KULTAINEN 60-LUKU VIIKOLLE 12
No niin kultsut, uusi pino on avattu, tervetuloa jutskailemaan ja jatketaan samaan malliin... Mukvaa Viikkoa kaikille !!
Palailen myöhemmin, nyt aamukaffelle ja kohta lekuriin., ei tälläisessä lentsussa voi töitä tehdä !!
t.Isotikru
Kommentit (112)
Mulla on yksi hyvä kaveri, ja hän on Tamperelainen, ja puhuu tamperetta kyllä sujuvasti, ja se se vasta tarttuukin :-)) Kun yhtenä iltana puhelimessa höpötettiin tunti niin johan sitä meikäläinenkin puhui tamperetta ..
Levinialle kiitoksia vastauksesta ! Mähän en asunut virallisesti kuin parisen vuotta Suomesta pois, mutta elin ns. matkalaukku elämää kolme vuotta, eli sama oli meilläkin tarina, eli mä matkustelin Nyki-Vantaa väliä koko ajan, olin siellä 3-6kk ja taas tulin Suomeen, ja kotosalla olin muutaman kuukauden ja painoin hullunlailla töitä ja taas sitä mentiin ja kivaa oli :-)) Mutta enää en jaksaisi ... Mutta mulla oli ihan sama vaihe kuin sulla, eli tarvitsin sen kolme vuotta siihen totutteluun asua muualla päin maailmaa. Nauti suomalaisesta vieraasti, tuoko tullessaan suomalaisia herkkuja ?
Ani meillä on sama homma, muakin ihmetyttää, kun nuo namipussit tipahtelee kärryyn, vaikken niitä ole ottanutkaan :-// Oisko meissä sellaista vetovoimaa :-)) Mulla ollut sama juttu, eli makeaa on enempi tehnyt mieli, vaikka ihan raskauden alussa en pystynyt syömään olleskaan karkkia, pullaa tmv, mutta nyt lopussa on mennyt kaikki makea .. Ja lakritsihan on mun intohimo num.1 !!!
Pietu oli käynnyt herkuttelemassa nami .. Ei mullakaan ole pahemmin niitä ruokaohjeita. Itse kaivoin pakkasesta viime viikolla tehtyä lohilaatikkoa, se saa kelvata. Jotakin hyvää tekisi mieli tehdä, mutta en millään jaksaisi ...
wemppa ei saanut unenpäästä kiinni-harmi- Toivottavasti illalla nukut paremmin !
Ankkikselle hyvää teatteri ja ravintola iltaa. Ja pistelyyn onnea !!!
Senniina huhuu ..
Ja Pinkerton hertsilei .. Onneksi ei mitään vakavampaa. Mitenkä ne meinaa hoitaa tuollaisen tulehduksen, ihanko antibiooteilla vaiko miten ? Kyllä aivan varmasti pelästyit !!! Nyt vain rauhallista viikonloppua ja parantelua ..
Täällä tuli taas siteeseen sellaista limaistavuotoa missä joukossa selvää verta, jippii odotukset on korkealla !
t. emmi
Anille onnea hierontaan ja Gynelle, voi kun saisit ihan hyödyllistä tietoakin !!! Muuten akupunktiosta saa myös apua hedelmöittymiseen, ja itse koin muutenkin akupunktiohoidon hyvänä, kävin muutama vuosi sitten n. 10x, ja olo oli taivaallinen. t. emmikemmi
Minäkin täältä työn lomasta ilmoittaudun. On ollut niiin kiire päivä, että nyt otan " omaa aikaa" , vaikka mikä olis!
