KULTAINEN 60-LUKU VIIKOLLE 12
No niin kultsut, uusi pino on avattu, tervetuloa jutskailemaan ja jatketaan samaan malliin... Mukvaa Viikkoa kaikille !!
Palailen myöhemmin, nyt aamukaffelle ja kohta lekuriin., ei tälläisessä lentsussa voi töitä tehdä !!
t.Isotikru
Kommentit (112)
Kotihommelit tehty ja pikkulikka höyhensaarilla, joten missäs sitä kotiäiti muualla kuin täällä :) Potkuja ei voi kukaan antaa.. mitä nyt joskus tekisi itseään mieli persuuksille potkia, mutten ihan taivu :)
" Valtsu" Valdevina: Joop... asun n. 10min. ajomatkan päässä åbosta. Voisin tulla ensi viikolla norkoileen sinne satamaan ja napata liaanista kiinni :) Pelkään vaan että mun käsivoimat ei riitä keikkuun mukana stokikseen asti, voisin tietty jäädä affenanmaalle, mutta kyllä sinnekin asti pääseminen laittaisi " allit" koville :)
Hyvä että neuvolassa oli kaikki hyvin :) Siitä vain sitten vähän vielä massua kasvattaan :))
Isotikru: Toivottavasti päivätirsat auttoivat. Kurjaa kun olet joutunut lääkekuurille, mutta pääasia että tulet kuntoon :))
Wemppa: joko tiedät milloin pääset alkuraskauden ultraan?? Hyvin on pullat siellä sinunkin uunissa, usko pois!! :))
Ny kait pitäisi taas mennä tekemään jotain järkevämpää... hhmm.. mitähän se olisi ??
ANI
mikälie väsymysviikko menossa.
Pietu hienoa, että kaikki on masussa hyvin.
No nyt on ultrattu ja harjoiteltu piikittämistä vatsaläskeihin, huomenna pitäisi aloittaa tositoimet ja ensi viikon torstaina sitten taas ultrataan. Senniina mäkin todella toivon, että tämä eka inssi natsaa ja sä oletkin mulle kannustava esimerkki.
En tiedä vielä, soitin neuvolaan, mutta aikoja ei oltu vielä luotu. Joskus huhtikuun puolenvälin paikkeilla. Ensi perjantaina voin varata aikaa.
Ja hei; en se ole minä joka kirjoitan... vaan mun sivupersoona. Se on tehnyt tätä ennenkin...
wemppa
Oli pakko tulla kurkkimaan ankkiksen ultrakuulumisia. Hyvältä kuulostaa,ei muuta kuin runsasta pölyytystä...
Isotikrulle jaksuja sairastamiseen,onneksi kyytiläinen ei ole moksiskaan siitä. Minäkin olen kolme viikkoa jännännyt sitä vesirokon tulemista mutta kai nyt voi jo huokaista helpotuksesta. Vanhempi tyttö sai sen viikko sitten pikku siskolta.
Kuulkaas tuo pääkoppa on ihmepaikka;nyt kun varmistui että masussa matkalainen on niin eikös alkanut etova olo taas ja mikä kummaa kahvin haju toppasi ihan tyystin. Siis minulla joka olen kahvin suurkuluttaja ja odottaessa juonut sitä ihan samaan malliin kuin muuloinkin.
Ei mutta nyt on pakko uurastaa ja kohta kotia kohti...
-pietu-
Pietulle piti laittaa pienta viestia; hienoa etta kaikki ultrassa oli hyvin! Mutta mua jai vaivaamaan tuo lekurisi kommentti tuosta disperiinista: etta minkasmoinen ennustaja tama ihminen on kun voi sulle noin vastata kun kerran ei ole tutkittukaan... Jos olisikin jonkinmoinen tukostaipumus (niintahan on vaikka minkalaisia) niin ei tuosta 50mg paiva-annoksesta ole kylla haittaakaan, ja jos/vaikka/olisikin -taipumusta, niin sittenhan ei voi laittaa harmeja sen tiliin etta lopetit? Mutta paatoshan kuuluu sinulle itsellesi. Mullekaan kun testeja ei tuosta ole tehty, mutta laakari oli ehdottomasti sita mielta etta jatkettava sita on kun kerran raskauduin ja nain pitkalle ollaan paasty ' ongelmitta' .
