Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*KOTILOJEN ALKUVIIKKO!*

19.03.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9844949&p=2&mpage=5&tmode…

Vai onkohan mun silmät vielä niin ristissä, etten nähny uutta pinoa... x)

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästys oli melko suuri, kun kukaan ei ollukaan yön aikana kirjoitellu mitään. Ajattelin, että edes Luna olis käyny ilmoittavansa lähtevänsä synnyttämään. x)

ON: Väsy painaa edelleen vaikka hitaasti flunssa vähän väistymässä. Taitaa vaan olla nin, että tää on mononukleoosi, joten ei ihan heti parempaa oloa luvattavissa vaikka anemia väistyiskin.

Hulda 27+4 *palailen paremmalla ajalla*

Vierailija
2/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinkin päässyt yöllä synnyttämään, mutta pah! Pahin pelkoni kävi toteen, eli yöllä ei tapahtunut YHTÄÄN MITÄÄN, vaan nukuin autuaasti aamuun saakka... Pari laimeaa supistusta, siinä kaikki. Kerran taisin vessassa käydä. Nyt on ihan masis, että tuleeko tästä ikinä mitään :( No eipä mulla aikakaan olis vielä, mutta oli jo niin lupaava alku, että innostuin. Kuopus syntyi tänä päivänä rv 38+3, mutta ei ilmeisesti tämä kuopus :) Noinkohan se saunominen olis saanut ne la-su yön supistukset aikaan... Tarvii varmaan uusia se kokeilu sitten ja jos jo sais miehenkin juoneen mukaan. Se kun oli koko viikonlopun niin haluton avittamaan tätä hommaa, kun ei kuulemma jaksaisi lähteä sinne synnärille, aaargh! No, kuulostellaan nyt tätä oloa tässä, vähän supistelee välillä napakammin, mutta ei mitään sellaista mikä synnytystä lupailis :(

Lohduttaudutaan nyt sillä, että rouvar lienee ainakin jo jakautunut tai jakautuu viimeistään tänään! Kohta saadaan kuulla vauvauutisia!

Tuppasi sitten sen takatalven kuitenkin, täällä tuli eilen varmaan 5 cm lunta ainakin. Mua oikein oksettaa toi lumen hajukin, jotenkin tulee huono olo tästä " taas on talvi" jutusta :) Hassua. Sulais nyt vaan äkkiä pois, oli jo niin ihana kevät tulollaan. Mieluummin synnyttäisin kevätauringon paisteessa, kuin tässä talvikelissä.

Hyvää uutta viikkoa kaikille pienemmille ja isommille masuille :)

Luna ja " Aarre" täällä vaan edelleen rv 38+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset terveiset täältä sairaalasta (KYS muuten, Huldako sitä kyseli?).Meille syntyi poika eilen 18.3. klo.10.53 sectiolla. Painoa 3980g ja pituutta 51cm. Su aamuyöllä meni vähän vettä ja alko supparit. Sairaalassa oltiin vähän ennen klo.07 ja kun sitten olin käyrällä, niin koko ajan vauvalla oli supistusten aikaisia sydänäänilaskuja. Melko pien tehtiin sitten sectiopäätös, kun kohdunsuukaan ei vielä ollut kuin 2-3cm auki. En ole pettynyt vaikka niin kovasti alatiesynnytystä toivoinkin. Puudutuksen laitto onnistui hyvin ja sain siis olla hereillä leikkauksen ajan. Leikkaus meni hyvin ja eilen illalla olin sitten ekaa kertaa pystyssä. Olo on hyvä ja kipuja ihmeen vähän. Ja kaikkein tärkein ja ihanin asia tuhisee tuossa kopassaan!!! Voi, että se voi olla ihana, tippa silmässä koko ajan kun häntä katseleepi.

Kirjottelen synnytyskertomusta sitten, kun kotiudun. Ja Lunakin ilmeisesti synnyttämässä? Onnea matkaan!

Rouvar

Vierailija
4/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Luna odotellaan tässä vielä ihan rauhassa, meillähän on aika vasta ensi viikolla... No mulla on kyllä sellainen olo et mä oon täällä roikkumassa vielä pääsiäisenäkin... No ei auta muu kuin toivoa parasta et päästäis pian tosi toimiin.