Olipas paljon tekstiä! Murteista ollut puhetta ja kaikesta muustakin. Itselle ei ole oikein jäänyt mitään murretta hanskaan. Vanhemmat ovat puhuneet karjalan murretta, mutta olen lapsuuteni asunut Mikkelin kupeessa, jossa jonkin sortin savoa puhutaan. Kumpikaan ei ole varsinaisesti tarttunut matkaan ja tämä Keski-Suomen " murre" nyt ei oikein ole mistään kotosin. Tulee kyllä sanottua mää ja sää ja sellanen ärsyttävä " viive" on ilmestynyt puheeseen. Liekö tuo mun Mikkelin kupeen kotipaikka lähellä Emmin lapsuuden kesälaitumia:-)
Kohta taitaa Emmillä olla h-hetket lähellä, alkaa jo meikäläistä jännittää! Esikoiselta mulla losotti tissit esimaitoa 20 viikon tienoosta alkaen, mutta nyt on pari kertaa vaan toisesta vähän tihkuttanut jotain sentapaista. Varsinaisesti se oikee maito kuitenkin nousi esikoiseltakin sitten kun oltiin kotiuduttu sairaalasta. Iski tissit niin jumiin kuin vaan voi, mutta kyllä ne siitä sitten " rentoutuivat" . Kärsivällisyyttä se kyllä vaati sekä äidiltä että lapselta. Ja tietty isältä, joka joutui sitä itkua ja valitusta kuuntelemaan, kun ei se imetys niin helppoa ollutkaan..
Taas kysyi tänään yksi ihminen, että yhdenkö meinasit pyöräyttää viitaten tähän mun massiiviseen kokoon. Toisaalta tää on kauheen söpöä vielä, mutta kunhan ne kunnon lonkkasäryt alkaa, niin ei paljoa naurata. Meno on jo nyt tosi hidasta.
Meillä ei olla kauheesti rasismiin törmätty. Paitsi tietty mun suvun kanssa (äiti, joka ei ole vieläkään tavannut lapsenlapsensa isää..). Totta tietysti on, että ei ole miehen helppo saada muuta kuin ravintolatyötä. Tosin mielestäni siihen vaikuttaa enemmän se että hänellä ei ole koulutusta kuin se että hän on ulkomaalainen. Jännittää kyllä se, minkänäkönen meidän Ernestistä tulee:-) Miehen lapset ovat ihan samannäkösiä, vaikka heillä on eri äidit eli ei kahta ilman kolmatta, epäilen..Kauniita ja isosilmäsiä lapsia kuitenkin eli ei haittaa, vaikka isäänsä tulisivatkin;-) Tietty olen aika vetävän näkönen bööna noin vaatimattomasti ilmastuna, joten voishan Ernestillä vähän munkin piirteitä olla..
Nyt muuten lakkasin tykkäämästä yhdestäkään Idolsista. Olen odottanut Kristiinan tippumista kokoajan, mutta kun ei niin ei. Ensi kerralla varmaan sitten. Ari elvisteli itsensä pilalle ja voishan se jotain muutakin laulaa välillä. Anna on tosi sulonen, mutta kovin on erikoinen se äänen vibra, vaikkakin se sopii loistavasti tiettyihin lajeihin. Kristian oli koko ajan aika epätasainen eikä tippuminen ollut yllätys.
Tässähän tätä nyt tuli. Palaillaan!
ja Emmi pidän peukkuja, että Anin ennustus käy toteen. Yöllä se alkaa kuitenkin :)
Pinkerton, onneksi masussa on kaikki hyvin, toivottavasti tulehdus paranee pian.
Ani, toivottavasti gynellä on hyviä uutisia ja tikuttelun tulokset eivät aiheuta turhaa stressiä ja päänvaivaa. Minealla taisi olla ovis kanssa tuloillaan? Tulen huomenna sitten lueskelemaan gyne ja muitakin kuulumisia.
Mä olen Senniinan kanssa vähän samoilla linjoilla. Kristianista en ole tykännyt ollenkaan, Kristiina laulaa epäpuhtaasti ja sen ääni sopii vaan sellaisiin Gardigans -tyyppisiin " pieniin" lauluihin. Annallekin tekisi pari lisävuotta varmaan hyvää ja Ari voisi pudota takas maan pinnalle ja laulaa välillä jotain muutakin kuin heviä. Eilinen Rock' n' Roll oli selkeästi Arille liian haasteellinen biisi.
