Minä en v*ttu vaan jaksa tuon perkeleen pussilakanan kanssa!
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu ja mene lepäämään. Huomenna haet töitä.
Työni olen jo tehnyt.
- n69v -
Eikö ikä ole tuonut tyyneyttä.
T. 70 v.
Vierailija kirjoitti:
Ööö ei lakanoiden kanssa sukkia pestä
Eikä mikrokuituliinoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla menee hermot kun peitto ei pysy pussilakanan sisällä ja meinaa tulla sieltä öisin ulos.
Sama. Inhoan sitä, kun peitto valuu alaosasta ulos ja lakanan yläosa ilman peittoa on sellainen ohut lörppä.
Minä myös. Ja jotenkin onnistun kääntämään vielä peiton yöllö niin päin, että yläosa on jalkopäässä ja se ulos valahtanut peitto on sitten kaulaa vasten ja lörppä lakana varpaiden peittona.
Minulla on niin juonitteleva peitto, että se yrittää joskus aivan väkisin olla poikittain. Menee yö tapellessa sen kanssa, jalat jäätyy ja unet jää vähiin. En tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin aloittajan sadatteluun.
Ja sitten kun olet saanut kaiken ulos pussilakanasta ja laitat hyväuskoisena pyykit kuivuriin ja ohjelman käyntiin, niin tadaa, sinulla on ohjelman lopussa kuiva pussilakana täynnä märkää pyykkiä. V*ttu, että v*tuttaa.
Tämä. Kerran oli pussilakana kietoutunut pyykkien ympärille niin solmuun, että oli pakko vaan saksia se vtn pussilakana auki, -saksin sen muuten ihan riekaleiksi, että voikin pieni asia raivostuttaa.
Siistäs sai, ihan oikein mokomalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesukone myllännyt kaikki muut pyykit pussilakanan sisälle pesun aikana.
Pussilakanat kannattaa sulkea pesun ajaksi, niissä yleensä on ne nepparit, joilla saa suljettua. Jos ei ole, auttaa myös pari hakaneulaa joilla sulkee aukkoa.
hakaneulat saattaa avautua ja sitten pitää hankki uusi kone
Niin no ratkeaahan se ongelma tälläkin, kun hakaneulat repii paskaksi koko lakanat. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä aina käy, mutta sieltä ne muut pyykit löytyy pussilakanan sisältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla menee hermot kun peitto ei pysy pussilakanan sisällä ja meinaa tulla sieltä öisin ulos.
Sama. Inhoan sitä, kun peitto valuu alaosasta ulos ja lakanan yläosa ilman peittoa on sellainen ohut lörppä.
Minä myös. Ja jotenkin onnistun kääntämään vielä peiton yöllö niin päin, että yläosa on jalkopäässä ja se ulos valahtanut peitto on sitten kaulaa vasten ja lörppä lakana varpaiden peittona.
Minulla on niin juonitteleva peitto, että se yrittää joskus aivan väkisin olla poikittain. Menee yö tapellessa sen kanssa, jalat jäätyy ja unet jää vähiin. En tajua.
Olen ratkaissut tämän ongelman. Laitan jalkopäähän torkkupeiton päällimmäiseksi. Pysyy jalat lämpiminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu ja mene lepäämään. Huomenna haet töitä.
Työni olen jo tehnyt.
- n69v -
Eikö ikä ole tuonut tyyneyttä.
T. 70 v.
ihmettelen myös tuota nuorison suosikkisanaa 69-vuotiaan aloituksessa. Onko kypsyminen pysähtynyt teini-iässä.
Muualla ei pussilakanat ole samanlaisia kuin Suomessa (aukko lyhyellä sivulla). Olen nähnyt sellaisia, että keskellä pussilakanaa on salmiakin muotoinen iso aukko, josta peitto pujotetaan lakanan sijaan. Aukosta jää näkyviin esim kaunis silkkitäkki. Tämä taisi olla Puolassa.
Vierailija kirjoitti:
Muualla ei pussilakanat ole samanlaisia kuin Suomessa (aukko lyhyellä sivulla). Olen nähnyt sellaisia, että keskellä pussilakanaa on salmiakin muotoinen iso aukko, josta peitto pujotetaan lakanan sijaan. Aukosta jää näkyviin esim kaunis silkkitäkki. Tämä taisi olla Puolassa.
Meillä oli mun lapsuudessa tällainen, pyöreällä aukolla. Pussilakana oli valkoinen. Ei ole muistikuvaa, pysyikö peitto sisällä, mutta siihen aikaan peitot oli nätimpiä ja pinnaltaan laadukkaampia.
Tämä on joku nykyajan ongelma, koska ennen näin ei käynyt koskaan ja nykyään joka kerta. Ehkä pussilakanoista on tullut evoluution myötä vittumaisia.
Pakko ommella aina parilla neulan vedolla pussilakanat siitä aukon keskeltä kiinni tai muuten menee kaikki pyykit sinne sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussilakanat kannattaa sulkea pesun ajaksi, niissä yleensä on ne nepparit, joilla saa suljettua. Jos ei ole, auttaa myös pari hakaneulaa joilla sulkee aukkoa.
No niissä Elloksen ruotsalaisissa on nepparit, mutta ei suomalaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole, ei mulla ole koskaan ollutkaan, ja miksi rikkoa hyvä hakaneulalla.
Mulla on helppo ratkaisu, lakanat ja tyynyliinat, pussilakanat kaikki ilman muuta pyykkiä!
Pussilakanat on kyllä s@@tanasta. Toisaalta tavallisten yksinkertaisten lakanoiden käyttäminen pussilakanan tilalla olisi vielä rasittavampaa, joten kaipa jatkan näidän pussipirujen kanssa säätämistä.
Mikset saa niitä sieltä pussilakan sisältä muka pois? Nostat sen koko syöneen mytyn ensin ulos koneesta, vaikka puhtaanpyykinkoriin tai muualle, ja alat sitten poimia pyykkejä sieltä pussilakanan syövereistä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö ota ne pois sieltä
Muuten ok kommentti mutta vihaan öö-tä.
Enemmän kuin pussilakanoita.
Minä vasta pesin pussilakanan, pari aluslakanaa ja tyynyliinat, ei mennyt mitään pussilakanan sisään.