Täälläkin tuli talvi takaisin tai oikeastaan räntäkelit ja kyllä on kurjaa, samat fiilikset Lunan kanssa, no loppuviikoksi luvattiin taas lämpenevämpää kevätilmaa, joten toivossa on hyvä elää!!!

Hyvää viikkoa kaikille mahakkaille!

LapaLepa rv 38+4

Vierailija
5/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihania nuo vauvauutiset. Tuntuu, että itellä vielä hirveän pitkä matka tuhon vaiheeseen. Mutta kun ajattelee esim. 10 viikkoa taaksepäin, niin yllättävän nopeasti se on mennyt, kaikesta huolimatta.

Seuraavat 10 vkoa, niin synnytys on j aika lähellä. Minä kyllä etenen pienin harppauksin ajatuksissani, nyt odotan, että viikot alkaisivat 30:llä.

ON: Ottaisin mielihyvin vastaan neuvoja yöheräämisen katkaisemiseksi. Joku muukin täällä kärsii samasta ongelmasta. Nyt olen viikon sisällä nukkunut yhden kokonaisen yön, joka on minun kohdallani n. 7 h. Olen ihan puhki ja migreeni nostaa päätään jo kolmatta päivää. Yökukkuminen on minulla jatkunut tosi pitkään aina kausittain. Lääkärissäkin on asiasta puhuttu. Ensin en saanut mitään apua kun oli alkuraskaus ja nyt saisin ottaa nukahtamislääkettä, mutta en sitä mielelläni tee. Pari kertaa olen ottanut 1/4 ja unta riitti ekalla kerralla kolmeksi tunniksi ja tokalla kahdeksi. Eli jos vinkkiä löytyy, niin pistäkää tulemaan.

Mama, silmät ristissä 27+2

Vierailija
6/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihania uutisia ja kiva, että pääsit käsiksi nettiin sieltä! :D Mä itehän pelkään sektiota ja oli jotenkin lohduttavaa kuulla, että sulla on siitä ihan hyvät fiilikset.

Luna: Pistät jalat ristiin ja uhmaat luontoäitiä, ettei vauvaa tule ennen kuin me saadaan kevätkelit. :D Muakin kyllä jotenkin etoo toi lumen näkeminenkin. Laitoin jo toppavaatteita paljon poiskin ja grilliä pestiin kesäkuntoon jne. Pöh... no, onneks mä nyt ainakin synnytän kesä/kevätkeleillä varmasti. :D

Lapalepa, ihan kiva, ettei kaikki täällä poksu yhtaikaa! :D Vaikka tiiän kyllä miten malttamattomana sitä viimeiset viikot on... Just jäin miettimään sitä, että miten sitä tivookin niin kärsimättömänä että sais vauvan syliin ja miten nopeesti se aika sitten kuluukin kun se jo kasvaa pois siitä sylistä. :' ) *hormonifiilistelyä*

Mulla on huomenna nla aamusella, joten saas nähä mitä siellä sanovat tosta hb:sta. Ostin tänään vähän maksamakkaraa jota aion pienesti sipaista leivän päälle. Eikös siitäkin pitäis saada rautaa? Vai muistanko väärin. Kun veriletut ei niin millään mee kurkusta alas, mut en verensiirtoakaan kaipaa...

Hulda 27+4

Vierailija
7/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla vauvauutisia heti maanantaille!

Luna: Harmi ettei lähtö tullutkaan, kun jo niin lupaavalta vaikutti. Vaikka voihan se tulla vielä nopeastikin :)

Muakin pännii tää keli!! Siis pitikö nyt tulla uudet lumet, kun just näytti niin kivan keväiselle?! Oli jo niin helppo työntää vaunuja, kun teitäkin oli lakaistu ja lapset pääsi hiekkalaatikolle. Täytyy vaan toivoa että aurinko paistais ton vesisateen keskeltä, niin sulais äkkiä pois :b Tuntuu se kesäkin sitten olevan vähän lähempänä, kun tulee keväisemmät ilmat ;)

Mulla oli tänään aamusta se sokerirasitus. Aika äkkiä se aika kului siellä tk:ssa istuskellessa, kun otin omat vauvalehdet mukaan :) Nyt täytyy pitää peukut pystyssä, että arvot ok. Huomenna soittelen niitä neuvolasta :)

PP 27+1

Vierailija
8/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvarille onnittelut pojasta!