Senniinalle, etta kun paivittelet seuraavan kerran voisit noita lukujakin laittaa tuohon plussanneet listaan, eli LA 15.9. kiitoksia!
Emmin paivakin se vaan lahenee, ja tuo karsimattomyys kuuluu asiaan...
Taalla kaikki ihan hyvin kun vaan mennaan etana-vauhtia! Harmittaa kun hyvat aleajat menee nyt nain makoillessa; taytynee odotella sitten seuraaviin tuonne elokuulle!!!
Kaikille paranemistoivotuksien kiitoksia!! *halaus
Voikaa hyvin
-Levinia ja hope rv 14+5 -
Nyt olenkin vähän totuttua aiemmin töllön ääressä. Tulin tähän heti töistä kotiuduttua kun soitin konevalmistajan tukeen parissa teknisessä ongelmassa. Siellä toisessa päässä kaveri väänti niin leveää turkkusta että, emmää ole tollasesta ikinä kuullu (siis tää oli vastaus kysymykseeni). Olen muinoin asunut pari vuotta Turkkuses ja harvoin sielläkään kuulin niin leveetä puhetta kuin tämä oli. Eikä kuulostanut edes kauhean vanhalta (tällä alalla tuskin kovin iäkästä porukkaa onkaan). Hyvä kun ihmisillä on murre hallussa. Nykyään kaikki puhuu niin samalla tavalla, murteet taitaa vähitellen hävitä kokonaan. Olette varmaan kuulleet Heli Laaksosen puhetta. Oma murre (tai sen puute) on hyvin kaukana siitä, mutta sitä on tosi ihana kuunnella.
Hyvä, että Pietulla on kaikki ok. Eikä taida olla mitään liian dramaattista tekeillä muillakaan. Tässä on kyllä pari päivää mennyt ilman plussauutisia keltään. Koitetaanhan naiset nyt vähän tsempata!!!
Oli pakko (haa.. ei mikään yllätys että täällä taas notkun) tulla kommentoimaan tuota Elsamarjan murrejuttua. Olen niin maan perusteellisesti tampereen likka, vaikka muutin mansesta pois vuonna 91. 14 vuotta Uudellamaalla ei saanut multa tampereen murretta pois, saas nähärä mitä tää turun kupeessa asuminen tekee :) Täälläkin jotkut ovat jo sanoneet, että et kai ole tampereen suunnalta kotosin kun puhe on sen sorttista.. jaa mää vai.. tampereelta nääs :)
Pietu: mää toivon sulle ihan mahrottomasti niitä oireita takasin.. ja tissejäkin niin kipeeks että ihan pahaa tekee :) Oliko paha toivomus? ;))
Levinia: odottele ihan rauhassa sinne elokuun aleihin :) Siellä on varmasti tarjolla iiiiihania vauvanvaatteita. Nyt lepäilet hopen kanssa :)
Ankkis: eikun tositoimiin sitten vaan.. ja ns. " pelit pystyyn" ;))
Ei kait mun jutuista huomaa että huomenna on perjantai... ei onneksi :)
ANI
Levinia,arvaa olenko pähkäillyt tämän päivää disperiinin ottamisen kanssa. Lääkäri sanoi ettei mitään " turhia" lääkkeitä saa syödä mutta sanoi perään ettei sillä ole mitään haittaakaan, siis disperiinillä. Kyllä minäkin mietin että entäs jos tämä menee sen takia kesken...jos ja jos,voi huokaus...
Ankkis,jos tuo sinun väsymys ennakoi jo tulevaa??? Täällä nimittäin voi sanoa ilta yhdeksän aikaa että meikäläinen sanan mukaisesti kaatuu sänkyy. Uniklubeista puheenollen minä nukun yöni kuin tukki,olen aina nukkunut. Ja nyt kun käy illalla 9 sänkyyn ja herää6.30 niin ei aamulla väsytä mutta iltapäivä ja ilta on tosi vaikeaa. Silloin alkaa etominen ja jatkuu iltaan. Aamut ovat hyviä.
Murteista puheenollen taas meikämanni on ihan perussavolainen lähes umpisavolainen. No onneksi se ei hirveesti täällä etelä-savon alueella haittaa. Kyllä se murre tuonne persnahkaan on kiinni jäänyt eikä sitä sieltä pesemällä pois saa.