Pietu: Niin mäkin maksaisin sen 22 euroo, ihan auliisti. Siihen olin siis varautuntkin. Eli oli positiivinen ylläri kun ei maksanutkaan mitään. mä vaan odotan, että tulisi äkkiä ensi perjantai ja saisi varattua sen ajan taas.
Esikoisen kummitäti tuli yllättäin kylään, tosi kiva yllätys. Tytöt askartelee sen kanssa pääsiäiskortteja. Pitää vissiin munkin mennä sinne, mutta olihan pakko tulla kuulumiset lukemaan.
wemppa
lihapullat ja kastike hellalla sekä " pernat" jo valmiita :)
Emmi; mulla meni tuollaisesta vuodosta (limatulppaa) sellainen viikko synnytykseen, mutta minä olenkin " tartunnan saanut hidas hämäläinen" en siis ihan syntyjäni geneettinen ;)
Niin, ihan emätinpuikoilla minua ajateltiin hoitaa, toivottavasti tehoaa ja paremmat tropit tulee sitten, kun tulokset valmistuu - oletan. Mikäli sikäli tarve vaatii....
mentävä..
Te olette kaikki kyllä niin superihania, kun jaksatte " innostua" mun gynekäynnistäkin :)
Ja oli muuten niin maan perusteellisen mielenkiintoinen käynti!!! Ensinnäkin miesgynekammoni meni sen siliän tien: oli aivan mahtava mies, selitti asioita ja oli muutenkin " kuin vanha tuttu" . Ja toiseksi, jos kroppaani (nippailuja + limoja) ja ovistikkuja olisin sokeasti uskonut, niin olisin tainnut olla auttamattomasti myöhässä!! Nimittäin, mitään limoja (sori) ei ole vielä näkynyt, ei tuntunut nippailuja ja ovistikkukaan ei näytä edes haamua (just äsken tikutin) ja SILTI mun vasemmassa muniksessa on 20mm:n kokoinen follikkeli!!!! Gyne sanoikin, että onko mies tänään kotona ;))) Sanoi, että viikonlopun aikana puhkeaa. Jos tikut ei huomennakaan edes näytä vahvistumisen merkkiä, niin olen aivan äimänä!! Gyne sanoi, että 15%:lla ovistikut eivät toimi ollenkaan (niin kuin pitäisi). Oikea munis oli ihan tyhjä, mutta toi " vasensuora" yllätti mut ihan täysin. Sanoi vielä, että jos muutamaan kuukauteen ei raskautta kuulu, niin sitten kirjoittaa clomeja. Söin niitä silloin kun ekaa raskautta yritettiin, mutten enää sen jälkeen. Noi hormonijutskat tekee musta aika hirviön, siksi jouduin nuorempanakin lopettaan e-pilsut. Että tämmönen käynti :))
Pinkerton: tuttua on tuo " pernaa" , mekun lisätään siihen vielä monasti kanaa kyytipojaksi :) Toivottavasti tulehdus alkaa pian helpottaa!!
Emmi: en mäkään käsitä, miten ne namit loikkii sieltä hyllyjen lomasta mun kärryyn :) ja lakritsi.. voi poijjaat kun se on hyväääääää... ja sen tietää (lue: haistaa) sitten muutkin :)) Jaksuja viimeisille odotuspäiville, kohta saat tiinuskan syliin :)))) Lähetä tänne sitten vauvatuoksua *nuuh nuuh*.. on muuten sitten maailman ihanin tuoksu.. olette varmaan samaa mieltä?? :)
Wemppa: kiva kiva kun sait yllätysvieraan :) Oletkos kertonut kenellekkään vielä salamatkustajasta.. muille siis kuin meille (tälle tosi pienelle yhteisölle) täällä?? Ja sama kyssäri Pietulle ja Isoteelle :)
Hermoratahieronta oli taivaasta!!! Olo oli aivan euforinen... aaahhhh!! Olin kyllä tosi tyytyväinen kun sain tuonne gynelle mentyä. Ja ajatelkaa jos olisin mennyt vasta ensi viikon alussa.... olisi gyne toedennut, että ovis meni jo :)
Se on tytöt peli-ilta tiedossa ;)))
ANI
Työpäivä takana ja oireita piisaa muillekkin. On kuvotusta aamusta iltaan, palelee ja tisulit on kipeenä ja joka jumalan päivä särkee päätä ...