Kyllä tuo sectio on minunkin mielestäni ihan ok juttu jos se menee ihan normaalisti, vaikkakin siitä toipuminen vie pisemmän aikaa kun alatiesynnytyksestä!

Minä oon muutaman räkälöntin pyydystänyt pojan nenästä, mutta kovin kipeältä vauva ei vaikuta ainakaan vielä.. Toki seuraan tilannetta ja heti mennään lääkäriin jos tilanne pahenee!!

Meille on tulossa lastenneuvolan täti ihan just käymään joten en ehdi taaskaan tämän pisemmälti kirjoitella..

Lunalle supparisäteitä lähtee säkkikaupalla täältä suunnasta!!!

mammutti ja Vilppu 2vk ja 3pv

Vierailija
9/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään sektiossa lähinnä kahta asiaa; runsasta verenvuotoa ja sit kivuliasta toipumisaikaa. Etenkin kun mä oon tällainen hermoheikko, etten kestä omia haavojani, vaikka työkseni niitä näen ja hoidan. :D Sullahan oli just tuo verenvuoto... Oliks teillä kummallakaan muuten istukka edessä? Mullahan se on tuossa edessä alhaalla, eli tulis just sektiohaavan kohdalle. :/ Ja kai mulla on sekin, että pelkään sitä omaa avuttomuuttani, kuten tuolla jo aiemmin joskus sanoin, etten osaa pyytää apua.

Vierailija
10/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia! Onnea paljon pikku tuhisiasta!

Minäkin menossa synnyttämään KYS:iin ja aiemmat menneet reilusti yli (41+4 ja 41+6).. Nyt alko ahistaan, jos KYS:in käytäntö noin tiukka, olen nimittäin ihan varma että tämäkin muksu antaa odottaa itseään.. Miten tää systeemi nykyään toimii, viimeksi kun synnytin 07/05, mentiin 41+5 suoraan synnärille (yliaikaiskontrolli?) ja siellä arvioitiin laitetaanko kotiin vai ei.. Mulla oli onneksi kahdelle auki ja suppareita tuli + kotiin matkaa 45 km, eli ottivat sisään odottelemaan.. Ja seuraavana aamuna tyttö syntyikin klo 4.47.. Mua pelottaa kotiin lähettäminen viime metreillä, koska molemmat synnytykset olleet nopeita, ensimmäinen 4h45min ja toinen vajaa 3h, ja tosissaan kaukana ollaan sairaalasta..

No, noi mietteet vielä aikaisia, viikoja vasta 26+1.. =)

Mulla olisi enää tän päivän jälkeen 3 päivää töitä, perjantaina eka kesälomapäivä..!! Tosin on kyllä kelit kaukana kesäkeleistä.. Lupasko ne siis lämpimämpää loppuviikoksi, mitenkähän tänne Itä-Suomeen..?

Meidän isäntä on tän ja huomisen koulutuksessa Helsingissä, ollaan kolmestaan muksujen kanssa.. Väsyttää jo valmiiksi, neiti 1v8kk on yhtä-äkkiä alkanut roikkumaan sylissä, ennen viihtyi pitkiäkin aikoja omissa oloissaan.. Aistiikohan että hänen paikkansa nuorimmaisena ollaan viemässä..=) Tosin hän on ollut paljon kipeänä viime aikoina, kaipaa varmaan hellyyttä siks enemmän.. Sylissä pidän toki mielellään häntä, mutta pitäisi saada ruokaakin tehtyä yms.. Onneksi esikoinen on jo iso mies, 7-v eskalainen..

Mutta nyt palattava sorvin ääreen, jaksoja kaikille!

t. hmm..