Ani ja ankkisko menee lähes samoissa kierron vaiheessa? Pöllyytystä teille koko viikonlopuksi.
Isotikru,meillä syötiin kanssa nakkikeittoa kaksi päivää. Ja sama fiilis on kaupassa,etoo eikä tee mitään mieli. Vain jotain tosi raikasta. Sitten kun sitä on suuhunsa saanut niin ei sitä teekkään mieli. Mietin juuri mitä sitä viikonlopuksi laittaisi...Emmi onkos sulla hyviä ohjeita?
Vemppa,oletko menossa neuvolan ultraan vai sairaalaan? Vai onko teillä ne samassa? Minä olin naistenpolin ultrassa ja täytyy tunnustaa että viime vuotiset km:t hulvahti mieleen niin elävästi kun siellä istuin ja odottelin. No onneksi uutiset olivat nyt hyviä.
Valdevinan raskaus etenee hyvin ja jaksat käydä töissä. Koskas sulla äippäloma alkaa?
No emmin tiinuska tulee sitten maailmaan sunnuntaina,niinhän se oli?
Nyt on mentävä laittamaan lämpimiä voileipiä, jospa ne maistuisivat.
-pietu-
Mun alkuraskauden ultra on terveyskeskuksessa, neuvolalääkäri ottaa siellä vastaan. Muut ultrat (np ja rakenne) on sairaalassa jonne menen synnyttämään.
Pitää jatkaa Idolsin tuijottelua, silmät jo ristissä.
wemppa
Ani: Sinä taas siivosit eilen... mulla jäi nyt kyllä väliin. Tuli vähän huono omatunto, kun heti lipesin siivouskaksikosta. Mutta kunhan tää väsymys helpottaa, niin tuun sun kanssasi heiluu mopin kanssa. Mutta kun sä plussaat tässä kierrossa, niin ehkä löysäillään sitten hetken molemmat. Nyt on perjantai - annapa tulla " juttuja" sen kunniaksi.
Elsamarja kirjoitti ikävistä työjutuista. Se on sitten rasittavaa. Mä ymmärrän paremmin kuin hyvin tuon sun halun raskaudesta ja äippälomasta. Eihän kukaan halua vauvaa sen takia, ettei tarvi töihin mennä, mutta siitä seuraa se etu mukana. Peukkuja sulle, että Senniinan tikut tuo mukanaan hyvän tuloksen sitten aikanaan. Munkin jo tekee mieli laskea milloin voin jäädä töistä pois, mutta yritän vielä pitää ajatukseni kurissa.
Isotikru: Mulla on mennyt kokonaan ohi, että olet lääkekuurilla. Oon varmaan lukenut sen, mutta aivoni eivät enää toimi entisen lailla. Toivottavasti paha olo on mennyt ohi. Siis jos se johtuu lääkkeistä, mutta jos se on raskausoire, niin pysyköön... eikö niin..?
Pietu: Minäkin olen kahvin suurkuluttaja. Saa nähdä kauanko maistuu.
Vielä kerran - aivan ihanaa, että siellä pikkuinen sydän sykki!!
Emmi: Mikäs Tiinan tilanne... Jänniä aikoja eletään. Sunnuntaihin enää kaksi yötä. Aniko se sanoi, että silloin syntyy...
Nyt tuli stoppi kirjoittamiselle. Pitää mennä saattelee ekaluokkalainen ovelle...
Palaan...
wemppa
alulle vaikka lapset meneekin mummulle yökylään ja me miekkosen ja ystäväpariskunnan kanssa teatteriin ja syömään. Teinityttönen kyllä ensin ehdotteli, että se voisi olla yksin kotona, mutta mä torppasin idean saman tien. Lupasin kuitenkin, että se saa olla tänään ulkona kunhan menee mummulle sitten klo 9 illalla. Onneksi mummu asuu parin kilometrin päässä ja neitosen " ulkoilualueella" .
Tänään siis vasta aloitan piikittelyn, jotta ensi viikolla olisi muhkeita muniksia tarjolla. Sitten ensi torstaina katsotaan tilanne ja jos hyvältä näyttää vuorossa lienee irroituspiikki ja inssi.