Tälläistä palelua muistan esikoisen odotuksen alku-ajoilta mutta tyttöjä odottaessani mulla oli kuvotusta ja kuopuksista oli tissit kipeenä.
Aikasmoista sekametelisoppaa nämä mun oireet...
Aamulla töihin ajaessani mietin pysäytänkö auton bussipysäkille ja menen tiensivuun norjaa puhumaan mutta sisulla ja tahdonvoimalla selvisin ja töissä kun söin vähän aamupalaa niin helpotti.
Kohta menen saunaan lämmittelemään ja sitten nukkumaan että jaksan kiltisti nousta aamulla ylös ja töihin.. on niin vi..nen viikonloppu tiedossa ettei paremmasta väliä..ajattelin tänään että toivottavasti luoja suo ja pääsen tuolta hullunmyllystä syksyn päälle pois : -)
ANILLE roppakaupalla peli-onnea ja toivotaan että afrikantähti löytyy nyt vaan koko viikonloppu pitää pyhittää pelailulle niin panokset on korkeella ;-) nm kolmen peräkkäisen päivän pelailut oviksen aikaan tuottivat toivotun tuloksen !! Hurrrrjasti plussasädetystä täältä lähetän !!
PINKERTON hienoa että säikähdyksellä ja tropeilla selvisit. Toivotaan että tropit tehoaa pikapikaa..
WM ens perjantainako varaat ultraan ajan ?? Mä soitan neuvolaan maanantaina ja kysyn saanko lähetteen tuonne sairaalalle?? Voipi olla etten saa ja sitten mietin mistä revin rahat yksityiseen ultraan !!
Koska sulla on muuten laskettu aika??
SENNIINA nuo kommentit vatsan koosta on ihan pe..tä ja syvältä sieltä!! Idolsia en oo kattonut ollenkaan kun en tykkää siitä mutta pakosta olen joka jaksosta jotain kuullut kun vanhin neito huudattaa telkkua aina täysillä kun on ihan koukussa tuohon ohjelmaan...
EMMILLE tsemppiä synnytykseen, usko vaan tän viikonlopun aikana se Tiinuska maailmaan putkahtaa !!
PIETU Kiitos kysymästä pikkuhiljaa alkaa tauti helpottamaan mutta nämä muut oireet lisääntymään..
LEVINIA moikkis moikkis terkkuja Hopelle !!
ANKKIS miten on piikkittelyt alkaneet ?? Plussasäteitä täältä roppakaupalla laittelen ja toivotaan että inssi onnistuu !!
Mukavaa teatteri-iltaa ja nauttikaa !!
Murteista on ollut puhetta, täällä pääkaupunkiseudulla kasvaneena ja koko tähänastisen elämäni eläneenä en voi sanoa omaavani slangia tai murretta ennemminkin sellaista sekakieltä !
Nyt saunaan ja saan kerrankin nauttia kun menen ihan yksin....
ja tekis mieli saunanpäälle ottaa yks olut ( kummallista kyllä mä en edes tykkää oluesta mutta viimeaikoina olen alkanut tykkäämään sen mausta ?? )
Huomenna pitää muistaa ostaa alkoholitonta olutta kaupasta...
Mukavaa perjantai-iltaa kaikille tasapuolisesti !!
Isotikru joka pomppii nyt saunaan....
Ani, voi miten mahtavia uutisia sinulla oli gyneltä. Ja mikä parasta että selvisi tuo tikkuasiakin. Kyllähän tuota samaa olen lukenut tuolta ovistestipuolelta-siellä moni on sanonut että ei ole viivaan vahvaa viivaa saanut ja silti on tärpännyt. Ehkei se niin harvinaista olekkaan. Käytitkö aconin liuskatestejä,siis niitä joita voi puolittaa? No me muut kultaiset kuunnellaan kun lounais-suomessa maa tänä iltana tärähtelee;)
Missä muuten minea on? Taitaa pitää raksalla kiirettä ettei ehdi kuumeilemaan. Missä vaiheessa kiertoa siellä ollaan?
