KULTAINEN 60-LUKU VIIKOLLE 12
No niin kultsut, uusi pino on avattu, tervetuloa jutskailemaan ja jatketaan samaan malliin... Mukvaa Viikkoa kaikille !!
Palailen myöhemmin, nyt aamukaffelle ja kohta lekuriin., ei tälläisessä lentsussa voi töitä tehdä !!
t.Isotikru
Kommentit (112)
Kävely on ihan yhtä hyvää ja tehokasta kuin lenkkeilykin, tai ainakin mä olen nauttinut kävelystä koko raskausajan .. Lenkille en määkään olisi uskaltanut lähteä. Ja jumpannut olen aina silloin tällöin, kun olen innostunut ... Nyt kun saan Tiinan vaunuihin niin alankin tekemään pitkiä kävelylenkkejä, ja pudotan nämä kiloset pois :-))
Ja vielä Leijoniin-ihana h-merkki on, mies on leijona ja maailman kiltein karjuja, heillä on tuo toisen ihmisen huomioon ottaminen todella suurta, vaikka ovatkin isoja ja pelottavia otuksia. Kissa mikä kissa,kehrää kunhan pääsee hyvään ja rakastavaan syliin. emmi
Emmin kuulumisia oli ihan pakko tulla kiireessä lukemaan. Malta vielä hetki,huomiseen ei ole pitkä aika. Ihana emmi että kehut Mikkeliä. Itse en ole Mikkelistä kotoisin vaan tuolta itä-savosta. Mutta miehen körillään perässä tänne suunnalle olen tullut eka kerran n. 23 v sitten. Tosin opiskellut olen tuolla savon pääkaupungissa idemmässä. Kaunis kaupunki Mikkeli on varsinkin kesällä. Suurikin alkaa pinta-alaltaan olemaan kuntaliitoksien myötä.
Minea ihana kuulla sinustakin. Arvaan että raksa vie ajan aika tarkkaan varsinkin muuton lähestyessä. Koskas teillä on muuten muuttopäivä?Ja anilla oli aika todistettua tietoa tuosta oviksesta joten jtp tekniikka tuo varmasti odotetun tuloksen. Peukkuja!
Senniina lähtee kohta kylpylään. Onneksi et nää vihertyvää naamaani. Olisi ihana päästä jonnekin loikoilemaan vaikka en niin kylpyläihmisiä ole koskaan ollutkaan mutta nyt sitäkin voisi kokeilla.
Kahvia en ole juonut kuin aamulla kotona sellaisen puolikuppia. Ei vain maistu eikä mene alas. Ei viitsi turhaan etovaa oloa itselleen lisätä. Aikaisemmin olen kyllä kitannut juoda sitä odotusaikaan ihan liikaakin.
Äsken kauppareisulla ostin itselleni tuokkosen mämmiä. Meillä kun sitä ei kukaan muu syö mutta minä siitä tykkään. Toivottavasti se ei nyt ala tökkimään.Nam...
Wemppa,minä kans heti plussan jälkeen lopetin juoksun. Tuntuu että on nyt otettava rauhallisesti. Toisaalta kun katsoi tanssii tähtien kanssa Vanea niin huhhuh,oikein pahaa teki ne nostot. Meidän ekaluokkainen on minun kanssa härkä ja minä aina naureskelen että me kaksi kolistellaan välillä sarvia yhteen. Itsepäisiä kun kumpikin olemme...
Nyt on lähdettävä raveihin. Viimeksi käytiin viime kesänä mutta kun tuli niin kaunis päivä niin lähdetään katselemaan hummia. Joskus ennen lapsia tuli aika paljonkin käytyä niissä ja vähän kauempanakin. Sekin harrastus on jostain syystä jäänyt vähemmälle.
Niin ja angeliq tervetuloa porukkaan mukavaan.
Keli on aivan fantsu!! Oltiin pikkulikan kanssa toista tuntia ulkona ja pakko oli tulla sisälle ruokkimaan hänet + pistämään päiväunille (ja mamma tietty sitten rutiinien mukaan tänne koneelle) :))
Emmi: siellähän sun kuuluukin olla, mutta huomenna sitten pääset tositoimiin :) Elkää kuitenkaan mun päätäni vadille vaatiko, jos Emmi vielä maanantaina on koneen ääressä. Mulla on molempien tyttöjen synnytys alkanut alkuyöstä ja sitten aamulla ovat syntyneet. Eikös joku sanonutkin että yöllähän ne synnytykst pruukaavat käynnistyä :) Mua alkaa ihan jänskättään jo :o
Minea: kiva kun sait kompuutterin toimimaan :) Täältä ei voi olla kauaan pois.. tulee vieroitusoireita :) Ja mitä Emmuli sanoi noista tikuista, niin totta on. Jo luit mun eilisestä gynekäynnistä, niin ymmärrät. Mielenkiinnosta olen tikuttanut tänään kaksi kertaa, ja ekalla kerralla ei ollut edes haamua ja toisella kerralla (½ tuntia sitten) oli jo haalea haamu. Nyt on pari kertaa vihlaissut vasemmalta puolelta, ja siellähän se kypsä follikkeli oli. Tikkujen tulosta jos odotan, niin voisi olla jo myöhäistä pelien suhteen.. jollein sitten illalla ala olla lähellä tasavahvaa. Oikein paljon peukutuksia sinne, ja jtp -taktiikka on ihan hyvä ;))))
Wemppa: reipas kävely ( tai välillä ei niin reipaskaan) on ihan hyvä liikuntamuoto :) Ja tuskin niillä sun aikaisemmilla lenkkeilyillä on ollut osuutta keskenmenoihin... en ainakaan usko.
Vai joutuu Senniina antautumaan ;)) taas uusi termi :) Ihana rytmi ernestillä, jos antaa mamman nukkua yöllä.. toivottavasti jatkuu masun ulkopuolellakin :)) Onnistunutta laulukeikkaa!!
Angeligille tervetuloa!!
Elsamarja: olet tosiaan ollut iltavirkku, mutta käväsin minäkin vielä klo 23 jälkeen koneella, kun olin ukon tainnuttanut uneen.. eikä siinä digiviihteitä tarvittu ;)) Tänäiltana/huomenaamulla kun varmistelis, niin olisko se sitten siinä?? :))
Pietu: täälläkin on yksi kiltti härkätyttö, joka viihtyy omassa huoneessaan eikä paljon pidä melua itsestään :) Ja nyt en siis puhu itsestäni vaan esikoistytöstäni. Tuo toinen tirppana on oinas, ja tosiaan pitää melua itsestään :)))
Nyt pitää mennä tekemään huomisia 2 vee synttäreitä varten kakkupohja ja sitten hakea ulkoa nuo sänkypeitot, jotka siellä ottavat aurinkoa :)))
Voikaa hyvin.. ja Emmille erikoistsemit :))))
ANI
eikä niin kamalan kettumainen päivä ollutkaan.. kumma juttu kun aina pitää luulla ja ajatella niin negatiivisesti.
Kohta lähdetään koko jengin ja esikoisen bestiksen kanssa pizza-raxiin syömään kun tapana on ollut että n, 1 x kk käydään ulkona syömässä lasten valitsemassa paikassa ja viime kuun reissu oli yllätys yllätys mäkkärissä...
Mulla ei vaan nyt olis yhtään pitzafiilis vaikka juoksujalkaa olenkin sinne tähän asti ollut menossa.. kuvottaa ajatuskin rasvaisesta metukkaslicesta...mutta salaatti nam nam nam ..
Makeanhimokin on poissa kiitos tässä taannoin syödyn kromi+cla-kuurin ja toivottavasti pysyykin poissa, tosin salmiakkia olen viimeaikoina popsinut mutta ksylitolina...
Emmin lähtöä minäkin malttamattomana odotan, tsemppihaleja !!
Maltan tuskin kuulla koska kaimani on tullut maailmaan !!!
Angeliq1.lle tervetuloa joukkoomme, täällä on mahtava fiilis !!
Wemppa meidän lasketut ajat osuu aikas yksiin mun mielestä mulla menkkojen mukaan 22.11 ja oletetun oviksen mukaan 24.11 ???
Ei tätä odotusta edes uskalla vielä ajatella kun koko ajan vaan pelottaa mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa... on se kumma että tuota " tähteä" edeltävissä raskauksissa mun päähän ei edes pälkähtänyt että joku vois olla pielessä tms..
Anille nyt kun on peitotkin ottaneet arskaa niin eikun illalla niitä kunnolla pöllyttämään !!! Plussapöllyä ja mä henk koht. olen sitä mieltä että oviksen aikoihin joka päivä taktiikka on paras : -)
Pietulle mukavia hetkiä raveissa ja meinaatteko ihan pelata " uhkapelejäkin " ??
Senniinalle tsemppiä keikalle ja nautinnollisia ulkoiluhetkiä. Sää on mitä mahtavin ainaskin täällä pääkaupunkiseudulla,....
Minea moikkis kiva kun ehdit tännekkin meidän kanssa jutskailee kesken raksakiireiden !!
Elsamarja kiva kuulla sinustakin !!
Nyt taidan alkaa paimentaa laumaa kasaan jotta päästään lähtee tuonne " retkelle" niinkuin kuopukset sanoo ja ai niin mä ihan unohdin kertoa teille parhaan jutun.
Eilen illalla kun luulin pääseväni yksin saunaan niin pikkuakat tulivatkin mukaan ja kun mulla nykyään on kammottavia ilmavaivoja..niin sitten toinen pimuista taputti mun vatsaa ja kysyi Äiti hei asuuks sun masussa
Pieru-Peikko ???
Mua pikkuisen nauratti mutta vastasin että sekin joo... ;-)
Palaamisiin !!
Isotikru
Onpa ollut kaunis päivä. Ulkoiltu on lähes koko päivä.
Isotikru: mullakin taitaa masussa asustella myös PieruPeikko. On mulla sen verran kanssa noita ilmavaivoja viime aikoina esiintynyt.
Meillä tosiaan menee la:t samoihin. Mua vaan niin kamalasti pelottaa, että pääseekö sitä sinne asti. Ja niin totta on se, että ennen ekaa km:oa ei osannut koskaan oikeen tosissaan pelätä mitään. Tottahan sen tietää jokainen, että eka 3 kk on riskejä, mutta että omalle kohdalle... ja sit kun niitä menetyksiä on kaksi, niin mua vaan pelottaa!!
Emmi: Niin, kai se reipas kävely on ihan riittävä liikuntamuoto. Olen sillä tavalla laihduttanut montakin kiloa aikoinaan kuopuksen synnyttyä. Pitkiä vaunulenkkejä ja vielä nilkkapainot jaloissa.
Mullekin on Otava tuttu paikka. Tai ainakin yksi paikka siellä. Esikon kummitädillä oli ennen mökki siellä ja useat kesäviikonloput on majailtu hänen kanssaan siellä.
Ja Mikkelin tori on suosikkipaikkani kesälomamatkoilla. Muuten, mieheni on syntynyt Mikkelissä, ja asuivatkin siellä jonkin aikaan.
Kovasti vielä sulle lähettelen tsemppiä täältä!!
Pietu: Miten meni raveissa? Mäkin katselin sitä Vanea ja mietin, että itse en kyllä " uskaltaisi" .
Ani: Hyviä synttäreitä teille huomiselle!! Ja niissä ulkoilmalle tuoksuvissa peitoissa voi sitten olla vaikka mitä taikaa, että nyt vaan kaikki peliin.
En mäkään usko, että juokseminen olisi mulle km:a aiheuttanut... mutta kun esim vkolla 20+5 kesken menneeseen ei löytynyt mitään syytä, ja istukka oli hiukan irronnut/repeytynyt, niin tottahan mä ajattelin, että johtukohan se mahdollisesti siitä kun aluksi juoksin. Tosin olin myös kerran talvella pahasti kaatunut... mutta nää on näitä. Aina pitäisi löytää joku syy ja itseään on niin helppo syyttää.
Nyt saunan lämmitykseen!!
wemppa
Mä olin vessassa ja multa tulee verta...
Mä en jaksaisi tätä taas....
w
Hepat on nyt juoksutettu. Oli tosi kiva päivä ja tytötkin nautti täysillä. Pelattiin silleen sopivasti että 40 euroa jäätiin voitolle. Pääasia oli ulkoilu.
Wemppa,meillähän on yhteistä;miehet on samasta kaupungista kotoisin. Eikös olekin mukavia miehiä? Noista km:sta minä itse viime kevättalvena tähän aikaan mietin josko niillä minun pitkillä hiihtolenkeillä jotain syytä olisi ollut mutta niinkuin sanoit jossittelujahan ne on. Nautitaan nyt tästä hetkestä ja toivotaan että meillä kaikilla menee hyvin loppuun saakka(kirjoitinko minä pessimistin ääni tuon...).Ja minä liityn tuohon pierupeikko sakkiin myös. Ihan käsittämätöntä miten paljon sitä nykyään muodostuukin.
Isotikrulla ihan samat ruokahimot kuin mullakin. Oikein pahaa tekee kaikki rasvainen ja raikkaat salaatit ovat hyviä. Äskenkin vetäisin 4 satsumaa kun ne ovat niin hyviä. Makeaa en ole syönyt pariin viikkoon,karkkia siis. Luin tyttöjen odotusajan päiväkirjasta että nuorimmaiselta söin suklaata ihan leipänä ja vanhemmalta tökkäsi suklaa mutta irtokarkit maistui. Kerkiäähän nuo himot tietysti muuttumaan.
Toivottavasti tiinuska on alkanut pehmittämään oviaukkoaan...
Ani,peittojen pöllyytystä vielä sinne sängyn puolellekkin...
Nyt saunomaan. Saunasta muuten tuli mieleen,onko teillä ollut odotusaikana otsakipua kun menette saunaan tai aukaisette kuuman uunin luukun? Tiedän kuulostaa hullulle ja tyttöjä odottaessa kysyin lääkäreiltä asiasta mutta kukaan ei osannut sanoa syytä.
-pietu-
Voi wemppa,luin juuri viestisi ja itku tuli. Tuleeko sitä runsaasti vai tipoilla? Toivotaan että se olisi normaalia alkuraskauteen kuuluvaa. Minulla km alkoi ruskealla tuhnulla,ei ollut kirkasta.
Ajatuksin kanssasi.
-pietu-
Ei tule runsaasti, mutta punaista kuitenkin. Minäkoin toivon, että olisi jotain alkuraskauteen kuuluvaa, mutta sellaista mulla ei koskaan ole aiemmin ollut. Alkuraskauden olen käynty läpi kuitenkin 5 krt. Jotenkin en jaksa olla kovin optimistinen..
Tulee mieleen se mitä joku tässä lähipäivinä sanoi... - kiitos osallistumisesta, ei voittoa...
wemppa
muakin ihan itkettää mutta onhan se kuitenkin aika yleistä että alkuraskaudessa saattaa olla veristä vuotoa ja kaikki on kuitenkin ihan hyvin !!
Älä menetä toivoa vaan koita jaksaa !!
Isotikru
Toivotaan wemppa että vuoto lakkaa ja aamu tuo toivon tullessaan. Älä vielä luovuta! Ajatuksia ja haleja.
-pietu
Muakin itkettää. Vaikee pitää itsensä kasassa. Tytöt iloitsee lauantai-illasta ja kyselee " äiti mikä sulla on kun olet nii hiljainen..?"
Jotenkin mulla oli " tunne" , että jotain sattuu... Oikein kun ajattelee, että just ennen tota vuotoa kirjoitin sullekin, että pelottaa...
Mutta jospa nyt vielä yritän pitää toivoa yllä! Ja loisi vaikka hartaan pyynnön tuonne yläkertaan. Harvoin sinne viestejä lähetän, jospa se vaikka tehoaisi..
w
Samaan aikaan linjoilla...
Kiitos. Toivotaan, että aamulla kaikki ok...
w
niin kovasti toivon, että kaikki on hyvin.
Täälläkin olet ajatuksissa, ja toivon, ja rukoilen ja lähetän suojelusenkeleitä pikkuiselle !!! Nyt vain uskotaan, että kyse on normaalista vuodosta/tiputtelusta. Eikös sulla ole ultra jo ihan pikaiseen ?
... Mitään muuta ihmeellistä ei ole tapahtunut, eli samat kuviot täällä päin muailmaa. emmi
Toivottavasti vuoto on vaaratonta!! Lähetän myös pyynnön Ylös, että pikkuinen pysyisi matkassa mukana!! Oma ovis on sivuseikka tällä hetkellä... tuntuu nyt toisarvoiselta.
Olet ajatuksissani ja iltarukouksessani ((((hali))))
ANI
Ankkis, Emmi ja Ani! Olette kaikki täällä niin ihania!!
On niin mukavaa kun joku lohduttaa, mies on maassa myös, ei paljon toisiamme osata lohduttaa.
taidan tässä laitella konetta kiinni, aamulla sitten lisää tietoa.
wemppa
Voi ei Wemppa mitä luenkaan. Minä liityn myös yläkerran viestiketjuun ja toivon sydämestäni että olisi vaaratonta tuo vuoto. Vaikeeta se on uskoa koska paniikki iskee heti, tiedän valitettavasti tunteen:(
Yritä pitää toivoa yllä kuitenkin virtuaalihalaus sinulle w.
Angeliq, tervetuloa minunkin puolestani mukavaan joukkoon.
Ja kaikille ihanille kiitos tsemppauksesta omissa epätoivon hetkissä. Luin Ani sun gyne-reissun ja on sitä vaan luotettava että jtp toisi tulosta. Meillä jp ei siis onnistu millään, isännälle jtp:kin tekee valitettavasti tiukkaa. Normaalioloissa innostuu pelailuun harvakseltaan, mutta näin vauvakuumeen vallitessä yrittää ahkeroida oviksen tienoilla sentään vähän useammin.
Pietulle, kun kyselit mahdollisesta muuttopäivästä. Toiveissa on että Toukokuussa päästäisiin uuteen kotiin. Päivää ei ole lyöty lukkoon, kun nautin niin kovasti juuri tästä viimeistelyvaiheesta, tapetoinnista ja maalauspuuhista, etten haluaisi kiireellä sitä pilata. Koko ajan tulee valmista hitaammallakin tahdilla.
Onpas mukava lukea kahvioireestasi, ihana kun on noita r-oireita!
Nyt on vaan mielessä toi Wemppa, ei oikein osaa muuta tässä kommentoida. Voimia vielä kerran. Omat harmituksen aiheet on tässä nyt vähän toisarvoiset.
-minea-
Ja kaikille muillekin jotka loitte pyyntöjä yläkertaan. Ei tainneet auttaa, kovasti toiveita lähetin sinne itsekin. Aamulla kun heräsin ja menin vessaan, niin kyllä vuotoa oli jo niin runsaasti, että tajusin toiveiden olleen turhia.
Kolmas keskenmeno noin vuoden sisään, ajattelin, että kolmas kerta toden sanoo, mutta tässä kävinkin niin, että ei kahta ilman kolmatta. Mulla on kohta sydän ihan riekaleina, kun noita enkeleitä alkaa olemaan jo ihan liikaa.
Miten sitä jo viikon aikana ehtikin ajattelemaan niin paljon kaikkea...
Eilenkin kun käveltiin markkinoilla ja näin siellä vauvanvaatteita...
Nyt tulee kyyneleet sumentamaan, pitää lopettaa...
w
Tuli nukuttua todella hyvin, vaikka venytin sitä nukkumaan menoa aina klo.2 saakka, kun pelkäsin, että jos kuitenkin tulee lähtö, MUTTA ei mitään, ei sitten yhtikäs mitään .. Muutaman kerran heräsin kipuun ' alamasu' yöllä, mutta taas se meni ohitse, ja yhä edelleen täällä kärvistelen ..
Täällähän on monta melkein Ristiinalaista :-)) Olipas hauska juttu .. No itse en ole käynnyt Ristiinassa yli kymmeneen vuoteen, ja mies ihmettelee, että millainen paratiisi se oikein on, kun aina jaksan mainostaa, ikävöidä ja katsella kuvia-Ristiina forever :-)) Siellä nuo mökit ovat vain hirmu hinnoissa, mutta kun kivan paikan löytäisi niin olisihan se ihanaa .. Siellä on muuten todella hyvät marja/sieni maastot, ja todellakin kaunista aluetta. Senniina mulla asuu sukulaisia kyllä siellä Otavankin puolella, onko tuttua aluetta ? Ja Mikkelin tori on maailman paras tori, ainakin ennen oli ..
Minea kiva, että kone toimii !!! Luitko Anin Gyne käynnin tuloksen ? Nimittäin siellähän Gyne teki löydön, löysi sen oviksen, vaikka tikut eivät olleet näyttäneet mitään, ja eikös se niin ole, ettei tikut toimi kaikilla ihmisillä (?) Toivotaan onnea sillekin suunnalle, ja uskon, että tuo miehesikin jtp on ihan hyvä ..
Senniina meinaa taas lähteä kylpemään, ihan kateeksi käy ! Mä en ole koko raskausaikana ollut missään muualla kuin siellä Turun lähistöllä .. Kyllä sitä jotakin piristettä kaipaisi, kun pääsisi edes sinne Kätilöopistolle. Mua nauratti tuo Senniinan uimapuku kommentti, eikös hyvät urheiluliikkeet/vaatetusliikkeet omista kaikenlaisia mallistoja. Mä käytin normipukua silloin, kun kävin viimoisen kerran uimassa joskus rv-25-26, mutta se oli sellainen iso xl, mutta aivan ihana kaksiosainen bikini, mutta ei siis mitkään törky bikinit, pöksyt sellaiset boxeri malliset(low cut) ja yläosa sellainen toppi missä nauhat menee niskantaakse. Löysin Sokokselta !
Hyvää laulupäivää !!!
Pietu, etkö enää juo kahvia ? Kyllä ne työkaverit kohta sen tajuaa .. Odotappas vain :-))
Uudelle kuumeilijalle Angeliquelle(oliko näin?) tervetuloa 60-luvun pinoon ja onnea kuumeiluun !!! Onko siellä kaikki avut mukana, ja kauanko olette kuumeilleet, ja onkos sitä jälkikasvua jo olemassa ??
Nyt istumaan sohvalle, jotta kankku saa olla pehmeämmän päällä. t. emmi rv-39+6