Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein sinulla on kasvisruokapäivä?

Vierailija
07.05.2025 |

Otetaanpa selvää palstalaisten kasvisruokailusta. 

Älkää sitten alkako tappelemaan, kiitos.

Kuinka usein sinulla on kasvisruokapäivä?

Vaihtoehdot

Kommentit (249)

Vierailija
41/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä vuodesta 1998. Nykyisin kun asun yksin, teen todellakin pelkästään kasvisruokaa. Eikä yksikään ihminen ole asiasta nokkiinsa ottanut, ei miesystävä, ystäväni, kaverini tai sukulaiseni. Viimeksi eilen tein pinaatti-fetapiirakkaa (mukana myös aurinkokuivattuja tomaatteja ja jalapenoja, törkeän hyvää) sekä mozzarellasalaattia. Kelpasi kaikille. 

Mua ei haittaa yhtään tehdä vaikkapa pekonipastaa jos esim. mun mies pyytää, ei minua kiinnosta muiden ihmisten ruokavalio. Mutta mun mies tai frendit eivät myöskään ole niin lapsia, että jaksaisivat kitistä siitä, etten minä syö lihaa. Ketä se muka haittaa? Lapseni annoin tottakai itse päättää. On nyt 15-vuotias eikä halua syödä punaista lihaa ollenkaan. Kanaa ja kalaa kyllä, eli jäi puoliväliin sekaruokailun ja kasvissyönnin välillä.

Vierailija
42/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä, kasvissyöjä since 1994.

Kerro meille miksi hyväksyt itsellesi ikuisen ripulin?

Kyllä se ripuli tulee paljon herkemmin rasvaisesta lihasta kuin kasviksista. 

T. IBS

Jaa itsellä ibs ja ripuli tulee nimenomaan sipulista, palkokasveista, kurkusta, paprikasta ja liaasta vehnästä, ei rasvaisesta lihasta koskaan. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

500-1000g päivässä lihaa tai kanaa + 10 kananmunaa ja maitotuotteita

Joku tolkku sentään, huh.

Miksi pitää olla tolkku? Veriarvot, olo ja lipido kaikki huipputasolla. 

Lihansyönti surkastuttanut kongitiiviset kyvyt? Ei edes kirjoittaminen onnistu.

Päinvastoin. Aivot tarvitsevat eläinperäisiä rasvoja ja proteiineja. Niitä ei voi korvata kasvisruokavaliolla. 

Kasvisruokavalio on liitetty masennukseen.

Kyllä nykyään pystyy korvaamaan mutta se vaatii paljon suunnittelua enkä itse jaksaisi. B12 on ainoa joka täytyy ottaa purkista, loput saa ihan kasviksist

Ei ne imeydy. Se onkin ongelma kun et voi helposti tietää saatko riittävästi.

Vierailija
44/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkilainen tavoitteeni voisi olla oheinen jako viikon aikana.

Possua

Nautaa

Kanaa

Kalaa kahdesti

Kasviksia kahdesti

Kalan hinta vain sotkenut nyt ajatusta. 

Kalaa saa melkein ilmaiseksi merestä tai järvestä. Vkl on hyvin aikaa lähteä hakemaan hyvää kalaruokaa ja tulee ulkoiltuakin samalla.

Vierailija
45/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä, kasvissyöjä since 1994.

Kerro meille miksi hyväksyt itsellesi ikuisen ripulin?

Kyllä se ripuli tulee paljon herkemmin rasvaisesta lihasta kuin kasviksista. 

T. IBS

Jos sinulla on IBS niin voit puhua vain omasta puolestasi. IBS on sairaus, eikä kosketa terveitä ihmisiä.

Vierailija
46/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa missä siivoan, siellä on kerran viikossa kasvispäivä. Ihmettelen miksi pitää tuputtaa pupun ruokaa väkisin? 

Vierailija
47/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruoka as in vegaani, vai vaan ei lihaa?