Wemppa,minä uskon että aika ensi perjantaihin tuntuu ikuisuudelta mutta kasvattele ihan rauhassa masuasi,kaikki siellä on varmasti ihan hyvin. Luin viestistäsi että sullakin on ekaluokkainen kotona. Mihis vuoden aikaan sulla on ekalainen syntynyt? Meidän " härkä" on huhtilapsia ja kovasti huoneessaan suunnittelee jo synttäreitään(jonne on melkein kuukausi aikaa,hohhoijaa)
Isotikru,hienoa että tauti väistyy ja tervetuloa oireet. Itsellä oli tänään kanssa sellainen olo töissä että lähdenkö pöntölle. Mutta olo on vain vellovaa ei okseta. Vaaterissa tekisi mieli olla koko ajan. Äsken olin miehen kanssa kävelyllä ja hän jo huolestu kun voihkin vähän väliä miten etova olo voi olla. Meinasi ettei ole normaalia kun ei moista ennen ole ollut. Totesin että taitaa tämä ikä tehdä omat tepposet tähän odotukseen. Helpolla on kaksi aiempaa päässytkin eli masu on vain kasvanut. Nyt tuntuu ettei mikään maistu. No se päivällinen salaattiannos oli namia.
Emmi,mulla on ollut lähtö n. 1-2vrk:n kuluttua limatulpasta. Ekalla meni tosi nopeaan joten varaudu huomenillalla lähtöön ja tiinuska syntyy sunnuntaina. Niinhän se ani ennusti.
Minä taidan tehdä tikrut ja lähteä saunan lauteille lämmittämään luitani,paleltaa täälläkin niin paljon. Muut on t-paita päällä ja mulla villatakki....
-pietu-
Täällä jännitys kohoaa kattoon, heh .. Siis sitä verilimayökyök vuotoa on tullut nyt enempi, eli tulee ihan paperiinkin pyyhkiessä ja sellaista ruskeaa .. Ja kivuttomia suppareita tasaiseen tahtiin, mutta nyt alkoi tunti sitten epämiellyttävästi koskemaan tuonne peräsuolen alueelle .. Soitin jo kättärillekin, ja päivistä on enää kiinni, ja sitten soitin yhdelle kätilö kaverille, ja hää sanoi, että huomenna tai ylihuomenna pääset tositoimiin, oisko tyttö sitten näin himputin tarkka tulopäivästäänkin ? On vissiin päättänyt syntyä 25.3. (?) Mullahan alkoi siis eilen tämä vuoto ...
Ani hienoa, että oli mukava miesGyne, ja HIENOA, että löysi ultralla sen tärkeän jutunkin sieltä piilosta :-)) Nyt vain hommiin .. Eli oikein hyvää ja onnekasta peli-iltaa ... Kyllähän miesGyne saattaa olla ihan hyvä ja asiantunteva, ja parempikin kuin nainen, mutta olenko sitten jotenkin vanhanaikainen, kun tuntuu kamalalta ottaa housut pois jos lääkärinä mies :-// Nyt raskaana mieslääk. ei ole haitanneet, eikä ole nolostuttanut.
Senniina: Siellä iki-ihanassa Ristiinassa vietin lapsuuteni ja nuoruuteni. Meillä oli mökki siellä saimaanrannalla, sellaiset 15km keskustasta. Sitten isäni vaihtoi sen kesäpaikan sinne Turun lähsitölle, kun osti oman kotitalonsa, ja ymmärtäähän sen kun suku on siellä. Mutta mä rakastan sitä Mikkelin seutua, sieltä kun saisi oman ' piilopirtin'
Asuitkos lähettyvillä Ristiinaa ?
Kysymys: Kellä teistä on ollut raskauden aikana tuo kuuluisa Linea Negra ? Mulla on ollut sieltä vkoilta-20-jotakin, ja ihan navan alapuolelta tuonne rintojen alle ja on paksu tumma viiva, ja maksaläiskääkin löytyy alamasusta, eli se on sellainen mukavan pigmentoitunut-ruskeaksi :-)) Miten kauan tuo linea negra säilyy synnytyksen jälkeen masussa ?