Vierailija
11/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, olin ihan varma perjantaina, että Luna ei ole enää tänään täällä kirjoittelemassa ainakaan yhdessä koossa. Onneksi rouvar on sentään saanut nyyttinsä! :0)

Itselläni ei ole edelleenkään kerrassaan mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksesä, että LapaLepa, ollaan täällä sitten yhdessä pääsiäisenä roikkumassa. Alkaa kyllä jo vähän poltella halu saada nyytti syliin, etenkin kun täälläkin roikkuu lukemassa toisten kuulumisia. Eipä auta muuta kun odottaa. On sentään sen verran edistystä tapahtunut, että ihan selvästi vauva on laskeutunut kun vatsa on muuttanut muotoaan eikä enää niin kamalasti närästä. Keskiviikkona on taas neuvola.

adalat, 38+5

Vierailija
12/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mammutti ja Rouvar =)

Vielä meitä onneksi täällä riittää, viime viikolla oltiin hiihtolomalla ja onneksi joukkoon mahtui muutama aurinkoinenkin päivä. Kaikkea mukavaa ehdittiin puuhastelemaan, ja muksujen kanssa oli kiva touhuta " kiireettömästi"

Tänään oltiin sitten taas ultrassa, eikä siitä meinannut tulla yhtään mitään. Lääkäri oli niin epävarma ja kaikki vastaukset alkoivat sanalla ehkä. Alman pään koko menee jollakin ihan omalla käyrällään ja vartalon koko sitten ihan normaalilla. Kahden viikon kuluttua katsotaan sitten uudelleen, painoarvioksi antoi 1580g...joten jättiläistä tässä luultavasti odotetaan ;)... Lääkärin ammattitaidon kyllä kyseenalaistan. Kohdun suu oli ulos auki sormelle (mitä sitten tarkoittaakin) ja sisälle kiinni. Mutta eipä tässä paineita oteta.

JB72 & Alma rv 29

Vierailija
13/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sieltähän ne vauvauutiset olikin tullut heti mun aamuisen viestin perään! Paljon onnea rouvar, potra poika! Hienoa, että kaikki meni hyvin vaikka sitten sectioon päädyttiinkin. Nyt vain nauttimaan kauan odotettua vauvaelämää!

Kunpa itsekin jo pääsis tuohon vaiheeseen... Mulle meinaa ihan pakokauhu pukata, kun se l.a. on JO ensi viikon perjantaina ja jos ei siihen mennessä synny niin sitten aletaan miettiä sitä käynnistystä ton raskausdiabeteksen takia! Jotenkin pelottaa se käynnistäminen. Nyt tuntuu ainakin siltä, ettei tää oo ikinä syntymässä... Ja päivät kuluu niin nopeaan! Huh, millä sitä sais itsensä nyt rauhoittumaan. Mieskin jo kyseli, että mikä kiire sulla on...kun ei aikakaan oo vielä. En mä tiedä? Kai mä niin kovasti vaan odotin, että syntyis aiemmin, kun kerran kakkonenkin... Ja neuvolassakin vielä täti sai mut innostumaan viimeks, kun epäili että mahdanko tulla enää... plääh... No, huomenna on sinne aika aamu kymmeneltä ja yhdessä koossa yhä vaan ollaan... Hmph...

Luna ja " Aarre" taasen rv 38+3

Vierailija
14/54 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kaikki sujui hyvin! Ihan mieletöntä, että näitä vauvoja oikeasti alkaa olla jo iso liuta kotiloilla =)

Meikäläisen vointi on parempi kuin pitkään aikaan! Alan jo toivoa, että tämä jatkuisi sinne huhtikuulle asti, ja että vasta sitten mietittäisiin sitä käynnistystä. Mulla ä-poli aika keskiviikkona, joten sen jälkeen ollaan taas viisaampia. Neuvolassa tänään kaikki hyvin, ja siellä olikin oikein mukava sijainen, kokenut kätilö-terveydenhoitaja. Sanoi vauvasta, että tuntuu hänestä kyllä isommalta kuin ultrassa saatu kokoarvio. Lääkäri sanoi, että vauva olis n.2.8kg, niin tämä kokeneen oloinen kätilö veikkasi jo 3.2kg, eli olisi täysiaikaisena n.4kg. Kuopus oli rapiat yli 4kg, ja tästä olen ajatellut, että on samankokoinen. Joka tapauksessa toivon, että jos huhtikuun puolelle mennään, niin typy olisi jo sen 3.5kg :o)

Muuten alkaa jo pääkoppa tottumaan tähän lepäilyyn ja kotona olemiseen! Aluksi oli vaikeaa, kun olen itse tottunut hoitamaan siivoukset, kaupassakäynnit, 3:t kerhokerrat viikossa ja vielä suhaillut kavereilla ja mummoloissa. Nyt ollaan kotona. Lapset sentään ulkoilevat isovanhempien kanssa ja vanhimmaisen aina joku hoitaa päiväkerhoon. Parasta kaikessa, että tämä tosiaan auttaa! Nyt on tosi vaikeaa motivoida itsensä lepäämään, kun vointi on jo parempi, ja tässähän vois touhuilla vaikka mitä... Mutta jos rupean tekemään kaikenlaista, niin vointi tosiaan voisi huonontua taas nopeasti. Ei tätä enää kestä kuin sen 2-3vkoa, sillä sen verran lääkäri lupaili, että yliaikaiseksi tätä raskautta ei päästetä! Ja silkkaa hulluutta se olisikin näillä verenpaineilla...

Keskiviikkona tulen taas kirjoittelemaan jos kotiudun sairaalasta =)

T:Anttuli kera Pepin rv36+2

Vierailija
15/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään uutta auringon alla, hieman alavatsaan jomottelee, mutta ei mitään kummempaa. Eli ei toivoa lähiaikoina...

Tuuhan Luna sitten kertomaan neuvolakuulumiset, mulla on huomenna klo 13 neuvola, viime viikolla jo kanssa toivoin mielessäni ettei tarvitsisi mennä, mutta kaipa se sinne taas on raahauduttava:-(

Anttulille tsemppiä lepäilyyn, äkkiä nämä viimeiset viikot kuluu vaikka ei se siltä varmaan tunnukaan, ei minustakaan. Mulla on kokemusta tosta lepäilystä edellisillä kerroilla ja nyt tällä kerralla kun on mennyt kaikki hyvin ja saanut elää ns. normaalia elämää niin tuntuu ihan ihmeelliseltä tämä loppuraskaus.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!!

LapaLepa rv 38+5

Vierailija
16/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas kotiin raahustettu. Olispa nyt ollut jo viimeinen kerta... Kaikkihan siellä taas oli ok. Sydänäänten kuuntelu tosin aiheutti vähän sydämentykytyksiä, kun ei tahtonut ääniä löytyä ensin ja täti jo alkoi kysellä, että onhan vauva tänään kuitenkin jo liikkunut! Koitin siinä paniikissa muistella, enkä ollut yhtään varma olinko liikkeitä tuntenut, kun aamut on aina niin hässäkkää... Onneksi poika liikutti vähän jalkojaan juuri silloin, niin paniikki ohi, huh! Taisi nukkua parhaillaan, kun oli sydänäänetkin ensin niin matalat, mutta johan alkoi pompotus, kun täti vähän tyrkki :) Asentokin oli vauvalla jotenkin hassu, mun maha oli ihan suippo toiseen suuntaan ja toisella puolella kauhea mötti. Ilmeisesti poju oli jalat suorana päin toista kylkeä, näin sen täti päätteli :)

Sitten huomattiin, että multa olis pitänyt ottaa yksi ylim. verinäyte jo pari viikkoa sitten ja otettiin se sitten nyt. Se liittyi tähän aiempien lapsien keltaisuuteen ja valohoitoon, jotain tarkistavat, et onko mun veressä joku muuttunut tai jotain... ei se oikein mulle selvinnyt mut kaipa ite tietävät.. :)

Täti kyseli myös mun mietteitä lähestyvästä synnytyksestä, että onko jotain vanhoja pelkoja noussut pintaan tms. mut eipä mulla mitään. Odotan vaan ihan mielenkiinnolla sinne pääsyä taas. Aiemmissa synnytyksissä kun ei ole mitään kummempaa sattunut, ihan tavan normi synnytykset :)

Ja painon laskusta kun hihkuin täällä viime viikolla, kun oli pudonnut 2,1 kg, niin nythän ne oli melkein kaikki tullut takaisin :) Kyllä sen näemmä heti huomaa, kun on tullut " vähän" livettyä dieetistä ja vedettyä suklaata naamariin... Onneksi ne suklaat loppui tänään (kun just söin viimeiset :)) niin ehkä se painonnousukin sit jäi siihen.

Anttulin vointi oli parantunut, tosi kiva! Koita nyt kuitenkin vaan ottaa rennosti jatkossakin, tiedän kyllä itsekin kuinka vaikeeta se on kun on tottunut kaikesta huolehtimaan. Hyvän kokoinen vauva kuitenkin jo!

Jaaha, mitäs sitä sitten keksis tälle loppupäivälle tekemistä... Siivoilisko vähän ja jos illaksi sitten saunan lämmittäisi... Ei mitään taka-ajatuksia, hehheh :-D

Tulepas sinäkin LapaLepa sitten kertomaan neuvolakuulumiset!

Luna ja " Aarre" rv 38+4

Vierailija
17/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa välillä räntää, joten ulos ei tänään mennä!

Pojan nuhakin vähän mietityttää..viitsiikö sitä ulos viedä, ettei tulisi vaan kipeämmäksi..

Hulda:

Mulla oli istukka laajalla alueella edessä, joten varmasti on jouduttu osittain leikkaamaan sen kohdalta.

Mulla on haava pystysuunnassa kun hätäsectiohaava tehdään pystyyn..

Haava oli eka tehty navan alapuolelle, mutta sitä jouduttiin suurentamaan vielä navan ohi, yläpuolelle siinä kohtaa kun alettiin etsimään vuotokohtaa.

Älä kuitenkaan ota turhaa stressiä siitä leikkauksesta!.. Se mitä mulle kävi -eli kohtu repes- ei tapahdu varmastikaan monelle, mulla oli vaan huonoo tuuria mukana! Ja siihen osittain vaikutti se, että eka yritin synnyttää alakautta.

Suunniteltu sectio on varmasti ihan eri juttu, kun hätäsectio!

Luna:

Mulla on tästä viimekertasesta käynnistyksestä tosi hyvät kokemukset!

(Tarkotan siis alkua, kun kaikki oli vielä kunnossa)

Käynnistys -ainakin oksitosiinilla- sujui hyvin ja supistukset alkoi heti tipanlaiton jälkeen ja olivat alkuun lempeitä ja kovenivat pikkuhiljaa, ihan niinkun olis käynnistynyt itsestään.

Voi, mitenkähän muistais vaaville antaa niitä d-vitamiini tippoja..!!

Piti aloittaa ne jo perjantaina, mutta en oo vieläkään muistanu..lahopää-minä..

tällästä täällä

mammutti ja Vilppu 2vk ja 4pv

Vierailija
18/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui edellisestä;

Toipumisaika sectiossa on pisempi kun " normaalissa" synnytyksessä ja ensimmäiset päivät aika inhottavia, mutta kun pääset nousemaan sängystä, niin toipuminen alkaa ja vauva on suuri apu toipumisen kannalta! Mulla ainakin oli kova kiire päästä hoitamaan vauvaa, joten kivut unohtui! Hyviä särkylääkkeitä on myös tarjolla, joten niitten avulla liikkumisen aloittaminen on helpompaa!

Kannattaa muistaa pyytää apua sairaalassa aina kun sitä tarvitsee ja puhua jos on jotain vaivaa ym.!

Eikä niitä haavoja tarvitse itse juurikaan katsella.. Minäkin vasta kotona olen tutkaillut itseäni oikeen kunnolla, että mihin jokapaikkaan mua on tökitty ja sorkittu!

Jos haluat vielä tietää jotain, niin kysy vaan, yritän vastailla parhaani mukaan!

m

Vierailija
19/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään älysin, että enää vain viikko ja yksi päivä laskettuun aikaan. Tosin vaikuttaa, että se ei minun kohdallani meinaa yhtään mitään, mutta tuli herätys, että tässä on vielä vaikka mitä rästihommia jotka meinasin hoitaa ennen vauvaa. Niinpä tänään tuli vaihdettua lakanat (en varmana viitsi niitä pian synnytyksen jälkeen alkaa vaihtamaan) ja siivottua oikein kunnolla. Laitoin samalla vauvan sängynkin kuntoon ja katsoin kotiutumisvaatteet valmiiksi kun en oikein luota miehen makuun näissä vaate jutuissa ja lisäksi vauvan vaatteet ovat tyttöjen vaatehuoneessa, joten aika tylsä olisi mennä penkaamaan sinne jos vaikka lähtö tulisi keskellä yötä (toivossa on hyvä elää). Vielä pitäisi lastenhuoneen matto pestä kun koira ystävällisesti meni oksentamaan sille, mutta sen säästän tyttöjen päiväunien jälkeen, että saan pari touhukasta apulaista mukaan. :0)

Huomenna on minullakin neuvola heti aamulla klo 8. Tosi tylsää kun siellä pitää ravata viikottain ja sitten saa aina näitä jämäaikoja kun " parhaat" ovat jo menneet päältä. No parempi tämä klo 8 on kuin päiväuniaika. Mies jää huomenna tyttöjen kanssa kotiin neuvolassakäynnin ajaksi, joten ei tarvitse lapsia raastaa aikaisin hereille.

Luna: minullahan tuo kakkonen käynnistettiin ja jäi tosi positiiviset muistot tapahtumasta. Käynnistys tapahtui Sytotec -pillerin neljänneksillä suun kautta otettuna. Tosin omaan intooni vaikutti varmaan myös se, että olin aivan onneissani siitä, että a) pääsin alakautta synnyttämään ja b) homma lähti kätilön spekulaatioista huolimatta etenemään niinkin helposti (ehdin kaksi kertaa saada Sytotecia).

Ja Huldako se mietti sektio juttuja?? Minullahan on kokemusta myös siitä. ;0) Esikoinen istui koko raskauden ajan ja ulkokäännöstä ei voitu tehdä, koska istukka oli aivan edessä. Alakautta kieltäydyin synnyttämästä eikä sitä edes ensisynnyttäjälle kovin suositeltukaan. Suunniteltu sektio siis tehtiin viikolla 39+2. Kaikki meni oikein hienosti, parannuin nopeasti ja imetyskin lähti hyvin käyntiin. Haavakipu pysyi tosi hyvin aisoissa kun vähän ennaltaehkäisevästi aina otin kipulääkettä. Nyt haava on tosi huomaamaton tuolla bikinirajassa. Itseasiassa vanha umpparihaavani on paljon roisimman näköinen kuin siisti sektiohaava.

adalat, 38+6

Vierailija
20/54 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ok sinänsä. RR 117/78, issa ok, hb 106 (eli selkeetä nousua kuitenkin!) Sf-mitta 25 (rv 24 oli 23,5) eli tipahti yläkäyrältä keskikäyrälle. Edellisiin raskauksiin viitaten, tiedetään että kasvupysähdyksiä on nyt sit tapahtunu, mut seuraavaan ultraan vielä 2vkoa. Äänet kuulu jotenkin tosi matalalta, mut en usko, että on kääntyny pää alaspäin, kun kylkiluuhun kopsahtelee niin tuntuvasti jotain kovaa, eli vauvan pää. Ai niin, painoa on tullu +750g/vko. :( Seuraava nla 4vkon päästä... (Tänään 27+5)

Kiitos mammutti ja adalat sektio-kokemustenne jakamisesta! Adalat sanoikin, että haavakin näytti siistimmältä, kuin umpparihaava. Ja mullahan on tuossa tosiaan RUMA umpparihaava ja sen takia kans oon inhonnu ajatusta, että siihen tulis toinen pidempi haava. Mut ehkä kaikista haavoista ei tuu noin rumia. Toisaalta mun siskolla on rinnassa 5cm:n haava ja se on kyllä niin ohut, suora ja siisti. Mulla on epämääräinen, kuopallinen, ruma ja ryppyinen...

Mun tädiltä leikattiin vatsasyöpä ja sillä siis iso haava vatsan kohdalla pystyssä. Se haava oli kuulemma retkahtanu ekassa suihkussa auki! :O Tää on kans sellainen juttu mikä on jääny kummittelemaan mieleen... (Vaikka tosiaan mä ite kyllä koko ajan töissä haavoja näen ja hoidan, mut se on NIIN eri asia...)

Hulda80 27+5 ja kylkiluuta puhkova Nuutti