Mutta kumpaankin ei ikinä, kyllä jotain lihaa on jossakin ateriassa joka päivä. Aamupalalla harvoin, mutta en selviäisi päivästä syömällä vain puuroa tms välivapalaa sekä lounaalla että illalla, vaikka joskus toinen näistä onkin vähemmän ruokaisa.

Hyvää kasvis"ruokaruokaa" en ole koskaan saanut, eli "kasvisruoaksi" vaihtoehtona on vain just puuro, leipäpala, naposteluvihannekset jne välipalatyyppinen ateria. 

Kasvissyöjä ei ole sama kuin vegaani, siinä kohta 1. Kohta 2; et v ttu ole tosissasi. Eletään herran vuotta 2025 ja sun mielestäsi kasviruoka on puuroa ja naposteluvihanneksia? On se kumma kun mä sain jo muinaisella 90-luvulla ihan kasvis"ruokaruokaa" niin koulussa kuin ravintoloissakin. Ja kotona sitä oli helppoa tehdä silloinkin. Hyvää sellaista. 

Vierailija
48/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä vuodesta 1998. Nykyisin kun asun yksin, teen todellakin pelkästään kasvisruokaa. Eikä yksikään ihminen ole asiasta nokkiinsa ottanut, ei miesystävä, ystäväni, kaverini tai sukulaiseni. Viimeksi eilen tein pinaatti-fetapiirakkaa (mukana myös aurinkokuivattuja tomaatteja ja jalapenoja, törkeän hyvää) sekä mozzarellasalaattia. Kelpasi kaikille. 

Mua ei haittaa yhtään tehdä vaikkapa pekonipastaa jos esim. mun mies pyytää, ei minua kiinnosta muiden ihmisten ruokavalio. Mutta mun mies tai frendit eivät myöskään ole niin lapsia, että jaksaisivat kitistä siitä, etten minä syö lihaa. Ketä se muka haittaa? Lapseni annoin tottakai itse päättää. On nyt 15-vuotias eikä halua syödä punaista lihaa ollenkaan. Kanaa ja kalaa kyllä, eli jäi puoliväliin sekaruokailun ja kasvissyönnin välillä.

Mistä tiedät että ei ole ottanut nokkiinsa?

Vierailija
49/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään pystyy korvaamaan mutta se vaatii paljon suunnittelua enkä itse jaksaisi. B12 on ainoa joka täytyy ottaa purkista, loput saa ihan kasviksist

"Ei ne imeydy. Se onkin ongelma kun et voi helposti tietää saatko riittävästi."

Kyllä ke imeytyy. Se onkin siinä ainut helppo juttu kun tietää että saa riittävästi, toisin kuin liharuokaa perheelle tehdessä on vaikea arvioida minkä osan lihasta söi itse.

Vierailija
50/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa, kalaa kyllä sekä maitotaloustuotteita ja munia. Kasvisruokapäiviä on useita kuten eilen.

Aamulla smoothie, jossa marjoja, hedelmiä, pähkinöitä, siemeniä, jugurttia. Sämpylä juustolla ja tomaatilla, kahvi.

Lounaalla kasvissosekeittoa, ruisleipää. Jälkkäriksi banaani ja kahvi.

Kotiin tultua omena ja kahvi.

Päivällisellä alkuun avocadosalaatti, pääruokana täytettyjä munakoisoja ja uunipaprikoita. Jälkkäriksi mustikkarahkaa.

Vierailija
51/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ikinä 🤣🤣🤣🤣 osaan syödä kasviksia ilman jotain helvetin "kasvisruokapäiviä." Esimerkiksi miniluumu- ja helmitomaattia syön kerralla satoja grammoja. Ennätys on jokin ~700 grammaa tomaattia yhdeltä istumalta. Himotti.

Vierailija
52/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nimennyt mitään kasvisruokapäiviä, ennemmin niin että laitan lihasta ( nauta tai kana) max kerran viikossa ruokaa, useimmin vain 2 kertaa/kk. Kalaa syön, jos kukkaro kestää ( eli on punaisilla tarroilla tai iso alennus muutoin). 

Vierailija
53/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kasviksia joka päivä 

Vierailija
54/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan. Miksi pitäisi olla?

Ei pidäkään olla. Ei pidä hyväksyä propagandaa lihaa vastaan. Liha on luonnollista ravintoa ihmisille.

Lihasta saadusta kolesterolista keho valmistaa hormoneja. Kasvissyöjämiehet on naisellisia koska testosteroni tehdään kolesterolista.

Heh. Varmaan jotkut ovat mutta ei ainakaan mun mies. Ollut kasvissyöjä 30 vuotta. Rakennustyöntekijä, maskuliinisiin ja älykkäin mies, jonka tiedän. Kasvissyönti ei aina tarkoita että olisi joku riutunut ituhippi soijapoika. Tunnen toki sellaisiakin, ne ovat elokapinaidiootteja. Äly ei riitä monipuoliseen syömiseen. 

Onko Mensan jäsen? Jos ei niin ei se sitten kovin älykäs ole, luultava

Vain typerä amatööri leuhkii sillä kuinka maksaa Mensan jäsenmaksua päästäkseen pätemään ja lisäksi on niin tyhmä, ettei ymmärrä kasvisruokavaliota vaan pitää omaa possun jäystämistään ainoana oikeana vaihtoehtona. Olet nolo.

Vierailija
55/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa missä siivoan, siellä on kerran viikossa kasvispäivä. Ihmettelen miksi pitää tuputtaa pupun ruokaa väkisin? 

Vegaanilapset tulee ottaa huostaan, koska kaikilla lapsilla täytyy olla oikeus terveelliseen ruokavalioon mikä kehittää aivoja ja kehoa. 

Lasten täytyy saada monipuolista ravintoa. Silloin lapset myös syövät enemmän ja paremmin. 

Vierailija
56/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuratkaa Purran instaa, saatte vannoutuneen kasvissyöjä reseptejä.

Vierailija
57/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla jopa 750 grammaa kerralla. 3 x 250 g paketti.

Vierailija
58/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätän itse syömisistäni! En ole minkään vihreän sotkun kannattaja. Syön lihaa päivittäin, en myöskään istu

koko päivää kuten te jaksamattomat kasvisruokailijat. Pois sellainen epäterveellinen pestisidi-syöminen. Myrkkyä myrkyn päälle.

Kunnon lihaa eri moudoissa niin ei kyllästy.

Vierailija
59/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö lihaa, kalaa kyllä sekä maitotaloustuotteita ja munia. Kasvisruokapäiviä on useita kuten eilen.

Aamulla smoothie, jossa marjoja, hedelmiä, pähkinöitä, siemeniä, jugurttia. Sämpylä juustolla ja tomaatilla, kahvi.

Lounaalla kasvissosekeittoa, ruisleipää. Jälkkäriksi banaani ja kahvi.

Kotiin tultua omena ja kahvi.

Päivällisellä alkuun avocadosalaatti, pääruokana täytettyjä munakoisoja ja uunipaprikoita. Jälkkäriksi mustikkarahkaa.

Ketään ei kiinnosta! Eiki!

Vierailija
60/249 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

500-1000g päivässä lihaa tai kanaa + 10 kananmunaa ja maitotuotteita

Joku tolkku sentään, huh.

Miksi pitää olla tolkku? Veriarvot, olo ja lipido kaikki huipputasolla. 

Lihansyönti surkastuttanut kongitiiviset kyvyt? Ei edes kirjoittaminen onnistu.

Päinvastoin. Aivot tarvitsevat eläinperäisiä rasvoja ja proteiineja. Niitä ei voi korvata kasvisruokavaliolla. 

Kasvisruokavalio on liitetty masennukseen.

B12-vitamiinia saa esimerkiksi maidosta, ei ole mikään pakko ottaa purkista. En käytä mitään vitaamineja tai ravintolisiä, en ole koskaan tarvinnut. 30 vuotta kasvissyöjänä ja olo on loistava.