Eilen en sitten käynnytkään linjoilla, kun oli sellainen-masis-päivä. Istuin vain kotosalla, ja mietin kaikenlaisia, ja otin pikasoittoja kavereilleni, mutta kaikkihan he ovat päivisin työssä joten ei hekään kerenneet kuin muutaman sanan vaihtamaan :-// Koitin nukkua, mutta eihän siitäkään mitään tule, jos on mieli maassa .. Kävinhän mä lukemassa täällä vauvaa, kun oli jänskättämistäkin(pietun vauva) :-)) Mutta en sitten ottanut osaa keskusteluun ..
Mutta, nyt ihan ekana haluan pietulle lähettää paljon onnea tulevaan raskauteen, ja ihanaa, että masussa kaikki oli juuri niinkuin pitääkin !!! Nyt vain lopetat tuon tarkkailun ja annat päivien, viikkojen ja kuukausien edetä omassa tahdissaan ... Olen aivan varma, että kaikki menee hyvin !!! Tuosta disperiinistä, haluan kertoa omakohtaisen tilityksen, eli mullehan tuollainen 50mg disperiiniä yhdeksälle kuukaudelle olisi ollut todella haitallinen, olisi voinnut laukaista sisäisen verenvuoden jne, ja raskaus olisi voinut päätyä vuotoon, multa on disperiinit ja asperiinit kielletty, tuon willebrandtin vuoksi.- Joten näin erilaisia voimme olla, toisen hyöty voi olla toisen tappio. Mutta, jos on perusterve ihminen niin eihän tuosta 50mg luulisi olevan mitään haittaa.
( . ) Täällä ollaan ja kärvistellään .. Ja odotetaan .. ARVATKAAPA mitä/ Eilen aukeni maitohanat, eli nyt sitten tisut tiputtelevat maitoa, heh, olipa ylläri eilen illalla, molemmat oltiin yhtä hämmästyneitä :-)) Mää aattelin, ettei multa maitoa tule olleskaa, mutta väärässä olin .. Tuo maidonkin nousu varmaan tarkoittaa sitä, että pian on tyttö kotona syöpöttelemässä ?
Eilinen ilta oli muutenkin tapahtumarikas, eli pikkuhousunsuojaan oli tullut sellaista niinkuin veristä vuotoa, hieman ruskeaa ja vaaleanpunaista, mutta sitä ei ole tullut sen kerran jälkeen .. Ja supisteli aika mukavasti, ja ai että teki kipeää, kun tiina oli jumppatuulella, ja samanaikaisesti supisteli :-// Auh ..
Ani mä todellakin toivon ja toivon, että syntyisi 25.3., mutta yhtenä päivänä kirjoitit hauskasti, että tästä teidän nuorimmaisesta on ollut enemmän murhetta kuin isommasta tytöstä, ja mä ihan pelästyin, jos tuo synttäripäivä menee samoihin ;-)) Taidan saada muutenkin aika itsepäisen tyttären, kun nyt jo tuolta masusta ilmoittaa mulle, miten saan nukkua, istua tai yleensäkin olla. Jos vahingossa käännyn väärälle kyljelle niin johan tulee potkua kylkiluihin :-//
Leviniasta oli mukava kuulla ja kiva, että sielläkin kaikki hyvin ! Nyt vain otat rauhallisesti .. Saanko kysyä, että onko miehesi asunnut Suomessa ja jos on niin mitä piti ?? Meillä on kaikki mennyt kohtalaisen hyvin, mutta tässä jokunen päivä sitten eräs työnantaja teki miehelleni aika tökerön tempun, ja harkitsin jo yhteyden ottamista johonkin :-(( Eihän hänestä tarvitse muiden pitää, mutta kurjaa jos erilainen väritys tekee ihmisestä huonompi arvoisen. Eilen jo suunnittelin Suomesta pois muuttoa :-))
Ja valdeviinalle hyvää tukholman matkaa !!
Ja Isolletikrulle pikaista paranemista, ja Wempalle niitä unisia ..
Ja Idols kommenttia: Arista olen tykännyt, tai hänen äänestään, mutta kylläpä on jäppisen hattuun noussut liikkaa jotakin, eilinen käytös oli tyhmää ja muutenkin alkaa kyllästyttämään se ikuinen hevilinja, vaikka itsekin hevistä tykkään, olisin tipauttanut Arin jatkosta pois, koska se ylimielinen käytös ei ole mitenkään pukevaa. Kristiina laulaa niin nuotinvierestä kuin vain osaa, ja muutenkin ällö. Kristian putosi, hyvä hyvä .. Mutta tuo ihana piskuinen Anna on mun ehdoton suosikki :-))
Wemppa, ihana tuo juttu, että teillä tervarista löytyy ' ultra' saat sielläkin käydä tarkastuttamassa tilannetta jos rupeaa huolestuttamaan.
Raskautuneille kyssäri: Milloin meinaatte kertoa työpaikoilla tulevasta vauvasta ? Mulla viimeinen työakaveri ymmärsi tilanteen laadun kun olin rv-27, ei siis kovin tarkkaan katsellut, ja eräs asiakaskin sanoi, että eihän teistä kröhöm ' nuorista' naisista enää näe raskautta, kun kaikilla on samanlainen masu .. Kyllä ainakin musta raskausmasu on erilainen ..
Murteista: Murteet on ihania !!! Itse olen täältä pääkaup. seudulta, joten murteita ei ole, mutta isäni on Turuust päin, ja puhuu kyllä niin murretta kuin vain voi .. Ja lapsuuteni/nuoruuteni kaikki lomat ja viikonloput vietin siellä Mikkelin vieressä ja sielläkin puhutaan aivan ihanaa savoa :-))
Tulihan stooria, kaikille hyvää perjantaita ja viikonloppua t. emmi rv-39+5 (Laaksosen Heli o just ny radiossa, heh)
Ma oon Turuust- ja sen kuulee vielakin, vaikka oon asunu melkein 15 vuotta ulkomaittakin! Mutta sen verran sekasotku olen, etta Tampereen suunnalla on paljon sukulaisia ja ystavia, ja puheeseen pidemman ajan kanssa tulee kylla helposti morot ja muut maakimiset heh hee... (ei pahalla). Karjalan (rajan takaa) murrekin on tuttu kun sukua on sieltakin alkuperaisena, mutta se onkin vaikeampaa puhuttavaa, eika edes oma aiti sita koskaan ole puhunut. Isan suku on kaik turkkussest!
Oma napa voi hyvin, noh edelleen valuttaa ja ei mitaan voi tehda sen kummempia, mutta paa-asia on ettei ole mitaan kipuja tms. Huomenissa vaihtuu viikotkin taas mun laskujen mukaan (ultran mukaan kyllakin tanaan) rv 15 alkaa, hassua ajatellakin?!
Wemppakin se jo uskalsi kurkkia odotuspuolelle; kylla nyt kaikki hyvin menee talla kerralla, usko vaan...
Viikonloppuna varmaan en ehdi edes kurkkia taalla; Suomesta olis vieras tulossa, kiva kiva!
Voikaa hyvin
- levinia ja hope rv 14+6 -
Mun mies ei koskaan ole asunu vakituisesti Suomessa; haluaisi toki vaikka heti muuttaa; ma vaan en ole suosiollinen, en yhtaan halua takaisin sinne byrokratian koukeroihin!
Ma kun asuin ekan puoltoista vuotta ' yksin' esikon kanssa Suomessa; kaytiin ' visiitilla' isukin luona niin useasti kuin voitiin, valilla yksin valilla muksun kanssa. Oli sekin aikaa... Mulla kun kesti hetkenpienen, etta ' uskalsin' irroittaa napanuoran Suomen kamaralta! Mutta paivaakaan en ole katunut!!!
Harmi jos miehesi on saanut inhottavia rasistisia kommentteja, mutta suomessa on ikava kyllla pakko kiristaa ' nahkaansa' vastaanottamaan noita juttuja, ei saa olla herkkahermoinenkaan, useimmathan eivat todella ole pahaksi tarkoitettujakaan, ei vaan tuo puheen taito useimmilla ole siita parhaasta paasta.
Mutta ma niin haluisin nahda teitin Tiinuskan; siita tulee varmaan syotavan hyvannakoinen tytteli!!!
Voikaa hyvin ja kyllahan sulla nayttaa aika lahestyvan kun limatulpan alkuakin on poksyihin ilmestynyt???
*Halaukset*
Suoritettiin pikkuneidin kanssa ulkoilut ja siinä menikin sitten puolitoista tuntia.
Ankkis: oikein mukavaa viikonloppua teille. Kuulostaa mukavalta teatteri ja syöminen.. Tsemppiä piikittelyyn. Ja toivottelen hyvää saalista!!
Levinia: Joo, uskaltauduin kertomaan exiin plussani, kun siellä kuitenkin on monia " tuttuja" . Kiitos, yritän jaksaa uskoa, että kolmas kerta toden sanoo ja kaikki menee hyvin. Nauti Suomen vieraasta.
Emmi: Voi sua, olet ollut masiksessa... Halit näin jälkikäteen. Veikkaisin, että synnytys ei ole enää kaukana. Ja hanatkin jo aukesi.. Kyllä nyt on Tiinan hyvä päästä kotiin.
Niin, tuosta ultrasta tervkeskuksessa, mulla ei ollut ennen mitään tietoa sellaisesta. Kun aiemmat ultrat on aina tehty sairaalassa toisella paikkakunnalla ja on pitänyt maksaa se 22 euroo krt. Silloin viime kevään jälkeen kun luvattiin, että mahd. jatkoraskaudessa on tarkempaa kontrollia, niin luulin, että kaikki tapahtuu siellä sairaalassa. Mutta pääsinkin siis neuvolasta terveyskeskukseen, eikä maksa mitään.
Söin mahani äsken halkeamispisteeseen, nyt menen tytön seuraksi päiväunille.
wemppa
Tännehän sitä oli taas tultava kun sain tuon pikkulikan nukkumaan.
Emmi: samanlainen justiina tuo meitin likka oli jo massussa, eli kova monottamaan ja " käskyttään" .. eli ihan kuin teillä. Tarkoitus ei ole pelotella, mutta oinas mikä oinas :) Tuo meitin justiina on ihana pakkaus, mutta todella omatahtoinen, ja sitkeä *huoh*. Saa käyttää yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista keinoa, jos hänen päänsä pitäisi saada käännettyä... ja silloinkaan siinä ei onnistu. Mutta se on hyvä, että on omaa tahtoa !! Niinhän se taitaa olla, että lapset kasvattavat vanhempia eikä päinvastoin. Kurjaa, jos sulla on ollut masis päällä (((hali))). Jospa se (ja maidon nousu) ennakoisi sitä, että tintura on päättänyt saada tahtonsa läpi, ja tulla tupsahtaa teille ihan pian jo (siis sunnuntaina) :)))
Wemppa: Joop... mä eilen vähän putsasin paikkoja, mutten sentään niin reipas ollut, että olisin lattiat luutunnu. Säästän sen taas sinne apinamaiseen raivoon, jolloin kämpästä tulee kyllä tosi puhdas!
Hyvää " vapaapäivän" jatkoa, ja toivottavasti olet makeat päikkärit :)
Ankkis: toivottavasti piikeistä kasvaa oikein muhkeita muniksia, ja pääsette sitten heti " inssiajoon" :))
Pietu: jos lekuri ei kerta kieltänyt niitä disperinejä ottamasta, ja jos ei niistä haittaa ole, niin miksi niitä ei sitten voisi ottaa?? Puhun kyllä ihan vastoin parempaa tietämystä, mutta näin minä asian ajattelin. Voi kun mullakin olisi sellainen tilanne, ettei kaupasta tekisi mieli ostaa mitään!!! Tänä aamuna taas kävin viikonloppua varten kaupassa, ja hoh hoh!! Ja mä en tajua, vaikka kuinka kaukaa kierrän namihyllyt niin kassahihnalle namipussi kuitenkin ilmestyy... hienosti hyppäävät sieltä hyllystä kärryyn :)))
Tänään pääsen sinne hermoratahierojalle ja sitten gynelle. No tuonne jälkimmäiseen pääsyä en niin innolla odota, mutta mielenkiintoista on nähdä mitä noissa munasarjossa on vai onko mitään. Palailen sitten kertomaan teille lisää sisuskaluistani :))
Minea: joskos olet saanut oman koneen kuntoon??
