Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en v*ttu vaan jaksa tuon perkeleen pussilakanan kanssa!

Vierailija
07.05.2025 |

En ole sekoamassa, mutta itku tulee.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka helpolla pitäisi päästä? Kokeile tätä seuraavalla kerralla: hae vesi talvella pulkan ja saavin kanssa kilometrin päässä olevasta lammesta (riko jää ensin). Kuumenna vesi saunan padassa. Kippaa lakanat pataan ja veivaa puukepin kanssa keitosta kunnes tulee puhdasta. Hae sitten huuhteluvesi kuten edellä. Kierrä märkä lakana mahdollisimman kuivaksi. Ripusta ulos narulle. Lakanasta tulee kivan rapsakka pakkasessa. (Perustuu tositarinaan)

Ne piti vielä käydä siellä avannossa paljain käsin huuhtomassa. Ei ollut kummihanskoja.

Vierailija
62/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olen kyllä huolissani ap:sta, entä jos hänelle tulisi elämässä vastaan joku oikea ongelma?

Siis suurempi kuin parin minuutin taistelu pussilakanan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus löytyy pussilakanan sisältä mikrokuituliinoja ja sukka, kun vaihtaa puhtaan pussilakanan.

Sitten vatuttaa kuin pientä oravaa  kun on sen toisen parittoman sukan heittänyt pois.😭

Vierailija
64/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää olen kyllä huolissani ap:sta, entä jos hänelle tulisi elämässä vastaan joku oikea ongelma?

Siis suurempi kuin parin minuutin taistelu pussilakanan kanssa.

Hei. Nyt vähän ymmärrystä ap:lle.

Vertaistuessa on voimaa.💪

Vierailija
65/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukone myllännyt kaikki muut pyykit pussilakanan sisälle pesun aikana.

Ymmärrän, mulle käy myös noin lähes aina. 👹

Vierailija
66/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liian iso peitto pussilakanoihin. Leveyssuunnassa. Sitä kun yrittää oikoa kun petaa sänkyä, ja meinaa hermot mennä.👹

Vierailija
67/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pussilakanat kannattaa sulkea pesun ajaksi, niissä yleensä on ne nepparit, joilla saa suljettua.  Jos ei ole, auttaa myös pari hakaneulaa joilla sulkee aukkoa.

Mulla on kahdessa kodissa suuret määrät pussilakanoita ja vain kahdessa on nuo nepparit. Pitäis muistaa ostaessaan tarkistaa.

Vierailija
68/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö ei lakanoiden kanssa sukkia pestä

Vierailija
69/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mulla menee hermot kun peitto ei pysy pussilakanan sisällä ja meinaa tulla sieltä öisin ulos.

Sama. Inhoan sitä, kun peitto valuu alaosasta ulos ja lakanan yläosa ilman peittoa on sellainen ohut lörppä.

Minä myös. Ja jotenkin onnistun kääntämään vielä peiton yöllö niin päin, että yläosa on jalkopäässä ja se ulos valahtanut peitto on sitten kaulaa vasten ja lörppä lakana varpaiden peittona.

Vierailija
70/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pussilakanat kannattaa sulkea pesun ajaksi, niissä yleensä on ne nepparit, joilla saa suljettua.  Jos ei ole, auttaa myös pari hakaneulaa joilla sulkee aukkoa.

petit vaatteita ei kuulu pestä omien vaatteiden kanssa samaan aikaan, jotkut ei osaa pestä vaatteeita

Eikö siis tynyliinojakaan saa pestä lakanoiden kanssa😅. Mistä tiedät, onko perheessä vauvoja ja niiden pieniä petivaatteita? Ehkä besserwisser tietää tämänkin.

Kokeilin kerran sitä, että laitoin sen muun pyykin valmiiksi sinne pussilakanan sisään ja suurin osa oli tullukin sieltä pois pesun aikana.😅

Vierailija
71/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon saa helpotuksen kun alkaa käyttämään jälleen alus ja päällyslakanaa.

No aluslakana ei liity mitenkään tähän mutta päällyslakana liittyy, joko pitsiteunalla tai ilman.

Ei mene muut pyykit pesukoneessa päällyslakanan sisään.

Vierailija
72/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on liian iso peitto pussilakanoihin. Leveyssuunnassa. Sitä kun yrittää oikoa kun petaa sänkyä, ja meinaa hermot mennä.👹

Liian kapeakin peitto on ällö, kun pussilakanaan ja tyhää sivulle ja se peitto menee minne sattuu yöllä.👹

Vierailija
73/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sekoilet ? Rauhoitu !! Itse vaihdan sen aniharvoin, ja mul o se lakana, mikä o muotoon ommeltu. Enkä oo ikin hermoillu muutenkaan NS normaalin lakanan kans. Mik kiire nyt täs o, et pittööööö sekoilla noin ? 

Vierailija
74/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö ei lakanoiden kanssa sukkia pestä

Tietysti pestään. Tulee 95 asteen pesussa niistäkin hygienisiä.

Vierailija
75/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin aloittajan sadatteluun.

Ja sitten kun olet saanut kaiken ulos pussilakanasta ja laitat hyväuskoisena pyykit kuivuriin ja ohjelman käyntiin, niin tadaa, sinulla on ohjelman lopussa kuiva pussilakana täynnä märkää pyykkiä. V*ttu, että v*tuttaa.

Kuka pesee lakanapyykkin kanssa muita vaatteita? Koneeseen ei edes mahdu kuin pussilakana, tyynyliina ja aluslakana kerrallaan. Rumpu ei saa olla täyteen ahdettu.

Sanoinko peseväni vaatteita? Minulla on erittäin isot koneet, jonne mahtuu kahden ihmisen useampi tyynyliina, pussilakanat ja iso lakana kerrallaan. En omista mitään sinkkuvatkainta.

Vierailija
76/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu ja mene lepäämään. Huomenna haet töitä.

Työni olen jo tehnyt.

- n69v -

Eläkkeellä luulisi olevan aikaa kaivella pussilakanan sisusta. Ja luulisi että tuohon ikään mennessä olisi ymmärrystä kertynyt sen verran, etteivät tuon mittaluokan asiat käy hermoon. 

Vierailija
77/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ongelmahan ratkeaa tosiaan sillä että pesee liinavaate-/lakanapyykin erikseen eikä laita siihen samaan koneelliseen vaatteita.

Vierailija
78/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ongelmahan ratkeaa tosiaan sillä että pesee liinavaate-/lakanapyykin erikseen eikä laita siihen samaan koneelliseen vaatteita.

Ei ratkea. En ole ikinä pessyt lakanoita ja vaatteita sekaisin, mutta kyllä se pussilakana syö ne muut liinavaatteetkin.

Tsemppiä ap, pistä kuriin se pussilakana!

Vierailija
79/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko pestä seuraavan kerran vain lakanat ja tyynyliinat keskenään ja vaatteet erikseen. 

Vierailija
80/102 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat muut pestävät pesupussiin vai miksikä sitä sanotaan ja heität pussilakanan kanssa koneeseen, se on helppo noukkia sieltä ilkeän pussilakanan sisältä. Voi siinäkin kyllä hermot mennä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän