Muita jotka kuormittuu puheluiden puhumisesta?
Inhoan kun linjat kohisee, en ole varma kuulinko oikein ja vaikea hahmottaa millon puhua ja millon olla hiljaa.
Kommentit (23)
No onhan ne puhelut ihan hanurista.
Suomessa pitäisi saada turhat puhelut pois. Asioiden hoito niin helpoksi ettei tarvitse kysellä tai selitellä.
Joo, mulle perusintrovertille vaikeaa.
En osaa tehdä peinistä jutuista suurta draamaa kuin hetkittäin
Kuormitun ihan mistä tahansa reaaliaikaisesta sosiaalisesta kanssakäymisestä. Viestittely on ok kun voi vastailla omaan tahtiinsa.
Inhoan puhua puhelimessa ellei ole todella tuttu ja läheinen kyseessä. Olen introvertti ja puhuessa minulle ilmeet on erityisen tärkeitä. Kommunikoin paljon myös itse eleillä ja ilmeillä.
Vihaan puheluja. Kerran yritin hoitaa jotain asiaa ja joka saa tanan kerta aspa alkoi puhumaan päälleni. Jossain vaiheessa hermostuin siihen ja sanoin, että saisinko puhua nyt vihdoin. Väitti, että ääni tulee viiveellä. 🙄
En.
Kuormitun ihmisistä, jotka kuvittelevat että ystävyyssuhteita luodaan ja ylläpidetään näpyttämällä viestejä ees sun taas.
Ärsyttäviä ovat ne jotka olettavat että kaikki seuraavat ja kommentoivat heidän someaan. Pahimmillaan tulee paheksuntaa ja loukkaantuminen jopa siitä että itse someta.
Puhelimessa puhuminen on normaalia elämää.
Milloin ihmisistä on tullut näin outoja?
Vihaan puhelimessa puhumista. Hoidan sähköpostilla ja tekstareilla kaiken mahdollisen.
Riippuu täysin puhelun sisällöstä. Jos on vain turhanpäiväistä jaarittelua ilman mitään asiaa, niin silloin ei todellakaan jaksa keskittyä kuuntelemaan saatikka että keksisi jotain sanottavaa.
Minua puhelut kuormittivat jo 1970-luvulla ja kuormittavat edelleen.
Kun tapaillaan, niin voi paremmin keksiä jutunaihetta ympäristöstäkin.
No tämä! Puhelujen puhuminen ja asiointi puhelimella on nopeaa, helppoa, ja voi puhumalla saada selväksi asiat sekä kuulumiset. Näpyttelemällä pitää lyhennellä joten tulee paaaaaljon väärinymmärryksiä, ja ylipäätään aikaa tuhraantuu joutavaan. Sähköpostilla kirjoitetut pidemmät kirjoitukset repivät hermoja puuttuvien jaottelujen ja välimerkkien vuoksi. Puhumaan oppii puhumalla.
Olen huomannut, että kuormitun helposti kuormittuvien ja siitä valittavien ihmisten seurasta. Itsekin kuormitun helposti, mutta en valita siitä. -m48
Kyllä. Se on raskasta. Pystyn kyllä siihen mutta ei se kivaa ole.
Vihaan puheluita. Puhun työkseni, joten puhun hyvin ja puhun paljon. Ja vapaa-ajalla todellakin vihaan puheluita.
Vierailija kirjoitti:
No tämä! Puhelujen puhuminen ja asiointi puhelimella on nopeaa, helppoa, ja voi puhumalla saada selväksi asiat sekä kuulumiset. Näpyttelemällä pitää lyhennellä joten tulee paaaaaljon väärinymmärryksiä, ja ylipäätään aikaa tuhraantuu joutavaan. Sähköpostilla kirjoitetut pidemmät kirjoitukset repivät hermoja puuttuvien jaottelujen ja välimerkkien vuoksi. Puhumaan oppii puhumalla.
Miksi kuvittelet, että kyse olisi osaamisesta? Nautitko itse kaikista asioista, jotka osaat hyvin?
Inhoan. Soittajat mumisee, asiat menee nopeasti, ei saa selvää, puhelu alkaa tyyliin Hei tässä Anni-Kristiina Alamyksenpää-Hirvistiinantytär täältä Yläkainuun metsätutkimuksen molekyylibiologian osastolta terve! Soittajan nimi, asia ja yhtiö menee siis yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos siinä samassa hetkessä eikä ole mitään hajua kuka soittaa ja miksi. Ja pitää keskeyttää kaikki tekeminen kuuntelemaan toisten jaaritteluja ja tyhjänpäiväisyyksiä.
Lähettäisivät vain kaikki sähköpostina asiansa ja kysymyksensä. Pahimmat lähettää viestin kysyen olisiko aikaa soittaa??? No ei ole (kun en halua). Tykkään tekstipohjaisesta kommunikaatiosta.
Ei.