025 |

Leivon kahvileipiä ja täytekakun töiden jälkeen viikolla. Lauantaina ajetaan 340 km miehen kotipaikkakunnalle. Viedään leivonnaiset, äitienpäivälahjat ja viikoksi valmiita ruokia anopille. Siellä siivotaan koko talo, saunotetaan ja kylvetetään anoppi. Sunnuntaina koko miehen suku tulee mummilaan kahville ja minä tarjoilen leipomisiani.  Joku suolainen piirakka pellillinen, jossa sieniä tai kylmäsavulohta, täytekakkuja pari kappaletta, kinuskipaloja, korvspuusteja, pikkuleipiä ja tuulihattuja, joihin teen täytteet ja vispaan kermat sunnuntaina aamulla. Juomiksi kahvia ja limuja, kuoharia ja liköörejä. Minä ja mies ei juoda alkoa, mutta anopille ja miehen sukulaisille maistuu.

Kun vieraat tulee mummilaan alkaa valitus: miten täällä on p*sk*ista ette sitten viittineet siivota; ai jaa ei ol viälä kahvia pöydässä, ootta tulleetkin nukkumaan. Ja sitten kahvipöydässä alkaa kommentointi: hyi miten imelätä, meiän perttu ei tykkää elä syö perttu imelätä torttua, kauhia miten on imelää kermavaahtoa en tykkää imelästä miksei oo vehnästä, muori tykkäis niin vehnäsestä miksei oo enempi vehnästä?

No olihan siinä mun korvapuustit.

Hyi kauhee miten paljon voita sokeria ja kanelia. Oot ihan pilannu nämä korvapuustit, mikset laittanu vehnästä kun muori niin tykkää vehnäsestä.

ja hyi en syö sieniä tiäkkö Lorvinsuolla kuolj kolme kun söivät sieniä ette työ hesalaiset ymmärrä sieniä, en syö eläkä anni laita muorille piirakkaa siinä on sieniä ei tiijä mitä on hesalaiset poimineet.

Ja kun vieraat on lähteneet, siivotaan taas paikat ja lähetään ajelemaan 340 km takaisin kotiin.

Kommentit (340)

Vierailija
201/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene! Ei ole sinun äitisi. Vai onko sinulla marttyyrisyndrooma? Taitaa olla.

Minä luin kerran joitain tästä aiheesta, että miksi joku ihminen antaa jatkuvasti kohdella itseään huonosti ja silti passaa ja palvelee kuisaajiaan. 

Se oli tosi hyvä kirjoitus, mutta nyt en muista mikä oli tuon kiintymyssuhteen nimi. Ilmiö kuitenkin johtui siitä, että ihmisellä oli joku trauma elämässään /lapsuudessaan, jota hän ei osannut käsitellä ja se sai hänet tuntemaan itsensä arvottomaksi ja hän ei mielestään ansaitse muuta, kuin tuon huonon kohtelun.  Hän jollain tapaa tarvitsee sitä.

Löysin tuon jutun, kun etsin selitystä sille, miksi oma läheiseni hoiteli, passasi, pesi ja kylvetti anoppiaan, joka kuitenkin ole haukkunut ja kohdellut huonosti tätä ihmistä vuosikymmeniä. Oli huo*ritellut, haukkunaut katuhuo*raksi, kiusannut ja vähätellyt ja tehnyt kaiken mahdollisen, että toisen elämä olisi mahdollisimman kurjaa. itse en olis koskenut tuollaiseen ihmiseen pitkällä kepilläkään, saatika, että olisin hoitanut ja kylvettänyt. 

Siinä jutussa selitettiin hyvin, mistä tuo ilmiö johtuu. 

Vierailija
202/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On joko huono provo tai säälittävä idiootti. Jos jälkimmäinen, niin ota ero ja hanki elämä!

eihän se oma ukko hauku,miks siitä ero. suvusta voi pysyä erossa. menkööt eri pv,mieluusti kun muut jo käyneet. selviää vähemmillä tuliaisillakin. tai mies menee yksin jos just x pvmäärä pitää olla. tossukka on ap jos ei älyy vetää tota rumbaa poikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläpä viedään anoppi ABC:lle. Samalla saa koko porukka lounasta syödäkseen.😋 

Nyt on taidettu löytää junttiuden huippu :D

-ohi asian-EN ole ikinä käynyt ABC:llä. Ei ole autoa niin ei ole tarvetta moiseen "kyläilyyn". :D

En tosiaan arvostaisi jos mut vietäis huoltsikalle syömään!

Kannattaisi käydä katsomassa. Ihan hyvät pihvit ne paistaa. Vähän paikkakuntaista vaihtelua tosin.

En edes tiedä missä niitä on. Siis bussilipun ostaisin ja lähtisin ABC retkelle...

Vierailija
204/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta päivää vanha kermakakku autossa aiheuttaa ruokamyrkytyksen

Suvulle. Itse ei tarvitse maistaa, on höveli ja tarjoaa muille nöyrästi hymyillen.

Vierailija
205/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö nyt ap oikein, että sulla on asiasta paha mieli? Mitä teet yleensä asioille, jotka ei suju ja ketuttaa?

En tee niitä. Yleensä.

Mutta.

ja se on iso mutta

anoppi on vanha ja lähes liikuntakyvytön kodin ulkopuolella. Miehen sisarukset hoitaa häntä ja hänen asioitaan vuoden jokaisena muuna päivänä.

Mulle ja miehelle jää oikeastaan vain tämä äitienpäivä ja syntymäpäivä, jolloin vieraillaan hänen luona. Hän tulee iloiseksi vierailuista eikä hauku minun ruokia tai leipomuksia. Toki hän on jo aika dementoitunut, eli aina ei saa hänestä selvää.

Minua ahdistaa miehen sisarusten ja muun suvun käytös. Heille ei kelpaa juurikaan mikään. Kaikki on liian imelää eli makeaa, outoa, sieniä tai äyriäisiä, vihanneksia tai hefmdelmiä mitä he ei syö. Tiedän myös että mi

Eiköhän mies ole itse kouluttanut itsensä. Muut sisarukset näkevät asian tietysti omasta näkökulmastaan, mikä lisää jännitteitä sisarusten välillä. Tiedän tämän omasta kokemuksestani, sillä olen  ainut pitemmälle opiskellut perheessäni. Uskon, että tilanne olisi sama ilman kouluttautumistakin. Siihen riittää se, että on lähtenyt pois kotiseudulta ja saanut hankkittua hyvän työpaikan.

Tähän kun lisätään vielä se, että miniä on helppo haukkumisen kohde varsinkin miehen siskoille, niin tilanteesta tulee se mikä se on nyt. Ap:n miehen olisi pitänyt laittaa stoppi haukkumiselle jo alkuunsa. Nyt se ei enää onnistu helpolla. Ainut mahdollisuus korjata tilannetta on jättää leipomukset ja muut valmistelut vähemmälle ja ostaa ne valmiina. Ja miehelle on syytä sanoa, että hänen tehtävänsä on puuttua tilanteeseen, jos sisarukset hyökkäävät ap:tä vastaan.

Vierailija
206/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen anopin hoito pitäisi paremmin järjestää kuin että maisteripoika käy kaks kertaa vuodessa saunan lämmittämässä ja siivoamassa  ja vaimonsa tuo  ruokia viikoksi ja sieni/lohipiirakoita joista kukaan ei ees tykkää. 

Mikäs lastenlaulu, atsipoppaa, pojat keitti soppaa josta ei se ees tykkää.  Onks joku tommonen?

Aloittajan mies voisi vaikka joitakin siivouksia äidilleen  vuodessa maksaa avuksi sisaruksilleen.

Vierailija
207/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veisin itse ko. tilanteessa Lidlin keksejä anoppilaan.

Muista katsoa, että ko. keksit ovat lisäksi päiväysvanhoja. Saavatpahan ankeat vanhat korput mitä ansaitsevat.

Vierailija
208/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta kuinka moni kuvittelee aloitusta provokai. Ite voin ainaki kuvitella täsmälleen kuvatunlaisen tilanteen omalle kohdallenikin. Tosi ahdistavia hetkiä, mutta ehkä oon ite sen verran masokisti, että toisaalta sisuunnunkin tuollaisesta ja nautin siitä sisuuntumisen tunteesta. Jos tietää, että on tehnyt asiat niin hyvin ku pystyy, niin sillon on helppo antaa mennä palautteen vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Itsekin voin uskoa, että tuollaista joillakin on. Sellaiset ihmiset ketkä eivät ole joutuneet oikein kunnon turvenuijien ja junttien laskiämpärinä olemaan, eivät usko.

Maalla on monenlaista sakkia. Jotkut ovat todella todella metsäläisiä ja tympeitä ihmisiä. Sivistymättömiä. Toki on fiksujakin, mutta kyllä tässä maassa vaan riittää joka lähtöön porukkaa, uskokaa pois.

Jotkut ihmiset ovat edelleenkin kuin jostain 1800-luvun perä

Silloin tosiaan ehkä on turha viedä "hienoja ruokia ja juomia"   vaan tuttuja perustarjottavia.

Ja maaseudullakin voivat terveydenhoitajat neuvoa näitä juntti-ihmisiä ( vanhaa 60 +porukkaahan tuo) sokerista ja  rasvasta, vaikka niistä tuulihatuista.  Tietysti on vaikka kaurakermaaakin mutta samalla lailla sekin nostaa verensokerit "imelänä".

Vierailija
209/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ketä nuo anoppilan vieraat on?

Miehen sisaret ja veljet perheineen.

ap

Missä teidän lapsenne viettävät äitienpäivän?  Anoppiloissaan pätemässä?   Jos anoppi on vanha tokko miniäkään mikään tyttönen  ja tuo vanhanaikainen kieli.  Vehnänen, imelä, mitä siinä olikaan, maalaismummojen kieltä.

Eri murrealue, vanhempi sukupolvi, elävää kieltä. Napsi käyttöön hauskat ilmaisut.

Ei kaikki ole syntyisin Vantaalta.

T. keski-uusimaalainen

Miksi täällä vantaalaisia haukut? Ihan kuin Järvenpää/Tuusula/Kerava/Nurmijärvi/Mäntsälä olisi joku kovinkin pikantti murrealue.

Vierailija
210/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi. Mitä itse saat tuosta sirkuksesta?

Miehelle hyvän mielen?

ap

Et voi olla tosissasi. Olet kynnysmatto.

No eihän se olekaan tosissaan. Tämä on trolli  tai sitten ap on ihan oikesti idi*ootti :D

Vierailija
211/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen niitä jotka tulevat valmiille kesteille ja eivät osaa arvostaa tekijää sen verran että pitäisivät suunsa kiinni. 

Vierailija
212/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menet nyt sitten sinne ilma leipomuksia ja kun sinua aletaan haukkua siitä, niin sanot tyynesti, että kun aikaisempina vuosina ne on aina haukuttu, niin miksi sitä paskaa toisi enää uudelleen sitten ettei teidän tarvitse kärsiä.

Oikeen kunnon marttyyritoimintaa:DDDDDDDD Hyvä naiset!

Voi luoja, voisko ap vaan pysyä pois sieltä anoppilasta?? Miksi menee , eihän anoppi edes ole hänen äitinsä ja jos kerran omakin äiti on niin miksi ei mene sinne (vai onko sekin kyllästynyt ap liian imeliin leivonnaisiin?) ja jos ap:llä on lapsia, niin eikö nekään suostu tulemaan liian imelän kahvipöytään, vai missä luuraavat äitienpäivänä, kun eivät käy äidillään?

Tää ei voi olla totta, ei mitenkään:D

Sinällään aihe on hyvä, koska ketju on kantanut näinkin pitkälle. 

Kun tämän aloituksen eilen näin, ajattelin, että tuohon humpuukiin ei kukaan viitsi vastata, koska sitä ei voi ottaa tosissaa, mutta erehdyin. 

Vierailija
213/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainaki oon mieheni kanssa naimisissa, en hänen anoppinsa enkä hänen muun perheensä, joten mulla ei oo mitään velvollisuuksia heitä kohtaan. saa matkia!

Vierailija
214/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta päivää vanha kermakakku autossa aiheuttaa ruokamyrkytyksen

Suvulle. Itse ei tarvitse maistaa, on höveli ja tarjoaa muille nöyrästi hymyillen.

Suku tietää eikä syö,  tekosyynä vaan sanoo, että on pahaa ja liian imelää;)

Vierailija
215/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, eihän anoppi ole sinun äiti? Meillä molemmat hoitaa oman äitinsä muistamiset. Jos mies ei hoida omalle äidilleen kukkalähetystä, ei ole minun ongelma. 

Vierailija
216/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myikö sun vanhemmat sut orjaksi vai menikö ihmiskauppiaiden kautta välitys? Vai miksi sun täytyy tehdä noin?

Vierailija
217/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkuihin ja kahvin sekaan reilut laksatiivit ( mikäli vieraissa ei ole lapsia) ja se oli siinä viimenen kerta kun sulta tarjoiluja odotettiin.

Vierailija
218/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piruako tuonne menee!

Vierailija
219/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni neuvoo ap:tä ostamaan ne herkut  anopilleen ja tämän lapsille seuraaville äitienpäiville. Neuvo ihmetyttää. 

Onko siis mitenkin yleistä, että jos äidillä on  5 lasta(kuten tässä tapauksessa kai oli)  niin miniä on se, joka tuo tarjottavat ÄITIENPÄIVÄ pöytään. Kukaan äidin omista lapsista ei eväänsä heilauta???

Ja vielä sekin, että kukaan ei tuon miniän tekeleistä  edes tykkää, silti vuodesta toiseen mennnään tuolla  kaavalla, outoa, mutta kukin tavallaan.

Ps tuosta porukasta ei kukaan taida olla erityisen järkevä, 

Vierailija
220/340 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koko typerästi käyttäytyvää sukua pitää syöttää ja juottaa? Eikö se riitä, että te viette ne viikon ruoat ja hiukan leipomuksia, siivoatte ja juhlitte lauantaina ja sunnuntaiaamuna starttaatte kotia kohti? Sukulaiset voivat tuoda mieleisensä tarjottavat tullessaan. 

Jos siis tarina on totta, niin ei kukaan täysjärkinen kuuntele kiittämättömien ihmisten valitusta heille tarjottavista ruoista 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän