*KOTILOJEN ALKUVIIKKO!*
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9844949&p=2&mpage=5&tmode…
Vai onkohan mun silmät vielä niin ristissä, etten nähny uutta pinoa... x)
Kommentit (54)
Täällä sitä vielä ollaan! Niinhän siinä taas kävi, että ne supparit loppui yöksi...mutta aamulla bongasin vessakäynnillä vaaleanpunertavaa limaa! =) En ookaan tainnut niin leveästi hymyillä vessassa kun viimeksi kun raskaustestin tein :) Ja supistukset alkoi uudestaan heti kun nousin, joten kyllä tässä nyt ihan selkeesti on homma alkanut!!! Nyt vaan odottelen rauhassa tilanteen kehittymistä. Kyllä tän viikon aikana vielä syntyy!
Miesraukkakin jo ihan hermoraunio, kun on saanut koko viikon olla lähtövalmiudessa yövuorossa.. :)
Eipä tässä nyt paljon muuta irtoa, alkaa ajatukset vähän harhailla :) Taidan köpötellä ympäri taloa, kun istuminenkin tuntuu vähän epämukavalta näissä suppareissa..
Luna ja " Aarre" toistaiseksi vielä täällä rv 38+6
Luna: Tsemppiä! Kyllä ne supparit siitä vahvenee ja jos kerta limatulppaa tulee niin jes! Mullahan kuopuksen synnytys starttaili 3 viikkoa (olin siis jo hulluuden partaalla) ja sitten kun limatulppa alkoi lähteä alkoi kunnon supparitkin. Kyllä se lähtö tänään tulee, usko pois!
Hulda: Kyllä kuvaviestit on tähän asti perille tulleet. Mihin lie kadonnut matkalla...
Meillä muksut flunssassa ja sen tietää, että vähintään 10 kertaa oon yön aikana juossut nenää niistämässä ja lohduttamassa... Eli omat unet taas ihan minimissä. Miten kummassa jaksaa....
Äideistä oli ollut puhetta. Meillä mutsin kanssa olleet aina suht huonot välit. Mitään kun en osaa tehdä oikein oli kyse sitten mistä vain. No voitte kuvitella, kun tapasin mieheni, niin mentiin kihloihin jo kuukauden päästä. Naimisiin siitä 4kk päästä (ja esikoinen ilmoitti tulostaan jo 2kk tapaamisesta). Ja nyt vietetään 3.4 3v hääpäivää ja odotellaan jo kolmatta lasta. Joo ei ole meidän äiti innoissaan ollut. Nyt jo on kysellyt, että ei kai neljättä meinattu ihan perään tehdä...
Muksut on syötetty ja aamupesut tehty. Jospa ite söis jotain.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!
AIHA ja Nea rv 30+2
Mulla nimittäin kanssa jäi ne supparit siihen edellis iltaan ja yöhön. Eipä ole sen jälkeen pahemmin näkynyt ei kuulunut.
Jos suinkaan mahdollista niin tuuhan informoimaan meitä jos oot lähdössä synnärille, ois niin kiva elää hengessä mukana!
LapaLepa rv 39+0
Ihanaa vauvoja tiedossa lähi aikoina, tuosta limatulpasta kun kakkosesta irtosi aamulla niin oli poika sylissä illalla...joten tosi lupaavaa. Oikein KUNNON SUPPPARISÄTEITÄ kaikille niitä kaipaaville=)
Olen ollut aika hermorauniona sen maanantaisen ultran jälkeen, kyllä niiden lääkärien ihan oikeasti pitäisi miettiä mitä sanovat. Nyt sitten piinassa pitäisi olla vielä koko ensi viikko ennen kontrolli ultraa. Toivon suuresti että olisi eri lääkäri kuin viimeksi, ajattelin kyllä kommentoida tätä kertaa aika radikaalisti, eihän ne koskaan opi ellei joku annna palautetta. Mieskin jo ehdotteli että pitäisikös meidän mennä sinne 4:d ultraan...itse en ole vielä ainakaan halukas, Hesassa taitaa meitä lähin löytyä, ellei sitten Tampereella ole.
Supistuksia on ollut aivan säännöllisesti, välillä kipeitäkin mutta levolla niistä on päästy. Alma rytkyttää aivan kamalasti onneksi rauhoittuu sentään yötä vasten niin saan nukuttua.
Esikoisella epäilin flunssaa alkavaksi kun valitteli päänsärkyä ja silmien kutinaa, nenäkin on ollut tukossa. Mutta avot, tänä aamuna luinkin lehdestä että Leppä kukkii jo paikka paikoin...on jäänyt allergia lääkkeet antamatta, vaikka se allergia lääkäri nimenomaan sanoi että maaliskuun alussa ne pitäisi aloittaa ja jatkaa aivan juhannukseen saakka. No tänään sitten aamulla annoin....olenpa huono äiti =(
Niistä äideistä on ollut juttua, minun äiti ompelee tällä hetkellä kestovaippoja meille ja joka päivä soittaa minkälaisia variaatioita on tehnyt, minä jo sanoin että rauhoitu hyvä ihminen. Mutta eipä tuo tuolla pahaa tarkoita ja tarpeeseen kaikki ompelukset tulee. Muuten äiti on ollut aikas neutraali, mutta anoppi onkin toinen juttu. Kielsin miestä kertomasta supistuksista ym. raskauskolotuksista äidilleen...hän kun tuppaa murehtimaan aivan turhaan ja menettää yöunensa, sinänsä outoa koska on kolmen lapsen äiti itsekkin ja varmasti tietää millaista raskaana ollessa on.
No se siitä. Mukavaa päivää kaikille =)
JB72& Alma 29+4
JB72
Tampereella on keskustorilla (gynekologikeskus tai jotain) missä 4d ultra. Kallis kun mikä kun kelan jälkeen jää maksettavaa päälle 200¿. Hämeenlinnassa on uus paikka joku lääkärikulma tai jotain muistaakseni siellä ultraus maksaa 106-130¿.
Lunalle suppari säteitä!!
Kamalasti väkee jotka vetelee viimeisiä viikkoja maha pystyssä.. kateeks käy.
En oo jaksanu koko viikkona kirjoitella mitään vaikka joka päivä luen jutut moneen kertaan... ajatukset ja voimat jossain ihan toisaalla..
Eilen kävin neuvolassa ja kaikki ok.
RR 127/82
hb 127 (laskenut)
pissa muuten ok, mutta edelleen bakteereja ja näyte vietävä... ei viimekskään mitään ollu.. ties mistä johtuu ne +
paino + 1,5 (alkupainoon)
Eli kaikki hyvin jos ei lasketa tätä ahistusta ja huimausta.. ei selviä mistä johtuu... joku verenkierto häikkähän sen on oltava...
Viime yönä taas sai valvoa 2 asti ilman mitään väsymystä... sit oli pakko laittaa silmät kiinni ja yrittää unta... tuskaa!!
ROUVARILLE SINISET ONNITTELUT PAAPEROSTA!!! sanoinhan ettei se maanantaille mene!! Ihmeellisesti ne lääkärien ronkkimiset laittaa edistystä touhuun... täytyy toivoo omalle kohdalle etta olis paljon kohdunsuun tutkimuksia loppuajasta...
Aurinkokaan ei paista ja mieli sen mukainen..
Sektiosta oli jotain juttua...
Mulla esikoinen päätyi hätäsektioon laskevien happiarvojen takia 12h avautumisen jälkeen (jäi 8cm). Mitään huonoa sanottavaa ei ole, paitsi se tuskainen liikkeelle lähtö ekaa kertaa sängyn pohjalta.. Parantuminenkin tapahtui viikossa vaikka haavaan tulikin veripatti(hävis itsestään), ja tilalle jäi monttu (toinen napa). Nykyään haava (pysty) tosi vaalee ja huomaamaton!!
mitähän vielä.. palaan astialle jos jotain jäi...
ADALATILLE ja LAPALEPALLE kanssa supparisäteitä... ja kaikille muille loppuviikkoisille!
mani ja purri 29
ai niin äitiysavustuspäätös tuli.. ei kestäny kun kk ja vko siinäkin ja monta vihasta puhelin soittoa! Rahatkin tulee vasta 2vko päästä.. mukavaa... NOT!
oliko tayssissa remppaa menossa missä päin?
Lunalle peukutukset!! Tosi lupaavalta kuullostaa kyllä tuo sinun tilanteesi.
Omassa navassa ei mitään uutta ja ihmeellistä. Sen verran muutosta, että jännästi välillä " tuikkii" tuonne alakertaan. Ihan kuin pieniä sähköiskuja tms. Tiedä sitten mistä johtuu vai yrittääkö vauva tunkea väkisin pihalle. ;0) Vointi on muuten kerrassaan mainio, väsyttää vaan kamalasti kun lapsilla on aivan kamala yskä ja sen takia heräilevät yöllä x monta. Kohta on kivat mustat silmänaluset, vaikka vauvakaan ei vielä ole valvottamassa.
Piti taas vielä jotain kirjoittaa, mutta pää hakkaa ihan tyhjää, ei muista millään.
adalat, 39+1
Lunalle tsempit!! Kyllä se pian syntyy!
Mani:
Kyllä siellä Tayssissa remppaa tehdään, mutta ei synnärin puolella mielstäni ainakaan!
Olin 4a-osastolla ja siellä joinain aamuina kuului sellainen poran jyrinä että olisi luullut miehen tulevan seinän läpi justiin sen poran kanssa, mutta se kesti aina tosi vähän aikaa, eikä vauvat ainakaan häiriintyny siitä!
Jossain sisäpihalla siellä oli kaikenlaista vekotinta ja miestä, kun ulos katselin yhdestä hoitohuoneesta, mutta ei oikeen selvinny, että missäpäin taloo se remontti oli menossa..
Meillä on d-vitamiinitippojen myötä tullut vatsavaivoja ja eilisiltana poika itki selvästi mahaansa, kun ihan kesken unien heräs välillä huutaan.
Onneks kanniskelu ja hytkyttely auttoi!
Täytyy vaihtaa tipat niihin toisiin ja ostaa myös cuplatonia, jos niillä vaikka sais mahan taas rauhottuun!
Vauva on kuitenkin ollut tähän asti niin helppo, kun on vaan nukkunut ja syönyt ja hereillä ollessaan killitellyt ja " jutellut" !
Nyt se taas itkee tuolla vaunuissa..on mentävä
mammutti ja Vilppu 2vk ja 6pv
Sä kyselit joissain vaiheessa noista äippärahapäätöksistä. Mulla meni 4 viikkoa ja Espooseen silloin ne paperit postitin. Itse asiassa äitiys/vanhempainrahapäätös tuli vähän aiemmin kuin äitiysavustusraha. Vaikka yleensähän ne tulee toisin päin.
Tulin kertomaan vähän väliaikatietoja... Aamupäivällä tuntui, että supparit alkaa taas hiipua, mut jäin ihan rauhassa seuraamaan tilannetta. Yhden aikaan menin sohvalle pitkälleen ja kattelin yhden leffan ja siinä alkoi tulla taas oikein kipeitä supistuksia. Ne jopa jatkuu edelleen nyt kun nousin! Aika epäsäännöllisesti vielä tulee, 5-10 min välein ja taitaa välillä olla pitempikin väli, mutta tosi kivasti jo polttaa selässä ja alamasulla. Punertavaa limaa tulee vaan edelleen vessakäynneillä. Kyllä se tästä! Ehkä ensi yönä jo pääsis lähtemään... -haaveilee-
Luna ja " Aarre" rv 38+6 (päästäänköhän rv 39 ?)
LUNA Onnea synnytykseen! Ei tuossa voi enää kauaa mennä :) Ihanaa, kohta saadaan taas kuulla vauvauutisia!
Esikoisesta en itse koskaan mitään limatulppaa bongannut, kun vedet sitten meni yhtäkkiä rv40+1 illalla, tyttö syntyi 42h myöhemmin. Kakkosesta huomasin tuota punertavaa limaa aamusta rv39+4 ja samalla vesiä alkoi lorahdella. Tyttö syntyi yöllä klo 00.35 :)
Eilen juuri kuulin että eräs tuttu sai vauvan kaksi päivää sitten :) Josko sitä uskaltaisi mennä ensi viikolla nuuhkuttelemaan ;)
Voih, kunpa menis nää n.12 viikkoa nopeesti, niin sais oman nyytin kainaloon!
PP 27+4
Suppareita tulee nyt n. 5-6 min. välein ja huh kun tekee kipeetä! Seuraan tässä vielä hetken, että pysyykö se väli jo säännöllisenä ja soittelen sitten synnärille, että joko tarvii lähteä tulemaan. Vaihtui just vuorokausikin joten päästiin rv:lle 39 ja syntymäpäiväksi tulee nähtävästi perjantai 23.3. Hyvä päivämäärä :) Nyt vaan jännään, että onko poika maailmassa jo ennen aamunsarastusta...
Suppareita LapaLepalle ja adalatille!
Luna ja " Aarre" rv 39 *poks* ja tänään pamahtaa =)
Eli kahtena aamuna vointi oli jo melko ok ja eilen illalla kurkku sit kipeyty... Yö meni ihan rusinoiks ja olo sen mukainen. Mut kaipa mä oon vilustunu. Oon kulkenu villatakissa kevätinnostuksissani ulkona... :/ Pienensin pattereitakin ja mies sano, että sen mielestä täällä kotona onkin käyny ihme viima ja lattiat kylmät...
AIHA: Mun känny ilmoittaa kyllä sen lähettäneen, mut voiks sun känny ottaa kuvia vastaan?
Lunalle pidetään peukkuja! :D
Naksu: Mua kans tympii nää äitiysvaatteet. Enkä viitti muutenkaan enää ostaa äitiysvaatteita lisää, mut en uskalla ostaa ymöskään kesäks normaalia vaatetusta, kun ei tässä nyt tiiä onko niit ylimääräisiä kiloja tullu ja miten hyvin se imetys vie niitä pois. Mut tosiaan kaikki kaupat notkuu ihania vaatteita ja tekis mieli ostaa... Melkein tekee mieli itkeä ja polkee jalalla lattiaa... :D
Mä tein eilen ison määrän nakkikeittoa pakkaseen ja nyt ois innostusta vielä tehdä nakkikastiketta, kun meillä noita nakkeja tossa on sen verran, että johki ne pitäis saada... Kuinka pitkään tollaiset säilyy pakastimessa? Joko sitä tässä innostuksen puuskassa viittis täyttää pakkasta ruoilla jota sit synnytyksen aikoihin (2-3kk) vois syödä? Toisaalta onpahan siellä sit, jos joudunkin ennakkoon osastolle lepuuttelemaan niin miehelle ja lapsillekin helpot sapuskat.
Hulda 28+0! Se on sit viimeinen kolmannes.