No taas on pakko mennä t. emmi
Emmi,jepjep,varauduhan solmimaan kengännauhat,lähtölaskenta on käynnissä. Ja niitä vauvantuoksuja meille kans....Odotellaan kuulumisia...
Ani,unohdin vastata tuohon kysymykseen;en ole vielä kellekään sanonut mutta katsotaan huomaavatko,olen nimittäin kahvitauoilla juonut viikon vettä mukissa kun ei kahvi mene alas. Toisaalta meillä on sen verran iäkästä porukkaa että tuskin edes uskovat että joku meistä voisi raskautua vielä. Olen osaston nuorin nimittäin enkä ole ihan teini minäkään.
Emmi ja senniina,mehän liikutaan aika samoilla seuduilla;)))
-pietu-
Ani: hyvät kuulumiset!! Peli-iloa teille!
Isotikru: Ihanasti oireita!! Mun la on marraskuun lopulla, 27 tai jotain sellaista.
Emmi: Miehen vanhemmilla oli mökki Ristiinassa. Mäkin ehdiin käydä siellä muutaman kerran ennenkuin myivät paikan, oli Kaitajärven rannalla. Minusta Ristiina oli ihana kesäpaikka, Sataman Valoissa käytiin useasti kesinä 1997 ja 1998. Sitten alkoi lapsia tulla ja mökkielämä jäi. Ja nyt sitä ei enää ole, siis mökkiä.
Jännitys kasvaa teidän perheessä... tsemppiä!!
Raskaudesta tietää minä, mies ja kaksi ystävääni. Vanhemmille kerron vasta kun sydän sykkii..
wemppa
Täällä " illanvirkku" taas linjoilla. Tai en nyt tiedä siitä virkusta.
Taisinkin aloittaa varsin vilkkaan keskustelu tuolla murrekommentillani. Murteet kunniaan sanon minä. Täällä Karjalan Laulumailla murre on enimmäkseen aika lievää nykyään. Harmi sinänsä. Vanhemmat porukat kylillä puhuu voimakkaammin murretta, mutta big city bright lights on kyllä enemmän yleiskielen suuntaan, joitakin harvoja murreilmaisuja lukuunottamatta. En kehtaa tässä nyt mainita tarkemmin, kun en ihan tarkkaan halua kertoa missä kaupungissa asun.
Ani, laitappa digiviihteet pyörimään ja eikun hommiin...! Ja peukut pystyyn että tärppää.
Ferrari on jo myöhässä pari päivää, mutta isotikrun kanssa samoja oireita on... En uskalla mennä ostaa testiä (taas), kun joka krt on nyt ollut nega ja aina oon ollu niin varma, ett se on plussa. Tosin olen kyl vähän hämmentynyt jos plussa tulee nyt, koska en ole ehtinyt ns. kuumeilee ihan hirveästi vielä. Mä olen sellainen hermoilija ja kaiken pitäs olla kauhean suunniteltua ;)
Mies kuumeilee kovasti ja itse pelkään kaikkea mahdollista... Onko muita " pelkureita" ? Kaikki jossit oon miettinyt ja paniikki meinaa iskeä! Joka kerta tädin tultua päätän mennä laittaa kierukan vihdoin, mutta sitten taas huomaan kuukauden päästä täällä hermoilevani tilannetta.
Tilannettahan ei tietty auta tilanteet, kuten esim tänään töissä ruvettiin puhumaan synnytyksistä, huh... Ja rupesin siinä sitten miettimään omaani. Yritin kauheasti puhua positiivisesti siitä, mutta esikoisen imukuppi ulostulo sai kylmät väreet juoksee taas pitkin selkää... huoh...
No, jos plussa tällä kertaa tulee, niin kyllä täysillä yritän olla normaali aurinkoinen itseni, mutta pelottaa silti... Edellinen raskaus oli mennä nimittäin kesken monta krt yms. yms. No joo... mutta oon kyl normaalisti iloinen ja empaattinen nainen *naurua*
Olen nimittäin kyl käynyt lukee tätä kultaista 60-luku pinoa useamman kuukauden, vaikka en ole tainnut aiemmin osallistua keskusteluun :D
Tosin tietsikasta on nyt kyse eikä omasta kropasta. PAH!
Ihanaa Pietu että oli upeat ultranäkymät! Sepä se onkin ensimmäinen jännityksen paikka kun jännittää että onko masussa elämää vai ei. Ajattele, joka päivä pienen askeleen lähempänä olet pienokaista.
Samoin kuin Wemppa ja Isotikru, vilkutukset teillekin.
Ankkiksella on sitten piikittelyä tiedossa, toivottavasti kasvaa oikein upeat rakkulat ja pääset heti ensi kerrasta kunnolla vauhtiin. Myötäelän ja toivon parasta mahdollista lopputulosta.
Ja Ani, olipas hyvä että menit gynelle. Ja tänään peli-iltaan kovasti onnea, hermoratahieronta on varmasti sekin ollut nyt otolliseen aikaan.
Minä kävin itse vyöhyketerapiassa ja kerroin vauvahaaveista. Hän paineli sitten oikeita pisteitä ja toivotti onnea. Tilasin jo seuraavan ajankin mutta terapeutti sanoi toivovansa että joutuisin perumaan sen koska alkuraskauden aikana hän ei vyöhyketerapiaa anna;)
Niin omaa napaa siis sen verran että kp18 mennään eikä ovistikussa mitään eloa. Ottaa vähän pattiin että meneekö tämä kierto nyt harakoille. No, ollaan kyllä pöllytelty jtp kuitenkin, mies jaksaa uskoa että se jos mikä edesauttaa plussaamista...
Mulla itsellä pieni pessimisti nostaa päätään. Pah.
Emmi, nyt alkaa olla tositoimet jo lähellä. Muista että ollaan kaikki hengessä mukana ja tsemppaamassa. Ihanaa että kohta kultaiset saa taas uuden vauvan!
Tässä humpsahtikin tovi kun lukaisin kuulumisia läpi. On ihan pakko mennä nukkumaan että jaksaa huomenna lähteä raksalle taas maalaushommiin.
-minea-
Me Ernestin kanssa noustiin jo seiskan maissa. Ihan hyvin nukuttu yö ja ihmeen hyvin onkin nyt yöt menneet! Toivon hartaasti, että Ernesti säilyttäisi tämän rytmin syntymänsä jälkeenkin. Hän ei nimittäin potki öisin ollenkaan:-) Illalla rymistellään joskus klo 23 aikaan ja sitten seuraava mylläystuokio tulee n.klo 5-6. Huomannette, että Matti on vaihtanut nimeään Ernestiksi;-) Mulla on aika vahva poikafiilis.
Ristiinassa en asunut, vaan ihan toisella puolella Mikkeliä. Tuttua seutua kuitenkin ja niin kaunista! Mikkelissä olen lukion käynyt, kun ei siellä meidän kylillä ollut kouluja. Murteista vielä, että meidän kylillä puhuttiin ihan eri tavalla kuin Mikkelissä. Muhun ei se miä ja siä tarttunut ei sitten millään.
Kun en muista esikoisen syntymän edeltävistä päivistä mitään, niin en muista myöskään sitä, koska limatulppa irtosi. Sellaista ruskeeta möhnää kuitenkin tuli. Kyllä se tytteli siellä varmaan jo Emmin ovilla kolkuttelee, jos peräpuolella oli tuntemuksia. Kuten aikasemmin kirjoittelin, niin synnyttäminen tuntuu melonin kakkimiselta..Voi hitsi, miten jännää! Pitää käydä koko ajan kurkkimassa tänne, joko Emmiä kohta viiään;-)
3kk ja meikäläistä viiään. Mulla oli kanssa imukuppisynnytys eka, mutta ei mulle siitä mitään traumoja jäänyt 2h ponnistusvaiheesta huolimatta. Olin vissiin niin taju kankaalla.