ANI
että Emmin ohi tässä näin kiilautuisin, vaikka oikeasti on 7 viikkoa ainakin jälellä. Tulipahan hiukan verta ja pääsin näytille. Vauvalla kaikki hyvin ja paikat vielä kiinni, mutta todella messevä tulehdus emättimessä :-/ Olen luullut valkovuotoni ja selkäkipuni olevan raskauteen kuuluvia, mutta ilmeisesti tulehdus on jo sitten jonkun aikaa muhinut ja nyt ilmoitti itsestään verenvuodolla. Lääkkeet sain ja näytteitä otettiin, homma hoidossa ja raskaus jatkuu :)
*** tuli keskeytys ja kaikki hävisi päästä ****
Anille piti sanoa, että joskus tullut sellainen olo, että täytyy kysyä oletko itä- vai länsi-Tampereelta? Tunsin/tiesin joskus vuonna viisi ennen kivisotia yhden Anin Tampereelta..... hän itäiseltä puolelta.
Ani: En kovin hyvin nukkunut. Torkahdin ja heräsin, eikä uni enää tullutkaan. Nousin sitten ylös. Odotellaan sun gynekuulumisia!! Moneltako menet sinne?
Hui, varmaan pelästyit Pinkerton! Onneksi ei vielä synnytys kuitenkaan ollut kyseessä!
Päiväkahvin paikka. paleltaa niin vietävästi.
wemppa
Nam,käytiin työkavereiden kanssa syömässä salaattiannokset ja sitä olisi mennyt toinen lautanen kevyesti. Onneksi siinä oli broileria niin sai edes vähän sulateltavaa. Tietää jo etukäteen että etominen alkaa tuossa iltapäivällä joten pitää kitata vettä sitten. Ruokaa kun ajattelee niin ei tee oikein mitään. Minä olen aina ollut vaalean leivän ystävä mutta nyt on parina päivänä tökännyt se ja ruisleipä maistuu. Odotahan ani kun plussa pärähtää ruutuun niin sinäkin kierrät namihyllyt kaukaa. Ei voi ajatellakaan mitään makeaa,ei edes mehua. Vichyvettä menee siitäkin edestä.
Tuota disperiiniä olen päivän pähkäillyt ja tein kompromissin eli puolitin aamulla 50mg kahtia. Jos kaikki menee sinne np-ultraan saakka hyvin niin lopetan sitten vähän kerrassaan. Toivottavasti siitä ei ole haittaa noiden elinten muodostumiselle. Tälläinen hoopo kun noissa asioissa on niin kaikki mahdollinen tulee mieleen....
Pinkertonilla ollut säikäytys,ihan väreet kulkee selkäpiitä pitkin. Onneksi kaikki on kunnossa. Minä kanssa olen kuulostellut lievää kutinaa...siellä jossain...alapäässä,sori. Mutta ei eilen lääkärikään mitään sanonut mutta mietin tuossa josko olisi hiivaa. Eipä ole sitäkään ennen raskauksissa ollut joten uutta etomisen ja makean lisäksi sekin olisi. No täytyy katsella tilannetta.
Emmillä h-hetki lähestyy. Harmi kun joudutte tässä vaiheessa vielä miettimään rasismista syntyviä huolia. Jotenkin tuntuu että eikö me olla jo osa kansainvälisyyttä niin paljon että tuollaiset huomautukset olisi taakse jäänyttä.Sapettaa! Koittakaa jaksaa ja älkää nyt vain muuttako Suomesta pois(ihan niinkuin se veisi sinut meistä kauemmaksi). No onhan leviniakin meitä lähellä vaikka kaukana onkin.
Vm, minun käynti maksoi eilen sen 22¿ ja ihan mielelläni sen maksoin kun osa huolesta putosi harteilta. Meinasin vielä käydä tuossa 9-10 viikon paikkeilla yksityisellä ultrassa ennenkuin menen neuvolaan. Ihan vaan oman pääkoppani takia. Sen hinta omavastuineen on ollut sen 50£. Onko sinulla oireita muita kuin väsymys?
Ankkikselle mukavaa viikonloppua,nauttikaa myös toisistanne...
Kuinkas isotikru jaksaa? Joko tauti alkaa helpottamaan? Onkos siellä uusia oireita ilmaantunut?
Nyt kutsuu työt,mutta palataan myöhemmin.
Anille vielä rentouttavaa hierontaa ja muista mainita ne hedelmällisyyspisteet....
-pietu-
Mutta pakko oli Pietun kuulumisia käydä kurkkimassa.
Ihanaa oli lukea uutisesti. Halaukset!!!
Minäkin pääsen taas neuvolan kautta alkuraskauden ultraan. Ihan pääkopan vuoksi siihen haluankin.
Halit kaikille muillekin!!
wemppa