Tervetuloa Angeliq1 pinoon! Laita jotain esittelyä itsestäsi, niin lisäilen tuonne esittelyihin, jos siis haluat.
Mahtava päivä tulossa! Paskat, kun on laulukeikka klo 14. Pitää esiintyä tilaisuuden alussa ja lopussa, joten puoltoista tuntia menee ihan harakoille. Pöh.Ehtiihän sitä kuitenkin ulkoilla ja onhan päivä vielä huomennakin. Tänään/huomenna joutuu varmaan antautumaan, kun olen isännälle luvannut, että kerran viikossa on paineenpurkupäivä..
Kuka muuten kävi Ikaalisten kylpylässä hiihtolomalla? mennään sinne pääsiäisenä ja olis mukava kuulla kommentteja!Pitää kehitellä jostain uima-asu..
Pietu: Jäi eilen vastaamatta sulle, että meidän ekaluokkalainen on syntynyt elokuussa, samoin kuin tokaluokkalainenkin. Kaksi leijonaa siis ärjyvät toisilleen samassa huoneessa päivä päivältä enemmän ja enemmän. Ja kiitos, niin yritän uskoa, että pienellä alulla on kaikki hyvin.
Senniina: Vai joudut antautumaan... kiitos taas ihanasta ilmaisutaidostasi... vitsi, että alkoi naurattaa. Hyvää laulukeikkaa sulle.
Angeliq1: tervetuloa minunkin puolestani.
Minea: Mukavaa kun on kone kunnossa.. Äläkä masennu ovistikkujen viivattomuudesta. Ne tikut eivät tiedä kaikkea. Ja jtp taktiikka on varmasti tehokas tapa. Peukut pystyyn tähän kiertoon!!
Elsamarja: Todellakin illanvirkkuna olet kukkunut. Minä jo tuohon alkaan aloitin heräilyt. Nukuin siis taas huonosti.
Ihana päivä tulossa, kävin jo puoli 8 aamukävelyllä. Esikoinen lähti pyöräillen seuraksi. Hienosti alkanut juoksuharrastukseni päättyi nyt. Tiedän, että raskaana voi juosta, mutta eipä sitten tarvitse taas syyttää itseään jos käy huonosti... (olen miettinut keskenmenneissä raskauksissa, että oliko se tärähtely liikaa...) Reipas kävely saa riittää, koska nyt ei tarkoitukseni enää olekaan laihtua, vaan lihota...!!
Mukavaa päivää kaikille!!
wemppa
Pietu: Muistan kun tyttöjä odotin, niin nälkä oli aivan kammottava!! Ruokaa meni alas (siis ihan oikeaa lämmintä ruokaa) sellaisia määriä että nyt ihan hirvittää. Makeaa söin myös, suolainen tökki. Eli samat " ravinto-oireet" ja molemmat tyttöjä. :) Mulla onkin tarkoitus sanoa hierojalle niistä " vauvapisteistä" ;).. kiljaisen varmaan jo heti ovella!! Ihan viisasta tuo kultainen keskitie disperiinin kanssa, eli otat mutta vähemmän, ja sinne np-ultraan asti. Ei jää ainakaan itselle mitään jos-ja-jos -ajatuksia.
Pinkerton: Mää nääs olen ihan toiselta lairalta mansen laitumia eli länsipualelta :) Nokian keskusta oli lähempänä kuin tammerkylän, ja mustavvuaren rinteissä olem mäkee laskenu :)
Hui, miten oletkin mahtanut pelästyä sitä vuotoa!! Onneksi vauvalla kaikki hyvin ja nyt mamma sitten vaan hoitaa itsensä kuntoon :))
Wemppa: Menen eka hierojalle ja sitten abouttiarallaa puoli kuuden aikaan sinne gynelle. Äsken tikutin ovista, eikä edes haamun haamua.. Noh, kaippa se sieltä on tulossa.. toivottavasti!!
Kai mun täytyy täältä mennä pois... enhän mää muuten voi takas tulla :)
ANI